פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3570 הודעות
3084 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

12/09/2015 | 10:17 | מאת: רות

יש לי בעיה של דחיקת לשון שלא טופלה. כיום אני בת 27, האם לדעתך יש עוד דרך לשנות הרגל זה?

לקריאה נוספת והעמקה

אם יש לך מוטיבציה, אפשר!

10/09/2015 | 09:28 | מאת: מלי

שלום בתי בת 3 לא מבטאה ש ו - צ. במקום זה היא אומרת ס. עד איזה גיל לחכות לפני שפונים לקלינאי תקשורת? איך פונים לקלינאי תקשורת? דרך קופת חולים? מה התהליך? תודה!

פונים דרך קופ"ח, ישיר או דרך הרופא המטפל, בהתאם לקביעת הקופה שלך. לגבי הגיל, בסביבות גן חובה. כל טוב

31/08/2015 | 09:53 | מאת: מישהו

אני בן 12 וכל פעם אני בא לדבר יורד לי הביטחון ואני לא מצליח להתחיל תמשפט אפילו ואני מגמגם לדעתי זה מהלחץ ואני הייתי אצל קלינאית תקשורת שנה

לקריאה נוספת והעמקה

אז אולי צריך גם טיפול אצל פסיכולוג? אולי משולב? תשוחח עם הרויך ותמצאו פתרון ביחד

06/09/2015 | 07:06 | מאת: נטעלי

אם קלינאית תקשורת לא עזרה מציעה שתפנה לדייב למלמן.

29/08/2015 | 13:38 | מאת: אמא מודאגת

שלום רב, תינוק שלי כבר נכשל בבדיקות שמיעה כבר בלידה בבית החולים, באבחון בירה בגיל 5 חודשים, אובחנה לקות שמיעה קשה. בבדיקה אחרונה בגיל 7 חודשים דווח על לקות בינונית. הילד אומר כמה מילים (אבא, אמא, אדדדאא). האם צריך התערבות טיפולית כבר בגיל הזה? נא להפנות אותי בבקשהתנ

לקריאה נוספת והעמקה

חשוב מאד לעקוב אחר שמיעתו,צהאם נעזר במכשירי שמיעה? האם זקוק להתערבות חינוכית טופולית עי קלינאי תקשורת, האם בקשר עם מיחא, באזיור מגורים? מעקב רופא אאג, וקלינאי תקשורת חשובים ביותר, לכל אורך הדרך

23/08/2015 | 11:36 | מאת: אמא מודאגת

שלום רב, בני בן 10 חודשים לא מסוגל לאכול שום מרקם חוץ מנוזל. ברגע שמרגיש אוכל בגדול של פירור ישר מתחיל אצלו רפלקס הקאה שלבסוף הוא מקיא גם אחרי שהאוכל נפלט. אני לא יודעת למי לפנות לקלנאי תקשורת, מרפא בעיסוק או רופא אאג אשמח לקבל הכוונה מסודרת מה עושים במקרה הזה. אנחנו מאיזור השרון. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

יש מספר מקורות, לעזרה מרפאת אכילה לילדים בבית חולים תל השומר או אלין בירושלים קלינאי תקשורת עם נסיון עם תינוקות, דרך קופח או פרטי מכון להתפתחות הילד, כדי לבדוק עוד רגישויות ותגובה לגירויים את מוזמנת לפנות גם אלי, באופן ישיר לטל 050-2099435

16/08/2015 | 12:41 | מאת: חן

שלום ביתי בת שנתיים וארבעה חודשים, אינה ובטאת ק. היא אומרת תומי במקום קומי. ירות במקום ירוק. האם זה דרוש טיפול או שיעבור מעצמו? תודה!

היא בטח גם מחליפ האת הג ל ד, בגיל זה עדיין נורמלי ואף חמוד. תמתיני לגיל 3ץ5-4 ואם לא מסתדר, תפני לקלינאי תקשורת. בנתיים דברי איתה נכון ואל תחזרי על מה שהיא אומרת או תנסי לתקן, זה רק ילחיץ אותה. כשתהיה מוכנה ובלשלה תעשה זאת בעצמה.

02/08/2015 | 13:56 | מאת: יניב

אני בן 28 קול שלי עדין כמו ילד . טסטוסטרון אצלי 7.8 האם יש קשר? אם כן מה הטיפול

לקריאה נוספת והעמקה

בהחלט יש מה לטפל..תפנה אלי או לקלינאי תקשורת במתמחה בתחום טיפול קול. 050-2099435

01/08/2015 | 19:38 | מאת: יותם

אהלן, קודם כל תודה על ההתעניינות. אני בן 22 ותמיד אמרו לי שאני מדבר קצת מהר ולפעמים לא מובן. לפני כמה זמן שמעתי את עצמי ושמתי לב שאני אכן בולע מילים ומדבר לא מובן. אני רוצה ללכת לקלינאי תקשורת שיעזור לי להתמודד עם זה, ובכללי שאני אוכל לדעת איך לדבר יותר מובן וברור. האם שירות שכזה כלול בקופת חולים?

בגילך השרות לא כלול בסל השרותים של הקופה.

21/07/2015 | 23:07 | מאת: מוטי

בבקשה איזה אוכל או שתיה אסור לי לאחר הסרת הרירית הניתוח בוצע לפני כשלושה חודשים כרגע אני מונע מעצמי הרבה מאכלים בתודה מראש ורפואה שלמה מוטי

לא יודעת על איזה רירית מדובר, שאל את הרופא שטיפול בך

10/07/2015 | 01:40 | מאת: י

שלום רב, מזה זמן רב אני מרגיש אי נוחות בגרון ותחושה של הגבלה בתנועתיות של הקול בזמן שאני מדבר . התחושה שהיא שהקול יוצא לא בצורה הטבעית שלו, מרגיש שיוצא בצורה דקה ולחוצה שלא אופייני לקול שלי שאני מכיר . כמו שאמרתי התחושה היא שהתנועתיות של הקול ניהיתה מאוד מוגבלת ויוצאת בצורה רק חד גונית, כמעט בלתי אפשרי בשבילי לשנות את הטון דיבור ולדבר באינטונציה נכונה(כמעט בלתי אפשרי למי ששומע אותי להבין אם אני אומר משהו עם סימן שאלה או סימן קריאה וכו') וכתוצאה מכך אני לא מסוגל לדבר מבלי להרגיש את החוסר נוחות וההגבלה בזמן דיבור.. אני בן 23 ואת הבעיה אני מרגיש קרוב ל5 שנים,פעם היו תקופות ש'הקול הבריא' היה בא והולך כלומר ימים שהקול היה בסדר וימים שלא היה בסדר,בשנה האחרונה אני תמיד מרגיש את הבעיה . בדקתי את הבעיה מכל כיוון אפשרי,בדיקות אף אוזן גרון,הייתי אצל כמה קלינאי תקשורת שעבדו איתי (עם חלקם היו ימים טובים שהקול הבריא חזר,אבל לאורך זמן לא היה שיפור)בדיקות CT של אזור הפנים והגרון ולא הייתה סיבה ברורה שגרמה לזה. אחד הרופאות קול שהייתי אצלה ובדקה אותי אמרה לי שאני לא מפעיל את מערכת הקול כמו שצריך ושאני משתמש בחלקים/שרירים לא נכונים וגבוהים של הקול . לאחר המון נסיונות טיפול כושלים אני אובד עצות ולא יודע מה נותר לי לעשות, שכן הבעיה מגבילה אותי באופן קיצוני ולא מאפשרת לי לדבר בצורה טבעית ונינוחה .

לקריאה נוספת והעמקה

יכול להיות מרכיב נאורולוגי, תפקודי שניתן להעריך על ידי בדיקה של פעילות השרירים בזמן הפקת קול ובמנוחה, מעט רופאי אאג מתעסקים עם הנושא הזה.. מכוון שלאידוע לי היכן הייתה ומה עשיתה, לא יכולה להמליץ לך ספציפית למי ללכת. כמובן יש גם מרכיב רגשיש יכול להיות תוצאה או מקור הבעיה, רצוי לבדוק גם את הכוון הזה. בהצלחה

05/07/2015 | 09:38 | מאת: רחלי

שלום בני בן שנתיים וחצי נבהל אתמול בצורה חריגה כתוצאה מפריט שכמעט נפל עליו וההיסטריה סביב זה. לאחר מכן הופיע אצלו גמגום בעיקר במילה הראשונה..אאאאמא...או אאאאבא..לרוב במשפטים שלמים התופעה לא קיימת. מה עליי לעשות??

לקריאה נוספת והעמקה

כלום, בטח דבר כך ואולי עשה קפיצה באוצר המילים שלו וכעת מתקשה לבחור במה להשתמש. אני ממליצה לך , מכל הלב, אל תיצרי קשר בין הדיבור לשום דבר שקורה חיצוני. תעייני בתשובותי לאורך השנים על הנושא של חוסר שטף בדיבור ואל תחפשי בעיה במקום שזו תופעה נורמלית להתפתחות שפה אצל כל הילדים.

06/06/2015 | 10:54 | מאת: shaigro

שלום, אני בן 39 ויש לי 2 בעיות שמפריעות לי. 1) יש לי בעיה להגיד את האותיות האלו ש","ס","ז","צ". לפי מה שקראתי, אומרים שזה "דחיקת לשון" האם ניתן לטפל בזה ? ואיך ? 2) טון הדיבור שלי הוא בסדר, אבל בטלפון אני נשמע קצת מוזר, האם ניתן לשנות את טון הדיבור שיהיה קצת יותר גבוה ? תודה מראש:

לקריאה נוספת והעמקה

התשובה חיובית שלתי השאלות. תלוי במוטיבציה והרצון שלך. הטיפול בגיל זה אינם בסל ולא מכוסות על ידי קופ"ח. תפנה באופן פרטי לקלינאי תקשורת

16/05/2015 | 13:34 | מאת: אייל

שלום, יש לי בעיה, אני בן 33 ומדי כמה ימים למשך שעה או יותר, אוצר המילים שלי בראש יורד בצורה משמעותית ברמה שאני לא יכול לדבר או לקרוא בצורה רגילה. הרבה מילים אני לא יכול להגיד אותם או לקרוא אותם או אפילו יש מילים שאני לא יכול לחזור עליהם כשאני שומע אותם. יש למישהו מושג ממה זה נובע?

המלצתי הראשונה, תבדק אצל רופא כללי וגם אצל נאורולוג, אשר יוכלו להעריך האם מדובר על סימן של בעיה רפואית. זו תופעה מאד נדירה ויכולה להוות סימו למחלה פיזית, ובכן, בכל תופעה או בעיה צריך קודם לשלול גורם פיזיולוגי ורק אחרכך, לחפש סיבה תפקודית. לך לשני רופאים ואחרכך תבין מה יש לך. בהצלחה

13/05/2015 | 21:24 | מאת: מאיר

שלום יש לי בן שנתיים וחצי הוא התחיל ממש להגיד משפטים שלמים לפני כמה חודשים , אבל שהוא מדבר הוא נתקל בקושי שאומר הרבה אה אה אה אה אה ואז אומר את המילה הוא שממש מתקשה להגיד את המילה שרוצה להגיד האם זה נורמלי? לפעמים זה נמשך ממש כמעט דקה עם האה אה אה ... תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

כן, זה נורמלי. עייני בתשובותי הרבות בעניין זה לאורך הפורום. תופעה שכיחה שמראה שהוא מתארגן במילים ומתחיל לדבר לפני שהוא ממשממוכן... חוסר שטף היבור, על רקע התפתחותי ונורמלי בהחלט

07/05/2015 | 21:55 | מאת: יעל

שלום, דודתי בת 67 לאחר אירוע מוחי מלפני 7 שנים לא שוקמה מעולם! היא סובלת מנכות פיזית וכן שפתית- ההפקה פגועה. לפני כשבועיים היא עברה אירוע נוסף ושוחררה לביתה. לי אין מידע איבחוני לגבי מצבה השפתי והקוגניטיבי (עושה רושם שההבנה והחזרה שמורות)כיום היא סובלת מהפרעה בבליעה! ללא אבחון של קלינאית תקשורת! אני סטודנטית להפרעות בתקשורת בשנה ג', לכן אני פונה אליך אם תוכלי לתת לנו קצה חוט למי לפנות כדי לקבל איבחון וטיפול של קלינאית תקשורת בהקדם האפשרי.

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל, בהצלחה בלימודים. לגבי הדודה, מצטערת לשמוע כי האירוע הראשון היה בגיל צעיר. בעקרון מגיע לה לקבל בדיקה אצל קליאני תקשורת, למעשה, אם הייתה מאושפזת, על פי נהלי משרד הבריואת, הייתה צריכה להיות מאובחנת על ידי קלינאית תקשורת במהלך האשפוז. כעת, כשהיא בביתה, תלוי בכמה גורמים. מי ממשיך לטפל בה? יחידה להמשך טיפול או הרופא הרגיל שלה? איפה היא גרה? מה מצב התנועתיות שלה, הולכת לא הולכת? מה תוכנית השיקומי הכללי שלה, מה נפגע אצל. מכוון שאת קלינאית תקשורת וקולגה בדרך, אשמח לשוחח איתך ולכוון אותה, ככל שאוכל. תתקשרי אלי 050-2099435 שבת שלום

07/05/2015 | 20:02 | מאת: אביב

שלום יש לי תינוקת בת שנה ו 5 חודש, אני נתקלתי בכתבה על אוטיזם ושם היה רשום לגבי תנועות מסוימות שיכולות לרמוז על אוטיזם לדוגמה רחרוח באף ונקישות בלשון ובשיניים, אלו 3 דברים שהבת שלי עושה, רח רוח באף היתה עושה בגיל קטן ועכשיו אני שמה לב שהיא מתחילה מדי פעם לעשות זאת שוב, לפעמים אני מוצאת אותה בוהה וכשאני קוראת לה היא מקשיבה, והיא גם מסתובבת כשקוראים לה בשמה,היא מכניסה כמעט כל משחק לפה, כשאני מראה לה איך לשחק היא משחקת היא חוזרת אחרי תנועות שאני עושה היא חוזרת אחרי מילים שאני אומרת היא מבינה כשאומרים לה להביא חפץ מסוים, היא מצביעה לדוגמה על האור ואמרת אור ועל נדנדה, היא יודעת להכניס קוביות לקופסה, היא יודעת לבנות מגדל של קוביותכשאני מראה לה, היא היתה עושה כאילו היא קוראת מספר ועכשיו זה פחת, היא יודעת קולות של חיות, היא מביאה חיבוק ונשיקה כשמבקשים לא תמיד היא רוצה אלא אם כן מראים לה,בגן יש ימים שהיא משחקת ממש יפה ויש ימים שהיא יכולה לבכות כל היום,האם יש מקום לדאגה? כי לפי מאמר זה יש נסיגה בהתפתחות בגיל הזה, אנ קצת הרבה מודאגת, תודה מראש על המענה

07/05/2015 | 20:11 | מאת: אביב

07/05/2015 | 20:12 | מאת: אביב

היא מתעסקת הרבה עם הלשון

לפי התאור לא מתרשמת מבעי, בטח לא אוטזם אשר הינו ביסוד בעית קשר ותקשורת

27/04/2015 | 16:33 | מאת: anonymus

שלום, ביתי בת שנתיים וחצי, בחודש האחרון התחילה לגמגם בצורה לא סדירה, חזרה על מילים, לא מוצאת את המילה שהיא רוצה להגיד, אך לא כל הזמן (בזמני עייפות והתרגשות זה מתגבר). נראה שהגמגום מפריע לה והיא מאוד מאוכזבת שהיא לא מצליחה להגיד את מה שרצתה. יש לציין שלפני שהגמגום התחיל היא דיברה בצורה שוטפת עם אוצר מילים גדול מגיל שנתיים. בנוסף, עד גיל שנתיים היא הייתה בגן דובר רוסית ועברית ומאז שעברה לגן חדש בגיל שנתיים היא מדברת רק עברית. האם יש לפנות לטיפול בגיל זה? הא ישנן המלצות? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

כדאי שתעעיני בתשובותי בפורום כדי לתשימי לב שמדובר על תופעה נורמלית ושכיחה ביותר, הילדה מחפשת את המילים (זה בעקר לילדים עם התפתחות שפה מהירה) ובנתיים משמיעה הברה או מילה, כתמשוך תשומת לב ויתן לה השהייה עד שתמצא את המילה. זה יחלוף ככל שלא תתני לכך חשיבות ולא תתחילי לפתח תאוריות, מה קרה ומה השתנה... הכל בסדר ולא ללחוץ עליה ולבדוק כל פעם האם זה עבר, התופעה שכיחה ולרוב חולפת עם הזמן, עד סביבות גיל 6, או קודם!

15/04/2015 | 20:26 | מאת: טלי

ערב טוב לבני בן ה 8.5 יש בעית היגוי בש שורקת לפני כשנה טופל אצל קלינאית תקשורת ותמיד היה עובר לתקופה קצרה ואחכ שוב חוזר אני חזרתי איתו בבית על התרגילים אך רק בזמן שזה חזר לו עכשיו תקופה ממושכת שוב התחיל לדבר בש שורקת אך מידי פעם ומיום ליום שמעתי הדרדרות ועכשיו חזר לנקודת ההתחלה הוא דיי מתייאש מהתרגילים שאני עושה איתו יש לציין שהילד מטופל בעוד תחומים לפחות 4 פעמים בשבוע ויש עליו עומס מבחינת תרגולים שעליו לבצע השאלה שלי היא מדוע הבעיה חוזרת על עצמה והאם לקחת אותו לקלינאית אחרת? האם מצב זה יכול לעבור ולא לחזוראו שתמיד יהיו השלכות גם בגיל הבגרות? אשמח לתשובות אני די בלחץ תודה

לקריאה נוספת והעמקה

מטרת הטיפול לשנות הרגלי דיבור ובטח לא "לתרגל", יכול ליהיות שסיימתם את הטיפול מוקדם מדי, בשלב שעדיין לא הגיע לשימוש ספומטני ועקבי, זה שלב שבו משחקים ועושים פעילויות שהן מקפידים על דיבור נכון. אם הוא מטופל בעוד תחומים, יכול להיות שהבעיה שלו ביישום או העברה, והקושי בשימוש בהיגוי נכון נובע מיתר קשייו. רצוי להתייעץ עם איש המקצוע שמרכז את כל הטיפולים. קלינאית נוספתך, אחרת או אותה האחת תוכל לסייע לו במידה והוא מעוניין ובעל רצון לשנות הרגליו. קצת דומה להבדל בין לעשות דיאטה ולשמור על משקל הנכון,

08/04/2015 | 18:07 | מאת: אביב

שלום יש לי תינוקת בת שנה ו 4 חודש והיא התחילה לנקוש בשיניים שזה חדש,ולמשוך באף שזה משהו שהיתה עושה כשהיא היתה קטנה יותר עד גיל שנה בערך ועכשיו היא עושה זאת שוב, חשוב לציין שהיא לא עושה זאת בשנתה, היא ממלמלת ויודעת לומר כמה מילים בודדות,היא יודעת איברי גוף, קולות של חיות מסוימות, לשים קוביות בקופסא, היא מכניסה האם זה בסדר? תוף, ואיך אפשר להפסיק את ההרגל הזה, כי ככל שאומרים לה לא היא עושה את זה יותר, אני מקווה שאני בפורום הנכון, תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

תבדקי האם יש סיבה רפואית להתנהגות שתארת, לאחר מכן, אם הכל בסדר, תניחי לה ותשתדלי לתת לה גירויים שיפתחו אותה ולא תשימי אותה במשום שיקבל ביקורת או משהו שיגרום לדימוי עצמי שלילי

06/04/2015 | 11:37 | מאת: אפרת

שלום בני בן ה-11 הוגה את האות ר' עם הלשון ולא מהגרון. קצת כמו עולה חדש, רק שהוא יליד הארץ ועברית היא שפת אם. הוא טופל אצל קלינאית כשהיה בן 3-4 כי היו לו שיבושי הגייה אחרים של האותיות ל' ועוד כמה שכבר שכחתי וזה הסתדר. נותרנו עם ה-ר' ואמרתי לעצמי שזה לא נרא בכלל, הרבה אנשים מדברים עם ר' כזו. אבל לאחרונה שמתי לב שכשאנשים מעירים לו בצחוק או מחקים אותו (צוחקים איתו) זה כן מפריע לו והוא נעלב. ניסיתי ללמד אותו להגיד רררררר מהגרון, אבל זה נראה כאילו אין לו בכלל יכולת, הוא לא מצליח. האם זה דבר שניתן לתקן? האם לרדת מזה? אני רוצה לציין שבהיסטוריה המשפחתית יש גמגום גנטי ודיבור מהיר (בליעת הברות על הדרך) ואני די מודה לאל שהוא לא מגמגם אלא רק הוגה את הר' בצורה כזו. מה את ממליצה?

לקריאה נוספת והעמקה

הצעתי שתשוחחי איתו על כך ואם הוא מעונין, תפני לקלינאי תקשורת. הוא יכול ללמוד להגאות את ה /ר/ כמו ישראלי, לפי הצורך והמוטיבציה שלו. העקר שלא יפתח רגישות לצורת הדיבור. בעמצי הוגה /ר/ קדמית ומשתמשת באחורית רק לתירגול עם ילדים או להבהרת מילה, לפי הצורך בהצלחה!

31/03/2015 | 22:29 | מאת: אבי

שיחקתי עם אחיין שלי מה גדול ממה, הראיתי לו ביד אחת 3 אצבעות וביד שניה 2 אצבעות. אח"כ בקשתי ממנו שהוא יעשה אותו דבר והוא לא הצליח לפתוח 3 אצבעות לבד. ידוע לי שיש לו בעיות של שרירים בידיים וצריך לחזק אצלו את השרירים. יש תרגילים מומלצים לפתיחת אצבעות?

31/03/2015 | 22:36 | מאת: אבי

שכחתי להוסיף שהוא עוד חודש בן 6

31/03/2015 | 22:29 | מאת: אבי

שיחקתי עם אחיין שלי מה גדול ממה, הראיתי לו ביד אחת 3 אצבעות וביד שניה 2 אצבעות. אח"כ בקשתי ממנו שהוא יעשה אותו דבר והוא לא הצליח לפתוח 3 אצבעות לבד. ידוע לי שיש לו בעיות של שרירים בידיים וצריך לחזק אצלו את השרירים. יש תרגילים מומלצים לפתיחת אצבעות?

לקריאה נוספת והעמקה
31/03/2015 | 22:35 | מאת: אבי

שכחתי להוסיף שהוא עוד חודש בן 6

01/04/2015 | 13:36 | מאת: חגית שגיא

אבי שלום, זה פורום הפרעות בתקשורת... אנא פנה לפורום הנכון

28/03/2015 | 16:23 | מאת: אורלי

בתי נבונה וחכמה היא כבר מדברת יפה ומבינה הרבה אבל היא לא קוראת לי. נגיד שהיא מתעוררת מהשינה אני שומעת אותה מתלוננת בשביל יחס אבל היא לא אומרת אפילו אמא. בנוסף אם יש משהוא שהיא רוצה או לא רוצה היא לא אומרת כן או לא אפילו כשאני פונה עליה בשאלה שהיא מבינה.

מה השאלה?

19/04/2015 | 13:02 | מאת: orli

התקשורת שלה דלה אך יש לה אוצר מילים רחב אין בזה בעיה?

11/03/2015 | 15:48 | מאת: לורן

היי, הופנתי לבדיקת שמיעה עקב טנטון פועם באוזן ימין, בבדיקת שמיעה הכל היה תקין למעט אוזן שמאל שם יש אסימטריה של 30DB בתדר 6000 HZ. מזה שלושה ימין אני סובלת מצפצופים באוזן שמאל,לאחר ביקור חוזר אצל הרופא הוא שלח אותי לבדיקת bera ולהמשך טיפול בטנטון הפועם בCT ראש. כששאלתי אותו מה יכולים להיות הממצאים הוא לא ממש שיתף פעולה ולכן אשמח לשאול עד כמה חמור המקרה הזה? ובעיקר ממה זה יכול לנבוע? בת 27 בריאה לללא מחלות רקע, מטופלת באסטו לחרדות. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לא יכולה לכתוב רשימה של סיבות לטינטון, כי לא יהיו משמעותיות. ברור שחרדה ולחץ (רגשי או דם) יכולים להחמיר כל תופעה. תמשיכי את הבירור הרפואי בהצלחה

10/03/2015 | 01:55 | מאת: יואל

התחילו לי לפני כמה ימים כאבים בבליעה הסתכלתי במראה ואני יודע איך נראת דלקת שקדים אך ראיתי משהו מאוד מפחיד ומדאיג הנה תמונה http://srv2.jpg.co.il/9/54fe32119eb49.jpg

לקריאה נוספת והעמקה

נא לפנות לרופא המטפל

19/02/2015 | 20:47 | מאת: שרית

שלום, בני בן חודשיים וחצי, בבדיקת התפתחות בטיפת חלב גילו שהוא לא מגיב לקול (עד עכשיו לא שמתי לב) הרעישו משני צדדיו והוא לא הגיב לקולות כלל. בבית ניסתי הכל, טרקתי דלתות, פוצצתי בלונים, מוזיקה חזקה, והוא לא נבהל, לא הסתובב לא הגיב כלל. לא זוכרת ולא שמתי לב מה היו תגובותיו לקול בחודשים שעברו. בבדיקת השמיעה בבית החולים יום לאחר הלידה יצאה תקינה. אציין שכבר כמעט חודש וחצי הוא מאוד מקורר ומנוזל, בערך שבועיים בקושי אכל בשל ההתקררות. לא היתה דלקת באוזניים או חום. פשוט היה מקורר ומנוזל. האם ייתכן במצב זה שהוא כן שומע? אני אלך לרופא ואקח הפניה לבדיקת שמיעה ולהפניה לאאג. אך בכל זאת אשמח לקבל תשובה האם זה יכול להיות מצב זמני בר פיתרון? האם סביר שתינוק שעבר בדיקת שמיעה בבית החולים יום לאחר הלידה ועבר אותה עדיין יסבול מלקות שמיעה?

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית, אל תכנסי ללחץ עד שהוא יעבור את כל הבדיקת. לפי התאור שלך, יכול להיות שההתקררות והנזלת גורמים לירידה בשמיעה, מסוג של אוזן תיכונה וככל שהוא יבריא מההתקררות כך גם האוזניים יהיו יותר מאווריים, הכוונה לכך שיכולים להיות הצטברות של נוזלים באוזן, ללא דלקת. נוזלים נקיים שפוגעים בתפקוד האוזן התיכונה ובהולכה של הקול, מצב פתיר בהחלט! לגבי הבדיקה בבית החולים, מספר קטן מאד של ילדים עוברים את הבדיקה בבית ביולדות ומתגלים מאוחר יותר כבעלי לקות שמיעה, זהו מספר קטן מאד, אך אפשרי. טוב עשית שלקחת הפניה לבדיקת רופא אאג וגם לבדיקת שמיעה, תבצעי את שתי הבדיקות האלה ואחר כך, תידעי מה גורם לקושי בשמיעתו של בנך. בנתיים, תהני ממנו ותשתדלי לשמור על רגיעה, סיכוי סביר שהכל בסדר והקושי בשמיעה יחלוף ככל שהוא יהיי בריא. כל טוב

אצל ילדים קטנים הרבה פעמים קיימת תופעה של החלפת עיצורים כמו ביטוי של A במקום E. יש שם מדעי לתופעה הזו? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

כן, הפרעות היגוי

10/02/2015 | 18:02 | מאת: דנה

שלום, בת שלי בכיתה ג. לפעמים היא בונה משפט בצורה לא נכונה. היא מכניסה מילות קישור לא מתאימות למשמעות שהיא רוצה לבטא. למשל גם ככה ואפילו - נכנסות במיקום לא נכון במשפט או מיותרות לגמרי במשפט. או להפך מחסירה מילת קישור ואז קשה לה להביע את עצמה. איך אפשר לפתור בעיה כזאת? האם עבודה עם מורה מתקנת זה מספיק? או האם זה תחום של קלינאי תקשורת? על מה זה יכול להצביע? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

לפי התאור שלך אני מניחה שיש לה עוד קשיים בלימודים, יכול להיות בכתיבת משפט ברור, במתן תשובה שלמה לשאלה ובהבנת קטעים ארוכים, מהכתב. רצוי שהיא תעבור הערכה של קלינאי תקשורת שעובד עם ילדים בגיל זה. ההתערבות, בהתאם לקשיים המזוהים, בהחלט קלינאי תקשורת עדיף על מורה להוראה מתקנת, אלה אם תאובחן כבעלת לקות למידה, אז היא תזדקק לצוות רב מקצועי.

05/02/2015 | 10:28 | מאת: קרן

הי, בני בן שנתיים ושלושה חודשים. בבית הוא שומע 3 שפות. אביו מדבר איתו ספרדית , אני עברית , וביני לבין בעלי אנגלית. הוא מדבר לא ברור וחווה לא מעט תסכולים בגלל חוסר היכולת שלנו להביו אותו לפעמים. התייעצתי עם מדריכת הורים שהעלתה השערה שיכול להיות שהקושי שלו הוא שאין לנו שפה משפחתית, והרבה מהשיח בבית הוא לא מבין מאחר ואיננו מדברים אליו באנגלית באופן ישיר. מה דעתך? האם כדי שאעבור לדבר איתו באנגלית (מבחינתי זה כמו שפת אם כך שאין לי בעיה) או שזה ישגע אותו לגמרי בגיל כזה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

במחקר נמצא שילדים בלי בעיות יכולים לרכוש כמה שפות יחד, ילד עם קשיים מתקשה גם בחשיפה לשפה אחת בלבד. אז... אי אפשר לדעת מתי דווקא החשיפה שלתי שפות מהווה גורם בעמצו, שלוש שפות בודאי מקשה וכמו שאת אמרת, משאירים אותו "בחוץ" מהתקשורת המשפחתית. יכול להיות שיהיו לו קשיים בכל מיקרה, הוא עדיין צעיר! האם הוא עבר בדיקת שמיעה? אם לא, רצוי למען הסדר הטוב. האם מבין את הנאמר לו? ביזה שפה יותר קל לו? מה השפה המדוברת בסביבתו? מה ידבר עם הילדים בגן? למה את מדברת אנשגלית עם בעלך" האם הוא לא יודע עברית? השאלה מה בא לו מהלב, ומה לך? באיזה שפה תאוהבי ותכעסי על בנך? באיזה שפה תחנכי אותו ותהייה בטוחה שהוא מבין? וםא יש משהו דחוף, באיזה שפה תקראי לו? לשאלה אין תשובה פשוטה, רצוי בודאי שתבדקו את הנושא לעומק, קודם בניהם ואחר כך, לפי הצורך עם קלינאי תקשורת שיכול לבדוק את הפערים בין הגיל הכרונולוגי שלו והתפקוד השפתי. מה שחשוב מאד הז לשמור על שפה אחת למבוגר אחד - להיות עקביים ולא לשנות כל פעם שפה, כי אז הוא יהיה באמת מבולבל. בהצלחה!

02/02/2015 | 08:53 | מאת: gal

בני בן 3 וחודשיים. עוד כשהיה בן שנתיים שמתי לב שהוא לא כל כך מבטא חולם, וגם היום הרבה פעמים הוא מבטא קמץ במקום חולם (למשל "המן זמן" במקום "המון זמן"), מה שהופך את הדיבור שלו לקצת לא מובן. אם אני אבקש ממנו להגיד "המון" במקום "המן" הוא יגיד המון באותו רגע אבל בפעם הבאה שיגיד ביוזמתו את המילה הוא שוב ישבש אותה. האם זה נורמלי לגילו? האם מראה על בעיה כלשהי באזור הפה? האם יש גיל שאם עד אליו לא מטפלים בבעיה קשה יותר לתקן אותה?

02/02/2015 | 21:09 | מאת: גל

הערב ביקשתי ממנו שיחזור אחרי על מילים עם חולם ושמתי לב שהוא בעצם לא מבטא את זה נכון (זה כמו O במבטא אמריקאי, שדומה לקמץ)

ממליצה לך לפנות לקלינאי תקשורת, להערכה וטיפול. בנך זכאי לטיפול דרך קופת חולים, בהשתתפות עצמית מינימלית במקביל רצוי, למען הסדר הטוב, לבצע בדיקת שמיעה...רק לסגור פינות! בהצלחה!

27/01/2015 | 08:30 | מאת: didi

שלום שאלה בנוגע לבת 7 עם אפרקסיה ,מושתלת בצד אחד ועם מכשיר באוזן השניה, הילדונת המתוקה הזאת מתפתחת יפה ולומדת בכיתה א עם משלבת בבית ספר, בכל התחומים יש התקדמות יפה מאוד פרט להיגוי המילים ( למעט אמא והאח והמשלבת אף אחד לא ממש מבין אותה). קלינאית התקשורת שעובדת איתה עובדת איתה על הרחבת אוצר המילים והשפה. כרגע אין עבודה על ההיגוי עצמו, האם ניתן לשפר את הדיבור רק ע"י למידת קריאה? האם צריך עוד תרגילים שמותאמים אך ורק להיגוי? מה קלינאיות עושות בד"כ עם בעיות היגוי? תודה רבה ויום נעים :)

לקריאה נוספת והעמקה

לא יודעת מי את בשביל הילדה, וקשה לי להתייחס כך. לצערי ביה"ס מעמיד לפניו את המטלות הלימודיות ולא הדיבור, כך נאמר לי מספר פעמים. בודאי שהיא זקוקה לעבודה גם על תחום הדיבור וההיגוי ולבטח מובנות הדיבור. ממליצה לשוב לקלינאי התקשורת או למערך שביצע את השתל ולקבל את עצתם. הילדה לא "מושתלת" היא עברה שתל השבלול... לא ממש אותו דבר!

18/01/2015 | 17:05 | מאת: קרן

שלום רב בני בן שנתיים וחודש. ילד חייכן וחכם בצורה חריגה. (מרכיב פאזלים של 12 חלקים, מדבר כמעט שוטף, נגמל לבד ביומיים ועוד ועוד). יש לי הרגשה שיש לו בעיה חברתית. כשילדים בגילו מתקרבים אליו הוא נראה חרד. הוא לא מגלה סימנים של משחק משותף. אם מישהו מתקרב לצעצועים שלו הוא ישר מתגונן ואפילו מתחיל לבכות ולדחוף. לא אוהב שילדים אחרים נוגעים בו. משחק יפה עם אחותו בת 5 ובת דודה בת 3.5. אוהב מאד לחבק את החברות של אחותו. עם מבוגרים מתקשר מצוין!!! לפעמים ברמה מדאיגה כי גם עם מבוגרים זרים. בגן אומרות שמשתלב נהדר (הכי קטן בגן של בני 2-3 עם 35 ילדים) . אבל אני רואה התנהגות חברתית שכבר מרגישה לי חריגה. מה עושים? כדאי לקחת לאבחון בגיל כזה?

לקריאה נוספת והעמקה

מה כבר יכול להיות כל כך חריג, שבגן אומרים לך שהוא מסתדר יפה? איך את חושבת שילמד להתנהג בחברה? זה תהליך ותפקידך לתת לו בטחון ולאפשר לו הצלחות וגם כשלונות, כך לומדים. אולי צריך את התמיכה שלך ואולי צריך להתנסות ולהחליט לבדו כיצד רוצה להתנהג? אולי יש לו רגישות לרעש ובגלל זה קשה לו עם ילדם אחרים? זה גיל צעיר להיות בקבוצה כל כך גדולה, הוא צריך ללמוד להנהל עם כוווולם! בגיל זה המשחק הינו מקביל, לשחק ליד ילדים אבל עדיין לא ביחד ובטח לא בשותפות. עם אחותו ודאי היא מובילה ולמעשה גם מלמדת אותו התנהגויות מסויימות. תהייה סבלנות ותאפשרי לו לגדול, בלי להיות תחת תצפית או פרשנותלהתנהגותו. בהצלחה

14/01/2015 | 12:57 | מאת: רבקה

בני בן שנה ועשרה חודשים מבין הכל, פעיל,יודע לבצע כל פעולה שמבקשים ממנו ומשתמש בגסטות בצורה טובה מאוד. אך אני מוטרדת מכך שלא מצליח להפיק מילים חוץ מאבא, עוגה,חנה ועכבר.. יודע להגיד איך עושים החיות. האם עלי להיות מוטרדת ולהתערב מבחינת קלינאית תקשורת וכו? בקרוב תהיה בדיקת שמיעה..

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקת שמיעה ולהמתין, עד גיל שנתיים בו צריך לחבר שני מילים ביחד... מכוון שאת מתארת ילד תקשורתי, לא ניראה לי שיש בעיה מיוחדת או גדולה. קלינאית תקשורת, לאחר בדיקת שמיעה ולקראת גיל שנתיים ושלושה חודשים בהצלחה

11/01/2015 | 15:43 | מאת: אנונימי

שלום אני מגמגמת ואני רוצה לדעת איך להעלים את זה ישלי ביטחון גבוה ואני רוצה שזה יפסק אני מגמגמת כבר 5 שנים ואני לא רוצה ללכת לקליניקה או פסיכולוג אמרו לי שליקרא ספרין זהעוזר

לקריאה נוספת והעמקה

אם יש לך ביטחון, אין לך בעיה במיוחד אם את לא רוצה ללכת לטיפול, אז סימן שזה לא ממש מפריע לך אז, מה השאלה???

07/01/2015 | 20:14 | מאת: מיטל

שלום, רציתי לדעת האם ידוע לכם מה יש ביום עיון לקראת תואר ראשון בקרייה האקדמית אונו? האם זה ראיון מצבים או לא? אישי או קבוצתי?

תצטרכי לפנות ישירות אליהם

30/12/2014 | 15:11 | מאת: יעל

בני בן 3. יש לו בעיות היגוי כמו למשל אומר "מובגרים" במקום "מבוגרים". את רוב המילים אומר בסדר אבל מידי פעם יש לו שיבושים כמו שציינתי למעלה (אני חושבת שזה בעיקר שיבושי ניקוד, כלומר מחליף צירה או שורוק בפתח, למשל). בדיקת שמיעה לפני חודשיים יצאה תקינה. לפני שנה וקצת עבר ניתוח כפתורים עקב נוזלים באוזניים. האם זה תקין עדיין בגיל 3 או שיש לפנות לטיפול?

לקריאה נוספת והעמקה

יש ילדים שמשבשים מילים "ארוכות" לעתים, תחזרי בשבילו על המילה, בקצב איטי תוך הדגשת ההברות, אם הוא רוצה, תעזרי לו בחזרה על המילה, אם לא מעוניין,לא חשוב העקר שהוא ישמע את המילה על כל חלקיה ובסדר נכון של ההברות אם יש בעיה של מובנות כללית של הדיבור, אז עליך לפנות להערכה והדרכה לקלינאי תקשורת. בהצלחה

30/12/2014 | 14:21 | מאת: ניסי

יש לי בת בת 3 היא מאוד מפותחת ומתקדמת מבחינת דיבור. בחודשיים האחרונים החלה ממש להתקע עם מילים ולגמגם.היא לא מגמגמת בכל המילים אלא בעיקר במילה הראשונה של המשפט. האם יש לנו סיבה לדאגה? האם יש צורך לקחת אותה לבדיקה כלשהי? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
05/01/2015 | 10:41 | מאת: חן לדרר

ניסי שלום בדרך כלל מדובר בתופעה נורמלית בהתפתחות הניכרת חוסר שטף התפתחותי. חשוב מאוד כיצד מגיבים לנושא: להתנהג כרגיל - לא להתייחס לאיך אומרת אלא לתוכן, להיות סבלניים ולשדר הכר כרגיל. בתקופה כזו מומלץ להפחית בדרישות השפתיות כלומר לא לשאול אותה שאלות 'הדגמה' מול אחרים (ספרי לסבתא מה עשינו אתמול וכדומה) ולהעדיף שאלות שניתן לענות כן/ לא. במקביל חשוב לא לוותר בעניינים אחרים כגון משמעת כדי שלא יהפוך לכלי יעיל להשגת מטרות. התופעה הזו לרוב עוברת תוך 1-3 חודשים. פונים לאבחון קלינאית תקשורת כאשר : - התופעה נמשכת מספר חודשים - כאשר יש החמרה משמעותית באופן בן נתקעת או שמביעה לחץ , נמנעת משיחה וכו' - כאשר אתם מוטרדים מאוד בהצלחה

28/12/2014 | 18:02 | מאת: שמוליק שרון

שלום רב, אני בן 37, כילד פספסתי את העלייה במודעות להפרעות קשב והפרעות נוירולוגיות אחרות אצל ילדים.... אף פעם לא אובחנתי, אך כרגע התחלתי בתהליכים. שאלתי היא - למי או איזה מרפאה אני יכול לפנות כדי לאבחן הפרעה בפענוח הדיבור? זה לא מכוסה בביטוח כללית מושלם שלי... שום דבר לא מכוסה למבוגרים בתחום הזה. כבר שנים ידוע לי שאני לא שומע טוב כמו אנשים אחרים, אבל הבעיה היא לא הווליום, אלא כמה ברור אפשר לשמוע/ להבין אותם. זה כמו דיסלקציה - רק בשמיעה. תודה מראש, שמוליק

לקריאה נוספת והעמקה

מה שאתה מתאר ידוע ומוכר מזה שנים ומהווה לעתים הבסיס ללקויי למידה ורכישת קריאה. יש צורך באבחנה שמיעתית כדי להבין דיבור ולהתמצא בתוכן של שיחה, במיוחד קשה על רקע של רעש ומסיחים אחרים. הצעתי שתפנה למכון שמיעה בתל השומר, לדר' יעל חנקין, אשר מנהלת את המכון. היא מתמחה בתחום זה! תפנה אליה וקבל את עצתה, לבטח יזמינו אותך לביצוע סידרה של בדיקות שמיעה מיוחדות לגילוי איכות השמיעה, הפיענוח והאבחנה השמיעתית. בהצלחה!

25/12/2014 | 11:39 | מאת: שמחה

שלום, התינוק שלי בן שלושה שבועות הוא עבר בדיקת סינון שמיעה בבית חולים שלא הצליחה. לאחר שבועיים חזרנו על הבדיקה שזה כלל בדיקת }TEOAE ] וכן בדיקת BERA התוצאה שוב לא תקינה. קלינאית התקשורת שלחה אותנו לרופא א.א.ג וכן לעשות בדיקת BERA אבחנתית. ההמתנה לבדיקה כזו אורכת מספר חודשים. אני רוצה לדעת ברור מה מצפה לי האם יש סיכוי שאין בעיה מהם הסיכוים לגבי השמיעה של הילד הכי גרוע והכי טוב שיכול להיות

לקריאה נוספת והעמקה

ילוד שמזוהה כבעל חשד ללקוי שמיעה, זקוק לאבחון והתערבות מוקדמת כדי להבטיח את התפתחות השפה והדיבור בדרך הטובה ביותר. המיקרה הטוב, שמתגלה ירידה בשמיעה בגיל מוקדם, ניתן לתתת כבר מכשיר שמיעה ואם יש צורך, לתכנן ניתוח של השתלת מנגנון אלקטרוני שיאפשר לתינוק לפתח שפה ודיבור כיתר הילדים. כשליש ממקרי ם של ילדים שמתגלה אצלם ירידה משמעותית בשמיעה, אינם שייכים לקבוצת סיכון ולא ידוע מה הסיבה, באחרי יכול להיות גורם תורשתי או מחלה או פגיעה בהתפתחות האוזן הקשורה לחשיפה לוירוסים או בעיה אחרת תוך רחמית. בכל מיקרה, היום ישנם דרכים לאבחון והתערבות בגיל מוקדם ביותר, ויש הרבה מה לעשות. רצוי לא להמתין חודשים עד לבירור סופי, גם אם תצטרכו לנסוע הרחק מהבית לביצוע הבדיקה האבחנתית, כדי מאד לזרז את הבדיקה ולאפשר התערבות מוקדמת, אפילו לפני גיל חצי שנה. ילדים עם ירידה בשמיעה, היום, יכולים להתפתח ולגדול כיתר הילדים, ללא בעיות חמורות אך עם תמיכה וטיפול. ישנם בארץ מספר רב של תוכניות לטיפול בתינוקות המאובחנים עם חשד לירידה בשמיעה, בהצלחה,

24/12/2014 | 12:56 | מאת: תמר

שלום רב, לבני בן 1.8 יש שקדים נושקים והדבר מאד מקשה עליו בבליעה . הוא אוכל רק מעדנים מטרנה גרבר . באכילת מוצקים הוא נחנק. רופא אאג היפנה אותנו לקלינאית תקשורת מתמחה בבליעה או לריפוי בעיסוק כדי לעזור לו. אם זה לא ילך המליץ על ניתוח להוצאת שקדים. כיצד קלינאית תקשורת יכולה לעזור במקרה זה? האם הסיכוי גבוה להצלחה. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

המצאןת השקדים ממלא את הרווח שבאו המזון צריך לעבור ולכן בנך מתקשה בעוררות רפלקס הבליעה, השיעול וחנק (השתנקות) שמויעיםפ בעקבותיו הינם סימנים של קושי בהפעלת הרפלקס כשיש נופ יותר גדול, כמו במוצקים לעומת נוזלים. ניתוח להסרת השקדין בודאי יטיב איתו מבחינת הבליעה ואני מניחה, גם בשינה ונשימה בכלל ובשינה בפרט. יש מקום גם לבדיקת שמיעה והערכת ההשפעה של השקדים גם על השמיעה. קלינאית תקשורת יכולה להעריך את יעילות מנגנון הבליעה ותקינות פעילות ותחושה בפה, לצורך אכילה. במידה ויש מחסום (כמו השקדים) הטיפול צריך להיות משולב, תפקודי (ע"י הקלינאי) ןמבני (ע"י הניתוח והסרת המחסום)

17/12/2014 | 09:20 | מאת: אמא

שלום בני עוד מעט בן 11 חודשים כמה הבהרות צריכות להיות לו ומה הם? כי בנתיים תקוע במילה אחת רוב הזמן ממלמל פה ושם אבל מילה העיקרית שלו זה אה תה אה תה לפעמים יש גה גה מה מה ואבא הוא מאוד רוצה לדבר אבל נראה תמיד שמנסה להוציא מילה זה נתקע לו..וישר אוצר עוד הפעם את המילה אה תה ...נשמע כמו אתה!

בגיל זה ממלמלים מה שרוצים.... אם הוא שומע טוב, אין לך כרגע דאגה

07/12/2014 | 13:41 | מאת: אבא

יש לי שאלה, אם אני עושה אבחון לבני בבית חולים ציבורי, עם הפנייה, ונותנים אבחנה. האם זה קובע את כל חייו? לחזה מוסד לימודי/ גן... הוא יילך? אני שואל בעצם אם זה נשאר בחיסיון הרפואי של הילד או שהאבחנה עוברת מהרופא המשפחתי למוסדות?

היום אסור להעביר מידע, ללא הסכמה כתובה של ההורים, האדם עצמו או האפוטרופוס החוקי. חסיון רפואי הינו אחד הכללים הבסיסיים בכבוד אדם וחרותו ובחוק זכויות החולה. בהסכמתך המידע יעבור לרופא המטפל, וגם זאת, לפי מקור ההפניה או לי בקשתך.

06/12/2014 | 23:10 | מאת: תמרי

בני בן 2.7, עדיין לא מדבר ברור מצרף שתי מילים , למשל : רוצה מים... רוצה מעדן ( ירוץ למקרר יקח מעדן ויפתח מגירה ניקח כפית) ... ארוחת בוקר... אשאל מה רוצה לאכול ויענה , לפעמים חביתה או קופיקו עם חלב ( קוקנפלקס שקופיפו מופיע על האריזה) רוצה מוצצי, רוצה מיקי מאוס ואז יביא לי את השלט בכדי שאעביר לערוץ הנל, הוא יודע צורות גם לצייר, חיות ,מספרים, אותיות, לפי הגננת מעל הממוצע של הגן , מאוד אוהב כל מה שקשור ליצירה, סיפורים, בבית משחקים מחבואים תופסת כשיש חילופי תפקידים, מאוד חברותי, מלפני 3 חודשים שמתי לב כי חוזר לפעמים על משפטים של בן שיחו, המרפאה בעיסוק בגן אמרה שזה אקולליה, וציינה כי בחצר משחק ליד הילדים ולא עימם, ולא יוזם משחק עם האחר, כאשר רוצה משהו לא מבקש גם לא במחוות. שוב זה מאוד שונה כשהוא מחוץ לגן בבית הוא מאוד עצמאי מבקש מה שהוא רוצה או לוקח לבד או אם מתקשה אז מצביע , או מכוון אותי למה שרוצה, מהנהן לחיוב או שלילה, עושה שלום, מבין הוראות, גם כשאני מבקשת מספר הוראות בו זמנית ( תרים את הכוס תניח על השולחן ותנקה את מה שנשפך וכו, לך לחדר תביא לי חיתול מגבונים וכו). כשאנחנו הפארק הוא מתחבר ישר לילדים ומשחקים יחד, עם בני המשפחה הקשר עם הילדים ממש חזק,וטוב יש משחק פורה, משחקים קלפים, שרים, רוקדים, כדורגל, ריצות וכו... האם יכול להיות דבר כזה שההתנהגות שונה בגן ובבית? גם עם הילדים? יכול להיות שהעובדה שהוא פחות וורבלי משאר הילדים מלחיצה אותו ולכן מכונס? למרות שבני המשפחה וורבלים ממנו הוא הכי קטן ... אציין כי נולדה לו אחות לפני חודשיים ואני מרגישה שהוא נהיה מאוד רגיש, ומאוד רוצה חיבוקים ונשיקות יותרמבעבר שזה מובן לי מאוד. שאלה נוספת האם זה יהיה נכון לאבחן אותו עכשיו כשהוא עם כול השינויים הללו... ( אחות חדשה, ותהליך גמילה - שבה הולך טוב ). זה יכול להיות אוטיזם? אני ממש ממש לחוצה, וחוששת. אשמח לתשובות תודה 

לקריאה נוספת והעמקה

לתחושתי את מחפשת, העזרת המרפב"ע משהו לדאוג. ברור שכל אחד, גם את, מתנהגים שונה בקבוצות שונות, וגם בנך, מה שמאשר שמבחין בין סביבה לסביבה וכניראה יודע להתאים את עצמו לכל סביבה. את מתארת ילד עם התפתחות תקינה ואירועים נורמליים בחייו, להמון אנשים נולדים אחים ונגמלים, בלי בעיה מיוחדת.... תבדקי שלא תתחילי להרגיש אשמה או רע לגביו, ותתחילי לפנק יתר על המידה, הוא עובר תקופת הסתגלות ואת שם, לצידו, כדי לעזור לו ולהשתתף בחוויה. אוטיזם ממש לא מתאים להתנהגות שאת תארת, תהייה רבוע ותהני למילדיך, מזל טוב לרך הנולד!

08/12/2014 | 19:51 | מאת: תמרי

את מרגיעה אותי. הסיבה ללחץ הינו מכיוון שהמרפאה בעיסוק שראתה את הילד שעה!!! בתצפית 1 על 1, ובחצר, כתבה לי כי ממליצה לאבחן את הילד כי יש לו אקולליה, שלא יוסם קשרים, שמשחק ליד ולא עם הילדים, ושמדברים איתו הוא לא תמיד עונה על מה שנשאל( שוב הילד לא כל כך וורבלי), אז כשכתבתי בגוגל את האקולליה , רוב המידע מופיע כקשור לאוטיזם. שוב מה שהיא ראתה זה לא מה שאנחנו רואים... זה כאילו כתבה על ילד אחר... הגעתי למצב מרוב לחץ שאני לא אוכלת, רק משלשלת, לא מפסיקה לחפור באינטרנט על טיפולים פרטיים, כי אני חוששת לקחת אותו לאבחון בביח שכן אם חלילה יאבחנו לא נכון ויגידו אוטיזם או כל דבר אחר , זה יחרוץ את גורלו, ויקבעו לו גן/ ביס מיוחד.   שאלה- האם מותר/ חוקי לביח לקבוע לפי תוצאות אבחון איפה ילמד הילד באיזה גן יילך, האם מותר להם בכלל לפרסם ולומר למוסדות על התוצ, או שזה נשמר בתיק הרפואי? שוב אני בטוחה שאין לו כלום אבל אם המרפאה בעיסוק לא מכוונת נכון מה יהיה אם זה יחזור על עצמו?!? עוברת עליי תקופה לא קלה בכלל, ואציין כי דייקת כשכתבת  לא לפנק יתר על המידה, מרגע שזה נאמר לי לא הפסקתי להוציא את הילד לכל מקום אפשרי קניתי לו כל מה שרצה, פינקתי מעל ומעבר. שנראה לי שהוא הרגיש שמשהו קורה איתי כי אני בדרך כלל לא כזאת אני מאוד מחנכת ולא גמישה תמיד. כאילו הרגשתי צורך לפצות...

תמרי, דאגת יתר זה חלק בלתי נפרד מאמהות! יחד עם זאת צריך להיות מאוזן וזהיר. אבחון במכון להתפתחות הילד מאפשר לבצע הערכה תפקודית ורפואית כללית, ולתת לילד תוכנית טיפול אשר רואה אותו, בשלמותו ולא רק בהבט אחד. האבחון נמסר להורים ולא מועבר לאף אחד אחר, אלה בהסכמה כתובה וחתומה על ידי ההורים. אני מקבלת לרוב את האבחון מידי ההורים! המידה ויש צורך בהשמה בגן מיוחד, הפניה נעשת על ידי מערכת החינוך, לרוב לאחר אבחון של פסיכולוג והמלצות של המטפלים והגננת. ההורים הינם חלק בלתי נפרד מהתהליך ורק בהסכמתם הילד מופנה לגן מיוחד. אם מרפא בעיסוק או כל בעל מקצוע טיפולי אחר, מתרשם מבעיה, הוא חייב להמליץ על אבחון כוללני, אלה אם בטוח שיש בעיה רק בתחום העבודה שלו. האבחון מאפשר לקבוע תוכנית טיפולית, מעקב או לקבוע שאין צורך בהתערבות כל שהיא, כי הילד למעשה משיג את צייני ההתפתחות על פי גילו. לשיקולכם, לפנות למכון להתפתחות היל, לבקשת המרפא בעיסוק, לפנות לקלינאי תקשורת לקבלת חוות דעת מקצועית או להמתין ולהתייעץ עם הגננת. בכל מיקרה, הוא צעיר ויש הבדלים טבעיים בין ילדים בגיל זה. כל טוב, פרידה

06/12/2014 | 21:34 | מאת: נוגה

רציתי לשאול מהו בדיוק הנזק שיכול להיגרם לתינוקות חודש - שנה ועוד, מחשיפה למוסיקת חתונות שהיא בסטנדרט מעל ל- 100 דציבלים. כשאני אומרת בדיוק, אני מתכוונת איזה אזורים עלולים להיפגע וכיצד. בתור מי שעוסקת עם ליקויי למידה, יש לי תחושה שיש נזק רב בהבחנה עתידית למשל בין תנועות חולם לשורוק שהאורכים שלם די דומים. תודה לך על תשובתך המלומדת.

לקריאה נוספת והעמקה

תינוקות דווקה! למה??? מאפייני הנזק בשמיעה יכולים להאיר את הקושי באבחנה שמיעתית, שאלתך כללית מדי, לא ניתן להתייחס להברות (פתח, שורוק או כל תנועה אחרת) בניפרד. מבחינת השמיעה ומאפייני הצליל, אין הבדל משמעותי.

01/12/2014 | 09:54 | מאת: עדי

יש לי תינוק ילד ראשון בן 9 חודשים שעדיין לא אומר הברות.. הוא מקשקש אבל רק עם הברה אחת אהההה ..מלבד ההברות התפקוד שלו תקין זוחל עומד על 6 התחיל למחוא כפיים ערני משחק אוכל הכל נראה טוב.. אבל הרופאים מאוד מדאיגים אותי בעניין הזה.. מה ניתן לעשות?איך אפשר לעזטר לו לרכוש את מיומנות הדיבור?אני שומעת מסביבי סיפורים מפחידים על פיגור שכלי וכל מיני דברים וזה רק מלחיץ יותר.. היינו בבדיקת שמיעה נמצא כי באוזן ימין שומע היטב אך באוזן שמאל חלקית כנראה שאריות של דלקת באוזן שהייתה מלפני שבועיים..בכל מקרה לטענת המכון שמיעה מבחינת שמיעה אין בעיה והם פשוט טוענים שעדיין לא רכש את המיומנות להגיד הברות. האם יתכן?זה יגיע לבד?בנוסף הוא במעקב אצל נוירולוג בגלל שהמרפסים נסגאו מוקגם בגיל 4 חודשים ובחודש אחרון לא הייתה גדילה בהיקף ראש. האם יכול להיות קשר בין השניים?האם יש סיבה לדאגה למרות שהילד רגוע לא בוכה כלל ישן לילה שלם הכל באמת נראה תקין מלבד הדיבור..תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

הבדיקה של הנאורולוג תוכל להשיב האם יש בעיה התפתחותית. במידה והילדה מתפתחת כראוי, ועל פי תאורך, ולאחר בדיקת שמיעה תקינה, אין לי מה להוסיף אלה שהיא כניראה מתפתחת לפי הקצב שלה ולא שלנו...על אף שמתאורך אני לא מתרשמת מבעיה התפתחןתית, גם לא בדיבור. את לחוצה ודואגת, לדעתי את עשית כל מה שמוטל עליך לעשות כאם, כעת תני לביתך להשיג את השגיה, מצידה. תנסי להוריד מתח וחרדה אשר יכולה לפגוע ביחסיך לבתך ולסביבה.

שלום, בני בדיוק בן שנתיים, מרבית המילים שהוא אומר זה רק ההברה האחרונה של המילה , כמובן שישנם מילים אשר מבטא כנדרש, כגון: אמא, אבא , פלפל,פיל, כיף, יש וכדומה, לרוב אומר רק סופיות, כמו כן, מחבר 3 מילים, אשמח לדעת מה עליי לעשות , כל האנשים מסביבי אומרים שזה תקין כיון שהוא קטן

לקריאה נוספת והעמקה

אני נוטה להסכים עם הסביבה, עד לנקודה מסויימת. האם עבר בדיקת שמיעה, מומלץ ביותר, גם אם את חושבת ששומע היטב. מנקודת זמן של היום ובעוד שלושה חודשים תוכלי להעריך האם חל שיפור בדיבורו של בנך, במידה ולא, את יכולה לפנות לקלינאי תקשורת לביצוע הערכה וקבלת הדרכה, היא יכולה להמשיך לעקוד אחרי השגיו ובמידת הצורך, להתחיל בטיפול אשר מבחינת הילד, הינו פעילות כיפית! בדיקת השמיעה והפגישות עם קלינאי תקשורת מכוסים על ידי קופת חולים דרך ביטוח הבריאות. כל טוב

20/11/2014 | 15:48 | מאת: אורית

שלום, בתי בת שנה ו- 11 חודשים. עדיין אינה מדברת כפי שמצופה לגילה. מבינה כל מה שמדברים אתה, מגיבה להוראות שמבקשים ממנה אך הדיבור כולל בדרך כלל מילה אחת. המילים אינן שלמות, ובדר"כ אומרת את ההברה האחרונה במילה. עברה לפני מס' חודשים בדיקות שמיעה אובייקטיביות וסובייקטיביות והוחלט לא לנתח (עקב נוזלים שהיו באוזניים). היום נעשתה בדיקה סובייקטיבית עם רמות של 20-25 דציבל ונמצאו נוזלים מועטים באוזן אחת. דבר נוסף, הילדה נפלה מגובה של מיטה זוגית פעמיים בגיל 7 חודשים ובגיל 10 חודשים. ללא זעזוע מוח כנראה. האם יתכן שזו הסיבה שהילדה מתעכבת בדיבור? האם אפשר להעריך את הנזק שנגרם כתוצאה מהנפילות? ובנוסף איך לדעתך אפשר לטפל בעיכוב בדיבור? והאם להתחיל בכלל? תודה, אמא דואגת

לקריאה נוספת והעמקה

הנפילות מהמיטה לא יכולות להיות גורם בהתפתחות דיבור, במיוחד אם לא היה זעזוע מוח! לגבי ביתך, היא עדיין צעירה, ודאי שישנם ילידם שמדברים יורת טוב כבר בגיל הזה, אבל כפי שכתבתי קודם, השונות בין ילדים בגיל זה, רבה! תוכלי להתייעץ עם קלינאית תקשורת כדי לקבל הדרכה והכוונה, בטח לא לטיפול בגיל כל כך ציער! האם היא מבקרת בגו ונמצאת בין ילדם או רק בבית? החשיפה לשפה ודיבור יכולים לעודד אותה. אין מקום להיות לחוצים בשלב זה, יש מקום לפנות אליה בשפה פשוטה ולעודד חיקוי של צרופי מילים, בשלב זה.

20/11/2014 | 15:05 | מאת: אולגה

הבת שלי בת 4 ו9 חודשים לא מצליחה להגיד אותיות "צ" ו "ש" במקום זה שומעים רק סי סי סיפורים במקום ציפורים סעסועים במקום צעצועים סוקולד במקום שוקולד וחולי. מה ניתן לעשות והאם זה יכול להסתדר ללא טיפולים.

לקריאה נוספת והעמקה

היא עדיין צעירה, רכישת ההגאים האלה מתבצעת באופן טבע לקראת גיל 6, וגם קשו רלהחלפת השיניים הקידמיות. את יכולה בשלב זה לבקש הפנייה לבדיקת שמיעה, רק לוודא שהכל בסדר ובמקביל, לפנטת לקלינאי תקשורת. תור ההמתנה ארוך ויעבוד לטיבתה, כי כעת מוקדם מדי לטיפול. עד שיגיעה תורה, היא תלמד לבדה או תהיהי מספיק בוגרת. בהצלחה

20/11/2014 | 11:21 | מאת: אביב

תראי הגננת של אביב עשתה איתנו שיחה ולטענתה לאביב יש קשיים בהיגוי(כלומר לא מבינים אותו), ובעיות מיקוד במפגשים ופעיליות וכו'. מילאתה שאלון, שלחנו אותו למכבי, הפנו אותנו לבדיקת שמיעה שם גילו ירידה קלה בשמיעה. אני חייב לציין כמה דברים על אביב בכל אופן בבית, כי יש כאן לדעתי פער בין הגן לבית. אני ואישתי הכנו רשימת מילים והגעענו ליותר ממאה מילים, עכשיו זה לא משהו שהוא משתמש בו כל הזמן אבל אם תראי לי תמונות של חיות חפצים וכו הו איגיד לך אותן מילים. יש לו באמת החלק מהמילים בעיית היגוי למשל רכבת יגיד "טבת" או כלב יגיד "אלב" או רפת יגיד "אפת", מחבר מילים כגון: הבית של מו(פרה) אגב אומר "פאה", שעון שלי, אבא שלי, תיק שלי,זה נראה כאילו הכל שלו(זה מצחיק) מצביע לדברים שהוא רוצה, מושך אותי ביד לדברים שהוא רוצה. לטענת הגננת חברותי מאד, אוהב. היא רשמה בשאלון בגדול משום מה אוצר מילים דל, אינו מכיר את חלקי גופו(הילד מכיר בגופו הכל אנחנו עובררים איתו על זה אחרי מקלחת!!!! רשמה משחק דמיוני דל, אני אתן דוגמא למשל בובות אוהב להאכיל לחבק לנשק , מטורף על מכוניות אז כל היום צועק "אוטו", מסיע את האוטו, היא טוענת שכאילו המשחק שלו לא מתפתח לדברים הבאים. גם אנחנו וגם היא חושבת שין בעיה בהבנה בכלל, מבין דברים מורכבים. היא אומרת ביחס לבני גילו במפגשים לא ממוקד לא מרוכז, כשהיא שואלת לגבי אלמנטים של סתיו הוא לא עונה לה אחרים כן, אבל לתמונות מגיב ישר. היא לא רואה פה קטסטרןפה, אבל כן רוצה שנבדוק כי לטענתה הילד "מבלבל" כי יש פעמים בדברים שמעניינים אותו שהוא בעניין לגמרי ויש פעמים כמו בשיעור מוזיקה שהוא לא מתייחס בכלל להפעלה. כמו שאת שמה לב אנחנו מודאגים...חחח. פזלים חדשים מרכיב בשניה !!!אם לא מעניין אותו אז קשה מאד להושיב אותו. למכניות יש לו אובססיה הוא יכול לשחק במכוניות המון זמן ואופן המשחק הוא : מסיע , מסתכל מקרוב תוך כדי תנועה על הגלגלים, מנסה להכניס חפצים לתוך הרכב כגון "נהג קטן", מסדר את המכוניות בשורה, מסיע אותם על הקירות, גב הספה, שולחנות וכו'. עכשיו לגבי מיקוד וריכוז, יוצר קשר עין לא הייתי אומר אורך, זה תלוי אם זה מעניין אותו, יוצר קשר עין משותף, אני כן הייתי אומר שכשאני פונה אליו ומנסה למקד את המבט שלו אלי הוא כאילו מתעצבן ואומר לא אבל לא תמיד. זהו הגדול, נשמח לתגובתך.תודה

לקריאה נוספת והעמקה

התאור שלך מפורט, ויורד לפרטי פרטים, אני מבינה את דאגתך. טוב שעשיתם בדיקת שמיעה, כעת, אם גם אתה חושב שרצוי, אז אפשר לפנות ישירות לקינאי תקשורת (אני מבינה שהינכם מבוטחים במכבי) ושם, קלינאי בעל נסיון יוכל לבצע הערכה ולתת המלצות בהתאם. בכל מיקרה, עליהם לזכור שבגיל כל כך צעיר יש שונות רבה בין ילדים ויש המון פערים בינהם, מה שאורמ שלא כולם מתפקדים באותה רמה או מצליחים באותה מידה. אם תחושה הכללית שהוא "מצייתב" ומבין יותר טוב את כללי הגן והפעילויות, אם אוצר המילידם שלו מתרחב ואם אתם שומעים שיפור במאורך המשפטים ושימוש במילים, אז, יכול להיות שהוא עושה מה הוא יכול ואין מקום להלחיץ אותו או אתכם. האם הגננת מנוסה? האם שי לכם עוד ילדים, להשווא? בכל מקרה, בדיקה ויעוץ אצל לקינאי תקשורת יכול לעזור, לו בקבלת פרופורציה והדרכה ספציפית, לא חייבים מייד טיפול והתערבות. בהצלחה

19/11/2014 | 21:19 | מאת: נעמה

שלום כאמור בהודעה למטה לבני בן השש נפלו שתי שיניים קדמיות וכל פעם שאומר "ס" "ז" "ש" הלשון יוצאת החוצה ומתעגלת הבנתי ממך שעליי לקחת אותו לטיפול. השאלה אם זה אפקטיבי אם אין לו שיניים. או שמא לחכות שתצמחנה תחילה תודה מראש

בהחלט להמתין עד לצמיחה של השיניים במקומם! אין כעת מקום לטיפול.