עיבוד שמיעתי - ילד בכיתה א'

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

28/05/2018 | 10:39 | מאת: רותם

שלום, לפני כחודש ערכתי אבחון שמיעה לבני בן 6.7 חודש' בכיתה א רגילה. ילד שעבר ניתוח כפתורים בגיל שנתיים, טיפולי שפה וריפוי בעיסוק לאחר מכן עקב איחור שפתי. בתוצאות האבחון נרשם כי סובל מעיבוד שמיעתי חמור, המלצה לכיתה אקוסטית, מכשיר FM וכל ההמלצות הנלוות. אני מנסה המון זמן לקבל מידע על כך ועל הקשר ללימודים. ביה"ס והצוות יודע וכן תונגש לו כיתה , שאלתי היא אשמח לדעת אם מעבר לכיתה מכשיר וסיוע משמע ( מחכים לשעות מדורנר ) יש עוד דבר שניתן לעשות? האם זה יחמיר או שאפשר לחיות עם זה? בנוסף האם זה נחשב לקות למידה? יש לו מעט קשיים והוא נעזר גם במורת שילוב אשמח לתשובה אני ממש מיואשת מהמצב

לקריאה נוספת והעמקה

לקוי בשמיעה יכול לפגוע בכל תפקוד, במיוחד ברכישת שפה, למידה ושילוב בחברת הילדים. ליקוי למידה יכול להופיע בו זמנית, או לא... הדגש בתפקוד של הילד ולא בלקוי. בכל מיקרה, הוא כבר מקבל שעות שילוב ועזרה בביה"ס. התיאור שלך לגבי ניתוח הכפתורים שעבר בילדות לא מתיישר עם תארו חומרת הקושי שמתואר כעת ולבטח לא עם מידת התמיכות המומלצות. רצוי מאד שתהיה בקשר עם רופא אאג' שילווה אותכם, שיבצעו בדיקות שמיעה לפחות פעם בשנה או שנה וחצי כדי לעקוב אחר שמיעתו, האם יש ירידה מתמשכת או יציבות במידת הירידה בשמיעה. חשוב להבין את סוג הירידה בשמיעה, את התרומה של ירדה מסוג הולכתי (באוזן התיכונה) לעומת ירידה עצבית וכן להבין את רמת התמיכות הנדרשות. אני מבינה שהוא מרכיב מכשיר שמיעה? לא כן? יש במשרד החינוך מפקח על תחום הטיפול בילדים עם לקות שמיעה, רצוי שתצרי איותם קשר. בהצלחה!

29/05/2018 | 08:02 | מאת: רותם

תודה על תשובתך. כרגע הוא ללא מכשיר fm, יש המלצה לשנה הבאה, נראה לפי תחילת שנה, יהיה בכיתה אקוסטית וכן אנחנו בקשר עם שמע ובי'ס. העניין שאין ירידה בשמיעה ,שהילד שומע טוב, ואנחנו בקשר עם כל מי שצריך, לכן זה כמו שטח אפור... הילד נתמך במורת שילוב, ויהיה לו עזרה משמע ואנחנו תומכים ומלווים, פשוט זה מעין מצב ביניים שהשמיעה טובה אבל עיבוד המידע משובש. ייתכן ועניין רגשי אשמח לתשובתך

לא רגשי, יש פגיעה באיכות התפקוד של עצב השמיעה, ללא קשר לירידה בשמיעה. זאת פגיעה במערכת המרכזית של העצב, בחיבור בין האוזן למוח! עיבוד השמיעה זאת היכולת לפענח את מה שהעצב מביא למוח. בבקשה על תלכו למסלול רגשי, על אף שיכולה להיות "תגובה" רגשית. במכון האודיולוגי בתל השומר יש צוות שחוקר ולומד על התפקוד המרכזי של השמיעה, ממליצה לך לפנות אליהם. בהצלחה!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה