אימוץ ילד, מהארץ או מחו״ל, הוא פתרון נאות לצורך הרחבת...
מחקרים מהעולם מצאו כי מצבם הנפשי המתוח של הורים בתקופת...
"הבעיה העיקרית בחיים היא שאין אדם מסוגל לחוש את כאב השיניים...
באוכלוסיה הרגילה יש ילדים הסובלים מליקויים מוטוריים...
תינוק בן 5 חודשים. במהלך ההריון התגלתה ציסטה במוח. אחרי הלידה לא נעלמה. התפתחות הילד תקינה לחלוטין. אין בעיות. האם אתה ממליץ לנתח? להשאיר ככה? מצורף בדיקות אולטראסאונד. עשה גם mri אותו דבר כמו האולטראסאונד
לא ניתן לענות במסגרת הפורום. תודה, בבקשה, ושנה טובה.
מאיזה גיל מותר לילד לנסוע לבד באוטובוס בינעירוני
אין בחוק הוראה לגבי הגיל שממנו והלאה מותר לנסוע לבד בתחבורה ציבורית כמו אוטובוס ורכבת. גם מבחינה בטיחותית, אין באפשרותנו לתת תשובה מוחלטת על גיל ספציפי, זאת מכיוון שלכל ילד יש את היכולות הפיזיות שלו, היכולות להבין סיכונים, השלכות של פעולות וכן היכולת להתמודד עם בעיות וקשיים באופן מיידי. באופן כללי, אנו בארגון בטרם מבינים כי כמעט בכל רכישת מיומנות חדשה ועצמאית (להתרחץ לבד, לנעול נעליים, לנהוג...) מדובר על תהליך ואימון, ואנו ההורים צריכים לכוון את התהליך ולהדריך את הילדים בשלבים עד זיהוי של מוכנות. יצירת תהליך של "הכשרה" מאפשרת לילד לרכוש את המיומנות ולבסס אותה ולהורה לזהות את היכולות והקשיים של הילד. חלק גדול מהיכולות הוא פונקציה של אימון, כך שככל שהילד נחשף מגיל יותר צעיר למשימה מסוימת, כך הוא שולט בה מוקדם יותר. גם אם אנחנו מאוד רוצים שהילד יעשה כבר משהו, המלצת אנשי מקצוע בתחום התפתחות הילד היא שצריך להיזהר ולא לדחוף אותו מוקדם מדי לעצמאות. במקרה כזה אנחנו עלולים לגרום לבהלה ולרגרסיה, להשיג תוצאות הפוכות או אפילו לסכן אותו. תהליך הלמידה צריך להתבסס על התנסות, שיחה ודיון ולא רק על צפייה בהורים. כמו כן קיימת תלות בסוג הנסיעה והסביבה. חשוב לזכור שמדובר בתהליך הדרגתי, שמלווה באימון: בתחילה, ההורה והילד נוסעים יחד, כשההורה מסביר מה עושים בכל שלב, ומפנה את תשומת הלב לסימני זיהוי של התחנות. בהמשך, הם יכולים לעשות הכל יחד, כשהילד קונה כרטיס ובוחר מקום ישיבה. לבסוף ניתן לערוך ׳מבחן׳, כשההורה עולה אחרי הילד״. בנסיעה רצופה, כשיש מבוגר שמעלה את הילד ומבוגר אחר קולט אותו בתחנת הירידה, כמו בקו בינעירוני אפשר לשקול את נסיעה מסוג זה כבר מגיל 9, בתנאי כמובן שהילד מביע הסכמה. במקרה כזה חשוב לצייד את הילד במכשיר טלפון, רצוי להצמיד אותו לנוסע מבוגר שיכול לשים עליו עין, ולהסביר לו מה הוא אמור לעשות אם הוא לא מזהה את מי שאמור לפגוש אותו בתחנה הסופית. אם מדובר בהתניידות לבד כשהילד עולה בתחנה מסוימת ויורד כמה תחנות אחר כך, כבר מדובר על שנות העשרה, כשהגיל נדחה ככל שהילד פחות רגיל לשימוש באוטובוסים / רכבות. באופן כללי זה מאד תלוי למה הילד נחשף בעבר. אם הילד גר באזור כפרי, או באזור שבו ההורים תמיד מסיעים, גיל הנסיעה באוטובוס / רכבת יידחה. אם הילד חווה נסיעות רבות באוטובוס / רכבת עם ההורים, זה עניין אחר.
שלום לבני בן השנה ו 8 חודשים ישנם דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם מידי יום ביומו שהחלו לפני מספר חודשים ומאז זה רק החמיר. מידי פעם במשך היום הוא יורק על אנשים, עלינו (הוריו), ילדים בחוץ ובגן (נמצא איתי בגן עם אמא פעמיים בשבוע) ובנוסף, גם על אנשים בטלוויזיה. לאחרונה, בעת היריקה הוא גם מכה עצמו במצח ובראשו. כמו כן, הוא נוגח בנו לעיתים קרובות ובכל בני המשפחה בראש וברגל ומרביץ לנו בפנים (לעיתים צוחק מיזה) אציין שכל זה נעשה גם כשהוא לא מתוסכל/עייף לא עוזר התעלמויות/הערות/דיבור ברוגע/הסחות דעת. הוא ממשיך עד שנרגע. בנוסף, לעיתים בגן עם אמא, הוא חוטף משחקים לילדים אך גם משחק ואף נותן משחקים. הוא יוצר קשר עין ותקשורתי אך שום מילה שאומר אינה ברורה מלבד המילה אבא שהחל לקרוא לכל מיני חפצים אבא. לאחרונה, כשרואה קרובי משפחה שמכיר ואת הסבים והסבתות שרואה מספר פעמים בשבוע הוא נעמד כמו "פסל" למשך מספר שניות עד שמשתחרר אבל לא רץ אליהם ולא קןרא להם ישר אלא מקבל פניהם ופניי כולם על ידי כך שמראה חפצים שלו כגון: חיתול, מוצץ (שנותן אפילו לדמויות בטלוויזיה). לי הוא כלל אינו קורא אך יודע להצביע על כולנו ועל דברים שרוצה. אציין, כי יש לו נוזלים רבים באוזניים, שקד שלישי וסובל מתסמונת דום נשימה חסימתי. צריך לעבור במאי ניתוח שקד כנראה גם כפתורים. כשאומרים לו תן חפץ למישהו מאיתנו הוא נותן למישהו אחר ממי שהתבקש לתת. אשמח למענה ולדעת את הסיבות להתנהגויות הללו בתודה מראש
שלום רב, קראתי אבעיון את פניתך, לדעתי יש בעיה בהתנהגות החברתית של הילד, לא ברור מה ההתפתחות הכללית, בכל מיקרהבנוסף לטיפול בניתוח הייתי ממליצה הפניה למכון להתפתחות הילד, להערכה התפתחותית כללית ולקבלת הדרכה לגבי התנהגותו של בנך. מאחלת לו בריאות שלמה
תודה על תגובתך המהירה אציין כי בני נמצא במכון התפתחות הילד שם נאמר לנו שזה ככל הנראה התנהגותי תואם גיל וכל מה שבדקו בנוסף תואם גיל ושאין צורך להמשיך אך אני לא שקטה. אשמח להסבר על מה שכתבת האם זה אכן תואם גיל? האם זה עלול להיעלם? האם זה קשור לבעיות הנוזלים והשקד? תודה מראש
שלום הבת שלי נמצאת במעקב התפתחות הילד, אבל התוריםם ממש רחוקים. אשמח לצעזרה בינתיים. היא בת חצי שנה, נולדה בשבוע 36. היא מאוד פאסיבית- לא מנסה להגיע לחפצים, מושיטה ידיים רק אם זה ממש ממש מעניין וקרוב, כמעט לא מתהפכת למרות שהיא יודעת ולא אוהבת להיות על הבטן. אשמח לעזרה עד התור הבא
שאלה נוספת- מה ילדה בגיל הזה, אם היא לא עושה- זה עיכוב?
תינוקת שנולדה בשבוע 36 מתקנים לה 4 שבועות מגילה הכרונולגי משמע היא בת חמישה חודשים. בגיל זה יש להושיט יד למשחק. לחקור המשחק ולבלות על הבטן ולהתהפך. ממליצה להתייעץ עם רופא הילדים המטפל ולבקש הערכה בפיזיותרפיה התפתחותית.