פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3570 הודעות
3084 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

09/09/2019 | 13:14 | מאת: גל

שלום, יש לי ילדה בת 11 עוד מעט. היא מאובחנת גם עם פיגור וגם בעיית תקשורת, עברה בגיל 2 ניתוח בגלל וולולוס, ושמו לה ניסן, אם יש לה בחילות לא יכולה להקיא וסובלת. רופאת הגסטרו המליצה להפנותה לק. תקשורת ומרפאה בעיסוק כדי שילמדו אותה ללעוס- חייבת לציין שאוכלת דברים מגוונים ורכים ובעיקר בולעת. האם יש מומחה בתחום הזה? האם אפשרי ללמד אותה בכלל ללעוס בגיל כזה? מה אפשר לעשות? אני ממש רוצה לעזור ולא יודעת איך

לקריאה נוספת והעמקה

בעקרון בגיל זה לא תלמד ללעוס..... רצוי להמשיך לתת לה מגוון מזונות חתוכים מאד קטן, עד למזון גרוס. המשרד הרווחה יש המלצות למרקם גרוס במקרים אלו, תמצאי חוברת בנושא באתר של קרן שלם, באינטרנט. היא לומדת במסגרת של החינוך המיוחד? באיזה אזור בארץ? אני נותנת השתלמויות בתחום האכילה לילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות של משרד החינוך

18/09/2019 | 12:49 | מאת: גל

היא בעלה נגב, בדרום הארץ

18/09/2019 | 12:52 | מאת: גל

אין שום אפשרות? ללמד ללעוס? היא ממש לועסת טיפה וישר בולעת, הגסטרו ביקשה שאפנה לק. תקשורת

18/09/2019 | 12:59 | מאת: גל

אשמח בכל זאת לנסות ולקבל הדרכה ממי שמומחה בתחום בדרום

06/09/2019 | 22:18 | מאת: נתנאל חמיאס

זה אני נתנאל חמיאס שהיה לי עם הבעיה באוזניים לחץ ואטימות באוזניים בתאריך 13.6 שהתחיל פתאומי ועשיתי כל הבדיקות האפשריות באוזנים בדיקת שמיעה בדיקת טימנופטריה הכל תקיין הייתי אצל 3 4 רופאים של אף אוזן גרון שאמרו לי שהכל תקין ואין לי כלום רציתי לשאול הקליקים והרעשים ששמעתי חשבתי שזה קשור לאוזניים ואז עלייתי על הבעיה שזה המפרקי לסת והפה אין לי כאביים בכלל אבל מרגיש כמו לחץ במוח ומאחורי האפרסכת של האוזניים האם הבעיה שיש לי במפרקי לסת זה מקרין לאוזניים והראש והאם המפרקי לסת קשורים לאוזניים ולאובדן שמיעה זמנית ? רצייתי לשאול בנוסף התחיל לי תופעה של משהו בחייכ גירוי עם רוק מלא שאני ישן כל הכרית שלי רוק מוגבר ושאני אוכל יש לי כמות רוק שהיא יוצאת מהפה ושאני מנענע את הראש באוזן הבריאה יש כמו רוח כזה אין לי טינטנון בכלל לא שומעים רעשים יש לזה קשר ללסת והפה אני חייב לשאול יש לזה פתרון ומה עושים במצב כזה מפחד שזה יהיה מסוכן מה זה התופעה הזאת שיש לי מאוד מפחד חייב עזרה מה לעשות ?

לקריאה נוספת והעמקה

תנסה לפנות לרופא מומחה בפה ולסת - זאת התמחות של רופאי שיניים. תעלת השמע עוברת במעבר שיכול להיות קשור לפרק הלסת. בהצלחה

03/09/2019 | 21:10 | מאת: רוני

הי יש לי שאלה אני בן 21 לפני כשנתיים עברתי טיפול אורתודנטי בסיום בטיפול ברגשתי שמשהו לא תקין כשאני מדבר אחרי שחזרתי לרופא ועשינו צילומים ובדיקה שהכל תקין אחרי הטיפול והסגירה של הלסתות תקינה עדיין יש לי קושי בדיבור אני מדבר שוטף לגמרי אך מרגיש אי נוחות בזמן דיבור מילים מסויימוצךת ואותיות מסוימות,כמו למשל שאני מדבר אני מרגיש את הלשון זזה,או כל מיני צקצוקים בפה בזמן דיבור מהיר כאילו לא מרגיש לי חופשי לדבר.. אשמח לשמוע חוות דעת בנושא

לקריאה נוספת והעמקה

יש תופעה שכיחה שנקראת דחיקת לשון, למעשה הלשון זזה במרחב הפה ונוגעת בשיניים. תרגול אצל קלינאי תקשורת יכול לסייע לך בתחושה ובדיוק התנועה של הלשון. במידה ויש דחיקת לשון, יש סכנה שהלשון תזיז את השיניים ממקומם, תופעה מוכרת וידועה. תפנה לקלינאי תקשורת שמטפל בנושא של דחקית לשון.

20/08/2019 | 20:50 | מאת: איילת

שלום, הבת הקטנה שלי תיכנס לגן בקרוב, היא תהיה בת שבעה חודשים במועד הכניסה לגן, והגננת האחראית על התינוקייה בגן, היא עולה חדשה יחסית (מספר שנים בארץ), אך עם מבטא רוסי כבד יחסית, יש עוד אנשי צוות בגן אך רוב הזמן כמובן החשיפה של הבת שלי תהיה לגננת הזו. רציתי לברר כמה הדבר (המבטא הכבד של הגננת) יכול להשפיע על פיתוח הדיבור, ההיגוי, והשמיעה של הבת שלי, בטח כאשר כ-8 שעות ביממה היא מעבירה בגן. האם יש מה לחשוש מהשפעה על הדיבור, השפה וההיגוי שלה במקרה כזה? (אציין רק שלרוב האנשים האחרים בסביבה (משפחה) של הבת שלי אין מבטא בכלל, וחשוב לנו כמובן שיהיה לה הרקע הרחב והטוב ביותר לפיתוח שפה וללא השפעות שיכולות להיות מגבילות או מקשות). תודה

מדינת ישראל התברכה בעליה ועולים לכל העולם, עדיין רוב האנשים אין להם מבטא זר. לדעתי ובמיוחד בגיל זה, החשוב שבגננת תהייה אוהבת וקשובה לילדה, שהיא תדבר איתה ותדאג לצרכיה. אם הייתה סבתא שלה, השאלה לא הייתה עולה כלל!!!! השפה נלמדת מכל הסביבה ולא רק מאדם אחד, המון ילדים בארץ גדלים נהדר עם כל מיני סגנונות דיבור ומבטא, גם ביתך תחשף ותלמד לדבר, כמו במשפחת, בהצלחה בגן!

28/08/2019 | 20:55 | מאת: איילת

תודה רבה! חשוב לי להגיד שאין לי כמובן כל בעייה עם עצם המבטא עצמו או המוצא כמובן, מדובר בגננת מדהימה וחמה. בכל מקרה, לפי מה שאני מבינה אז ממך אין מקום לדאגה לדעתך מבחינת ההשפעה על השפה שלה והמבטא שלה?

14/09/2019 | 20:02 | מאת: איילת

?

20/08/2019 | 15:32 | מאת: אורית

התינוק שלי בן החמישה חודשים הפסיק בשלושל השבועות האחרונים למלמל. מגיל חודשיים נהג לומר ahoo ahoo. בדיקת שמיעה בטיפת חלב הייתה תקינה. ממצמץ בעיניו כשיש רעש. לאחיו הבכור בן 3.9 יש אפרקסיה. אני קצת לחוצה עקב הניסיון שלנו עם הבכור. השינוי היחיד שחל לאחרונה היא שהפסקתי להניק אותו ועכשיו אני מנסה לחזור בהדרגה. מה מומלץ לעשות? יש לציין שאני מדברת אליו כל היום, מסבירה מה אני עושה ואף קוראת לו ספרים. תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקת שמיעה אינה מבוצעת בטיפת חלב, שם אולי ביצעו איתור בלבד. תפני לרופא אאג ותבקשי הפניה לבדיקת שמיעה מקיפה. תנסי לא להיכנס אליו תיקף כשקם בבקר, תני לו את השקט שלו ואולי יעסיק את עצמו בהפקת קולות ומשחקי קולות. הגריה לילד צריכה להיות מאוזנת, בין דיבור והשמעת קולות ושקט ורגיע כדי שיוכל למצוא את הקול והצלילים שלו.

20/08/2019 | 01:31 | מאת: אמא חוקרת

שלום, ביתי בת ה 4 מדברת בקול רם מאד, אפילו צועקת באופן קבוע, גם כאשר "רק" מדברת ובעיקר כשמשחקת ומתלהבת בדקנו ואין בעיית שמיעה. האם קלינאות תקשורת יכול לעזור במקרה הזה ללמד אותה לדבר בווליום נמוך יותר? לעיתים מאד לא נעים להיות איתה מרוב שמדברת בקול חזק ומתפרץ. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

היא יכולה לקבל טיפול של קלינאית תקשורת אולי שי משהו במערכת התחושתית ומודעות, ובהרגלי הדיבור בסביבתה שכדאי לבדוק

זה אני שוב עם אותו סיפור כבר כמה פעמיים עם האוזניים שלפניי חודשיים ב13/6 התחיל לי תופעה פתאומי לבד של לחץ כמו (אטימות) ללא פקים וקליקים באוזניים ללא כאביים היתיי 3 פעמיים אצל רופא אף אוזן גרון עשו לי בדיקות בדיקת אוזניים אוטוסקופית וגם מצלמת סיב אופטי שהכניסו צינור עם מצלמה אמרו לי שהכל תקין אצלך רק לפני שחודש התחיל לי פקים באוזנייים וקליקים אתמול הייתי אצל רופא אף אוזן גרון מומחה באשקלון הראתי לו כל הבדיקות שעשיתי גם של הבדיקת השמיעה וגם שהייתי אצל רופא אף אוזן גרון אחר בבית חולים קפלן זה שהכניס לי מצלמות לאוזניים אמר זה קורה בתקופת מעבר הוא הסביר לי התעלת השמע שלך לא פתוחה עד הסוף היא נפתחת ונסגרת לא עד הסוף בגלל זה אתה מרגיש קליקים ופקים באוזן השאלה וזה יחלוף לבד חשוב לציין לפני שזה קרה לי הבעיה באוזניים שמעתי תקין פיקס והכי משגע אותי שאין לי כאביים אז מה זה יכול להיות התופעה של קולות מהאוזן כמו פיצפוצים או בועות קליקים איך שלא קוראים לזה והלחץ באוזניים אני מפחד שיהיה לי משהו מסוכן באוזניים ולפעמיים ישלי על הכרית רוק שיוצא לי מהפה זה הרבה קורה לי הרוק הזה מה אני צריך לעשות אני צריך ללכת שוב לרופא אף אוזן גרון ? חיייב עזרה אן יעוץ בזה

לקריאה נוספת והעמקה

אם נבדקה אצל אאג ולא מצאו כלום, תנסה אצל רופא פה ולסת, אולי שי בעיה בפרק הלסת ולא באוזן....

אפשרי גם לנסות תרגילי הרפייה ולעקוב מתי הקליקים מופיעים....

12/08/2019 | 11:42 | מאת: הילה

לא מצליחה להבין עד הסוף הבדלים ביניהם. האם ייתכן שיש שניהם? יש לי גמגום שאליו אני מודעת לכך. יש לי קצב דיבור מהיר שאליו אני לא מודעת אליו. ההגייה שלי לא תמיד תקינה - גם אליו לא הכי מודעת... בליעת הברות סופיות - שהייתי קטנה אמרו לי שאני בולעת הברה/צליל האחרון לפעמים ולא הייתי מודעת לכך - כיום לא יודעת... אני כן מצאת בטיפול אך אשמח לדעת אם ייתכן מצב של גם דיבור חטוף (שהבנתי לרוב אין מודעות) וגמגום (שיש מודעות לכך) ביחד? (כמובן שכל מקרה לגופו אך אשמח בכללי לדעת). בת 20

לקריאה נוספת והעמקה

מודעות איננו השוני בין שתי האבחנות, שייתכן שייכות לקצב דיבור, מודעות בשתיהן יכולה לסייע לשלות. החשוב זה היכולת לווסת את הדיבור ולארגן את הנאמר בצורה ברורה ובהירה, עם דיבור מובן לסביבה. אצל מבוגרים, כמו אצל ילדים, יכול לתת השהייה מסוימת לארגון המילים למשפט. אם את בטיפול, מה שחשוב זה שתסגלי לעצמך הרגלי דיבור יותר נוחים לך ולסביבה שלך

13/08/2019 | 22:50 | מאת: הילה

לא הבנתי כל כך את תשובתך... מה כן ההבדל בין דיבור חטוף לבין גמגום? תודה רבה על המענה!

02/08/2019 | 01:30 | מאת: ליאל

בת 26 בטיפול כמה חודשים אצל קלינאי תקשורת במכון שיש הסדר עם הקופה. בינתיים הקופה מביאה לי התחייבויות (מספר חודשים) אך נראה לי שיפסיק כי כבר הביאו לי מעבר למה שאושר בסל - לדבריהם. יש לי קשיים רבים בדיבור ונראה לי שאצטרך לעוד הרבה טיפולים עד שאגיע לשיפור משמעותי. כיום לא תמיד קל לאחרים להבין אותי ואני יודעת שזה מונע ממני להתקבל למקומות כמו עבודה וכו (בינתיים סטודנטית). שאלה האם אוכל לפנות לנציבות הציבור במשרד הבריאות אם הקופה יפסיק לממן לי טיפולים? (כלומר באופן חריג).

במידה ויהיה צורך בעוד טיפולים, הקלינאית תקשורת יכולה לפנות לאחראית התחום האזורית או הראשית בקופה ולבקש המשך טיפול, במידה והפנייה תהיה מנומקת, האחראי יכול להחליט על המשך טיפול על חשבון הקופה, הסל מגדיר את המינימים, לא את המקסימום! ולמה כל טיפול ממושך כל כך? האם את מצליחה לייסם את מה שאת מקבלת מהקלינאי? בד"כ ההצלחה נמדדת בשינוי שהמטופל עושה ובמידת ההתמדה בשינוי. בהצלחה!

06/08/2019 | 17:15 | מאת: ליאל

פעם אחרונה שהקופה הביאו לי מכסה לעוד טיפולים זה היה דרך בקשת החריגים, ואמרו שהביא לי מעבר שבד"כ נותנים (גם שהקלינאית כתבה שאני צריכה עוד). מנסה ליסם את מה שאני מתרגלת איתה בטיפולים לא יודעת עד כמה מצליחה (זה בעיות שונות בדיבור, הכל מולד לכן זה שנים של השתרשות..). חוששת שהקופה יפסיק לממן לי כמו כבר הביאו לי הרבה (וכל פעם שנגמר מכסה הקלינאית כתבה לי דו"ח שהעברתי לקופה)). (ולכן שואלת האם פנייה לנציבות פניות ציבור של משרד הביאות יכול לעזור או במידה והקופה לא תתן לי עוד אז אין מה לעשות מלבד פרטי שזה קצת קשה לי כלכלית (סטודנטית)

ברור שבמידה והקופה נתנה לך התחייבויות מעבר למינימום הנדרש, אין מקום לפניה למשרד הבריאות. יש מרכז בבני ברק שנותן טיפול המשך למי שסיים את מכסת הטיפולים. בכל מיקרה, אם קבלת כל כך הרבה טיפולים ועדיין אין שיפור, אולי זה הכי טוב שיש? אולי את צריכה לעבור תקופת למידה והפנמה של הלמידה ולא יהיה נכון להמשיך בטיפול, הטיפול לא שינה באופן מהותי את מצבך, עד עכשיו... אז למה עוד טיפול ישנה משהו מהותי? לפעמים יש גבול ליכולת שינוי! לפעמים להפסיק טיפול זה הדבר הנכון והנחוץ....ללא קשר למימון אלה בהתאם לשינוי שחל. בהצלחה

06/08/2019 | 21:31 | מאת: ליאל

הדיבור שלי מגביל אותי מדברים שאני רוצה בחיים (מקומות עבודה וכו') לכן אני חייבת לשפר אותו!! כן נראה לי שיש שיפור מסויימת מאז שהתחלתי... (שהייתי קטנה הייתי בטיפול מספר שנים והיה שיפור גדול לא 100% אך כן שיפור גדול. לקחתי הפסקה מסיבות שונות ולאחרונה חזרתי לטיפולים). מה זה המקום בבני ברק? מה השם? מה העלות? - יש סבסוד?

היי , אני בן 22 וסובל מקול גבוה ושבירות קול לפעמים. אמנם לרוב אני לא מקבל תגובות על כך מאנשים אך אני מרגיש שהקול שלי גבוה וזה מאוד מפריע לי. הייתי אצל רופא אף אוזן גרון בנושא של השבירות קול, הוא בדק את מיתרי הקול והכל היה תקין. הוא אמר שאני נורא מתאמץ בדיבור והמליץ על קלינאית תקשורת . אני נורא התביישתי לשאול אותו לגבי הקול הגבוה והאם יש לכך טיפול. האם אני סובל ממה שנקרא puberphonia? אם כן יש טיפול אינטרנטי שיכול להתאים?

לקריאה נוספת והעמקה

יש טיפול יחסי קצר לנושא גובהה הקול! לגבי המאמץ יתר, הטיפול יכול להצליח אם יש לך מוטיבציה ומודעות, כך שנראה לי שאתה תצליח לסגל לעצמך הרגלי דיבור יותר מתאימים לך. בהצלחה!

29/07/2019 | 14:01 | מאת: מעין

שלום, הבן שלי בן 3 ומדבר רב הזמן באופן צרוד, בעיקר כשמדבר חזק. בנוסף, לא מסוגל לבטא ר'. אני לא חושבת שזאת בעיה פיזית, כי עבר ניתוח שקדים לפני כחדשיים ומעבר לשקד המוגדל לא התגלו בעיות לאורך הדרך. לא סובל מדלקות גרון/נזלת. האם עובר לבד עם הגיל או דורש אבחון כלשהו? מאיזה גיל מטפלים בבעיות כאלו?

לקריאה נוספת והעמקה

הצרידות יכולה להיות משנית להמצאותם של השקדים ויתכן שיחלימו בחודשים הקרובים. יכול להיות שהוא מתאמץ או צועק ולכן יש לו גירוי יתר של הריריות במתרי הקות יכולה גם להיות בעיה מבנית במתרי הקול, שתסביר את הצרידות... מומלץ לפנות לרופא אאג' לבדיקת המתרים וגם לקלינאי תקשורת לבדוק את הדיבור שלו ומידת המאמץ שמשקיעה בדיבור ובהפקת הקול. במידה והילד משתף פעולה ונבון, ניתן לעבוד על הפחתת המאמץ הקולי. לגבי ה "ר" יש לו זמן לרכישה טבעית עד גיל 4 וחצי- חמש.

22/07/2019 | 13:15 | מאת: גמגום וריבוי שפות

שלום אני ישראלית בעלי צרפתי. בני השלישי ליעם בן שנתיים וחצי התחיל לאחרונה למגמת. מאש שנולד אני מקפידה לדבר איתו רק בעיברית ובעלי בצרפתית.אם נדבר אליו רק בשפה אחת בבית זה יקל עליו? הגמגום יעבור מהר יותר?

לקריאה נוספת והעמקה

לא בטוח שמעבר לשפה אחת תקל עליו, אולי? אין תשובה חד משמעית....תמיד תוכלו לנסות. בגיל כל כך מוקדם מדובר יותר על חוסר שטף התפתחותי הקשור ליכולת לארגן את המילים לפי הסדר הנכון ובצורה ברורה, לדעתי אין מה להילחץ, כעת תנו לו זמן התארגנות, תקשיבו לו בסבלנות וללא עזרה גדולה, תשדרו לו ביטחון ואמון ביכולת שלו להתבטא, לא משנה באיזה שפה. הוא צעיר מדי להדביק לו שמות ואבחנות, עדיין בשלבי רכישת השפה.....

20/07/2019 | 20:08 | מאת: דיבור בגיל שנתיים ו3

שלום רב.. בני בן שנתיים ושלושה חודשים אומ ר מילים התחיל לחבר שתי מילים ביחד בערך לפני חודש.. הוא ילד מאוד פעיל חברתי הוא מבין כל דבר שאומרים לו מבין הוראות .. השאלה שלי האם ההתפתחות השפה שלו לא מאוחרת? אני רגילה מבנותיי שבגיל הזה אמרו משפטים כבר.. ידוע שלא צריך להשוות.. אבל רוצה להבין אם הוא בטווח או באיחור.. תודה רבה..אמא..

בנים מפחתים כישורים מוטוריים וקולות של מכוניות וחיות טרף לפני שמדברים עם הבובות, כמו הבנות.... בחופשת הקיץ, כשהילדים עם ההורים הם לרוב קופצים מהר מבחינת דיבור ושפה, החשיפה וההקשבה של ההורים מקדמים אותם. אם הוא התחיל רק עכשיו לחבר את המילים, תני לו זמן ותעכבי אחר ההתקדמות, בטח יתקדם כעת, כשהחל לחבר. אם עד אחרי החגים לא התקדם בצורה חד משמעית, שווה יהיה לקבל הדרכה ומעקב אצל קלינאי תקשורת, אבל לא כעת, כי הוא בכל מיקרה בשלב פעיל ובהתקדמות.

17/07/2019 | 17:03 | מאת: נתנאל חמיאס

הייתי פעמיים אצל רופא א.א.ג בדקו לי את האוזניים אמרו לי שהאוזניים שלי תקינות הראתי להם את התצואות של הבדיקת שמיעה אמרו שהכל תקין איך תקיין אם האוזניים שלי עדיין בלחץ (תחושה של מלאות) לא שומע ברור קרה לי פתאומיי אני סובל ונימאס לי שומע חלקי לסירוגין פתאם ושוב נאטם לא מרגיש כאבים לא מרגיש כלום והתחיל לי תופעה בנוסף ללחץ שיש לי באוזן בזמן בליעה שומע קליק או פצפוץ באוזן ועושה אפצי הרבה מה אפשר לעשות במצב כזה אני סובל מזה וזה מפריע לי מאוד סליחה שאני חופר על זה אבל זה מאוד מפרייע לי איך זה מסביר שבבדיקת שמיעה ובדיקת טימנופטריה שעשיתי יצא תקין ואני שומע לחצים בשני האוזנייים סליחה שאני חופר על זה אבל אני סובל מזה :\

לקריאה נוספת והעמקה

אני מבינה את מצוקתך, מכוון שכל הבדיקות היו תקינות הייתי פונה לנאורולוג, יתכן ויש שינויים המערכת העצבים. במקביל בודק לחץ דם, שינויים משמעותיים בלחץ הדם יכולים לגרום לתופעות של שינויים באיכות השמיעה בדיקות כלליות גם יוסיפו מידע לגבי מצב בריאותך הכללי. בהצלחה

15/07/2019 | 02:10 | מאת: נתנאל חמיאס

הייתי במכון שמיעה שטייינר באשקלון עברתי בדיקות שמיעה מקיפה ובדיקת טימנופטריה יצאו תקינות שאני מדבר בטלפון שומעים רגיל שאני צופה בטלוויזיה צריך להגביר כדי לשמוע אני שומע כאילו האוזן שלי בסוג של לחץ אני חודש ככה וזה פעם ראשונה שזה קורה לי התחיל לי מחודש יוני מה13/6 עד עכשיו לפני זה לא היה לי שום בעיות שמעתי ברור הכל היה מצויין ואז פתאם בתאריך שציינתי התחיל לי האטימות לסירוגין או לחץ או איך שלא תקראו לזה פתאומי קרה לי יכול להיות שאני אלרגי ולא יודע כי אני שותה הרבה קר יושן לייד מאורר ועושה אפצי הרבה ומרגיש כאילו לחץ בפנים ובמצח ןבראש ויש לי כמו דקירות באפרכסת של האוזן בעצם ממה זה נובע והאם זה קורה בתקופות מעבר או שזה משהו אחר מהמומחיים פה הייתי היום אצל רופא משפחה סיפרתי לו על הבעיה שלי הוא בדק לי את האוזן במקרה אמר שיש לי דלקת קלה הביא לי טיפות אוזניים דזורן וגם הביא לי הפנייה לרופא א.א.ג מומחה האם הוא יעלה על הבעיה כי זה מוזר לי אני בריא בדרך כלל ושכחתי לציין שיש לי נזלת שקופה כזאת שאני מוציא עדיין מהאף האם זה יכול להיות תעלה שמע חסומה או סיב אופטי וממה זה נובע הבעיה שלי האם אני יכול לבקש מהרופא א.א.ג שיבדוק לי את החצוצרות שמע האם הם חסומות או סיב אופטי הצינורות האיורור חסומות גם כן אני חייב עזרה ממכם בבקשה אני סובל :\ ויש לי פה הפנייה שצילמתי תראו מה הרופא משפחה כתב שם באנגלית חייב עזרה ושכחתי לציין עוד משהו חשוב שאני מכניס אוזניות לאוזן שומע שירים בעוצמה בינונית מרגיש כאילו האוזן שלי לאט לאט נסתמת שוב אני ממש סובל מזה

לקריאה נוספת והעמקה

כדי להמשיך בטיפול רפואי

13/07/2019 | 15:46 | מאת: טל

הי אני מאוד מודאגת. בני בן השנתיים אומר מילים בודדות ( מים, המ המ,צצי(מוצץ),עגיה(עוגיה), עושה קולות של חלק מהחיות. ). הוא ילד מאוד תקשורתי ,חייכן, מבין הוראות , יודע צורות, קטגוריות של בעח,ירקות,פירות,ועוד.. האכילה שלו תקינה ונקייה בהתאם לגילו (אוכל בכפית) ההתפתחות המוטורית תקינה (החל ללכת בגיל שנה וארבע). אך עדין הוא לא מדבר לפי גילו. לאחרונה היינו אצל קלינאית לשם אבחון. לטענתה האבחון לא סופי אך יש חשד לדיספקסיה ורבלית. כמו כן לעיתים אני שמה לב כאשר הוא ממלמל גיבריש הלשון שלו טיפה בחוץ. אשמח לדעת סימטומים של דיספקסיה ורבלית? האם לפי התיאור את חושבת שזה הכיווון? מה ההשלכות בעתיד לילד עם דיספרקסיה? האם הוא ידבר? ישתלב בחברה? אשמח למענה לשאלותיי

לקריאה נוספת והעמקה

בן שנתיים ותקשורתי! חבל שאת בלחץ! בגיל הזה יש שונות רבה בין ילדים... לפעמים מדברים בג'יבריש ולאט לאט מתחילים להגות נכון ולדבר ברור, זה תהליך ויש ילדים שזה לוקח להם זמן.... תשתדלי להבין מה הוא אומר ולחזור על המילים כדי שישמע אותם בצורתם הנכונה. בינתיים צעיר מדי לטיפול, תשחקי איתו בחיקוי קולות של כל מיני דברים ותעודדי אותו לדבר, כמה שיותר

שלום, בני בן שנה ו7, שומע שתי שפות (אנגלית מאבא ומשפחתו, עברית בכל השאר), מבין הכל כולל מצבים, הומור, ממש הכל, תקשורתי לחלוטין, מוטוריקה גסה ועדינה תקינה, בכל מדדי ההתפתחות מעל לגילו באופן מובהק, אבל לא מדבר. משתמש כמעט רק באה אה אה, יש לו אינטונציה נכונה (למשל ללא, כן, איפה), בקושי הוגה עיצורים. בחודשים האחרונים השתמש באופן ספורדי בכמה מלים (אמא, אוח (לפתוח), בי, זה, ועוד כמה), אבל אין שום שיפור ב3 חודשים האחרונים, והמלים לא מתקבעות והשימוש מאוד מועט (מילה שתיים ביום בקושי, עוד מעט עיצורים, ובעיקר אה אה). נדמה לנו שלפני כמה חודשים היה יותר חזרות על עיצורים (תה תה תה, בה בה, דה דה). בדיקת שמיעה תקינה לחלוטין. אני מאוד מודאגת. זה נראה כאילו אין לו אפשרות לומר מלים. האם לפנות כבר לקלינאית תקשורת? איש מקצוע אחר? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

הילד בן שנה ו-7 חודשים...בן, עדיין בתחום הנורמה. בגלל דאגותך רצוי שתפני לקלינאי תקשורת, לקבלת הדרכה לטיפוח שפה, לא נראה לי מתאים לטיפול! חשיפה לשתי שפות יכולה לעקב את הדיבור, בכל מיקרה, לא הייתי משנה. חשוב שכל מבוגר ישמור על תקשורת בשפה אחת, בלי לבלבל בניהן.

29/06/2019 | 17:55 | מאת: אוזן הימנית סתומה לי פתאם

לא נרדם בגלל האוזניים היה לי לפני 3 שנים חור קטן בעור התוף חור קטן בתופית שנסגר לבד ומאז שמעתי טוב והשמיעה חזרה לי וכל זה התחיל לפני שבועיים וחצי פתאם אני מרגיש שהאוזן שלו הימנית סתומה פתאם הייתי אצל רופא אף אוזן גרון אומר שהאוזנים שלי תקינות הכניס מצלמות לראות שאין משהו אומר אין לך כלום אני מרגיש שהאוזן שלי הימנית סתומה פתאומי קרה לי ככה מישהו יודע מה זה ומרגיש קצת כאבי ראש לפעמיים זה ככה כבר שבועים

לקריאה נוספת והעמקה

יש מחלה של חירשות פתאומית, רצוי לפנות לחדר מיון במיוחד לאחר שהרופא לא מצאה כלום.... אם לא עבר, תפנה שוב לרופא אף אוזן גרון

שלום אני בעל תואר ראשון בהפרעות בתקשורת ועובדת כקלינאית תקשורת בתחום השפה והשמיעה מזה כשנתיים. אני מתעתדת לעבור לארה"ב ורוצה לעבוד שם כאודיולוגית. מה עלי לעשות על מנת שאוכל לעבוד שם בתחום זה?? תודה רבה

תפני לאירגון האמריקאי, אשר מרכז את המידע ואת ההסמכה, בנוסף יש חוקים שונים בכל מדינה. תצטרכי שני אישורים, אחד מהארגון האמריקאי ושהני ממדינה בה את תמצאי asha.org זה הארגון

24/05/2019 | 13:53 | מאת: אחת

היי, בגדול פעם הייתי בישנית ולא הכי מדברת. כיום כולם מעירים לי שאני מדברת מהר ושקשה לעקוב אחריי ולא רק מהר גם הרבה!!! אני לא יודעת למה אבל אני מרגישה שאני עלולה לשכוח דברים או כשאני מדברת אני נזכרת בעוד דברים.. גם בכתיבה אני כך.. אני צריכה להיות יותר תמציציתי וממוקדת. האם אני צריכה עזרה של קלינאי? תודה

אם לך זה מפריעה, כדאי לבדוק, שינוי בצורת הדיבור רק בתנאי שיש מודעות ומוטיבציה לשינוי, לא רק בגלל שאחרים אומרים. תבדקי את עצמך ותחליטי. תמיד אפשר לפנות להתייעצות, לפני שמתחייבים לטיפול ושינוי.

11/06/2019 | 03:51 | מאת: אחת

תודה על המענה. זה מפריע לי כי מעירים לי. כי אנשים מתקשים לעקוב.ובשלב מסויים הם לא איתי.לפעמים זה מעצבן. כי המסר לא עובר טוב. הכי מפריע לי בראיונות עבודה. אני לא עוברת. נתנו לי טיפ שאני צריכה להיות יותר ממוקדת כי כמו שאמרתי אני מדברת הרבה. התחלתי להקליט שיחות בנייד לא הכי אהבתי לשמוע.. זה נשמע שאני משתלטת על השיחה. אבל בגדול אני לא בולעת מילים אלא זה כמו לקרוא טקסט בלי פסיק ונקודה. אכן לא מתומצת. לפעמים אני מתחילה משהו וקופצת למשהו אחר. אני לא יודעת אם זה מצריך קלינאי תשורת אבל איך אפשר לשפר את זה. רעיונות?

09/05/2019 | 09:53 | מאת: אמא עם יד על הדופק

הי, ראשית מתנצלת על אורך השאלה.. רציתי לדעת כיצד יודעים האם איחור שפתי נובע מבעיות רגשיות או תקשורתיות? בני בן 3 שנים, חודשיים לאחר ניתוח כפתורים ושקד 3(היה עם דלקות אוזניים כרוניות, לא הפנו אותי לבדיקות מעמיקות וככה למעשה "בזבזנו" חודשים יקרים ללא מענה ראוי לדלקות,עד שבדקתי ברצינות את העניין מעצמי ורופא א.א.ג, ראה שיש ירידת שמיעה 30 ונוזלים באוזניים), כעת מתחילה עימו טיפולי קלינאית ופועלת להשמתו בגן שפתי(בהתפתחות הילד הרופאה מתקשה לאבחן אם מדובר בקושי תקשורתי או רגשי והפנתה לפסיכולוגית ילדים) השתפר מאוד מאז הניתוח מבחינת נינוחות, רגוע יותר יושן טוב יותר אך אוצר המילים לא פורץ דרסטית(רוכש מילים בודדות עדיין אין משפטים),מבין הכל, ממלא הוראות, מגיב לשם ויוצר קשר עין , יש הצבעה על דברים ובקשות , לא משחק בכפייתיות, נהנה ממשחקים משותפים עם אחיו ובקרב ילדים מבני משפחתנו האם מדובר בקשיים רגשים או קושי תקשורתי? הקושי החברתי ניכר עם בני גילו, נניח רוצה לשחק בגינה ציבורית במתקן מסוים ויש ילד באותו המתקן, הוא בוכה או צורח ואותו הילד נבהל ועוזב את המתקן.. מרגיש שמאוד מתוסכל כי לא מדבר.. חשוב לי לציין שבסביבות גיל שנתיים(קצת לפני) כשדלקות האוזניים היו בשיאן - ידע לומר מס מילים שלא אומר או משלים כעת, אך ממשיך לרכוש מילים בקצב איטי מאוד(כמו "איה איה הו" שהיה שר-לא שר זאת יותר אבל למד את המילה "אמא"ומשתמש בה בהקשר נכון). מצטערת על אורך הדברים,אשמח להתייחסותך.

לקריאה נוספת והעמקה

ניכר שאת דואגת ובצדק, לפי התאור לא נראה לי שיש בעיה רגשית. יש לו סיבות טובות לעיכוב ברכישת השפה וגן שפתי לשנה, שנתיים יכול לתת לו את החשיפה המובנת ומעקב, אינטנסיביות שהוא זקוק. תמשיכי בטיפול של קלינאי תקשורת דרך הקופה ואל תאמיני אם יגידו שלא זכאי, הוא בהחלט זכאי. תדאגי לקבל הדרכה מהקלינאית בגן וגם בקופה. בהצלחה

22/04/2019 | 01:17 | מאת: ראם

היי, קוראים לי ראם, אני בן 15.5 כשהייתי ילד קטן קבלתי הרבה עזרה מקלינאי תקשורת (4 סדרות של 12 מפגשים) ולמרות זאת אני לא הוגה נכון את האותיות ס,צ,ז,ש אני רוצה לתקן את הדיבור שלי ומחפש סרטונים ביוטיוב טיוב/ ספרים שמהם אלמד איך להגות את האותיות נכון. תוכלי בבקשה להפנות אותי לאתרים בהם אוכל לראות וללמוד בעצמי? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

מצטערת, לא מכירה כאלה. יש סרטוני הדרכה לחברה "הדים" זה חומר ירגול, אולי זה יעזור לך? תוכל גם לפנות לקלינאי תקשורת ולבקש הדרכה, תתרגל כפי שימליצו לך ותעשה את התהליך פעם אחת וביסודיות ומקצועיות במקום לחפש סרטונים, מה דעתך?

12/04/2019 | 13:57 | מאת: Mary

בתי בת 7,5,נולדה בשבוע ה- 34,סבלה בינקות מרפלקסים של יניקה ומציצה לא מפותחים. עד גיל 4 סבלה מריור יתר. עם הזמן הריור פסח. אבל מאז ומתמיד אוכלת עם פה פתוח והבקשות שלנו לסגור את הפה לא עוזרות. האם ניתן לבדוק את נושא השרירים סביב הפה ואם זה באמת עניין השרירים, האם יש תרגילים לחיזוקם?

לקריאה נוספת והעמקה

כדאי לבדוק אצל רופא אאג' כי אולי יש לה קושי נשימתי וזקוקה לפה פתוח כדי לנשום בזמן האכילה. אם הרופא לא מוצא בעיה, האם היא אובחנה עם היפוטוניה? יתכן ויש חולשה כללית, המאיינת אותה? בהחלט כדאי לבדוק אצל קלינאי תקשורת כדי ללמוד על פעילות הפה תאום הנשימה בזמן האכילה.

11/04/2019 | 13:57 | מאת: אמא

שלום רב בני בן ה 4.5 לא הוגה בצורה תקינה הברות שורקות: ז, ש, צ, ס. מתי נדרשת התערבות? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

לקראת כניסה לכתה א' ובהתאם להחלפת השיניים, אי אפשר ללמד אותה את ההגאים האלה ללא שיניים קדמיות. רצוי שתעבור בדיקת שמיעה, רק כדי להיות בטוחים שאין בעיה. רצוי לרשום אותה עכשיו לטיפול, אפילו שהיא צעירה מדי, רק כדי שהיא תמתין שנה בתור, ותגיע לטיפול בסביבות גיל 5 וחצי, בהצלחה

שלום, בני כמעט בן 7 תלמיד כיתה א. אובחן לפני שנה וחצי עם קשיי שליפה ושיום ועבר מס' טיפולים בהם קיבלנו אסטרטגיות להתמודדות. הדבר התבטא מגיל צעיר בקושי לרכוש צבעים, לאחר מכן מספרים וכדומה. בכל קושי כזה חיפשנו דרך שונה יצירתית ללמד אותו (מאד עזרה הדרך הווקאלית של שירים שיצרנו לו וכו). כעת בכיתה א' והוא לא מצליח לזכור את הניקוד וזה מאד מעכב אותו ברכישת השפה. הוא קורא אך עדיין יש לו הרבה טעויות והוא נבוך לקרוא מול הכיתה או המורה. מחפשת דרך יצירתית ללמידת הניקוד. אשמח לתובנות. תודה רבה

השירים מקשרים בין חלקי המוח השונים, לכן השירים מסייעים בזכירת מילים וכו'. אולי שי גם שירים לניקוד? ובעצם, משתמשים בניקוד רק בכיתות הנמוכות כי אחר כך מעט מאד מנקדים! כל הקשיים שתיארת מתווכים בליקוי למידה קל, אולי צריך מומחה ללמידה, קלינאי תקשורת או מורה להוראה מסייעת שילמד אותו ויתן לו אסטרטגיות ספציפיות לקושיים המזוהים.

בני עבר היום ניתוח כפתורים ואנודואידים(שקד 3)בהצלחה רבה. רציתי לדעת מס שאלות: 1. תוך כמה זמן ניתן להבחין בשינוי מבחינה שפתית ? מה מצופה כעת לאחר הניתוח? מרגיש שהוא שומע מצוין כעת, אבל מסקרן אותי לדעת טווחי זמן לשינוי שפתי.(לפני כן היה אומר מילים בודדות, חלקן משובשות, ירידת השמיעה התבטאה ב30 db ) חלק מהמילים כאילו מתקשה להגידם שוב. 2.האם יתכן שליקוי השמיעה ובעית השקד גרמו לבעיה התפתחותית שבאה לידי ביטוי בתסכול/ויסות/ אי שקט וכ'ו ? 3.האם הקשיים שתוארו בסעיף השני, אמורים לחלוף בעקבות הניתוח? אציין שעד הניתוח קם קבוע באמצע הלילה למיטתנו ונרדם יחד איתנו עד הבוקר.. לתשובותיך אודה מקרב לב.תודה

לקריאה נוספת והעמקה

להלן תשובת לשאלותיך, 1. במידי תרגישו ששמועה יותר טוב, לאחר כשלושה חודשים תבחינו בהתקדמות בשפה והדיבור. 2. לקוי בשמיעה יכול לגרום לחוסר שקט, אבל לא חייב. רצוי בכל מיקרה לבדוק אותו בעוד כמה חודשים ובנתיים להמשיך ללמד אותו סגנונות תגובה לחוסר שקט, בעניין ויסות , תלוי מה היה הקושי עד עכשיו. יכול להיות שיפור בחוסר שקט, אבל לא חייב. בנים מציגים יותר קשיי קשב וריכוז מבנות, ליקויי למידה וכן, קושי בויסות חושי. אם הקשיי לא יוקלו, תפנו להערכה של מרפא בעיסוק. 3. אתם אפשרתם לו לישון אצלכם במיטה, למה שיפסיק עם זה בעקבות הניתוח? אם אינכם רוצים אותו במיטתכם, החזירו אותו למיטתו ותשהו לידו עד שירדם בחזרה או לא, לשיקולכם.

01/03/2019 | 12:06 | מאת: אמא

שלום הקטן אצלי נולד שבוע 32 בן שנתיים עוד שבוע , מתוקן שנה ו 10 . אחרי לידה בסונר ראש שביצעו הופיעה בצקת בהימספרה השמאלית עם אוטם באזור טמפוראלי וב MRI הדגים אוטם MCA משמאל.בדיקת EEG תקינה . כהתרשמות ראשונה של הנוירולוגית בפגיה הבחינה שאכן יש הבדלים בצדדים וחולשה בצד ימין בגוף. כיום הילד עם התפתחות תקינה מורגש שאכן יש הבדל מזערי בצדדים רק אם מחפשים , נמצא במעקב של נוירולוג מאז הלידה. התחיל למלמל כרגיל ודבר כמה מילים ונשאר איזה תקופה על אותם מילים, מדברת איתו מסתכל איך אני מהגה את המילה אך לא מסוגל להגיד כלום ורק צועק. בקשתי לבצע בדיקת שמיעה ותוצאה הייתה שמיעה ירודה של 40 -35 כתוצאה מנוזלים. עבר לפני חודש ניתוח כפתורים ושקד שלישי, מרגישה שיש אכן כמה מילים חדשות , אך עדיין יש אצלו קושי לחזור על הברות או מילים מסוימות . אוצר מילים שלו היום עומד כמעט 15 מילים לא מעבר, מנסה לבקש משהוא לא מצליח הכל אצלו אאא אאא . בדיקת שמיעה אחרי ניתוח אמורים לעבור בעוד שבועיים . מציינת שהוא מבין הכל , כל מה שמבקשת ממנו עושה אך לא מצליח להסביר את עצמו . קלינאית תקשורת עוד לא היינו אצלה , המליצה לתת לו זמן של חודש וחצי חודשיים אחרי ניתוח ואז להגיע לאבחון. מאוד לחוצה שהקושי והעיכוב שיש אצלו קשור לאוטם . במידה וזה קשור לאוטם מה הסימנים שרואים ?

לקריאה נוספת והעמקה

אצל ילודים אשר עברים פגיעה נאורולוגית בגיל מוקדם מאד, המוח מעביר את התפקוד לאיזור אחר במוח, ככה זה אצל ילודים כי המוח שלהם עדיין מאפשר מעברים לאזורים שלא נפגעו. מה שאת מתארת מתאים לילדים גם בלי סיפור מיוחד סביב לידתם ויכול להיות קשור לירידה בשמיעה שהייתה וגם לקושי בתכנות פעולות הדיבור. הצעת הקלינאת תקשורת להמתין מעט אחר הניתוח, מתאים ונכון, בהמשך תקבלו הדרכה והילד יכול כבר להתחיל טיפול, אין מה להמתין מעבר לגיל שנתיים וחצי.... כמובן בהתייעצות עם הקלינאית תקשורת שבטח תעקוע אחר השגיו ותחליט מתי היהי זמן להתערב באופן ישיר בנתיים, את עושה כל מה שנחוץ, כאמא דואגת ואהבת.

22/02/2019 | 09:31 | מאת: קרן

שלום, עד איזה גיל במידה ותינוק לא ממלמל\משמיע קולות ראשוניים מגדירים זאת כבעיה ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

בן כמה התינוק שלך? אם הוא בוכה, זה תקשורת מילולית והמילמול למשחק מופיע לקראת 4-5 חודשים ולא לצורכי תקשורת אלה לעצמו, בשעות שאין אדם בסביבתו. רק מעבר לגיל חצי שנה ויותר יש משמעות למילמול. אצל ילדים עם לקוי בשמיעה המילמול קיים ואחרכך נעלם, כי אין חיזון חוזר קולי. אם התינוק שלך מעבר לגיל חצי שנה רצוי לבדוק את שמיעתו

21/02/2019 | 22:26 | מאת: איזי

היי בתי עוד 3 חודשים בת 4. עדין לא הוגה את ההברות "ח" ו- "ר". מלבד אלו הוגה את שאר ההברות. ניתן לומר שהדיבור שלה נשמע קצת כמו "הונגרית". בנוסף, לפעמים נראה ש"בולעת" חלק מהמילים כשאומרת משפטים ארוכים. בזמן שהיא עיירנית אפשר לנהל איתה שיחות עם משפטים ארוכים . היא משתמשת בהטיות של זמן באופן תקין, רבים יחיד וכד'. כשהיא עייפה יכולות להיות שיבושים בבניית משפטים. פנינו לקלינאית תקשורת אך הילדה לאחר מספר קטן של מפגשים לא שיתפה פעולה. רציתי לשאול איך נשמע לך התיאור? האם הדברים קשורים אחד לשני? לגבי ההברות שאינה הוגה- האם זה יגיע מעצמו ועד כמה העיכוב חריג? (אומרת א במקום ח ו-ר) תודה

לקריאה נוספת והעמקה

ביתך מתוארת כילדה עם התפתחות תקינה, עדיין מדי צעירה לטיפול באותיות שציינת. כדאי להמתין ושהיא תתחיל טיפול בתחילת גן חובה, ולא ללחוץ עליה, היא עדיין לא בשלה לרכישת ההגאים שציינת. הם נרכשים על ידי רוב הילדים לקראת גיל 5, אין מה למהר ואין סיבה לדאגה. ממליצה לרשום אותה בתור לטיפול כדאי שלאחר המתנה ארוכה, תכנס לטיפול בשנה לפני כתה א׳, בנתיים יש לה מסימות התפתחותיות רבות לפניה.

19/02/2019 | 00:46 | מאת: אמא

שלום בני בן 2.2. בן יחיד. בגיל 4 חודשים אובחנה גמישות יתר ועיכוב מוטוריקה גסה. בגיל שנה וחצי הלך לבד. היום עדיין קיים סרבול קל בכל הקשור לריצה וקפיצה. נכנס לגן חדש לפני 5 חודשים. בבית- מאוד ורבלי, אוהב לשיר, להצחיק, מביע רצונות במילים. צוחק מתוכניות בטלויזיה, מתחיל לזהות רגשות בתמונות- עצוב, כועס, שמח. בגן שעשועים- כשפוגש שם ילדים מהגן יוזם תקשורת, משחק ביחד. היום הגננת עשתה לנו שיחה שמצד אחד הילד מאוד פעיל במפגשים. שהוא מאוד חכם ומבין דברים מהר. ומצד שני שהוא לא חברותי, לא משחק עם ילדים אחרים, נקשר לצעצועים ספציפיים- בבימבה או לנגן עם תוף. ושההתנהגות שלו לא תואמת גיל- בוכה הרבה כשלוקחים לו צעצוע, או לא מסכים להתנהג בהתאם להוראות המטפלת (יוצא עם אוכל לחצר למרות שאסור). קצת מבולבלת- האם יש כאן משהו שיכול להצביע על הפרעת אוטיזם חס וחלילה? האם ההתנהגויות שלו באמת לא מותאמות גיל?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, את מתארת ילד מפותח בהתאם לגילו, מבחינת יחסים בחברה, ההתפתחות קשורה לחשיפה, הוא נכנס לגן ורצוי לנהל את השיחה לגבי כישורים חברתיים ואחרים שלמד בחמשת החודשים שלו בגן. צריך לראות את התנהלותו על רצף התנהגו של ילד שמסתגל למסגרת, ולהבין את ההתפתחות האישית שלו!לפי התאור לא נשמע שיש קוים של אוטיזם. אם את מאד מודאגת, תפני למכון להתפתחות הילד ותבקשי שיבצעו הערכת התפתחות, הם המוסמכים הבלעדיים לקביעת רמות התפתחות. לגבי הגננת, תתייחסי לדבריה ברצינות, אולי שי דברים מסוימים שהיא תמליץ לך כדי "לשפר" את ההסתגלות להמצאות עם ילדים אחרים (שזה עקר התהליך למידה בגיל זה)

07/02/2019 | 07:56 | מאת: מירב

שלום רב, 1- יש לי תינוק בן 3 חודשים והוא איננו ממלמל בכלל עדין ואינו משמיע קולות למעט הבכי . בדיקת שמיעה תקינה. האם זה נורמלי ? מתי תינוקות אמורים להתחיל למלמל ? 2- דבר נוסף -התינוק מוציא במכוון הרבה רוק מהפה ועושה בועות רוק עם השפתיים. מה זה אומר ? תודה, מירב

לקריאה נוספת והעמקה

הבועות אומרות שמתחיל להיות מודע לאברי גופו ומכיר את פיו. לגבי קולות, עדיין מוקדם, ישמע קולות בהמשך. בן שלושה חודשים וכבר דואגת ומפרשת, ... תהיני ממנו ותני לו להתפתח לפי הקצב שלו!

07/02/2019 | 14:16 | מאת: מירב

תודה רבה, נרגעתי קצת מתי אני אמורה לצפות שהתינוק יתחיל למלמל ולהשמיע קולות ?

הוא כבר יראה לך, תרגיעי ותיהני ממנו בכל יום

02/02/2019 | 12:56 | מאת: ליאת

שלום קוראים לי ליאת ואני בת 21 וחצי יש לי תסמונת מוביוס חלקית חצי פנים צד שמאל עם שיתוק אני מדברת ואוכלת רגיל אבל יש לי עין עצלה. אבל הדיבור שלי הקול הזה מאוד מציק לי זה מטעה הרבה אנשים שחושבים שאני אוטיסטית וצוחקים עליי השאלה אם יש ניתוח שאני יכולה לעשות כיום? הקול הכי מפריע לי..

לקריאה נוספת והעמקה

מומלץ להפנות את השאלה לרופא אף אוזן וגרון המומחה בבעיות קול, יש כמה רופאים כאלה במספר בתי חולים, עליך לבקש הפניה למרפאת קול בבית חולים, אם אדע באיזה אזור בארץ, אוכל להמליץ לך על בית חולים ספציפי, בנתיים כדאי. לך לברר בבית חולים קםלן, הדסה עין כרם, ביה״ח תל השומר, ועוד,,,

28/01/2019 | 01:22 | מאת: רונן

אני לוחם חיר שכרגע פרופיל 97 ויש לי וועדה רפואית לקביעת פרופיל בעקבות ירי ללא אטם , יש לי ירידה קלה באוזן שמאל בתדר 4KHZ לדציבלים 30 השאלה היא כמה זה חמור מה ההשלכות והאם זה יכול לפסול אותי מכשירות לשירות קרבי מצורף תמונה של הבדיקת שמיעה

לא מצאתי את הבדיקה, אם זה היה אירוע ירי חד פעמי, יש סיכוי טוב שהשמיעה חזקה ואין נזק ארוך טווח. לגבי המשך השרות, אין לי מידע, מצטערת

היי, ראשית סליחה על האורך. יש לי אחות אוטיסטית נמצאת בהוסטל. קצת רקע: בניגוד לאוטיסטים אחרים היא מדברת שוטף משפטים שלמים ולא תבניתיים. ממש מדברת רגיל כמו כולם.יוצרת קשר עם הסובבים. לרוב הבעיה אצלה זה שהיא מדברת הרבה ווכ שהיא באי שקט אז יכולה אז זה יכול להיות נון סטופ למשל לשאול שוב ושוב את אותה שאלה. יש לציין שהיא תקופה ארוכה נמצאת שקטה שלווה ונינוחה. כך שהדיבור רגיל. אחותי לא תמיד מספרת מה עובר עליה לאחרים אלא רק לאימי שנוהגת לדבר איתה יום יום טלפונית, לבקר 3 פעמים בשבוע. וכמובן שהיא מגיעה לביקור. אחותי החלה להתלונן על כאבים ביד ואחרי כשבוע קרה מקרה בהוסטל והתקשרו אלינו. הבנו שקרה משהו ממש חריג אחד המדריכים עשה לה משהו בכוח הוא משך אותה מהספה לדבריה קשר לה את הידיים לאחור והעלה אותה על ההליכון היא החלה לצרוח( אסור לה לעלות על ההליכון והיא מועמדת לניתוח בברך עקבקריעת רצועה בברך שגרמה לשחיקת סחוס ועיוות הרגל). מאחר והמדריכות לא היו נוכחות אלא בדירה ליד הם שמעו את הצעקות ונכנסו. הבנתי שהיה בלגן גדול הן נבהלו מההתנהגות שלו אפילו כלפיהן היה שם עימות. אני לא ממש יודעת מה היה שם כי לא ספרו לנו אבל כולם אומרים לנו להגיש תלונה במשטרה ואגב הוא פוטר באותו ערב עי האחראי שאף דיווח למנהל אגודת אלו"ט. כך או כך אחותי החלה לגמגם היא מאוד רגישה לסיטואציות למשל אם צועקים עליה היא מרגישה אחרי זה לא טוב עם עצמה בוכה.. כמובן שהבינה שקרה משהו אולי הכאיב לה , אולי המומה מהתקיפה שלו מהעוצמה שלה מהיחס שלו ואף היא יודעת שהיה בלגן סביבה שכולם נבהלו וצעקו. הבעיה שהיא החלה להפסיק לדבר כלומר היא יכולה לומר את שמי כי פונה אליי ואז שקט או מצביעה על משהו ולא יוצאת לה הברה. אנחנו כל הזמן מנסים לא להתייחס לדבר רגיל אבל אימי שמה לב שהמצב מחמיר בעיקר בטלפון שלא יכולה לתקשר עימה. יש לציין שבעבר היה לה טראומה היא גמגמה ועשינו כפי שאימי בקשה לא להתייחס וזה עבר. דבר אחרון, היא כל הזמן מתלוננת על כאבי ראש באזור המצח כנראה. כבר כמה שבועות. האם יכול להיות שמדובר בבעיה רפואית שגורם לגמגום? מה דעתך? איך לפעול? ברצוני לציין ששם לא מתיחסים אליה יותר מידיי ולא מנהלים איתה כלל שיחות. אין גם פעילויות היא רק יוצאת לעבור וחוזרת אחרה"צ לחדר שם מסתגרת מתחת למיטה גם בשל מצבה ברגל עם כאבים. בעיקרון היא ברמה גבוהה לחוסים האחרים ודיי בודדה עיקר הקשר הוא עם המשפחה.

לקריאה נוספת והעמקה

אני מבינה שאת גואגת לאחותך, אז כמה מילים להרגע: אנשים לא מגמגמים בגלל טראומה, ובטח לא בגילה של אחותך! היא חרדה אולי בגלל אירוע מסויחם, את למעשה לא יודעת בבטחות מה קרה לה וגם לא מטפלת בה על בסיס יומי, כדי להתערב בטיפולה. היא נמצאת המערכת שמכירה ומטפלת בה לאורך השנים והדבר הנכון זה לעבוד איתם ביחד. אם אחותך מדווחת על כאב פיזי, קודם כל יש להתייחס על ידי בדיקת רופא ובדיקות נוספות, במידה ואין ממצאה שניתן לזהות או לטפל בו מניחים שיש רקע רגשי או ביטוי למצוקה נפשית... ואז, אמור להיות טיפול או תמיכה רגשית במערכת של אלוט ובהוסטלים. ממליצה לך לפנות אליהם ולהיעזר בשרותים שלהם. כל טוב

תודה על המענה המהיר. התכוונתי שזה נובע ממוצקה נפשית. השאלה איך עוזרים לה כעת לצאת מהגמגום? אולי את יודעת מניסיון? תודה

סליחה אבל בתור איזו סמכות את טוענת שגמגום לא יכול להופיע בעקבות גורם פסיכוגני? הוכח מחקרית שבבגרות גמגום יכול בהחלט להופיע לאחר טראומה ולמעשה הינו ביטוי שלו. שנית - הכותבת כותבת לך בבירור שנעשה מעשה של אלימות כלפי חסרת ישע, הוא אפילו פוטר, ואת ממשיכה ואומרת לה ש"היא כנראה לא יודעת מה ארע שם"...זה לעצום עיניים לעוול. הייתי מציעה לממן לה טיפול פסיכולוגי פרטי אם זה לא נעשה במוסד עצמו, ולבקש מהפסיכולוגית או העוס במקום לתת מענה לאחותך ובוודאי לא להתעלם. מדובר באדם, פיקח ומפותח לדבריה, בן אנוש - ומגיע לה יחס שכזה.

21/01/2019 | 14:27 | מאת: אליצור

ילד בן 6 , על הרצף האוטיסטי, בתפקוד גבוה, מדבר בשפה גבוה , קצב הדיבור איטי ולעיתים נתקע באמצע המשפט וחוזר על הברה. מה האפשרויות לטיפול?

לקריאה נוספת והעמקה

כמו בכל ילד שאינו מאובחן, סבלנות, תמיכה וזמן לתת לו למצוא את המילה, מעט עזרה אם מרגישים שזה עוזר מבלי לפגוע בכבודו וברצף המחשבה. דיבור איטי זה הפתרון שלו לחיפוש מילים וארגון המחשבה, פתרון יצירתי ויעיל. העקר שמתקשר בצורה יעילה ועשירה!

20/01/2019 | 23:19 | מאת: דוריתמר

אמא שלי, בת ה83 היתה מאושפזת בבי"ח למשך כשבועיים. תוך כדי האשפוז ועכשיו כחודש אחרי רואים התדרדרות בשפה המדוברת שלה. הרבה פעמים נתקעת ולא מצליחה להוציא את המלים החוצה. איך אפשר לעזור לה?

סבלנות, תמיכה ונשימה ארוכה... אלה הדרכים לעזרה. לא להעמידה במבוכה בגלל שחסרה מילה או נתקעת... אשפוז בגיל זה מבלבל ופוגע בתפקודו של האדם, אז סבלנות ותמיכה, הרבה אהבה עוזרת!

ובהמשך, אם מצבה לא משתפר אז, רצוי לפנות לרופא המטפל שיכול לבדוק את האינטראקציה בין התרופות שקבלה או מקבלת ואת השפעתם על תפקודה.

22/01/2019 | 14:59 | מאת: דוריתמר

תודה רבה. יש לך אולי הערכה תוך כמה זמן המצב אמור להשתפר כדי שנדע מתי הגיע הזמן לפנות לרופא.

17/01/2019 | 22:50 | מאת: ליאור

שלום, ילד בן 3 הוגה את האות ת במקום האותיות ק,ח,כ ולעי ים מחליף את האות ג ב-ד . האם זהו גיל להתחיל טיפול אצל קלינאית תקשורת?

לקריאה נוספת והעמקה

זה שכיח עדיין בגיל זה, תפני לטיפול של קלינאי תקשורת.. הוא עדיין צעיר מדי לטיפול באותיות ספציפיות, אבל מכוון שהתורים ארוכים מאד, עד שיגיעה תורו בטח יהיה בשל ומוכן לטיפול , או לחלופין, ירכוש את ההגאים באופן טבעי ואז פשוט, תבטלי את התור! אל תתקני לו ואל תחזרי על המילים המשובשות, דברי ברור ותני לו לגלות בעצמו את הדרך... כמו בכל נושא השפה וההיגוי.

13/01/2019 | 09:51 | מאת: אמא מצטערת

ביתי בת 6 עוד מעט. עשיתי טעות איומה. אני מטבעי לא דברנית גדולה, אני אם חד הורית. גידלתי את ביתי במעין שקט מופתי. ידעתי מה היא צריכה מבלי שתתקשר ומילאתי צרכיה כך. הספיקה לי תנועה קלה שלה להבין אותה. בנוסף היא היתה איתי עד גיל 3 בבית. עלי לציין שהיא תמיד הייתה ילדה מאוד מרוצה ושמחה,מפותחת, נגמלה בקלות. ללא בעיות שינה או אכילה. חברותית וחכמה. אבל באופן לא מפתיע נוצר עיכוב בדבור. אפשר לומר שרק בגיל 3 וחצי דיברה במשפטים שמתאימים אולי לגיל שנתיים וחצי. היום היא הדביקה פערים, אבל אני עדיין שמה לב לכל מיני טעויות פה ושם. שאלתי היא האם עשיתי נזק קצת בלתי הפיך. האם פגעתי בה בתקופה בה התפתחות השפה היא קריטית ושבמובן מסוים אין ככ תקנה. בנוסף אני שואלת איך אפשר לתקן? אשמח לשמוע דעותייך והמלצותייך.

לקריאה נוספת והעמקה

בטח שלא עשית טעות ואל תאשימי את עצמך, הילדה שלך לא דברה "רק" אתך בחייה, בטח ביקרה בגן והייתה חשופה לטלויזיה ועוד... אם עדיין יש לה שגיעות, זה זמו לפנות להערכה , הדרכה וטיפול לקלינאי תקשורת. בגילה עדיין יש לה זכות לקבלו דרך קופת חולים, ללא קשר לעזרה שיכולה לקבל בביה"ס. תפני לקבלת עזרה לקלינאי תקשורת. ובעקר, את לא עשית טעות כל שהיא! אמאות תמיד מאשימות את עצמם, לא תמיד בצדק! זה חלק מהגדרת תפקיד אם!

שלום, הילד שלי בן שנה ו3. מגיל קטן היה נראה לי שמשהו מוזר בתקשורת שלו אלינו אבל אני לא מצליחה להצביע על הבעיה. אשמח שתאמרי לי אם תקין למשל הדברים הבאים: הוא לא מצביע על דברים.אבל אם מצביעים הוא מסתכל ועוקב. הוא קשוב ומבין הרבה מילים שאני אומרת לו כמו איפה כדור?הוא הולך ומחפש אותו אבל הוא לא אומר כדור. שהוא רוצה שארים אותו הוא מושך את הידיים שלי לכיוון מטה ולא מרים את הידיים שלו למעלה. הוא לא מבקש שום דבר מלבד מטרנה . הוא פשוט בוכה ואני מבינה לבד. הוא לא מבקש מילדים בני גילו כלום הוא פשוט לוקח להם.הוא מאד אוהב לשחק בגלגלים של מכוניות במקום להסיע אותם.הגננת והסובבים אותי אומרים שאני מדמיינת ומגזימה אבל אשמח לדעת אם זה חריג . (יש עוד דוגמאות אלו העיקריות)

לקריאה נוספת והעמקה

ממליצה לפנות לאבחון במסגרת התפתחות הילד ובנתיים לפנות לקלינאי תקשורת להערכה פרטנית. במקביל וכבשיגרה תפני לרופא ובקשי הפניה לבדיקת שמיעה. בגלל גילו אולי רצוי לבדוק שילובו בגן שפה במטרה לקדמו מבחינת שפה ותקשורת

תודה. פניתי לרופא משפחה והוא ממש צחק עליי. פרטתי לו את מה שכתבתי כאן והוא אמר שזה נשמע לו תקין ונורמלי לחלוטין .

אם התגובה של הרופא מרגיע אותך, אז בסדר גמור. אם את עדיין מודאגת, פני ישירות למכון להתפתחות הילד או לרופא התפתחותי וקבלי דעה נוספת. העקר שתרגישי שלמה ורגוע לגבי התפתחותו של בנך

31/12/2018 | 20:13 | מאת: אורלי

הבת שלי בת 6.5 אומרת ס במקום צ הבנתי כי ישנן מילים שיש לתרגל כמו בית ספר האם יש עוד מילים שיש בהם חיבור של האותיות ת ו-ס ? כי כשהיא אומרת יוצא לה אוטומטי צ נכון תודה

תפני לטיפול אצל קלינאי תקשורת, בגיל זה זכאית לטיפול. חבל שתנסי ״לתרגל״, בשביל זה יש ידע ונסיון של אנשי מקצוע שילמדו אותה כיצד להגות נכון, באופן מובנה, מדורג ותוך כדי משחקים ותירגול. בהצלחה

30/12/2018 | 13:44 | מאת: חיה

שלום, סבתי חולת אלצהיימר -סיעודית הייתה שותה באמצעות קשית וכרגע עברנו לשתייה באמצעות מזרק אל תוך הפה. באמצעות קשית במצבה זה יותר קשה לה האם יש הבדל ביניהם? האם עדיפה שתייה בקשית על פני מזרק במיוחד בחולי דמנציה?(פיתוח שרירי הלסת וכו) או שאין לכך משמעות יש דרך אחרת לתת לה לשתות?(באופן ידני)

לקריאה נוספת והעמקה

בדמנציה הבעיה היא היכות לפעול באופן מודע, שתיה בקשית דורשת פעילות מכוונת והשתיה במזרק פסיבית ומעוררת את רפקלס הבליעה, הבעיה שזה מעמיד את סבתך בסכנה של השתנקות בגלל שמשקים אותה ללא שיתוף פעולה מצידה. עדיף לתת לה נוזלים מוסמכם במסמיך מסחרי, בכף תוך לחיצה על גוף הלשון, לעוררות רפלקס הבליעה

02/12/2018 | 09:20 | מאת: עירית

שלום ילד בן 2.5 מרייר מאוד, לעיתים יותר ולעיתים פחות. בבירור בא.א.ג נמצאו שקדים מוגדים ושקט שלישי אך תקינים. נמצא כי אין צורך לניתוח הסרה. נאמר לי שייתכן שצריך עבודה אצל קלינאית תקשורת / ריפוי בעיסוק. רופא משפחה טוען שיש להמתין עד שיחלוף מעצמו. שנה הבאה הילד יהיה בגן עירייה וחוששת שיפריע לו חברתית. מה עושים במקרה כזה? תדה

לקריאה נוספת והעמקה

טוב שנבדק אצל רופא אאג' יש כמה נושאים שצריך לבדוק.. רצוי פיזיותרפיסט וגם קלינאי תקשורת. לגבי פיזיותרפיסט, האם הילד מאובחן עם היפוטוניה ואחיזת חגורת הכתפיים, האם מחזיק את הגוף במנח ישר וגם את הראש. קלינאית תקשורת כדי לבדוק את פעילות הפה, דיוק וקואורדינציה בלעיסה, בליעה, דיבור. מתי מרייר יותר, כשעייף? כשהיה בפעילות, כשמרוכז במשהו אחר? יש הרבה שאלות...לגבי הכמות ואיכות התפקוד הכללי שלו, רגישות סביב הפה, מודעות וכו'. אני ממליצה לבצע בדיקה תפקודית אצל קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסט ורק אחרי זה תדעי האם יש מקום להתערבות כעת או להמתנה לעוד שנה, שנתיים. הוא לא יכול לצייר או לשחק במשחקים בגלל הריור המרובה??. הוא מנקה את עצמו כשמרגיש רטוב, אוכל אוכל מוצק ולועס היטב?

02/12/2018 | 10:33 | מאת: עירית

תודה על התשובה. לא רואה שום בעיה תפקודית. מצייר, עושה יצירות,יש לו יכולת מוטורית גבוהה מאוד, גם מוטוריקה עדינה, ילד אנרגטי ופעיל מאוד פיזית. אוכל מוצקים. מרייר בכל מצב אך בתקופות לדוג. עכשיו נראה שיוצאות לו שיניים תוחנות אז כמובן מרייר יותר. מבקש להחליף חולצה כשמרגיש שרטוב לו , כך גם מדווחים בגן.

26/11/2018 | 06:23 | מאת: Y

שלום רב, אשמח להתייעץ: בני בן שנתיים וארבעה חודשים. אומר משפטים שלמים, אך מתייחס לעצמו כ"אתה" ואליי כ"אני". למשל יכול לומר "אתה לא רוצה ללכת לישון" ומתכוון לעצמו, "ציירת רכבת" במקום "ציירתי". יש לו אוצר מילים עשיר והוא מבין המון. האם יש צורך לעשות משהו בשלב זה או לחכות שזה יסתדר מעצמו?

אני שומעת המון הורים שפונים לילד שלהם בגוף שלישי ואז מתפעלים למה הילד פונה לעצמו כך, וההורים מדברים גם על עצמם בגוף שלישי כמו אמא תתן ללך נשיקה במקום אני אנשק אותך, אז, שימוש נכון בצייני השם הינה הדרך להקנותם!

10/11/2018 | 07:40 | מאת: טל

שלום, שאלה לגבי ילד בכיתה ג' בחינוך המיוחד. ילד נבון שמייצר תסכול רב אצל המאזין כי לא ניתן להבין ממנו בסופו של דבר מה עיקר המסר שהוא רוצה להעביר. גם כשנישאל שאלות רבות לגבי הסיפור שמספר לעיתים לא ניתן להבין מה הייתה הפואנטה בסיפור ולמה סיפר אותי. ישנה תחושה שלא מצליח ליצור משמעות לסיפור בגלל קושי רגשי. אולי לא רוצה להיות במגע עם הכאב שעומד מאחורי הסיפר? לאחרונה מטופל לקשב אך אין שיפור בתחום התקשורת הזו. השאלה אם זה משהו שניתן לטיפול על ידי קלינאית תקשורת ובאיזה אופן? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

קלינאי תקשורת מטפלות בארגון המסר המילולי, שזה מה שנראה שבנך זקוק. אין לתת משמעות רגשית אלה קושי בארגון שהוא בבסיס שפתי ומחשבתי.

09/11/2018 | 19:18 | מאת: קושי בדיבור

אני מזה 3 שנים סובל ממחלת מנייר אוזן שמאלית לא שומעת בכלל שבוע אחרון התחלתי לדבר לא ברור והלשון נדבקת לי לחך האם זה מהמנייר

לקריאה נוספת והעמקה

בעקרון זה לא קשור אבל תצטרכי להתייעץ עם הרופא שמטפל בך

09/11/2018 | 01:24 | מאת: יוסי

אז ככה אני בן 24 ומאז שאני מכיר את עצמי אני צוחק בלי קול בכלל בכלל אפילו לא טיפה מקסימום משתעל ונורא קשה לי עם זה כי זה תמיד נראה מוזר ולפעמים זה נראה כאילו אני ממש מתאמץ לצחוק בסיטואציות חברתיות ואני מרגיש ששמים לב לזה זה ממש מפריע לי והייתי רוצה לדעת אם יש יכולת לשנות את זה ? ואם קלינאי תקשורת יכול לעזור בעניין.. תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

יש כמובן מקום לבדיקה אצל רופא אאג/ לבדוק שמתרי הקול פועלים באופן ספונטני במעבר אויר. לאחר מכן, בהחלט יש מקום לבדיקה תפקודית אצל קלינאי תקשורת מנוסה בבעיות קול גם אצלי באופן פרטי... בהצלחה!

13/11/2018 | 15:41 | מאת: יוסי

יש לך איזשהו אמצעי אחר ליצור איתך קשר לספר לך יותר על המקרה בצורה יותר מובנת? אימייל, טלפון ?

050-2099435 בשעות היום בלבד

25/10/2018 | 18:19 | מאת: סיון

שלום רב, בני הצעיר (מבין 3) בן שנה ועשרה חודשים. אומר רק 3 מילים, וגם אותן לא הוגה במלואן/נכון. ילד שמח, מתקשר, מבין הכל, מבצע משימות, אוהב את הגן, משחק עם אחרים. לאחרונה התחיל להיות מאוד מתוסכל שאנחנו לא מבינים אותו. קיבלתי הפניה לבדיקת שמיעה אבל אני בספק רב אם יש שם בעיה הוא שומע ומבין את הסביבה לחלוטין. מתחילה כבר ממש לחשוש. מה אני צריכה לבדוק/למי לפנות? המון תודה

לקריאה נוספת והעמקה

את מתארת ילד שעדיין נמצא בנורמה, אבל מתחיל לאחר ...בדיקת שמיעה זה שלב ראשון! ממליצה לפנות לקלינאי תקשורת להערכה וקבלת הדרכה, ללא קשר לממצאי בדיקת השמיעה.

16/10/2018 | 00:12 | מאת: אשר

בתי בת 3, מהלידה לא מסוגלת לאכול אוכל מוצק- אינה לועסת (לא במבה, לא עוגיה) - רק מסוגלת ללקק ואוכלת אוכל רגיל אבל טחון בבלנדר. משקל תקין, התפתחות תקינה, שפה דו לשונית עברית\רוסית מדהימה, אוצר מילים ודיבור של אותה מילה או רעיון מול אבא בעברית ומיד מול אמא ברוסית.. רופא שינים בדק - כל השיניים תקינות. פנינו לפני שנה לשניידר- תורים הזויים של שנה לבדיקות שיקוף וושט עם אזהרה שזה מאוד לא נעים הביאו אותנו להמתנה בתקווה שיסתדר- עברה שנה ולא הסתדר. הילדה בגן טרום חובה עם פידבק מצויין מהגננות. הבנתי שקלניאי תקשורת יכול לעזור?

לקריאה נוספת והעמקה

שכחתי לציין- היה לבתי רפלוקס די קשה עד גיל שנה. חשבנו שאולי בגלל השפעת הרפלוקס חששה לאכול מוצק (האוכל עלה כל הזמן).

אם הכל בסדר, אז את מתארת ילדה עם סירוב לאכילת מוצקים.. מציעה לך לפנות לקלינאי תקשורת ועבדת בתחום האכילה אצל ילדים ולא לבית חולים ... באיזה אזור בארץ אתם גרים? איזה קופת חולים? הילדה יכולה להשתלב בתכנית של חשיפה הדרגתית כי בטח יש קושי תחושתי וגם מוטורית. בינתיים תנסי לטחון פחות חלק את המזון שהיא אוכלת, ככה תתחילי לחשוף אותה למרקם מגוון ועדיין טחון (שיהי טחון קצת יותר גס מהרגיל.) מה היא עושה בימי הולדת או פעילות בגן, שהילדים האחרים אוכלים?

ברור שהילדה זקוקה להתערבות, מידית! רצוי להפנותה למסגרת שיש בה קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק, במסגרת מרפאה אכילה לילדים כמו שיש בביה"ח אכילוב בתל אביב או בירושלים, בביה"ח אלין, יש באלין צוות מאד מיומן בטיפול בילדים עם קשיי לעיסה. ניתן גם להגיע אלי , באופן פרטי. בהצלחה

ילד בן שבע, אוטיסט בתפקוד בינוני, מדבר, החל לפני כמה חודשים להחליף עיצורים. נ' במקום מ' לעיתים קרובות, ד' במקום ב' ו- ת' במקום פ' לפעמים. אומר "טיש" במקום "טישו". ידועה מזמן בעיה של תחושה בפה, הוא שם חפצים בפה, לועס חולצות וכו'. נעזר בנשכן. האם יש קשר בין התופעות? העיצורים שהוא מחליף כולם שפתיים עד כמה שראינו. האם יש פתרונות?

לקריאה נוספת והעמקה

אין קשר ספציפי בין בעיות תחושה והחלפת עיצורים, במיוחד במי שכבר הגה אותם. מציעה לך לגשת לקלינאי תקשורת שמטפלת בילדים המאובחנים עם אוטיזם וקבלי את חוות הדעת לגבי בנך.

10/10/2018 | 21:34 | מאת: עדי

ערב טוב, ביתי בת שנה לשבעה חודשים אובחנה היום על ידי קלינאית תקשורת. בסיום האבחון נאמר שיש לילדה עיכוב רב תחומי. האם כל עיכוב רב תחומי הינו אוטיזם? כמובן שממשיכים לאבחונים נוספים של נוירולוג, פסיכולוג וכו' תודה!!!

לקריאה נוספת והעמקה

לא כל עיכוב רב תחומי הוא אוטיזם..... חשוב להמשיך את האבחון כדי שיוכלו לטפל במה שצריך. בינתיים תקבלי הדרכה מהקלינאית תקשורת, ותמשיכי בקשר איתה