לקויות למידה: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

הפרעת קשב וריכוז: למה אני כזה?

ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז עלולים לפתח דימוי עצמי נמוך, בעקבות ביקורת מהסביבה. יש להקפיד להקשיב לצרכיי הילד ולהתרכז בתכונותיו הטובות ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז פוגשים לעיתים קרובות את שאלת ה"למה?" שחוזרת שוב ושוב בחייהם: למה אתה לא יושב בשקט? למה אתה לא מקשיב למה שאני אומר? למה אתה מאבד כל דבר? למה אתה לא רוצה להכין שיעורים? למה אתה שוכח מה שאמרתי? למה אתה לא יכול לסיים את מה שהתחלת? למה אתה מרחף? למה אתה לא מפסיק לזוז? ובסופו של דבר השאלה חוזרת לילד, השואל את עצמו: למה אני כזה? הילד אינו מצליח להבין ולהסביר, לא לעצמו ולא לזולתו, מה קורה לו, דבר שמעורר שיפוטיות, ביקורתיות, תסכול רב וחוסר אונים, המובילים באופן ישיר לפגיעה מתמשכת בדימויו העצמי. אפשר בהחלט להתמודד היום היטב עם הפרעת קשב וריכוז, בדרכי טיפול שונות ומגוונות, אך עם דימוי עצמי פגוע ונמוך, קשה להתמודד והוא ילווה את הילד במהלך שנות ילדותו ובגרותו. ...

סיבות אפשריות ומצבים דומים ללקויות למידה

נוירולוגיה - תמונת המחשה
נוירולוגיה הרגליים חלשות, ההליכה מקרטעת ואתם בקושי עומדים? המקור לחולשה ברגליים עשוי להיות אורתופד...
שיתוק מוחין - תמונת המחשה
שיתוק מוחין שיתוק מוחין (CP) נחשב לגורם הנכות הנפוץ ביותר בקרב ילדים. מהם הגורמים לשיתוק מוחין? כיצ...
פגות - תמונת המחשה
פגות גורמים שונים יכולים להשפיע על פוריות האישה. אחד הפחות מוכרים שביניהם הוא אנדומטריוזיס -...
ללמוד עוד על לקויות למידה
לקויות למידה: חשיבות הטיפול המוקדם-תמונה

כ-10% מהילדים מתמודדים עם לקויות למידה. אבחון בגיל צעיר...

מאת: תמר פייר
04/06/2017
מזון מהיר, שינוי איטי-תמונה

אמרו שלום לג'אנק פוד, המהפכה של משרד הבריאות בדרך: סימון...

מאת: יאנה...
30/04/2016
שיטת אלבאום - קווים לדמותה-תמונה

תמיד רצית לעבוד עם אנשים? חינוך.. טיפול.. עזרה.. - אבל...

מאת צוות מכללת...
27/07/2005
חרדה חברתית: טיפול בשורש הבעיה-תמונה

חוששים להתחיל עם בחורה חמודה שפגשתם? עליכם לתת ההרצאה -...

מאת: ד"ר ברכה זיוה
23/07/2018
אולי יענין אותך לדעת...
בדיקת מיקוד ראייה - תמונה
בדיקת מיקוד ראייה
מדריך בדיקות רפואיות: בדיקת מיקוד ראייה היא...
בדיקות נוירו-פסיכולוגיות - תמונה
בדיקות נוירו-פסיכולוגיות
מדריך בדיקות רפואיות: בדיקות...
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל ללקויות למידה?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

לקויות למידה: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

דוקטור נירית שלום , רק לאחרונה(32) לאחר "מחקר" עצמי באינטרנט הבנתי סוף סוף איך לקרוא לשוני המתסכל הזה . תסמונת קליינפלטר. בנוסף יש לי גם היפוספאדיאס . אינני יודע מה עליי לעשות על המידע הזה. רק אגיד שתמיד חששתי שהמערכות הגבריות אצלי פגומות ויש לי המון לקויות למידה. החיים ממש לא פשוטים שלא לדבר שהתסמונת דיי מונעת ממני זוגיות. בכל אופן לאחר שגיליתי , מה עושים עם זה ? האם כדאי ללכת לאנדרוקולוג? האם אני אמור לקבל טיפול כלשהוא ? אשמח להכוונה בבקשה ואם התשובות למעלה כן איך היית מציעה לי לפנות ולקבל הפנייה בנושא ? תודה מראש משה

משה שלום איך הגעת למסקנה הזו? האם נבדקו רמות טסטוסטרון? LH? מה גובהך?

הגוף שלי מעוות . צורה נשית : כתפיים צרות מאוד קימורים עגולים (צורת אגס ) אפילו בצבא הבנתי את זה במקלחות בגלל התנהגות דיי מוזרה ודוחה מצד החיילים (עיניין בגופי ) חוסר יכולת לפתח שרירים בצורה נורמלית ואני דיי בטוח שיש לי גניקומסטיה. גובהי 1.83 ואני ממש גבוהה ביחס למשפחתי. ורגישות דיי גבוהה. ועוד . לא נעשו בדיקות כי לא ידעתי איך לגשת לזה בכלל . (עדיין לא)

כדאי לפנות לאנדוקרינולוג לבירור

שלום רב בני בן ה 7, היה לו שני פרכוסים אחד בגיל 5 וחודשים בשל חוסר בשינה וחום, והשני בגיל 6 וחודשים גם בשל חום גבוהה ורמה נמוכה של דפלפט בדם, לפני חודשיים אחרי eeg שהראה שיש החמרה במצב שלו ויש הפרעה מוקדית החליטו להוריד את הדפלפט ולהחליף ל אוספולוט. הילד היה מבריק בבית ספר חכם מאוד קורא וכותב בלי בעייה , מצויין בחשבון ומבחינה לימודית, אחרי שהפסקנו את התרופה והתחלנו באוספולוט הילד ירד בצורה דרסטית, לא מרוכז רב היום לא רוצה לכתוב טוען שלא יודע לקרוא שוכח כל הזמן, יש לו כאבי ראש ומאוד קשה לו בבית ספר, המחנכות אומרות שהוא בכלל לא איתן בכיתה! השאלה שלי האם זה מתופעות הלוואי של התרופה? או שיתכן שהתחילו לו פרכוסים ואנחנו לא מודעים? מבחינה גופנית הכל בסדר אין משהו חריג הבעייה רק בריכוז. הבדיקה שלנו עוד חודש ואשמח למענה

שלום רב ישנם גורמים שונים היכולים להשפיע באופן שלילי על הלמידה /התנהגות/תפקוד של הילד/ה וחשוב להבין בכל מקרה ומקרה מה משחק תפקיד משמעותי יותר -המחלה האפילפטית/תרשים ה EEG ? -התרופות הניתנות? -שילוב של גורמים אלו? -קיומם של לקויות מלוות שאינן קשורות במחלה האפילפטית/תרופות כגון קיומם של לקויות למידה/ הפרעת קשב וריכוז /תחלואה רגשית לא תמיד קל להבדיל בן גורמים אלו וזה דורש חשיבה בברכה ד"ר אלי הימן

שלום ד"ר ברנע. אני אמא לילד בכיתה ב שכפי הנראה קיימת אצלו בעיית קשב וריכוז . עוד מהגן הגננת ציינה שהוא מתקשה לסיים מטלות ועובד באיטיות. בכיתה אנו חווים את אותה בעייה הוא לא מסיים להעתיק מהלוח ומידי יום אני "רודפת" אחרי השיעורים. המורה ציינה שהוא מוסח בזמן הכתיבה ומסתכל או פשוט בוהה. בבית אני צריכה ל"רדוף" אחריו כדי שבכלל יתיישב . בכל פעם יש בעיה אחרת{הולך לשתות, להביא מחק, לשירותים וכ"ו} אותו הדבר גם בעת הכנת השיעורים, איתמר יכול לשבת ולבהות במחברת. הוא יכול למשוך את שיעורי הבית עד הערב. אם אני יושבת לידו זה הולך טוב יותר אבל עדיין איטי וכן יוצר תלות. אם אני לא בבית הוא פשוט לא יושב להכין. איתמר הוא תלמיד עם ציונים טובים מאוד אבל הבעיה הזו מאוד קשה לי.גם ההתארגנות בבוקר היא איטית מאוד. דבר נוסף שמפריע לי ,הביטחון העצמי שלו למרות שהמורה אומרת שהוא משחק עם חברים והוא מקובל, אני מתקשה לראות זאת ומרגישה שאין הדבר כך. לא מזמינים אותו הרבה אחה"צ גם לו קשה למצוא מבין הילדים בכיתתו את מי להזמין,מה גם שהשיעורים נמשכים עד לשעות הערב ולכן זה כבר לא אפשרי. בתחום הרגשי אני חווה קשיים וזה מתבטא במצבי הרוח. יש לנו תור לרופא להפרעות קשב אבל הוא יכול לאשר את הבעיה. וגם אם ימליץ על רטלין אני מסתייגת. אודה לך אם תייעץ לי איך אפשר להתמודד עם קשיים אלו. וללמד אותו להיות עצמאי ולא תלותי בברכה: אמא עייפה, עצבנית מותשת ומיואשת.

ורד שלום, התאור שמסרת מתאים מאד להפרעת קשב ורכוז ללא היפראקטיביות. אופתע אם תהיה אבחנה אחרת. יתכן שבנוסף יש גם לקות למידה. ניכר שההפרעה של הילד גורמת לסבל עבורו (צריך להכין שעורי בית עד שעות הערב), וסבל עבורך ועבור כל המשפחה. ברור שהילד ואתם זקוקים לעזרה. מומלץ מאד שהילד יעבור אבחון של הפרעת קשב ורכוז, ושאתם ההורים תהיו בהדרכת הורים. אם הרופא המאבחן ימליץ על טפול תרופתי, אני ממליץ שתנסו אותו ותווכחי בעצמך מה השפעתו. לא ציינת מדוע את מסתייגת מטפול תרופתי, אך אני מבקש שתעלי את הנושא בשיחה עם הרופא. בהצלחה, ד"ר ברנע ארז.

ערב טוב, לא מזמן פתחתי שאלה כאן אך היא איננה כללה בדיוק את האבחנות שיש לי. זאת השאלה בשביל הקדמה: http://www.doctors.co.il/forum-4040/message-25411#message-25411 אני הקרוב מאוד מתכוון להוציא טופס כיוון שיש לי מכתב מפסיכיאטר מטפל . אומנם הוא כתב דו"ח לצבא אך לפי מה שהבנתי אני יכול להראות זאת לרופא משפחה נכון? עכשיו בנוגע לאבחנות שיש לי: לא מזמן הסתכלתי בסיכום רפואי שהרופא נתן לי וראיתי שיש לי את האבחנות הבאות: " OPPOSITIONAL DEFIANT DISORDER DISTURBANCE OF ACTIVITY ATTENTION ADJUSTMENT DISORDERS DEVELOPMENTAL DISORDER OF SCHOLASTIC SKILLS UNSPECIFIED " רציתי לדעת אם האבחנות שיש לי יכולות למנוע ממני לעשות רישיון נהיגה או לא? אשמח לדעת אם אני אצטרך וועדה או שלא. נ.ב אני בן 20+ ויש לי פרופיל 21 נפשי בצבא. אשמח לדעת.

האבחנות שרשמת הן: הפרעת התנגדות, הפרעת קשב וריכוז, הפרעה הסתגלותית, הפרעות למידה. המרב"ד מחליט את מי להזמין לועדה לפי הכתוב במכתב מהרופא המטפל, זה יכול להיות כל מי שיש לו בעיות בריאותיות שיכולות להשפיע על נהיגה. המכון מחליט האם לבקש מידע רפואי נוסף אודות מצבו, לבקש ממנו לעבור בדיקות נוספות, במקרה של טיפול נפשי - שיחה עם פסיכולוג/פסיכיאטר או מבדקי אישיות. אי אפשר לדעת מראש מה יחליטו במכון.

קודם כל תודה על התשובה. במכתב של הרופא המטפל כתוב דברים מאוד טובים. כולל שלילה של פסיכוזה. וכתוב שהשיפוט שלי תקין. בבדיקה. כמובן שכתוב בבדיקה את המצב שפעם היה לי לעומת המצב שהוא עכשיו. השאלה שלי היא כזאת: שאני מוציא את הטופס הירוק אני אצטרך לקחת אותו למשרד הרישוי אשר יאשר לי סופית ויקבע אם אני אצטרך וועדה או בדיקות נוספות נכון? ויכול להיות מצב שמשרד הרישוי יאשר ללא וועדה או בדיקה אצל המרב"ד? הבנתי שזה לוקח חודש עד שאני מקבל תשובה מהם. שאלה נוספת האם האבחנות הנ"ל עומדות בקריטריונים לקבלת רישיון נהיגה? או שאין לזה תשובה חד משמעית? אשמח לתשובה.

פורומים בנושא לקויות למידה
פורום נוירוכירורגיה
מנהלי הפורום יענו על שאלות בנושאים הנוגעים לגידולי מח בסיס גולגולת ועמוד...
פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים
ד"ר מיכאל חייגרכט יענה על שאלות הגולשים בתחומים הנוגעים לאבחון וטיפול בע...
פורום טרשת נפוצה - רמב"ם
ד"ר איל רוזנברג ישיב לשאלות הגולשים בנושא טיפול בטרשת נפוצה