פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות

הפורום יחזור לפעילות בקרוב
עירניים יתר על המידה? ישנוניים יתר על המידה? עייפים? סתם אוהבים שינה כתחביב? האם זה טוב? האם זה רע? ההגדרה הרפואית של הפרעות שינה מדברת על שיבושים בכמות, באיכות או בתזמון השינה, או על אירועים התנהגותיים או פיזיולוגיים חריגים במהלך השינה או במעבר מעירות לשינה. שכיחותן של הפרעות השינה השונות בעולם המערבי מוערכת בכ-50%. את הפרעות השינה ניתן לחלק לארבע קבוצות עיקריות: הפרעות שינה אינטרינזיות, כלומר שנובעות מתהליך השינה עצמו, הפרעות שינה אקסטרינזיות, כלומר כאלה שנובעות מגורמים חיצוניים, הפרעות בתזמון שינה והפרעות שינה משניות לבעיות רפואיות (גופניות או נפשיות) אחרות. הפורום ינסה לענות ולכוון לגבי סיבות להפרעות שינה. ד"ר מיכל לוסטיג היא מומחית בפסיכיאטריה, רפואת שינה. מתמחה בהפרעות קשב וריכוז במבוגרים. מנהלת היחידה להפרעות קשב וריכוז במבוגרים באגודת "ניצן", עבדה כרופאה בכירה במכון להפרעות שינה ועייפות בבית החולים שיבא. כיום היא רופאת שינה במכון השינה באסותא. למעבר לפורום לחצו כאן.
604 הודעות
579 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות

הפורום יחדש את פעילותו ב- 01.11.19
28/10/2012 | 21:40 | מאת: גלי

בת 52, כ-6 שמים לאחר הפסקת המחזור ומטופלת באקטיבל. בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה אנימתעוררת אחרי כ- 5-6 שעות שינה ומתקשה להרדם לאחר מכן.(לעתים אפילו אני מתעוררת אחרי 4 שעות) המשמעות היא שאני הולכת לישון ב-11(בד"כ) וכבר בארבע בבוקר נגמר לי הלילה. אני לא ישנה במשך היום למרות שבסביבות חמש אחה"צ אני חשה עייפות רבה שחולפת עד הערב. האם המשמעות היא ש-5 שעות שינה הן מה שהגוף שלי זקוק לו עתה או שיש לפנות לרופא המשפחה כדי לחקור את העניין? תודה

וכן , אנו מכירים את כל סוגי נדודי השינה שפורצים בגיל זה. ראי "טיפים" שנתתי לזהבה לפניך, המדד לשעות שינה מספק הנו מידת העייפות והישנוניות שלך במהלך היום. שיהיה לילה טוב ד"R מיכל לוסטיג

23/10/2012 | 08:33 | מאת: זהבה

לאחרונה אני מתקשה להירדם וזאת אחרי השלב בו סגרתי את הספר כי איני מסוגלת יותר לקרא, ואז אני מתהפכת במיטה 2-3 שעות משתמשת לעיתים ברסקיו לילה וזה ממש לא עוזר

להתהפך במיטה עד שנרדמים זו בדיוק הטעות הנפוצה שאסור לעשות. אין לשהות במיטה ו"להלחם בשינה" זו לא תגיע כך. ברגע שאת חשה את העוררות, אי נוחות, צאי מהמיטה וחזרי כעבור לפחות 20 דקות. אל תאכלי בזמן זה. ואל תשלימי שעות שינה במהלך היום. במידה ונדודי השינה מתמשכים , פני לשיחה עם רופא שינה. בהצלחה ד"R מיכל לוסטיג

29/10/2012 | 23:14 | מאת: זהבה

זאת בדיוק הבעיה שאני מרגישה עייפה, מתה לישון לא מסוגלת להקים את עצמי מהמיטה בקושי לשירותים,איני קוראת ולא מצליחה להירדם אם אקום ל20 דקות אני בכלל לא אירדם כי זה מה שקורה אם אם קמה לשירותים (קורה לפעמים...) תודה לך

22/10/2012 | 15:32 | מאת: לי

הפורום נפתח היום?? מזל-טוב!! שלום לך/כם, אני בת 38 בקירוב ומאוד אוהבת/צריכה לישון. כשיש לי פחות מ-9 שעות שינה אני חוששת איך אתפקד מחר. אני עדיין מסוגלת לישון 10-11 שעות שינה בסופי שבוע(בבגרותי אמרו לי שזה יעבור עם הגיל וזה לא..) העניין מטריד אותי מכוון שאני מרגישה שזה פוגע בי ביומיום. שעות שמתבזבזות, עייפות רוב הזמן. ממש מקנאה באנשים שצריכים 7-8 שעות וקמים בבוקר בלי בעיה. יש לציין כי אני בחורה בריאה. האם יש בדיקות שעלי לעשות? האם התופעה מוכרת? יש טיפול לזה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום , את מתארת צורך בשעות שינה מרובות כבר מילדותך. קרוב לוודאי שאיתרא מזלך ואת שייכת לקבוצה המכונה LONG SLEEPERS-ישנונים ארוכים-זו אינה נחשבת להפרעה אך בוודאי שמורידה איכות חיים. נסי להשתמש בתכשירי קפאין שונים. בברכה ד"R מיכל לוסטיג

03/12/2012 | 11:20 | מאת: מישהי אחראית

תכשירי קפאין שונים??? גרוע ביותר, אפשר לשתות קפה כמובן, עד 3 זה המינון המומלץ. תכשירי קפאין עלולים לעורר הרבה בעיות יותר חמורות בהרבה מגוף שזקוק להרבה שעות שינה.

גולשים יקרים, אנו שמחים לבשר לכם על פתיחתו של פורום חדש - פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות. גלישה פורייה צוות האתר

23/10/2012 | 13:10 | מאת: judy

מה המלצותיכם לקשיי הרדמות? איך מטפלים בתופעה מוכרת זו?