בירור לגבי סוג טיפול במצב שלי

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

19/02/2023 | 15:28 | מאת: אור

שלום, אני בשנות ה30+ שלי, הייתי אצל אורתודנטית לגבי הקיבוע בשיניים בלסת תחתונה. אמרה שצריך לטפל בדחיקת לשון. הלכתי לקלינאית תקשורת שאבחנה אצלי דחיקת לשון והגייה לא נכונה של אותיות ס,צ,ש וכו' היא התחילה איתי טיפול במקביל לשימוש באפליקציה עם סרטונים של MyObrace Activities ולא כ"כ הצלחתי לתרגל הרבה מרוב עומס בעבודה ובבית. לאחר תקופה ניסיתי להתחיל טיפול של קלינאית תקשורת אחרת והיא בעיקר מראה לי איך להגות את האותיות הנ"ל בצורה תקינה (בשונה מהקודמת, ממש מראה לי ועוזרת להגות כמו שצריך) ואני רואה שלמרות שאני מתרגל מדי פעם (לא כמו שהיא ביקשה כי כאמור יש עומס בבית ובעבודה) ואני רואה נסיגה בטיפול. מה אתם מציעים לעשות?

יש לך 2 אפשרויות: לתרגל ברצינות ולהפסיק את החיפוש למה אינך מתרגלת... בסוף המטרה שתשני את הרגלי הדיבור וזה תלוי רק בך, שום קלינאי לא תעשה את העבודה בשבילך 2. לא לעשות כלום ולהשלים עם המצב של השיניים שלך מה שבטוח שלא כדאי לך להשקיע מאמץ, עבודה וכסף בטיפול אורתודנטי ללא הצלחה ושיפור הדיבור והבליעה בדחיקת הלשון אחרת שיניים שוב יצאו ממקומם ותהיה מתוסכלת מאי הצלחה לטווח ארוך. בהצלחה

19/02/2023 | 20:08 | מאת: אור

אבל מוזר שעד שהגעתי לאורתודנטית ואח"כ לקלינאית תקשורת אף אחד מהמשפחה לא שם לב לזה וגם אני לא הרגשתי שזה מפריע לי בכלל כמו בתקופה שאח"כ עד היום (לאחר שהייתי אצל האורתודנטית ואח"כ אצל הקלינאית תקשורת) לא נשמע שזה הכל בראש ופסיכולוגי?

לא נשמע מוזר.......!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה