בעיות שפה או תקשורת? ילדה בת 4.5

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

27/03/2023 | 23:45 | מאת: אמא לארבע

לביתי בת ה4.5 יש בעיות בשליפת מילים, היא מדברת הרבה במילים כלליות, מחליפה בין מילים דומות סמנטית / פונולוגית, ולפעמים אומרת משמעות דומה למה שרוצה לאמר, לדוגמא: אני זוכרת שהחנות הזו היתה פעם שלנו, במקום לאמר- קנינו פעם בחנות הזו. במקביל היא מתקשה לשוחח עם חברות. (משחק משותף שאינו כולל שיח ארוך ומורכב- היא משחקת) האם מדובר בבעיות שליפה שגורמות לבעיות בתקשורת וביח, או שמדובר בהפרעות תקשורת שגורמות לבעיות בשפה?

שלום, את מתארת קושי בהבטים שונים וזה כמו ביצה ותרנגולת.. יחד עם זאת, גם ילד שחסרים לו מילים יכול לתקשר עם החברים שלו ולהשתתף במשחק וכו'. האם היא בטיפול של קלינאי תקשורת? האם עברה אבחון להפרעת תקשורת (גם אם היא קלה)? רצוי להיות בקשר עם גורמי טיפול כדי לא רק לאבחון אלה להתערב ולקדם אותה, בגיל זה יש המון מה לעשות והטיפול האינטנסיבי בהחלט יכול להקל על תפקודה התקשורתי ושפתי במקביל

01/05/2023 | 22:22 | מאת: אמא לארבע

תודה על התשובה וסליחה שאני חוזרת רק עכשיו. הייתי היום אצל הרופאה ההתפתחותית בקופה יחד עם הקלינאית חשש להפרעות תקשורת נשלל לחלוטין. השאלה שלי אם היא מחליפה כעשר מילים ביום ואומרת כ2-3 משפטים שהם לא ברורים לי כאמא, האם זה תקין? כי בקופת חולים טענו שקשיים בשליפה תקינים עדיין בגיל הזה. האם הם צודקים? אני רוצה להיות רגועה לגמרי.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה