פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים

1118 הודעות
1074 תשובות מומחה

מנהל פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים

01/09/2013 | 09:53 | מאת: לי

בוקר טוב, הבת שלי בת חצי שנה ביומיים האחרונים בשינה היא מתהפכת לבטן ופשוט שמה את הידיים שלה על הפנים מכסה אותם וככה היא רוצה לישון אני נורא דואגת אני מזיזה אותה והיא מתעוררת ומחזירה שוב את שתי הידיים על הפנים מה עליי לעשות?

לי שלום, תודה רבה על פנייתך לפורום בטיחות ילדים. באשר לשאלתך, עלייך לנסות להזיז את ידיה כשאת יכולה ולנסות להשכיבה על צידה. בברכת שנה טובה ובטוחה, ניבי צוות מומחי 'בטרם'

19/08/2013 | 14:50 | מאת: עינת

אבקש לדעת מהו החוק/הנהלים המחייבים מבחינת ליווי של מבוגר בהסעת ילדים בכיתות א-ו באוטובוס לבית בספר. האם זה חוקי שרק הנהג יהיה עם אוטובוס מלא ילדים בזמן ההסעה.

עינת שלום, על פי הנחיות משרד החינוך - א.רצוי שכל אוטובוס ילווה על-ידי אדם מבוגר. (לא חובה בהסעות רגילות) ב.ליווי על-ידי מבוגר הוא חובה בהסעת תלמידים של מוסדות החינוך המיוחד וכן בהסעת תלמידים ממוסדות חינוך אזוריים שמסלול נסיעתם ארוך. ג.הסעה מאורגנת של תלמידי פנימיות למוסד החינוכי או לבתיהם תלווה על ידי אדם מבוגר או על ידי תלמיד כיתה י"ג שעבר הכשרה מתאימה. ד.מלווה יעבור הכשרה ותרגול בבית הספר שיכללו את הגדרת תפקידיו בהסעה ותרגול ההתנהגות במצבי חירום ובמצב של תאונה. המלווה גם יקבל רשימה של מספרי טלפון של המוסד ושל הורי התלמידים. ה.במצב שבו ילד יורד מהרכב ועליו לחצות כביש, יעשה זאת המלווה יחד אתו, מאחורי רכב ההסעה הממתין. ו.המלווה יפקוד את התלמידים, לפי רשימה, בתחילת הנסיעה, תוך כדי הנסיעה ובסיומה, ויוודא שלא נשאר תלמיד ברכב מידע נוסף וקישור להנחיות משרד החינוך תוכלי למצוא באתר 'בטרם' http://www.beterem.org/template/default.aspx?PageId=339&catId=96&maincat=1 שנת לימודים פוריה ובטוחה, מיכל, צוות מומחי 'בטרם'

16/08/2013 | 09:07 | מאת: יהושוע

ברצוני לדעת מה החוק אומר לגבי הושבת ילד ומאיזה גיל מותר להושיב מקדימה ליד הנהג

יהושוע שלום, להלן קישור לתקנת התעבורה 83 א' http://www.beterem.org/download/files/%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%94_83_%D7%90.pdf עיקרי התקנה: i.תינוק עד גיל שנה צריך לשבת במושב בטיחות נגד כיוון הנסיעה ברכב. ii.ילדים עד גיל 3 שנים חייבים לשבת ברכב כשהם חגורים במושב בטיחות המתאים לגילם ולמשקלם. iii.ילדים בגילי 8-3 שנים צריכים לשבת במושב בטיחות או במושב מגביה (בוסטר). iv.ילד היושב במושב בטיחות, לא יישב לא מול כרית אויר פעילה. המלצת ארגון 'בטרם' היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13, זהו המקום הבטוח ביותר עבורם- זאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). בנוסף, המלצה זו רלוונטית גם אם כרית האוויר הקדמית פעילה וזאת משום שהיא מותאמת להגנה על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים. נסיעה טובה ובטוחה!

10/08/2013 | 17:48 | מאת: ליבנת ת

יש לי שלושה ילדים שניים מהם יושבים אחורה בבוסטרים ועוד תינוק כבן 11 חודשים שיושב קדימה עם כסא תינוק השאלה שלי האם אפשר כבר בגיל כזה להושיב אותו מאחורה ואם כן מותר אז יש להושיב אותו כנגד כיוןן הנסיעה או הפוך? לא זכור לי?

ליבנת שלום ותודה על פנייתך המקום הבטוח ביותר ברכב לילדים הוא המושב האחורי. המלצת הבטיחות היא שילדים עד גיל 13 יסעו תמיד במושב באחורי. המושב האחורי המקום הבטוח ביותר עבורם- זאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה. לגבי בחירת מושב בטיחות לבנך הצעיר, אני מביאה בזאת את המלצת הבטיחות לנסיעה בטוחה ביותר עבור גיל זה: המלצת הבטיחות לגבי מעבר ממושב נגד כיוון הנסיעה (לדוגמא סל קל) למושב בטיחות עם כיוון הנסיעה היא להמשיך להסיע ילדים נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים. ממחקרים שונים עולה כי ילדים בני שנה עד שנתיים היושבים נגד כיוון הנסיעה בטוחים פי 5 ויותר מילדים בגילאים אלו. לאור זאת, המלצת ארגונים לבטיחות ילדים בעולם ובארץ היא להמשיך ולהושיב פעוט כנגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים, בסלקל או מושב בטיחות המתאים לעגינה כנגד כיוון הנסיעה ומתאים לגילו ולמשקלו של הילד. על מנת להמשיך ולהסיע נגד כיוון הנסיעה ניתן בשלב הראשון, לבדוק האם המושב הנוכחי (סל קל) מתאים להמשך שימוש, אך יש לזהות שילדך לא עבר את מגבלת גובה והמשקל המוגדרים ע"י היצרן. הגבלת המשקל מצוינת גם בהוראות היצרן וגם על גבי המושב עצמו. אפשרות נוספת הוא רכישת מושב בטיחות משולב. מושב משולב, מאפשר עגינה נגד כיוון הנסיעה עד משקל מוגדר ואח"כ ניתן להפוך אותו ולהושיב עם כיוון הנסיעה עד משקל אחר על פי הגדרת היצרן. מומלץ לרכוש מושב משולב המאפשר שימוש נגד כיוון הנסיעה עד משקלים גבוהים (יש כאלה המאפשרים עד 16 ויותר ק"ג) בכדי שניתן יהיה להיענות להמלצת הבטיחות. למידע נוסף http://www.beterem.org/download/files/עלון%205.9.10-%20סופי%20לדפוס_1.pdf בברכה, איילת צוות מומחי בטרם.

08/08/2013 | 12:07 | מאת: נתושקה

רציתי לשתף שסוף סוף מצאתי בארץ רשתות למניעת נפילת ילדים ממרפסות וחלונות. אני עליתי מברזיל לפני עשרות שנים ושם זה מאוד נפוץ ומותקן בכל מרפסת/חלון בדירה עם ילדים קטנים. לא זוכרת את שם החברה שמתקינה כאן בארץ אבל אני מאוד שמחה שניתן למצוא את זה גם פה.

נתושקה שלום ותודה על פנייתך בסקירת המוצרים למניעת נפילות מחלונות מופיעה פתרון מסוג זה ופתרונות נוספים. בברכה איילת, צוות מומחי בטרם

07/08/2013 | 14:58 | מאת: נעמה

שלום, האם אפשר להושיב תינוק בן שנה ומעל 9 קילו (כלומר עונה על התנאים הפורמלים) בסלקל עם כיוון הנסיעה? הכוונה למצב זמני עד לקנית כיסא בטיחות מתאים.

נעמה שלום רב, סלקלים ניתנים להתקנה רק נגד כיוון הנסיעה. המלצת הבטיחות היא להושיב ילד נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים. הישיבה נגד כיוון הנסיעה בטוחה יותר מנסיעה עם כיוון הנסיעה כיוון שחלילה בעת תאונה, המושב מגן על הילד בצורה טובה יותר. לפיכך אני ממליצה לך שלא להפוך את הסלקל. בברכה, מיכל, צוות מומחי ארגון 'בטרם'

שלום, אנחנו בהיריון עם תאומים. נשמח לעיצה האם כדי לקנות סל-קל מגיל אפס או מושב בטיחות מגיל אפס לתאומים. כמו כן מה הם הדגשים לבחירה נכונה של סל-קל או מושב בטיחות לתאומים. תודה רבה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אלכס, ההמלצה של ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים נוגעת למיקום הילד ברכב ולכיוון הושבתו, כאשר אין הבדל אם הוא יושב בסל קל או במושב בטיחות תקניים, המתאימים למידות גופו, בהתאם לכתוב בחוברת הוראות היצרן של הסל קל / מושב. המלצתינו הבטיחותיות נוגעות כאמור למיקום ולכיוון - באשר למיקום ברכב, המקום המומלץ להסעת ילדים ברכב, גם תינוקות, הוא המושב האחורי, היות וזהו המקום הבטוח ביותר עבורם. זאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה. תינוקות שיושבים במושב הבטיחות נגד כיוון הנסיעה, על אחת כמה וכמה כאשר מולם כרית אוויר, נמצאים בסכנת חיים. באשר לכיוון הנסיעה, ארגון 'בטרם' מאמץ את ההמלצה החדשה של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים: להושיב תינוקות ופעוטות ברכב (בסל קל / מושב בטיחות) כנגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים לפחות! כאשר חשוב לוודא כי מושב הבטיחות מתאים להתקנה כנגד כיוון הנסיעה (ניתן לבדוק זאת בחוברת הוראות היצרן המצורפת). לגבי הבחירה בין סל קל למושב בטיחות כל סל קל או מושב שעומד בתקן הישראלי הינו בטיחותי ואין אנו יכולים להמליץ לכאן או לכאן. מבחינה כלכלית, כיוון שמדובר בשני ילדים, ייתכן וכדאי לכם לשקול רכישה של מושב בטיחות משולב (שניתן לעגינה נגד כיוון הנסיעה ועם כיוון הנסיעה), המתאים מגיל לידה, כך שעד גיל שנתיים יהיה ניתן להושיב את הילדים כנגד כיוון הנסיעה ובהמשך, לכשיגדלו, יהיה ניתן לסובב את המושב עם כיוון הנסיעה. יש מושבים כאלה שמתאימים מגיל לידה וגדלים עם הילד עד גילאי 4 ויותר. בברכה, נטלי, צוות מומחי בטרם.

01/08/2013 | 13:26 | מאת: דני

ככל הידוע לי, ההמלצה היא שלא להושיב ילדים במושב הקדמי, אבל אין איסור חוקי וככל הידוע לי, אסור להושיב כסא בטיחות מול כרית אויר פעילה השאלה - אם בכל זאת הילד יושב במושב הקדמי, עם או בלי בוסטר, מה ההמלצה לכרית אויר? כלומר עד איזה גיל (או גובה) מומלץ לנטרל את כרית האויר, ומאיזה גיל (או גובה) מומלץ להפעיל אותה חזרה? והאם לשאלת הבוסטר יש השפעה?

החוק אוסר על הושבת ילד במושב בטיחות או סל-קל (לא בוסטר) מול כרית אויר פעילה. יחד עם זאת, המלצת ארגון 'בטרם' היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13, במושב בטיחות או בוסטר המתאים למשקלם וגובהם. זאת מאחר והמושב האחורי הינו המקום הבטוח ביותר עבורם מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). בנוסף, המלצה זו רלוונטית גם אם כרית האוויר הקדמית פעילה וזאת משום שהיא מותאמת להגנה על מבוגרים ועלולה לפגוע בילדים. מידע נוסף בנושא תוכל למצוא באתר האינטרנט של הארגון בקישור הבא: http://www.beterem.org/pages/בטיחות_ברכב.aspx

04/08/2013 | 09:45 | מאת: דני

אני יודע שמאחור הרבה יותר בטוח. השאלה הייתה אם בכל זאת ילד יושב מלפני האם עדיף עם כרית אויר או בלי? אשמח לתושבה תודה

שלום רב, ברשותי כסא בטיחות של חברת מקסי קוזי והוא היה בשימוש עד לאחרונה (כ- 5 שנים).אני מודעת לכך לכסאות עשויים מחומר שעמיד ל-6 שנים, אך למרות זאת ברצוני לשאול האם בעוד שנה כסא כזה עדיין לא יהיה יותר טוב מכסאות פשוטים שנמכרים בשוק במאות שקלים בודדות. אנו רוצים להעביר את הכסא לשימוש אצל סבתא (כסא נוסף). השאלה נשאלת לאור ההבדלים העצומים שבאיכויות הכסאות.

לקריאה נוספת והעמקה

מיטל שלום ותודה על פנייתך לארגון 'בטרם'. בכל כסאות הבטיחות מוטבע תאריך תפוגה לשימוש בכיסא שקבע היצרן.כל עוד לא פג תוקפו של מושב הבטיחות לפי הוראות היצרן, הוא בטוח לשימוש כמו כל מושב בטיחות זה או אחר, חדש או ישן. יש לוודא כמובן שמושב הבטיחות תקין ולא עבר תאונות או פגיעות. לאחר תאריך התפוגה אין להשתמש בכיסא כלל. עלותצ הכיסאות אינה רלוונטית לעניין זה בברכה, הילה, צוות מומחי בטרם

29/07/2013 | 08:51 | מאת: מודאג

יש לי תינוק בן שנה וחודשיים, חוסר תשומת לב שלי לכמה שניות הביאה למצב שראיתי פתאום בפיו כמה מטבעות, (עשר אגורות, שקלים, עשרות שקלים), פתחתי את פיו בהיסטריה והוצאתי הכול, הוא בכה בגלל ההיסטריה שלי ואחרי כמה שניות נרגע, אבל אני לא. שעה מהמקרה והוא מתפגד לגמרי לגמרי רגיל. שום דבר חריג, לא שיעולים, לא בכי, לא כלום. הוא משחק, שר וצוחק. האם יש אפשרות שהוא בלע שקל או מטבע גדול יותר? אם הוא היה בולע הוא לא היה נחנק או משתעל? לא הייתי שם לב? הוא היה בידיים שלי. אני לא יודע מה לעשות. אני בטוח ב99.99% שהכול בסדר, אבל זה לא מרגיע אותי. במקרה שהוא בלע ואני לא אקח אותו לבדיקה, מה יכולות להיות ההשלכות?

שלום רב, המלצתנו הינה לקחת את התינוק לרופא או למיון על מנת להיות בטוח מעל לכל ספק שאכן לא נותרו בגופו מטבעות. לא תמיד בליעת חפצים מביאה לחנק, משמע - למצוקה נשימתית. לפעמים החפץ מגיע לדרכי העיכול ואז הפגיעה מתרחשת באיזור זה. בנוסף, לא תמיד הסיבוכים הינם גלויים לעין (בכי, שיעול וכו') ולכן רצוי מאד מאד לגשת לרופא / מיון על מנת להיות בטוחים ולהסיר ספק בעניין זה. בברכה, נטלי, צוות מומחי 'בטרם'

24/07/2013 | 11:45 | מאת: דנה

שלום רב, אשמח לדעת על אילו דגשים חשובים יש להקפיד ברכישת מיטה ראשונה לתינוק. בברכה, דנה

דנה שלום, להלן המלצות ארגון בטרם לרכישת מיטה/לול/עריסה: • יש לרכוש מיטה/לול/עריסה עם תו תקן ישראלי או עם אישור של מכון התקנים הישראלי. • הרווח בין סורגי הלול/המיטה/העריסה יהיה בין 4.5 ל- 6.5 ס"מ. • מומלץ לבצע בדיקה שבמיטה/עריסה/לול אין פינות חדות, צינורות פתוחים, חלקים פגומים, שברים, סדקים בעץ,עודף לכה או גושי דבק. • עריסה מתאימה לשימוש רק לילדים עד גיל 3 חודשים. • יש לרכוש מזרון שמידותיו מתאימות למידות הפנימיות של המיטה אותה רכשתם. • יש לוודא כי עובי המזרון למיטת התינוק ינוע בין 7-15 ס"מ. בעת הקנייה חשוב לוודא כי עובי המזרון לא יעלה על 15 ס"מ זאת כדי למנוע אפשרות שהפעוט ייצא בכוחות עצמו. • יש לבדוק שהציפוי עשוי מבדים אטומים לנוזלים על מנת למנוע חלחול של נוזלים לתוך הספוג. בעת קניית המזרון כדאי לבקש מהמוכר לטפטף מעט מים על המזרון כדי לוודא שאין חלחול של מים לספוג. בברכה, כרמית צוות מומחי 'בטרם'

24/07/2013 | 09:31 | מאת: מיכל

בתי בת 3.5 שוקלת 13 קילו ודי נמוכה. כרגע היא יושבת בכיסא בטיחות והוא כבר קטן אליה ואני רוצה להעביר אותה לבוסטר עם משענת ורצועות. האם זה אפשרי?

מיכל שלום, מבחינת המלצת הבטיחות של ארגון בטרם ניתן להשתמש בבוסטר עם רצועות פנימיות כפי שמשתמשים במושב הבטיחות שמותקן עם כיוון הנסיעה (כלומר מרגע שמסובבים את המושב עם כיוון הנסיעה). יש לוודא שמשקל הילדה מתאים לכיסא הבטיחות המיועד. בברכה, כרמית צוות מומחי 'בטרם'

22/07/2013 | 15:42 | מאת: הגר

שלום אני אם לתאומות בנות 9.5 שנים נמוכות ברצוני לדעת מהו הגובה המינימלי המומלץ להושבת ילד חגור ללא שימוש בבוסטר.תודה

שלום הגר ותודה על פנייתך, המלצת ארגון 'בטרם' היא להעביר את הילדים מבוסטר לחגורת הרכב כאשר גובהם מגיע ל- 145 ס"מ. הסיבה לכך היא ששמושב מגביה (בוסטר) ממקם את חגורת הבטיחות כראוי על גופו של הילד. ככלל, לפני העברת הילדות לחגירה באמצעות חגורת בטיחות בלבד, מומלץ לבצע את מבחן חמש השלבים ורק אם הן עומדות בכל התנאים, הן יכולות להחגר בחגורת בטיחות בלבד. מבחן 5 המדדים למעבר מבוסטר לחגורת הרכב בלבד: 1. כאשר הילד יושב וגבו צמוד לגב מושב הרכב. 2. הברכיים מתקפלות בזוית של 90 מעלות, בנוחות. 3. חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים. 4. חגורת הכתף מונחת במרכז בית החזה. 5. הילד אינו מחליק ממושבו במהלך כל הנסיעה. בברכה, שרון, צוות מומחי 'בטרם'

22/07/2013 | 00:13 | מאת: ענת (המשך)

על מתקן זה מטפסים ילדים מגילאי 2-5. ב"השגחה" של גגנות, כאשר הן בסביבה ליתר דיוק, קבוצות של עד 25 ילדים עם 2 מטפלות. האם סביר? ברור שאין ממ שדרך להשגיח במתקן כזה. האם אין תקן לגובה נפילה מקסימלי לפי גיל? תודה מראש..

ענת שלום, נושא תקינת גני הילדים הנו באחריות הרשות המקומית. על הרשויות לדאוג לניהול ומעקב שוטפים כולל בחירת אתר המשחקים, רכישת המתקנים ושמירה על תחזוקה שוטפת. על הרשויות לרכוש מתקנים מיצרנים בעלי תו תקן ולהתקינם על-ידי בעלי תו תקן בלבד, וכן לדאוג לתחזוקה ולחידוש התקינה של המתקנים. על כל מתקן צריך להיות מוצב שלט, עליו כתוב לאילו גילאים המתקן מתאים. אנא ודאי כי המתקן עליו כתבת מתאים לגילאי הילדים כפי שפירטת. במידה והשימוש במתקן אינו נעשה על פי התקן, יש להביא זאת הן לידיעת הגננות והן לידיעת האחראי ברשות המקומית. לגבי נושא ההשגחה - על מנת לענות על התקן להשגחה, נצטרך מידע מדויק יותר לגבי גיל הילדים.תוכלי גם לפנות אלינו במייל ישיר למוקד המומחים ב telecenter@beterem.org.il בברכה כרמית צוות מומחי 'בטרם'

ליד הגן של בני מגרש משחקים ובו מתקן משולב של סולמות מסוגים שונים ומגלשות, אשר מגיע לגובה של 2.5 מטר . למתקן פתחים רבים ואין ממש אפשרות להשגיח על כל פתחים.

21/07/2013 | 14:16 | מאת: איילת

שלום לכם, האם יש איזו רשימה של בוסטרים מומצלים? כאלו שקיבלו ציונים גבוהים בבחני ריסוק שונים? תודה

איילת שלום, ארגון בטרם אינו יכול להמליץ על חברות מסחריות כאלו או אחרות. עם זאת, כל בוסטר שקיבל את אישור מכון התקנים, מבחינתנו מומלץ לשימוש. בברכה, כרמית צוות מומחי ארגון 'בטרם'

20/07/2013 | 22:24 | מאת: נעמה

שלום ראיתי את המלצתכם שלא להושיב ילדים לפני גיל 13 במושב הקדמי, אך לעיתים אנו צריכים להושיב ילד מקדימה. יש לנו כרית אויר שלא ניתן לבטלה, וראיתי שכתבתם שאסור להושיב מולה בכסא בטיחות. האם מושב הגבהה (בוסטר חלקי) נקרא גם מושב בטיחות? מאיזה גיל/גובה/משקל ניתן לשבת מקדימה ללא הגבהה? תודה רבה נעמה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום נעמה ותודה על פנייתך. מושב בטיחות הוא כל מושב בעל רצועות ריסון פנימיות. לכן בוסטר שהוא מושב מגביה בלבד (עם או בלי גב) אינו מושב בטיחות. עם זאת, בוסטר עם רצועות פנימיות כן נחשב למושב בטיחות. כפי שכתבת, המלצת הבטיחות של 'בטרם' ושל ארגוני בטיחות בעולם היא להושיב את הילדים עד 13 במושב האחורי. במידה ואתם בוחרים להושיב ילד צעיר יותר במושב הקדמי, רצוי שיהיה זה ילד שגובהו עולה על 145 ס"מ. עם הילד נמוך יותר, רצוי מאוד שישב על מושב מגביה, כדי שבמקרה תאונה חו"ח כרית האוויר לא תזיק לו. כמו כן, הסיטו את המושב שלצד הנהג אחורה עד כמה שניתן, כדי להרחיקו מהשמשה והדשבורד. בברכה, שרון, צוות מומחי בטרם

הבן שלי בן שנתיים ושוקל 16 ק"ג הוא תינוק גבוה מאוד ולכן הראש שלו יוצא מן הכסא תינוק אני יכולה להעביר אותו לבוסטר או שזה עלול להיות מסוכן ואסור עד גיל 3?

אפרת שלום רב, ראשית, לכל מושב בטיחות/סל-קל/בוסטר יש מגבלות של היצרן לגבי גובה ומשקל מותרים בשימוש במוצר המופיעים בחוברת הוראות היצרן ולעיתים ע"ג המושב עצמו. אני ממליצה לך לקרוא את חוברת הוראות היצרן של מושב הבטיחות שברשותך ולאתר את הנחיות ומגבלות משקל וגובה. במידה ובנך חורג ממגבלות אלו יש להחליף את המושב למושב מתאים בהתאם למשקלו וגובהו. לשאלתך, ע"פ החוק, ילד עד גיל 3 חייב לשבת במושב בטיחות המותאם למשקלו וגובהו. מעבר לבוסטר, ע"פ החוק, מותר החל מגיל 3 בלבד ולפי המלצת הבטיחות רק כאשר הילד שוקל מעל ל- 18 ק"ג. קרן צוות מומחי 'בטרם'

16/07/2013 | 23:23 | מאת: לייה

שלום רב עד איזה גיל/ משקל מיועד הסלקל של סייבקס אטון?

לייה השלום, המידע שאת מחפשת תלוי בהוראות היצרן ותלוי בדגם. הכל מפורט על גבי הסלקל עצמו.במדבקה בצד. מיכל, צוות מומחי בטרם

16/07/2013 | 18:12 | מאת: אלינור

שלום רב, אתמול בערב רכשתי כיסא בטיחות לרכב של אוונפלו סימפוני, התקנתי אותו ברכב ולמחרת בבוקר בלי שהילדה הספיקה לשבת בו נכנס בי רכב בצד של הכיסא שיפשף ועיקם במעט את הדלת. התקשרתי לחנות שרכשתי את הכיסא והפנו אותי אליכם על מנת שתבדקו אותו. על אף שהמכה ברכב לא רצינית אני חוששת שנגרם נזק לכיסא ואצטרך להחליפו. היכן ניתן להגיע כדי שתבדקו אותו בהקדם האפשרי? תודה

אלינור שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. קיימים מספר קריטריונים לבדיקה במיקרה שמושב הבטיחות היה מעורב בתאונת דרכים. בקישור המצורף תוכלי למצוא פירוט שלהם http://www.beterem.com/download/files/רשימת%20בדיקה%20להחלפת%20מושב%20בטיחות%20לאחר%20תאונה.pdf שימי לב, אם התשובה על כל הקריטריונים היא חיובית, אין חובה להחליף את מושב הבטיחות. במידה והתשובה על אחד או יותר מהסעיפים היא שלילית, יש להחליף את מושב הבטיחות נסיעה טובה ובטוחה, מיכל

16/07/2013 | 17:42 | מאת: מוטי לוי

היום, כאשר לכל אזרח יש טלפון סלולרי, הפתרון שימנע שכחת ילדים ברכב הוא ע"י כך שכאשר אדם יוצא מביתו כדי להסיע ילד ולהשאירו במקום אחר, יכבה את הטלפון הסלולרי ויפעילו מחדש רק לאחר שהביא את הילד ליעדו. פתרון זה מתבסס על ההנחה: שבימינו הטלפון הוא בשימוש כה רב שגם רבע שעה ללא שיחה יוצאת או נכנסת תגרום לכל אדם לבדוק מה מצב הטלפון. ולכן, תוך זמן קצר לאחר מסירת הילד ליעדו, גם אם הילד נשכח ברכב, הטלפון הכבוי ישמש תזכורת לכך שיש לבדוק אם הילד עדיין ברכב.

17/07/2013 | 13:35 | מאת: מיכל

מוטי שלום, תודהעל ההצעה הנקודות שהעלית יכולות לסייע בחשיבה על המניעה של תאונות ילדים. המשך יום נעים, מוקד מומחי 'בטרם'

16/07/2013 | 09:31 | מאת: זהר

מצאתי את התקנה(83 א+ב) המדברת על הושבת ילד במושב מגביה (בוסטר מגיל 3 עד גיל8) אתם מציינים את מדד הגובה (145 ס"מ)כמעבר לישיבה ללא בוסטר. אשמח לדעת מה נדרש. תודה ויום טוב, זהר

זהר שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. לשאלתך, המלצת הבטיחות באה להשלים את החוק ולא לבטלו. כלומר, אם הילד כבר עבר את הגיל ועדיין לא הגיע לגובה המומלץ, נמליץ לו להמשיך לשבת בבוסטר עד הגיעו לגובה הרצוי. בברכה, עפרה

15/07/2013 | 18:53 | מאת: יניר רשף

עם כל מה שקורה היום בכבישים החלטתי להתקין מערכות התרעה ברכב הבנתי שזה ממש עוזר ומונע תאונות.. מישהו שמע על חברה טובה? ויכול לתת לי עוד מידע...

יניר שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. להלן קישור סקירת מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב: http://www.beterem.org/download/files/18868-3.7.13%20%20השארת%20ילדים%20ברכב%20-%20סקירת%20מוצרים.pdf בברכה, עפרה

17/07/2013 | 10:18 | מאת: גיל

זה עוזר, לי יש מערכת כזאת ברכב. עד כמה שאני זוכר מהבירורים שאני עשיתי לפני שהתקנתי אצלי מערכת, אין הרבה מערכות כאלה בשוק ואני בחרתי את איווקס בסוף בגלל שיש לה גם רדאר בנוסף למצלמה מה שנותן לה יתרון בתנאי מזג אוויר בעייתים יותר.

15/07/2013 | 15:01 | מאת: אהרון

אומרים שאם הרכב עם הסל-קל עבר תאונה, יש להחליף את הסל-קל. אבל איזו רמת תאונה? התנגשתי ברכב אחר במהירות אפסית, נזק קל לפגוש, צריך להחליף? התכופף קצת הפח, צריך להחליף? יש קריטריונים?

אהרון שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. לשאלתך, להלן הקריטריונים: http://www.beterem.com/download/files/רשימת%20בדיקה%20להחלפת%20מושב%20בטיחות%20לאחר%20תאונה.pdf בברכה, עפרה

09/07/2013 | 13:00 | מאת: ארגוט

קראתי את הפסקה הבאה: מאיזה גיל בוסטר ? 1. כאשר הילד עובר את ה 18 ק"ג 2. כאשר החגורות של הכסא בטיחות אינן מתאימות לילד שלי ואינן נסגרות עליו 3. כאשר הילד עובר אפילו בקצת באמצעות הראש שלו את הכסא בטיחת עליו הוא יושב 4. כאשר החריץ הכי עליון שממנו יוצאת חגורת הבטיחות של כסא הבטיחות נמצא מתחת לכתף של הילד כאשר אחד מבין 4 ההתנאים שלעיל מתרחשים- זה הזמן לעבור לבוסטר. בת כמעט 4, שוקלת 17 ק"ג, יושבת בכסא בטיחות Britax Boulevard (לדעתי CS) שמתאים עד 25 ק"ג (עם כיוון הנסיעה). האם במידה ורק תנאי #1 לעיל מתקיים, עדיין צריך לעבור לבוסטר? (המטרה היא לעבור מאוחר ככל שניתן, מכיוון שכיסא בטיחותי יותר מבוסטר)

שלום ארגוט, ההמלצה לעבור ממושב בטיחות לבוסטר הינה כאשר: 1.הילד שוקל 18 ק"ג לפחות. כלומר, משקל 18 ק"ג זה המשקל המינימלי הנדרש להעברה לבוסטר, ולא להבדיל משקל מחייב להעברה. 2.הכתפיים של הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו. 3.אוזניו של הילד גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות. ובכל מקרה, חשוב שהילד ישב במושב בטיחות זמן רב ככל שממדי גופו ומושב הבטיחות מאפשרים לו, לפני המעבר לבוסטר. במקרה של בתך, שמשקלה 17 ק"ג + עדיין לא מתקיימים עבורה תנאים 2 ו-3 והיא יושבת במושב בטיחות שמתאים למשקל של עד 25 ק"ג- הרי שמומלץ להמשיך להושיבה במושב הבטיחות שציינת ככל שממדי גופה (גובה ומשקל) יאפשרו בהתאם להוראות היצרן של מושב הבטיחות. בברכה, נטלי צוות מומחי בטרם

06/07/2013 | 00:00 | מאת: נילי

אם מותר לצאת לברכה בגילאי 2-3 עם הגן? מה יחס מטפלות לילדים? האם בברכה לפעוטות מותר ללא מצופים? האם יש חוק לגבי הנושאים הללו? מדובר בגן בקיבוץ.

נילי שלום רב, תודה על פנייתך. מותר ללכת לבריכות ציבוריות תחת המגבלות המופיעות בחוזר מנכל הבטחת הבטיחות בפעילויות מים: http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc//sb6bk5_1_27.htm שם כתוב על מספר ילדים על כל מלווה ועוד הנחיות בטיחות נוספות. כמובן שאין לתת להם להיכנס אלא לבריכת הפעוטות וחשוב כל נושא ניהול הבטיחות – היכן המלווים נמצאים, אופן ההשגחה וכו' אני באופן אישי הייתי מאוד חוששת להביא גן ילדים לפעילות שכזו. צריך לזכור שזו פעילות עתירת סיכון, התנהגות ילדים בקרבת מים וכו' אך החוזר מתיר זאת. בברכה , רקפת צוות מומחי בטרם

05/07/2013 | 22:54 | מאת: רתם

שלום ביתי בת שנתיים וחצי ושוקלת כ 14 קג. חשבתי בעוד כחודשיים להעבירה מכיסא בטיחות לבוסטר עם רצועות (שהמשקל המינימלי שלו מתאים כמובן). אני מנסה לחסוך מקום במושב האחורי לאור הרחבת המשפחה הצפויה. האם בוסטר עם רצועות לילדה מתחת לגיל 3 שקול בטיחותית לכיסא בטיחות.

רתם שלום רב, החוק אינו מאפשר להסיע ילד בבוסטר כאשר גילו מתחת ל3 שנים ובוסטר אינו שקול למושב בטיחות, לכן עלייך לחכות עד שהילדה תגיע לגיל 3 ההמלצה היא להמשיך להושיב ילדים במושב בטיחות עם ריסון מלא עד 18 ק"ג ולאחר מכן מעבר לבוסטר. רק במקרים בהם הילד כבד יחסית לגילו (משקלו כבר עובר את משקל 18 ק"ג כבר בגיל שנתיים וחצי שלוש) נמליץ להורים לרכוש מושב בטיחות עם ריסון פנימי המתאים למשקל גבוה יותר. בדגמים מסוימים מושב מסוג זה יכול גם להיות תחליף לבוסטר ולאפשר ישיבה במושב האמצעי האחורי במקרה שיש שם חגורת אגן בלבד (עד המשקל/גובה שציין היצרן). בברכה , רקפת צוות מומחי בטרם

25/06/2013 | 22:07 | מאת: אלישבע

איך מבטלים את הכריות אויר הקדמיות בסובארו אימפרזה?

שלום רב, לא בכל רכב ניתן לבטל את כריות האויר. כמו כן ברכבים בהם ניתן לבטלה, ישנן כמה אפשרויות (מפתח ייחודי, רק במוסך וכו'). אי לכך, יש לברר בהוראות היצרן/מוסך מורשה.

23/06/2013 | 09:10 | מאת: שיר

הבנתי כי הסלקל סיסקס אטון 2 לרכב מאוד ממולץ הענין הוא שגם הכי מומלץ לשים סלקל/כסא בטיחות במושב האחורי האמצעי של הרכב, הסיבקס מתחבר רק עם חגורה אלכסונית (ולא חגורת מותן) שיש כזו רק בצידי הרכב שאלתי היא האם לרכוש את הסלקל ואין בעיה לשים אותו באחד מהצדדים או האם לרכוש בסיס אולי בסיס מתחבר עם חגורת מותן או שאולי אפשר למשוך את החגורת צד עד לאמצע? האם זה ביטחותי?

אורית שלום, ראשית תודה על פנייתך לארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. לשאלתך, חשוב שהילדים ישבו במושב האחורי, אך לאו דווקא במושב האמצעי. כלומר, אם אין באפשרותך להתקין את הסלקל במושב האמצעי, תוכלי בהחלט להתקינו באחד הצדדים.ישנם מושבי בטיחות/סלקלים שכן ניתנים לעגינה באמצעות חגורת אגן בלבד (בדר"כ אמריקאים)ואם עדיין לא רכשת סלקל את בהחלט יכולה לבדוק אותם. בכל מקרה בשום אופן על תנסי למשוך את חגורת הבטיחות הצידית אל המושב האמצעי על מנת לעגן את המושב! זה ממש מסוכן ולא בטיחותי. בברכה, עפרה צוות מומחי 'בטרם'

סליחה שיר, בטעות הקלדתי שם אחר...

היי שאלה לגבי כסאות בטיחות הקטנים הגיעו ל ק"ג שזה המקסימום בסלקלים שלנו בדקתי בטרם ואמרו לי לקנות כסאות בטיחות שאפשר להרכיב גם כנגד כיוון הנסיעה בזמנו קניתי לגדולה שלי כיסא בדר' בייבי בעלות יחסית סמלית ששירת אותנו נאמנות עכשיו אם התאומים התחילה הדילמה האם לקנות כסאות יקרים יותר, יש הטוענים שבמבחנים הם יותר חזקים ובטוחים מה דעתכם? יש דגם מומלץ? תודה מראש!!!

היי ג'סיקה, הנושא הובאר בשיחת הטלפון למוקד. אביא את עיקרי הדברים. ארגון 'בטרם' אינו ממליץ על מושב בטיחות מסוג מסוים. בארץ מאושרים לשיווק הן מושבי בטיחות שעומדים בתקן האירופי: ECE R44/04 והן כאלו שעומדים בתקן האמריקאי: .FMVSS 213 אביא בפנייך מספר היבטים שיכולים לסייע לך בבחירת המושב המתאים ביותר לצרכי המשפחה: •מבחינת בטיחות- כל עוד המושבים עומדים בתקן הינם בטוחים לשימוש. כל מושב שקיבל תקן, בין אם אמריקאי בין אם אירופאי – עמד במבחני ריסוק והינו טוב ובטיחותי לשימוש. •נוחות השימוש- נחות השימוש אינו היבט חשוב, אנו מוצאים כי כאשר לא נוח לעגן לרכב או לתפעל את מושב הבטיחות (הידוק רצועות, שינוי גובה הרצועות וכד') על פי הוראות היצרן, ישנו סיכוי גבוה כי לא יעשה בו שימוש נכון ואז בטיחותו של הילד נפגמת. •הבדלי מחיר במושבים – בעיקר תוצר של מורכבות התקנה ושימוש במושב. לרוב ארגונומיה של המושבים הזולים פחות טובה בדרך כלל: oיצרנים שונים מוספים אמצעי בטיחות שהם מעבר לתקן ובכך הם מרגשים כי הם מספקים מוצר טוב יותר, ועל כך הם גובים תוספת תשלום. oהיבט נוסף המשפיע על המחיר הינו תוספות המשפיעות על נוחות השימוש לילד ולהורה. תוספות רבות הינם בכדי להקל את השימוש עבור ההורים, לדוגמא בנוגע לעיגון מושב הבטיחות, שינוי גובה הרצועות, מתיחת הרצועות ועוד. גם תוספות אלו מהוות תוספת למחיר. בחירת המושב בראש ובראשונה צריכה להיות בהתאם לנתוני הילד, המשפחה, והרכב. ישנם מושבים המביאים לידי ביטוי שיוניים ותוספות שאינם עולים מחיר גבוה. בברכה איילת, צוות מוקד המומחים

16/06/2013 | 11:21 | מאת: שגית

אני נוהגת עם שני ילדים בני 5 + 3 מאחורה ולפעמים הם ממש מוציאים אותי מהריכוז שזה פשוט סכנת נפשות על הכביש. לא פעם ולא פעמיים כבר נפל לי הלב לתחתונים וזה היה עניין של שניה בין נס לבין תאונה קטלנית אני בטוחה. האם את מכירה את מערכות ההתרעה שיש כיום בשוק ויכולה להמליץ?

שגית שלום, ראשית חשוב שתדעי שהמושב האחורי הוא המושב הבטוח ביותר עבור הילדים, גם אם זה פחות נוח עבורך. סטטיסטית מרבית התאונות מערבות את חזית הרכב ולכן אם נושיב את הילדים במושב האחורי - נרחיק אותם מאזור הסכנה. לגבי מערכות ההתרעה, ישנם מוצרים שונים עליהם אנו שומעים בתקשורת ובפרסומות. אנו לא מתמצאים בתחום הזה ולכן לא נוכל להמליץ לך בנושא. בברכה, עפרה

18/06/2013 | 10:10 | מאת: תמי

גם לי יש שני זאטוטים לא שקטים בכלל..את יכולה למצוא פתרונות לזמן הנהיגה שיעסיקו אותם כך שאת תהיי מרוכזת בנהיגה כמו דיסקים עם שירים אהובים, או כל מיני צעצועים/משחקים שיכולים להעסיק אותם. אצלי ברכב מותקנת המערכת התרעה של איווקס שאת מדברת עליה והיא יעילה מהבחינה הזו שהיא מצפצפת בעת סכנה וככה מחזירה אותך לפוקוס, אולי כן שווה לך לברר עליה אבל היא צריכה להיות בנוסף לפתרונות שהצעתי לך לדעתי. בכל מקרה - בהצלחה!!

09/06/2013 | 13:47 | מאת: לי

הבן שלי בן 6 ויושב בבוסטר גב עם חגורות. שמתי לב שהראש שלו כבר עקף את גובה המשענת. האם להעבירו לבוסטר המושב מגביה ?

לי שלום רב, הקרטריונים למעבר לבוסטר הינם: כאשר הילד שוקל יותר מ-18 ק"ג. כאשר הכתפיים של הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו. כאשר אוזניו גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות. המלצות לשימוש בבוסטר על הילד להיחגר באמצעות חגורת אגן-כתף שהוא יושב על הבוסטר. יש להקפיד שחגורת האגן תמוקם על עצמות אגן הירכיים ולא על הבטן. יש להקפיד שחגורת הכתף תגיע מעל כתפו של הילד ותעבור במרכז בית החזה שלו. בשום מקרה אין לאפשר לילד להעביר את חגורת הכתף מאחורי גבו או מתחת לבית השחי. הקפידו שהילד ישב על הבוסטר בצורה זקופה כשחגורת הבטיחות הדוקה לגופו. במידה ואין משענת ראש במושב הרכב בו הילד יושב, רצוי להשתמש בבוסטר עם משענת גב בברכה , רקפת צוות מומחי בטרם

01/06/2013 | 08:11 | מאת: דניאלה

קראתי את ההמלצות בנושא אך הנושא עדיין לא ברור לי לעומק. עפ"י ההמלצות לא כדאי להושיב ילדים בסמוך לכריות אוויר צידיות. במידה והילדים יושבים על בוסטר מחובר לרכב באיזופיקס- האם יש צורך בכריות אוויר? השאלה נשאלת כיוון שברכב המשפחתי שלנו קיימים כריות אוויר צידיות לילדים- האם כדאי לנתק אותן? רכשנו רכב סופרמיני חדש לנסיעות עירוניות שקיבל במחני הריסוק 4 כוכבים בהגנה על ילדים אך רק לאחר הקניה התברר שאין כריות אוויר מאחורה.גם כאן הילדים יושבים על בוסטר המחובר לרכב באיזופיקס- האם זה בסדר שאין ברכב כריות אוויר לילדים? תודה מראש.

דניאלה שלום ותודה על שאלתך, עד כה לא הוכח כי ילדים שישבו חגורים כראוי במושב הבטיחות שלהם נפגעו כתוצאה מפתיחת כרית אוויר צידית. יחד עם זאת, במחקרים שונים נמצא כי ילדים או מבוגרים שנשענים על דלת הרכב, מקום יציאתה של כרית האויר הצידית, עלולים להיפגע ממנה. לכן, חשוב להקפיד על עיגון הדוק של מושב הבטיחות לרכב ולהקפיד על-כך שילדים לא ישענו על דלת הרכב. בכל מקרה, תמיד יש לפעול בהתאם להוראות המופיעות בספר הרכב וחוברת ההוראות של מושב הבטיחות בנוגע להושבת ילד במושב בטיחות ליד כרית אויר צידית. בנוגע לכריות האחוריות, אינני יכולה להחליט עבורך האם הדבר בטיחותי או לא . ההגיון הבריא אומר שאם האוטו עבר את מבחני הבטיחות ואת מבחני הריסוק והוא מאושר להסעת אנשים על פי הוראות יצרן הרי שמותר להסיע בו ילדים ומבוגרים, יחד עם זאת אינני יכולה לקבל את ההחלטה עבורך. בהצלחה!

שלום לכם, ברשותנו סל קל לרכב של מקסי קוזי, לאחרונה נראה כי בתנו בת השמונה חודשים חשה אי נוחות בשל מגן הראש. האם זה בטיחותי להסירו, ניסיתי להסירו פעם אחת ואז ראשה נשמט לצדדים בעת שנרדמה. אודה לתשובתכם.

גלי שלום רב, המלצת ארגון 'בטרם' היא לקרוא את חוברת הוראות היצרן ולברר באם קיימות הנחיות למגן הראש ומאיזה גיל מומלץ להסירו, אם בכלל. בברכה, קרן, צוות מומחי 'בטרם'

שלום רב, אני בחודש שביעי ונערכת לקראת הלידה. מתלבטת בין שני הסל קלים - קבריו או אטון 2, לשניהם אני מתכננת לקנות בסיס. מעניין אותי גם הבטיחות, גם הריווח והנוחות, ומה ישמש יותר לאורך זמן- גם לילד גבוה. המחיר יוצא אותו דבר. אודה להתייחסותכם יעל

יעל שלום, מושבי הבטיחות הנמכרים בארץ הינם בעלי תו תקן ועומדים בסטנדרט בטיחות (אמריקאי או אירופאי- תלוי בסוג המושב) . ארגון 'בטרם' עוסק בבטיחות ילדים ולא ממליץ על מוצר או מותג זה או אחר. ברכישת סלקל או מושב בטיחות מומלץ לתת את הדעת להתאמת המושב לילד (גילו ומשקלו) ולא פחות חשוב מכך - להורים ולמשפחה- קלות השימוש, נוחות התפעול העיגון לרכב וכדומה . בברכה, מיכל צוות מומחי 'בטרם'

שלום רב ברשותי מושב בטיחות ברייטקס אדבוקט 70 קראתי שצריך לעגן את המושב לרכב באמצעות חגורת הבטיחות או באמצעות רצועות הlatch - האם ניתן לעגן את המושב באמצעות החגורה ורצועות ה-latch במקביל/יחדיו? דרור

דרור שלום ותודה על פנייתך עיגון מושב הבטיחות צריך להיות על פי הוראות היצרן בלבד. על כן אסור לעגן באמצעות שתי הדרכים יחד. היצרן המקבל את התקן על סמך ההראות לשימוש, על כן כל חריגה מהואות היצרן לא נבדקה במבחני התקן. בזמן תאונה לא ניתן לדעת מה עלול להתרחש. בברכה, איילת צוות מומחים ארגון בטרם

05/05/2013 | 12:30 | מאת: אפרת

שלום, בתי בת שנה ו- 3 חודשים, שוקלת 8.4 ק"ג. אנו עדיין משתמשים בסלקל נגד כיוון הנסיעה, אך הילדה לא מרוצה מהעניין (בלשון המעטה). האם ניתן בכל זאת להעבירה לכסא רגיל (מעל 9 ק"ג) עם כיוון הנסיעה?

אפרת שלום רב, 1. המלצת ארגון 'בטרם': המלצתנו היא להמשיך ולהושיב פעוט כנגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים, במושב בטיחות המתאים לעגינה כנגד כיוון הנסיעה, המתאים לגילו ולמשקלו של הילד. ממחקרים שונים עולה כי ילדים בני שנה עד שנתיים היושבים נגד כיוון הנסיעה בטוחים פי 5 ויותר מילדים בגילים אלו, היושבים עם כיוון הנסיעה. לאור זאת פרסמה האקדמיה האמריקאית של רופאי הילדים המלצה חדשה (מרץ 2011) לפיה יש להושיב ברכב פעוטות עד גיל שנתיים, נגד כיוון הנסיעה, ולא רק עד גיל שנה כפי שהייתה ההמלצה עד היום. 2. מדוע יש לשבת נגד כיוון הנסיעה? בעת בלימת הרכב, גוף הילד נע במהירות רבה לעבר כיוון נסיעת הרכב והוא זה שסופג את מרב האנרגיה המופעלת בעת הבלימה, באמצעות הרתמות איתן הוא חגור. מאחר והמבנה הפיסיולוגי של התינוק / פעוט אינו מפותח מספיק, גופו יתקשה לספוג את האנרגיה המופעלת עליו והתוצאות עלולות להיות חמורות ואף קטלניות. לעומת זאת, בעת ישיבה כנגד כיוון הנסיעה, גוף הילד נבלם על ידי גב מושב הבטיחות, ובכך מעניק לו שטח פנים גדול יותר לספיגת האנרגיה. 3. מה אומר החוק? עפ"י תקנת התעבורה 83 א' חובה להושיב תינוק נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה. כמו כן, חל איסור להושיב תינוק/פעוט מול כרית אוויר פעילה. יום טוב ונסיעה בטוחה שלומית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

05/05/2013 | 11:36 | מאת: שולי

שלום, מבולבלת מההיצע הקיים בחנויות להלן מס' שאלות: 1.האם התקיימו בדיקות/מחקרים שמוכיחים עדיפות בטיחותית של עיגון מושב בטיחות באמצעות איזופיקס לעומת עם חגורת הרכב? 2. האם יש עדיפות בטיחותית לישיבה בזווית ישרה לעומת שכיבה-ישיבה במושב בטיחות שיש לו מצב יעודי (כלומר מושב שנשכב יותר לאחור) 3. האם מעבר ל18 קילו יש הכרח לעבור לחגורת הרכב או שניתן להשאר עם חגורות המושב, או שאין זה בטיחותי יותר? בתודה מראש !

שולי שלום רב, 1. ישנן שתי דרכי עגינה: -ישירות לשלדת הרכב באמצעות אביזרים מתאימים -באמצעות חגורת הבטיחות כאשר מושב הבטיחות מותקן כראוי, בהתאם להוראות היצרן,אין הבדלי בטיחות בין השיטות. ההבדל קיים בקלות התקנת המושב, מחקרים מראים כי באופן כללי 3 מתוך 4 מושבי בטיחות שעוגנו באמצעות חגורת הרכב אינם מותקנים כראוי ברכב.כאשר מעגנים מושב בטיחות באמצעות הלולאות הייעודיות בשלדת הרכב, הסיכוי להתקנה נכונה של המושב עולה באופן משמעותי, יחסית להתקנה באמצעות חגורת הבטיחות. 2.תמיד יש להשמע להוראות היצרן, אם היצרן מאפשר לשנות זווית סימן שהמושב נבדק בכל המצבים.כעקרון, המצב הזקוף הוא הבטוח ביותר. 3.ילדים במשקל מעל 18 ק"ג ועד גובה של 145 ס"מ צריכים לשבת במושב בטיחות מסוג בוסטר ולחגור חגורת אגן-כתף של הרכב.לחגורת הבטיחות תפקיד חשוב בהגנה על האדם בזמן התאונה, אך הן מיועדות למבוגרים ואינן מתאימות לרוב הילדים שגובהם נמוך מ-145 ס"מ. עד אז, צריכים הילדים לנסוע ברכב כשהם יושבים על בוסטר וחגורים בחגורות הבטיחות של הרכב. תפקיד הבוסטר הוא להתאים בין חגורות הבטיחות ברכב לבין הילד, ובכך להגן עליו מפני פגיעות חמורות בזמן תאונת דרכים. בשל חוסר ההתאמה, נגרמו פגיעות פנימיות חמורות לילדים שהיו מעורבים בתאונה וישבו ללא בוסטר, כאשר חגורת האגן הייתה על הבטן ולא על עצמות אגן הירכיים. יום טוב ונסיעה בטוחה שלומית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

01/05/2013 | 00:15 | מאת: מיכל

שלום רציתי לשאול מאיזה גיל אפשר לשים ילד בבוסטר?? תודה

מיכל שלום, המלצת הבטיחות הינה להעביר ילד ממושב בטיחות לבוסטר כאשר מתקיים אחד או יותר מהתנאים הבאים: 1. הילד שוקל יותר מ-18 ק"ג. 2. הכתפיים של הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו. 3. אוזני הילד גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות. חשוב שהילד יישב במושב הבטיחות זמן רב ככל שממדי גופו ומושב הבטיחות מאפשרים לו, לפני המעבר לבוסטר. בנוסף, כאשר ילד צעיר עובר ממושב בטיחות לבוסטר קיימת המלצה חד-משמעית להושיב אותו בבוסטר עם גב (להבדיל מבוסטר ללא גב), שכן בגיל צעיר, לרוב חגורת הכתף עוברת קרוב לצוואר ואז הילד נוטה להעביר את החגורה אל מאחורי הגב או מתחת לבית השחי, דבר המסכן אותו. בוסטר עם גב מאפשר שחגורת הבטיחות תעבור במקום הנכון (על הכתף) ולא קרוב לצוואר. בנוסף, הוא מעניק הגנה צידית לראש ולכל הגוף בגלל המבנה שלו. נטלי, צוות מומחי בטרם

28/04/2013 | 19:55 | מאת: חני

שלום, האם יש מה לעשות (מבחינה חוקית) אם הכסא בטיחות שנקנה מחנות היה שבור מלתחילה? השבר (בין הבסיס למושב) התגלה בזמן ניסיון לכיוון החגורות.

חני שלום רב , ארגון בטרם אינו מתעסק עם נושאי צרכנות המלצתי לפנות לחנות שממנו רכשת את מושב הבטיחות, או למועצה לצרכנות. ארגון בטרם לא ממליץ להושיב ילד במושב שאינו שלם. בברכה , רקפת צוות מומחי "בטרם"

28/04/2013 | 11:29 | מאת: נועה

שלום, אני מעוניינת לקנות עגלה משולבת אמבטיה טיולון וסלקל ורציתי לברר לגבי בטיחות הסלקל וכן זוית הישיבה המומלצת לתינוק שרק נולד. ההתלבטיות היא בין הסלקל של בבה קונפורט אלאה לזה של פג פרגו בוק פלוס או ברייטקס בי סייף- מגיע עם עגלת הבי אגייל. חשוב לי שנוכל לנסוע מעל שעה וחצי באוטו עימו ושזה יהיה בטוח. אני חושבת שאין לי אפשרות לאיזופיקס במכונית- אשמח לשמוע על אלטרנטיבה בטיחותית ומה מומלץ. תודה, נועה

לקריאה נוספת והעמקה

נועה שלום, ארגון בטרם אינו ממליץ על מוצרים כאלה או אחרים, אם המוצר הוא בעל תקן אמריקאי או אירופאי ומאושר על ידי משרד התחבורה הרי שהינו בטיחותי. מושב הבטיחות צריך להיות מותקן בזווית של 45 מעלות ביחס למושב הרכב. כיון שאין לך איזופיקיס האפשרות הנוספת לעגון את המושב נגד כיוון הנסיעה היא באמצעות חגורת הבטיחות ועל פי הוראות היצרן בלבד. בהצלחה! רבקה , צוות מומחי בטרם

28/04/2013 | 05:12 | מאת: יהודה נעים

האם לנהג מונית מותר לקחת ילד עד גיל 5 לבד ללא בוסטר אלא רק חגורת בטיחות ??

יהודה שלום, על פי חוקי מדינת ישראל ילדים עד גיל 8 מחויבים בעת נסיעה ברכב להיות ישובים באמצעי ריסון- מושב בטיחות/ בוסטר, פרט לנסיעה באוטובוסים ציבוריים מוניות. אם זאת הדרך הבטוחה ביותר לנסיעה עבור ילדים בתחבורה באשר היא, היא להיות חגורים באמצעי ריסון. בברכה, רבקה מוקד מומחי בטרם

27/04/2013 | 17:33 | מאת: יפעת

שלום רב, בני בן 9 שוקל 23 ק"ג וגובהו 1.27 . האם עדיין צריך לשבת בבוסטר?

יפעת שלום, המלצת הבטיחות שלנו היא להשאיר את הילד במושב מגביה עם גב או ללא גב עד גובה 1.45. ישיבה במושב מגביה מתאימה את חגורת הבטיחות כך שתהיה ממוקמת על אגן הירכיים ובמרכז בית החזה ובכך מופחת הנזק בזמן תאונה. מבחינת החוק- הילד צריך להישאר במושב מגביה עד גיל 8 אם את בוחרת להסיר את המושב המגביה עלייך לשים לב שהילד עומד בחמשת המדדים למעבר מבוסטר לחגורת הרכב בלבד והם: א. כאשר הילד יושב וגבו צמוד לגב מושב הרכב ב. הברכיים מתקפלות בזוית של 90 מעלות בנוחות ג. חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים ד. חגורת הכתף מונחת במרכז בית החזה ה. הילד לא מחליק ממושבו במהלך כל הנסיעה. רבקה , צוות מומחי בטרם

שלום רב ברצוני לשאול האם מותר לנסוע עם תינוקת בת חודש במונית ספיישל כאשר התינוקת באמבטיה של העגלה בתודה מראש אמאטר

אמאטר שלום, הצורה הבטוחה ביותר להסיע את תינוקת במונית היא באותה צורה כמו שמסיעים תינוקת ברכב פרטי:בהתקני ריסון המתאימים לגילה ומשקלה. המלצת ארגון 'בטרם' היא להושיב את התינוקת במושב בטיחות המתאים לגילה ולמשקלה ולעגן את המושב בהתאם להוראות היצרן. לצערנו, על פי חוק, חובת חגירה במושב בטיחות אינה חלה על רכב ציבורי מסוג מונית. במידה והאמבטיה שברשותך משמשת גם כמושב בטיחות לרכב (ישנן סוגי עגלות שאמבטית העגלה משמשת גם כמושב בטיחות לרכב כגון מוצי)חשוב לחגור אותה למושב הרכב בהתאם להוראות היצרן.כל דרך אחרת מסכנת את ילדתך. בברכה, הילה, צוות מומחי 'בטרם'

22/04/2013 | 16:52 | מאת: מאיה

שלום, האם מותר להושיב ילד בן 3 על כיסא הבוסטר במושב הקידמי? תודה

מאיה שלום, המלצת ארגון 'בטרם' היא להסיע ילדים כשהם יושבים במושב האחורי ברכב עד גיל 13, זהו המקום הבטוח ביותר עבורם וזאת מכיוון שמרבית תאונות הרכב מערבות בצורה כלשהי את חזית הרכב. בעיקרון אין מניעה בחוק להושיב ילד במושב הקדמי של הרכב כל עוד הוא יושב במושב בטיחות המתאים לגילו ולמשקלו ואין כרית אויר פעילה הילה, צוות מומחי 'בטרם'

22/04/2013 | 10:56 | מאת: אמא

שלום רב, האם מבחינה חוקית ילד בן 11.5 יכול לשמור על האחים שלו בני 5 ו 7?

שלום רב, במדינת ישראל קובע חוק העונשין ( תיקון מס' 59, 2001 ): המשאיר ילד שטרם מלאו לו 6 שנים בלא השגחה ראויה ובכך מסכן את חיי הילד או פוגע או עלול לפגוע פגיעה ממשית בשלומו או בבריאותו, דינו - מאסר 3 שנים, עשה כן ברשלנות - דינו מאסר שנה. עשה זאת במטרה לנטוש את הילד - דינו מאסר 5 שנים. לעומת זאת במדינות אחרות כמו ארה"ב וקנדה, החוק קובע כי הגיל המינימלי בו ניתן להשאיר ילד לבד ללא השגחה הוא 10 - 13 (משתנה בהתאם למדינה ולמחוז). אין התייחסות לנושא שמרטף. להלן המלצות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: בחרו שמרטף שגילו 12 שנים ומעלה להשגחה על ילדים מעל גיל שנתיים. בחרו שמרטף שגילו 14 שנים ומעלה להשגחה על פעוטות בני פחות משנתיים. לפרוט נושא שמרטף, הקישור הבא: http://www.beterem.com/template/default.aspx?maincat=1&catId=19&PageId=333 עוד בנושא השארת ילדים לבד: http://www.beterem.com/template/default.aspx?maincat=1&catId=19&PageId=334 יום טוב ובטוח שלומית, צוות מומחי ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

21/04/2013 | 09:04 | מאת: עדי

רכשנו כסא בטיחות של קוסקו סינרה לבננו בן השנה. הכסא מיועד לנסיעה נגד כיוון הנסיעה עד 16 ק"ג. התקנו את הכסא נגד כיוון הנסיעה. אם מחברים את הכסא עם איזופיקס אז היות והוא מחובר רק באזור אחד (ומהודק היטב) עדיין חלקו הרחוק מהאיזופיקס יכול לנוע יחסית בחופשיות ימינה ושמאלה ואף להתרומם. כך גם במקרה ומחברים את המושב עם חגורת הבטיחות שמתחברת גם באזור האיזופיקס ולא עוטפת את כל המושב. אנחנו חוששים שבמקרה של בלימה פתאומית הוא אמנם מוחזק טוב לאפקט הראשוני שהוא עם כיוון הנסיעה, אבל באפקט השני שהוא נגד כיוון הנסיעה הוא עלול להתרומם בחלקו ולהתנגש בגב המושב הגדול. למיטב זכרוננו גם הסלקל היה מחובר באותו האופן. האם זה תקין או שיש בעיה בהתקנה?

עדי שלום, עיגון מושב בטיחות באמצעות איזופיקס ועיגון סלקל באמצעות חגורת בטיחות הם שני מקרים נפרדים בשל שיטות העיגון השונות. במקרה וקיים איזופיקס במושב הבטיחות יש לעגנו לרכב אך ורק באמצעי זה ואין להשתמש בחגורת הבטיחות בנוסף. בכל מקרה, יש לקרוא היטב את הוראות ההתקנה של היצרן ולפעול על פיהן. בברכה, מיכל מצוות מומחי 'בטרם'

19/04/2013 | 15:07 | מאת: ג'סיקה ליבנה

שלום רב, האם איגוד רופאי הילדים הישאלי הוציא המלצה לאסור / להימנע משימוש במד חום מכספית בדומה להמלצה שהוצאה ע"י איגוד רופאי הילדים האמריקאי? אם הוצאה המלצה כזו אשמח לקבל הפניה - היכן ניתן לקרוא אותה. בתודה ובברכה ג'סיקה

לקריאה נוספת והעמקה

ג'סיקה שלום, לא ידוע לי על המלצה בנושא. גם באתר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים לא ראיתי התייחסות לעניין. http://pediatrics.doctorsonly.co.il/ מציעה שתיצרי עמם קשר ישיר לפתרון הסוגיה. בברכה, מיכל ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

09/04/2013 | 10:48 | מאת: יוני

בתי הבכורה בת 9 שנים. בית הספר נמצא במרחק הליכה של כ-20 דקות שהם 1.1 ק"מ מהבית. ישנם כמה מסלולי הגעה הביתה ברגל שכולם כוללים חציית 2-3 מעברי חצייה, אחד מהם בצומת מרומזר וכפול. מדובר ברחוב ראשי ארוך שבו עוברים תלמידים רבים מכל שכבת גיל. בתי מכירה את המסלול הראשי האפשרי וישנה אפשרות שתוכל ללכת בו לסירוגין עם חברה או שתיים. לא קיימת כרגע אפשרות לארגן "אוטובוס מהלך" כיוון שכל ההורים בעבודה. לכולן טלפונים ניידים אך אני עדיין מאד מודאג. שאלתי האם מסלול כזה נחשב מספיק בטוח בתנאים הקיימים ? תודה יוני

שלום יוני, תודה על פנייתך לפורום של 'בטרם'. משאלתך קשה לי לענות באופן חד משמשעי האם מדובר בדרך הבטוחה ביותר לחצייה עבור בתך, כיוון שאיני יודעת את כל הפרמטרים של תנאי הדרך. אני מצרפת עבורך את המלצות ארגון 'בטרם' בנושא הליכה בטוחה, ומציעה לך לעשות בהן שימוש כשאתה והורים אחרים מחליטים האם ההליכה של ילדיכם הנה הבטוחה ביותר האפשרית: http://www.beterem.org/pages/הליכה__בטוחה.aspx אני מציעה לך לבחון יחד עם הורים נוספים מהו הפתרון המיטבי הקיים, בהתחשב בכל הנסיבות, ובהתייחס להמלצות הבטיחות הנ"ל. בברכה, כרמית צוות מומחי ארגון 'בטרם'

27/08/2013 | 10:20 | מאת: מיכל

כרמית שלום יוני בן זוגי כתב על הדרך הביתה אותה צריכה לעבור בתינו הבכורה שהיא בת 9. כמו שהוא ציין המרחק מבית הספר הביתה הוא כ-20 דקות, 1.1 ק"מ מהבית. ישנם כמה מסלולי הגעה הביתה ברגל שכולם כוללים חציית 3-4 מעברי חצייה, אחד מהם בצומת מרומזר וכפול. מדובר ברחוב ראשי ארוך שבו עוברים תלמידים רבים מכל שכבת גיל. בתי מכירה את המסלול הראשי האפשרי וישנה אפשרות שתוכל ללכת בו לסירוגין עם חברה או שתיים. לא קיימת כרגע אפשרות לארגן "אוטובוס מהלך" כיוון שכל ההורים בעבודה. אנחנו מודאגים , אילו עוד פרמטרים חסרים כדי להחליט יחד האם זהו מסלול בטוח מספיק לילדינו ? עזרתכם חשובה לנו מאד ואין עוד דרך לקבל תשובה בנושא בישראל. אנא עזרי לנו. תודה רבה! יוני ומיכל

06/04/2013 | 23:08 | מאת: שמעון

בביקור אצל חברים שנכנסו לגור בבית שזה עתה סיימו לשפץ התברר שהותקן תריס חשמלי מהדגם החדיש עם רווחים גדולים בין שלבי התריס. מתג ההפעלה של התריס נמצא בגובה 90 ס"מ ובסמוך לתריס.הילדה שיחקה עם התריס והפעילה אותו כלפי מעלה ותוך כדי תנועת התריס הכניסה את האצבעות בין השלבים.התריס המשיך בתנועה כלפי מעלה תוך שהוא מעלה עמו את הילדה תלויה כשאצבעותיה נעוצות בין השלבים.מה שמנע אסון מחריד של קטיעת אצבעות היו הצרחות של הילדה ותגובה המהירה של ההורים שהפסיקו את פעולתו החשמלית של התריס.לאחר בדיקה רפואית מקיפה הילדה סבלה "רק מחתכים קלים באצבעות". לסיכום אני ממליץ להורים ובכלל לכל מי שיש ברשותו תריסי גלילה חשמליים לדאוג שמתג הפעלת התריס יהיה לחצן הפועל כל עוד לוחצים עליו ולא מפסק שנותר במצב אותו הפעלנו.במידה והיה לחצן במקרה שתיארתי לא היתה תנועה של התריס כשידיה של הילדה נעוצים בשלבים. לדעתי יש להכניס את הנחיה זו לתקן הישראלי בזמן הכנות החשמל ובעת התקנת תריסים חשמליים מכל סוג שהוא.

לקריאה נוספת והעמקה

שמעון שלום, תודה רבה על פנייתך לפורום בטיחות ילדים. על מנת לתת מענה הולם לפנייתך נשמח מאוד אם תוכל להעבירה אל מוקד המומחים שלנו במייל telecenter@beterem.org תודה רבה, ניבי צוות מומחי 'בטרם' לבטיחות ילדים

הפעלת תריסים חשמליים ע"י שעון בשבת טומנת סכנה. אם השעון תוכנן להורדתו בשעה מסויימת יש צורך להשגיח בשעה זו על הזאטוטים שלא יהיו בעת זו מתחת לתריס שכן בירידתו עלול הוא לפגוע קשות בתינוק הרך בשל משקלו הרב של התריס. שמעתי מאחד הרבנים שהוא יודע על מקרה כזה שפגע בילד בצורה קשה ומסוכנת. האם הפורום מודע לבעיה זו?

25/06/2015 | 13:53 | מאת: משה

היום יש פטנט חדש לציבור הדתי שנקרא "שבתריס" שבעזרתו ניתן להפעיל ידנית את מנוע התריס בעת הצורך. קיבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ופוסקי הדור. להלן מאפיניו.1.היו מקרים ששעון השבת הוריד את התריס בזמן המתוכנן. תינוק שהיה במקרה תחתיו ללא השגחה נמחץ והובל במצב קשה מאוד לבית החולים . 2. כמו כן לא אחת קורה שהתריס יורד על כיסא או רהיט וגורם נזק כבד לתריס. 3. קורה ששוכחים להעביר את בורר השעון למצב חול ואז התריס נפתח מאיליו גם ביום חול . 4. הגנבים הבינו כי ברוב הבתים הדתיים זמני שעון השבת להפעלת התריס חוזרים על עצמם בכל שבת. קרה שבשבת, במבוא ביתר התריס עלה לפני שהתעוררו בני הבית הגנבים נכנסו בנחת, לקחו את מפתח הרכב ונמלטו. מזלם שזה היה אך רכוש. 5. לעיתים יש הפסקות חשמל. ואז יש צורך בכיוון השעון מחדש. בנוסף לשינויי קיץ חורף 6. התריסים בשל גודלם ומשקלם משמשים כקיר להגנה על הרכוש והנפש מפני פורצים וחורשי רע 7. ומבחינה בריאותית יש מקרים שאפילו הם רחוקים, כגון: דליפת גז, עשן, חולים הזקוקים לנשימת אויר צח, כל שנייה חשובה ועלולה להיות גורלית. ה"שבתריס" נועד גם למצבים אלו.