פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3712 הודעות
3225 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

08/01/2001 | 13:50 | מאת: אורית

שלום רב. אח שלי בן 19 עבר ת"ד ת 29/11/00 ועד היום הוא מחוסר הכרה בביה"ח לוינשטין. כיום הוא התחיל להראות סימני תקשורת (מחזיק פלאפון בידו ומקשיב למי שמדבר איתו בפלאפון וכשמבקשים ממנו שיחזיר לאדם שעומד לידו את הפלאפון הוא מחזיר), כשנותנים לו כדור ביד ומבקשים אותו בחזרה הוא נותן וביום שישי אף נתתי לו עט ביד וביקשתי ממנו לכתוב את שמו והוא כתב אותו בכתב קטן וצפוף. שאלתי היא: מה ניתן לעשות ע"מ לגרות אותו להתעורר? מה מומלץ על ידך שנעשה או נטיל עליו לעשות כדי שהוא ירצה להתעורר? בתודה מראש. אורית

לקריאה נוספת והעמקה

תיצאי מנקודת הנחה שהוא רוצה להתעורר. ניתן לגרות אותו על ידי מוזיקה, שיחה, מגע ובכלל בגירוי של כל החושים באופן הדרגתי ועקבי. לשוחח איתו ולהניח ששומע אותכם. הוא מאושפז במקום הכי מנוסה בנושא זה. יש בבית לוינשטיין מחלקה להפרעות בתקשורת מצויינת. בקשי מקלינאי התקשורת שם להנחות אותכם באופן אישי בהתאם ליכולות של אחיך. תזיקו מעמד כי הדרך לשיקום עדיין ארוכה ואל תיתנו ליאוש לגבור......... בהצלחה

01/01/2001 | 22:23 | מאת: גל

שלום רב, אחייני , (בן 6 ), אובחן אצל קלינאית תקשורת ,כילד שסובל מבעיות קשב ורכוז . אחותי בעקבות האיבחון נותנת לו יחס מועדף על הבת , והדבר מתבטא בשתיקה ובלגיטימציה למעשיו. "הבעיות" מתבטאות אצלו בצורות שונות. כלומר,כאשר הוא צופה בטלויזיה הוא כ"כ מרותק ומרוכז במסך עד כי ניתן לקרוא לו מס' פעמים עד שיענה (אם בכלל), והוא אינו מוכן אף לקום למטבח לארוחת צהריים, וזה על גבי שעות. אולם ישנם פעמים שהוא משתולל ואף מתחיל להציק באופן בלתי פוסק (לעיטים עד כדי אלימות). לי, בכל אופן, נראה שהוא פשוט מפונק ומודע היטב לכל מעשיו , אך נהנה מתשומת הלב שהוא מקבל מאימו . האם לדעתך האבחנה מדוייקת ,או שמה יש צורך באיבחון נוסף?

לקריאה נוספת והעמקה

חשד להפרעת קשב וריכוז מאובחנת ע"י מספר אנשי מקצוע ויש כמובן להתייץ עם מספר גורמים כדי לקבוע אבחנה ודרכי טיפול אשר הינם בד"כ רב מקצועיים. קלינאי תקשורת הינם חלק מהצוות המאבחן, ולא מאבחנות יחידות. מכוון שמדובר באחיינך רצוי שתשוחח עם אחותך ותברר יחד איתך האם אתה יכול לסייע לה ולמשפחתה בהתמודדות עם הבן שלה. יכול להיות שרב הניסתר על הגלוי לך! במידה ואחותך זקוקה ישנם מסגרות רבות לסיוע עם ילדים עם קשיי קשב ריכוז או בעיות התנהגות או למידה שונות.

31/12/2000 | 22:24 | מאת: אתי

אודה לך אם תתיחסי לגבי התפשטות התופעה. האם יתכן והגמגום יתפשט למלים נוספת ו/או באמצע משפט . התיחסות נוספת אשמח לקבל לגבי הענין המשפחתי/תורשתי האם יש סכנה שהגמגום ישאר לתווך ארוך בעקבות זה ?

לקריאה נוספת והעמקה

גמגום נבדל בגיל הרך מחוסר שתף בדיבור, אשר הינה תופעה התפתחותית מוכרת. הילד מחפש את המילה ומתארגן, באותו זמן משמיעה חלק של מילה, חוזר עליה מספר פעמים או על כל המילה, מבלי לשים לב או לתת חשיבות, וזה חלק של התפתחות התקינה של הדיבור, לרוב הילד אינו מותרד מהתופעה והמבוגר יעזור לו בכך שימתין בסבלנות ויצור תנאים של הקשבה לילד, כדי לתת לו שהות ומרווח להתארגנות. הגימגום כולל מרכיבים של מודעות לדיבור, החמרה והתנהגויות ספציפיות נוספות. קשה לדעת מראש לאיזה קבוצה הילד שלך שייך והאם התופעה תחלןף מעצמה או תלווה אותו לזמן ממושך. גמגום "רץ" במשפחות אבל עדיין לא ברור מהו הגורם המאחד את ההופעה, תורשה, חיקוי או גורם נלמד. במידה והמשפחה דואגת רצוי להתיעץ עם קלינאי תקשורת כדי לקבל התיחסות אישית והדרכה.

01/01/2001 | 21:06 | מאת: מאיה

חוסר השטף (או הגמגום) כתופעה יכול להופיע בכל מילה שהיא, יותר אופייני שזה יקרה בתחילת המילה. במקרים קשים יותר זה יכול לקרות גם באמצע מילה, אבל זה יותר מאפיין גמגום ממש ולא חוסר שטף. כדי לעשות את האבחנה המבדלת ולהחליט מהי חומרת הבעיה כדאי שתפני לאבחון אצל קלינאית תקשורת. בהצלחה.

31/12/2000 | 02:26 | מאת: שחר

אני זקוקה לשיעורי דיבור אצל קלינאית תקשורת בעקבות פוליפ בגרון (לפי הוראת רופאת אא"ג). האם ידוע לך אם יש אפשרות לקבל ביקורי בית? אני מוגבלת ולא אוכל להגיע לקופ"ח או למקום אחר בשביל זה. האם קופ"ח משלמת עבור ביקורי בית במצב שלי?

לקריאה נוספת והעמקה

לקופות חולים יש מערכת של ביקורי בית, בשרות שנקרה "טיפול המשך, טיפול בית וכ"ו" כדי לבדוק זאת פנה לקופ"ח שלך. ניתן אולי להזמין קלינאי אליך ושבקש החזר הוצאות מהקופה. אתה יכול לפנות לאגודה הישראלית של קלינאי התקשורת, בטל' 03 9217815

31/12/2000 | 00:51 | מאת: אתי

בני כמעט בן 4 לפני כשבועיים הבחנתי תוך כדי שיחה , שהוא "נתקע" במילה מסויימת שעד עכשיו לא היתה לו שום בעיה להגות אותה:ר..ר..ר..ר..ר..ק (המילה רק). יש לציין שבני פיקח מאד, ומדבר בד"כ די מהר וגם חושב מהר (למעשה גם אני ובעלי מדברים די מהר-בלי משים). לצערינו הילד מרגיש בבעיתו למרות שאנחנו נמנעים מלהעיר לו ובכל פעם שהוא מתחיל משפט במילה רק הוא מתחיל ותוך כדי שהוא נתקע ומרגיש שזה מפריע לו הוא מכסה את פיו כדי שלא ישמעו או יבחינו בבעיתו. לפני יומיים הבחנו שהבעיה מתפשטת וכעת ישנם כנראה מלים נוספות שאיתם הוא נתקע כמו: ראיתי (ר..ר...ר..ראיתי ) . כפי הנראה הבעיה היא בתחילת משפט וכשמלים אלו הם תוך כדי דיבור בד"כ אין בעיה. הילד מנסה לפעמים לבדוק את עצמי ודוקא מנסה לחזור שוב על אותה מילה בתקוה שיצליח . אני ובעלי מאד מוטרדים שכן דוד של הילד בן 25 מגמגם . מה לעשות? למי לפנות? אנו חוששים מאד שהתופעה תתפשט למלים נוספות .

31/12/2000 | 20:37 | מאת: מאיה-קלינאית תקשורת

ראי תשובתי בפורום לגבי גמגום אצל בן 3- ישנו סיכוי גדול כי מדובר בחוסר שטף התפתחותי חולף, ולא בגמגום שישאר.

30/12/2000 | 18:08 | מאת: S

שלום האם טינטון ובעיות שיווי משקל קשורות לאטימות גם כן? ללא שום בעיה באוזן בעיה רפואית ממשית רק בעית חירשות ?

לקריאה נוספת והעמקה

האוזן מתקפד כמרכז לקליטה והעברת של גירויים שמיעתיים, ובתוך האוזן, באוזן הפנימית, ישנה מערכת הוסטיבולרית, האחראית לתחושת שיווי המשקל, ומידע על תנוחה עצמית של הגוף. תחושת ה"אטימות" יכולה להנבוע מכל מקום במערכת האוזן, כמו "פקק" באוזן החיצונית, שינוי בלחץ באוזן התיכונה ועד לפגיעה בעצב השמיעה. במידה והתופעה נמשכת כדי להתיעץ עם רופא אאג'.

30/12/2000 | 17:30 | מאת: itzhak

שלום לכולם... אני עושה עבודה די מקיפה על הפרעות ריכוז וקשב, ורציתי לדעת אם יש ספרים מומלציםאו אתרים העוסקים בבעיה הזו תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

תחפש באתרי האינטרנט תחת הכותרת LEARNING DISABILITIES, ADHD, ATTENTION DISORDERS אתה יכול גם לפנות לאירגון ניצן ןלקבל אצלם מידע ניסף

29/12/2000 | 09:06 | מאת: בלו

שלום רב עקב ניתוח יש לי טינטון קשה מאוד באוזן שאלותי 1. האם עצם הטינטון יכולה להיות הרגשת אטימות גם כן? 2. כאשר אני בחוץ ברחוב סואן השמיעה שלי נחלשת עוד יותר וחל בילבול עצום (יש לי גם פגיעה בשיווי המשקל), האם יש קשר בין הטינטון והרגשת הבילבול והאצת חוסר שיווי המשקל בחוץ? 3. האם מודל מגביר את הטינטון? 4. יש לי פגיעה בטונים הגבוהים ( על פי בדיקת ברה ושמיעה) וכמו כן פגיעה באוזן הפנימית (אחרי ניתוח ראש) ועל פי בדיקת ENG פגיעה ואסקבולארית...מה בכלל פירוש המונח הנ"ל? האם זהו שם חלופי למערכת שיווי המשקל? 5. מה בין פגיעה במערכת הואסקבולארית ופגיעה בנוזל שעובר וגורם לשיווי המשקל, נוזל לימפה? סליחה אם המינוח מוטעה. 6. האם ניתן להתאים מיסוך לפגיעה בטונים גבוהים או מגבר שמיעה? המון תודה בלו

לקריאה נוספת והעמקה

טינטון הינו רעש אשר מקורו באוזן. הוא מופיעה במצבים שונים, יכול להיות רגעי או מתמשך ולגרום לקשיי ריכוז, תחושות שונות וקשיי תפקוד בתנאים של רעש סביבתי, בין היתר. הסבל הנגרם תלוי בגורמים רבים ויכול להיות חולף או מתמשך. האוזן הפנימית הינה מערכת "סגורה" ונגיע בה יכולה לגרום לתופעת הטינטון, כמו במקרה שלך. 1.כן, טינטון יכול להיות מלווה בתחושת אטימות. 2. תחושותיך בחוץ יכולות לנבוע מקושי באבחנה שמיעתית במצבי רעש (קשר בין הגירוי השמיעתי והרעש בסביבה. 3.לא ברור לי כוונתך ל"מודל" 4.פגיעה וסטיבולרית, מציינת את האיזור האנטומי של מקור הפגיע באוזן הפנימית, כוללת תפקודי שווי משקל ויכול להיות במקור לטינטון. 5.הנוזל בתעלות הסגלגליות באוזן הפנימית מהווה סביבה הידראולית לאבניות מערכת שווי המשקל הצפים בה ונותנים מידה על שינויי תנוחת הגוף. 6. לעתים ניתן להתאים מיסוך ואפילו להשמיע רדיו "בין התחנות" יכול להוות מיסוך לשעות שקט.

28/12/2000 | 20:26 | מאת: אילנית

הייתי החודש באבחון של קלינאית תקשורת עם הבן שלי, בגן חובה, שיש לו בעיה בהיגוי (לא יודע לומר "צ", ומבטא בצורה לא נכונה גם ס'ז'. היא אמרה שלא מטפלים בזה לפני גיל שש ואני לא הבנתי מה קורה בגיל 6 שלפניו לא כדאי לטפל. הילד בן חמש וחצי, חכם ונבון, וההיגוי שלו מאוד מפריע לי כאמא. למה לא ניתן לטפל בזה כבר עכשיו?

לקריאה נוספת והעמקה

אילנית, שיקול הדעת לגבי תחילת טיפול לוקח בחשבון גורמים שונים כגון: גיל הילד, מובנות הדיבור שלו, מידת האבחנה השמיעתית ויכולת החיקוי, מידת ההפרעה בקשר עם הסביבה כתוצאה של ההפרעת היגוי. אותיות צ,ז,סש הינם קבוצה של הגאים המתבטאים בצורה דומה, בכולם יש צורך בדחיסת האויר בין השיניים, ללא הפרעה מצד הלשון. תנועת הלשון יכולה להיות קשורה למציצה, להחלפת השיניים ולהרגלי הבליעה וההחלטה לגבי תחילת הטיפול בהגאים האלה הינה אישית לכל ילד. במידה ובנך יתחיל את לימודיו בביה"ס בשנה הבאה(2001) רצוי שדיבורו יהיה תקני ולא יהווה מיכשול ברכישת הקריאה. פני שנית בעוד חודשים-שלושה ובקשי להתחיל תא הטיפול כדי שהגיעו לביה"ס בנך יהיה מצוייד להצלחה ברכישת הקריאה בהצלחה

27/12/2000 | 03:11 | מאת: רוז

ברכות, אני מקוה שהפורום הזה יתנהל ברצף ולא יעלם לנו מנהל הפורום, מבלי להשאיר עקבות , כמו כמה מהפורמים האחרים.

תודה על הברכות. מקווה להמשך פעילות הפורום החדש, ללא תקלות.

19/12/2000 | 05:45 | מאת: SAM HAREL

DEAR SIR MY GRANDSON WAS DIAGNOSED AS AUTISTIC CHILD AT THE AGE OF TWO YEARS OLD.HE COMMUNICATE WITH HIS BABY SISTER, HIS MOTHER,FATHER AND GRANEDPARENTS BUT IT IS NOT A VERBAL COMMUNICATION AS HE IS NOW THREE YEARS OLD BUT DOES NOT TALK YET.HE ATTEND SPECIAL SCHOOL-DAN MARINO SCHOOL FOR AUTISTIC CHILDREN WHICH IS PART OF THE NOVA UNIVERSITY IN FORT LAUDERDALE,FLORIDA AS WELL AS THE KINDERGARDEN WHICH IS PART OF MIAMI CHILDREN HOSPITAL.HE PLAYS WITH OTHER CHILDREN BUT HIS DEVELOPMENT DELAY IS ABOUT TWO YEARS BACKWARD. IS THERE ANY CHANCE THAT IN THE FUTURE HE WILL BE ABLE TO BEHAVE LIKE OTHER CHILDREN,.IS THERE ANY THERAPY BESIDE BEHAVIORAL THERAPY? WHAT IS THE PRACTICE IN ISRAEL TO DEVELOP SUCH A BOY TO NORMAL BEHAVIOUR. DO YOU USE MEDICINES OR DRUGS IN TREATMENT OF AUTISTIC CHILDREN?PLEASE ADVISE

לקריאה נוספת והעמקה

Treatment of children with autistic like behavior is well documented and there are a few aproaches, most of the behavioral and educational. this children are treated in Israel through special education services, after the age of 3 years. treatment will include speech therapy, special education teachers, ocupational therapists, treatment through music and other ways of creating a response and conection with the child. outcomes have improved in the last years through better understanding and more family involvment. services are provided for children through the municipal and educational services at the place of residence of the familiy. there are also parents who started a support group that is very active here and has built some hostel for older people and teenagers. if the child has been diagnosed expectations should be keept in a real frame of change and be supported by the child's improvment since this is a long term and basic trait of development which will be his for all of his life

16/12/2000 | 22:40 | מאת: ליאת

יש לי ילד בן שנתיים ושמונה חודשים עם בעיה בדיבור. למי אפשר לפנות בפורום?

אשמח להשיב על שאלותיך בקשר לילד בן שנתים ו-8 חדשים. ניתן לפנןת לקלינאי תקשורת דרך הפניה מהרופא המטפל או ישירות (בהתאם לנוהלי ביטוח הבריאות שלך.

27/12/2000 | 07:47 | מאת: ליאת

הבעיה בדיבור היא כזו: הילד מדבר בהטעמה לא נכונה, כלומר מבקש דברים בסימן שאלה. במקום לומר "אני רוצה לשתות" אומר "רוצה לשתות?" בנוסף אומר "אתה" במקום "אני" וההפך (הופך בין גוף שני לראשון). במקום לענות על שאלות הוא חוזר עליהן. הדבר נמשך זמן רב. הדיבור החל בזמן פחות או יותר (לא היה איחור). יש לו אוצר מילים מדהים והוא מדבר מאוד ברור. האם זה נורמלי? אני מודאגת מכך למרות שבני המשפחה והסביבה טוענים שהוא ממש בסדר.

1 ... < 70 71 72 73 74 75