פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

שלום לכולם... אני עושה עבודה די מקיפה על הפרעות ריכוז וקשב, ורציתי לדעת אם יש ספרים מומלציםאו אתרים העוסקים בבעיה הזו תודה מראש
תחפש באתרי האינטרנט תחת הכותרת LEARNING DISABILITIES, ADHD, ATTENTION DISORDERS אתה יכול גם לפנות לאירגון ניצן ןלקבל אצלם מידע ניסף
שלום רב עקב ניתוח יש לי טינטון קשה מאוד באוזן שאלותי 1. האם עצם הטינטון יכולה להיות הרגשת אטימות גם כן? 2. כאשר אני בחוץ ברחוב סואן השמיעה שלי נחלשת עוד יותר וחל בילבול עצום (יש לי גם פגיעה בשיווי המשקל), האם יש קשר בין הטינטון והרגשת הבילבול והאצת חוסר שיווי המשקל בחוץ? 3. האם מודל מגביר את הטינטון? 4. יש לי פגיעה בטונים הגבוהים ( על פי בדיקת ברה ושמיעה) וכמו כן פגיעה באוזן הפנימית (אחרי ניתוח ראש) ועל פי בדיקת ENG פגיעה ואסקבולארית...מה בכלל פירוש המונח הנ"ל? האם זהו שם חלופי למערכת שיווי המשקל? 5. מה בין פגיעה במערכת הואסקבולארית ופגיעה בנוזל שעובר וגורם לשיווי המשקל, נוזל לימפה? סליחה אם המינוח מוטעה. 6. האם ניתן להתאים מיסוך לפגיעה בטונים גבוהים או מגבר שמיעה? המון תודה בלו
טינטון הינו רעש אשר מקורו באוזן. הוא מופיעה במצבים שונים, יכול להיות רגעי או מתמשך ולגרום לקשיי ריכוז, תחושות שונות וקשיי תפקוד בתנאים של רעש סביבתי, בין היתר. הסבל הנגרם תלוי בגורמים רבים ויכול להיות חולף או מתמשך. האוזן הפנימית הינה מערכת "סגורה" ונגיע בה יכולה לגרום לתופעת הטינטון, כמו במקרה שלך. 1.כן, טינטון יכול להיות מלווה בתחושת אטימות. 2. תחושותיך בחוץ יכולות לנבוע מקושי באבחנה שמיעתית במצבי רעש (קשר בין הגירוי השמיעתי והרעש בסביבה. 3.לא ברור לי כוונתך ל"מודל" 4.פגיעה וסטיבולרית, מציינת את האיזור האנטומי של מקור הפגיע באוזן הפנימית, כוללת תפקודי שווי משקל ויכול להיות במקור לטינטון. 5.הנוזל בתעלות הסגלגליות באוזן הפנימית מהווה סביבה הידראולית לאבניות מערכת שווי המשקל הצפים בה ונותנים מידה על שינויי תנוחת הגוף. 6. לעתים ניתן להתאים מיסוך ואפילו להשמיע רדיו "בין התחנות" יכול להוות מיסוך לשעות שקט.
הייתי החודש באבחון של קלינאית תקשורת עם הבן שלי, בגן חובה, שיש לו בעיה בהיגוי (לא יודע לומר "צ", ומבטא בצורה לא נכונה גם ס'ז'. היא אמרה שלא מטפלים בזה לפני גיל שש ואני לא הבנתי מה קורה בגיל 6 שלפניו לא כדאי לטפל. הילד בן חמש וחצי, חכם ונבון, וההיגוי שלו מאוד מפריע לי כאמא. למה לא ניתן לטפל בזה כבר עכשיו?
אילנית, שיקול הדעת לגבי תחילת טיפול לוקח בחשבון גורמים שונים כגון: גיל הילד, מובנות הדיבור שלו, מידת האבחנה השמיעתית ויכולת החיקוי, מידת ההפרעה בקשר עם הסביבה כתוצאה של ההפרעת היגוי. אותיות צ,ז,סש הינם קבוצה של הגאים המתבטאים בצורה דומה, בכולם יש צורך בדחיסת האויר בין השיניים, ללא הפרעה מצד הלשון. תנועת הלשון יכולה להיות קשורה למציצה, להחלפת השיניים ולהרגלי הבליעה וההחלטה לגבי תחילת הטיפול בהגאים האלה הינה אישית לכל ילד. במידה ובנך יתחיל את לימודיו בביה"ס בשנה הבאה(2001) רצוי שדיבורו יהיה תקני ולא יהווה מיכשול ברכישת הקריאה. פני שנית בעוד חודשים-שלושה ובקשי להתחיל תא הטיפול כדי שהגיעו לביה"ס בנך יהיה מצוייד להצלחה ברכישת הקריאה בהצלחה
ברכות, אני מקוה שהפורום הזה יתנהל ברצף ולא יעלם לנו מנהל הפורום, מבלי להשאיר עקבות , כמו כמה מהפורמים האחרים.
DEAR SIR MY GRANDSON WAS DIAGNOSED AS AUTISTIC CHILD AT THE AGE OF TWO YEARS OLD.HE COMMUNICATE WITH HIS BABY SISTER, HIS MOTHER,FATHER AND GRANEDPARENTS BUT IT IS NOT A VERBAL COMMUNICATION AS HE IS NOW THREE YEARS OLD BUT DOES NOT TALK YET.HE ATTEND SPECIAL SCHOOL-DAN MARINO SCHOOL FOR AUTISTIC CHILDREN WHICH IS PART OF THE NOVA UNIVERSITY IN FORT LAUDERDALE,FLORIDA AS WELL AS THE KINDERGARDEN WHICH IS PART OF MIAMI CHILDREN HOSPITAL.HE PLAYS WITH OTHER CHILDREN BUT HIS DEVELOPMENT DELAY IS ABOUT TWO YEARS BACKWARD. IS THERE ANY CHANCE THAT IN THE FUTURE HE WILL BE ABLE TO BEHAVE LIKE OTHER CHILDREN,.IS THERE ANY THERAPY BESIDE BEHAVIORAL THERAPY? WHAT IS THE PRACTICE IN ISRAEL TO DEVELOP SUCH A BOY TO NORMAL BEHAVIOUR. DO YOU USE MEDICINES OR DRUGS IN TREATMENT OF AUTISTIC CHILDREN?PLEASE ADVISE
Treatment of children with autistic like behavior is well documented and there are a few aproaches, most of the behavioral and educational. this children are treated in Israel through special education services, after the age of 3 years. treatment will include speech therapy, special education teachers, ocupational therapists, treatment through music and other ways of creating a response and conection with the child. outcomes have improved in the last years through better understanding and more family involvment. services are provided for children through the municipal and educational services at the place of residence of the familiy. there are also parents who started a support group that is very active here and has built some hostel for older people and teenagers. if the child has been diagnosed expectations should be keept in a real frame of change and be supported by the child's improvment since this is a long term and basic trait of development which will be his for all of his life
יש לי ילד בן שנתיים ושמונה חודשים עם בעיה בדיבור. למי אפשר לפנות בפורום?
אשמח להשיב על שאלותיך בקשר לילד בן שנתים ו-8 חדשים. ניתן לפנןת לקלינאי תקשורת דרך הפניה מהרופא המטפל או ישירות (בהתאם לנוהלי ביטוח הבריאות שלך.
הבעיה בדיבור היא כזו: הילד מדבר בהטעמה לא נכונה, כלומר מבקש דברים בסימן שאלה. במקום לומר "אני רוצה לשתות" אומר "רוצה לשתות?" בנוסף אומר "אתה" במקום "אני" וההפך (הופך בין גוף שני לראשון). במקום לענות על שאלות הוא חוזר עליהן. הדבר נמשך זמן רב. הדיבור החל בזמן פחות או יותר (לא היה איחור). יש לו אוצר מילים מדהים והוא מדבר מאוד ברור. האם זה נורמלי? אני מודאגת מכך למרות שבני המשפחה והסביבה טוענים שהוא ממש בסדר.