שיתוף הפעולה בין דוקטורס למכון שלזינגר לרפואה והלכה נמשך,...
חברות הביטוח יעשו את מה שניתן כדי לשלם את המינימום לנפגעי...
היי אנבלה, תשובותי: -לא ניתן להתקבל ללימודי המשך בפסיכותרפיה ללא תואר שני בע"ס קלינית, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה או טיפול בהבעה ויצירה. - זה רחוק מלהיות "חוג העצמה" זה מקצוע לכל דבר - אולי אני משוחדת אבל המסלול בחיפה של לימודי הפסיכותרפיה הוא מעולה רציני ומומלץ מאד לטעמי. - ניתן לעבוד במקומות ציבוריים שדורשים הכשרה קלינית או בקליניקה פרטית או גם וגם - אם יש עבודה? תלוי רק בך...אבל כמו בכל מקצוע מי שמצליח במה שהוא עושה - יש לו עבודה. בהצלחה! :) ליאת. -
הי יפעת תחום הכלבנות-הטיפולית מוסיף ומתפתח בשנים האחרונות ומחדד התמקצעויות וביסוסים דיסיפלינרים. כתחום התערבותי בכלל ובמעורבות חיה בפרט, מכילים לימודי הכלבנות-הטיפולית תכנים קלאסים המצויים גם בענף הרחב, הנעזר בבע"ח הזוחלים, המכרסמים ובעלי הכנף; בנוסף לתחומים אלה, מתמקדים לימודי הכלבנות-הטיפולית גם באיכויות התקשורתיות, הרגשיות, הספציפיות, הנגזרות מעבודה עם שותף שהוא כלב.. גם במנהיגותיות, בשלווה, בויסות העצמי, המעורבים בעבודה שמחה ואפקטיבית עימו. כך שלגבי שאלתך על התחומים, תשובתי, כמו גם מוסדות השוק, משולבים. היתרון יהיה למדריך הטיפולי הטוב, ברתימתו את סביבתו וכליו, למערך שיעורו. בהקשר זה, ימים יגידו ויעידו על תקנה אחידה וכוללת להגדרת הכלבן-הטיפולי.. לכל מקום הכשרה, דרישות-הקדם שלו, הגיוני לחשוב ששילוב של פרקטיקה מוכחת בתחום, עם תואר בתחום הטיפולי, יעלו את ערכה של התעודה.. אך אין זו בהכרח דרישת חובה. הכלבייה-הטיפולית, שמרכז לרכיבה טיפולית בישראל, בשיתוף מכון-וינגייט, מעבירים את התכנים המקצועיים, העיוניים והמעשיים, בקורס כלבנות-טיפולית ולכן הנני, כאחראי על כלבייה זו, מנוע מלהמליץ באופן אובייקטיבי. הכלבנות-הטיפולית, מקצוע רחב ומגוון, עם התבססותו והפיכתו ללגיטימי ומומלץ לאוכלוסיות רבות יותר, תתבסס גם יכולת ההתפרנסות-המוסדית, ממנו. כמו בכל תחום, בעיקר באופנים עצמאיים, חובת ההוכחה על האינדיווידואל וכאמור, עם פרקטיקה, הכשרה, למידה בלתי נגמרת, הדרכה והצלחה, גם אשת או איש משפחה שרוצים, יכולים.
שרון שלום קיימת הנחה לא נכונה ביחס להפרעות הקשב והריכוז. ההנחה היא שמדובר בחוסר קשב או חוסר ריכוז. זה לא המצב. הבעיה היא בוויסות. יש קושי בוויסות קשב, ריכוז, כעסים, תחושות, קול... בשורה התחתונה קשיים בוויסות עוצמת הקול זה חלק מהסיפור. מה לעשות ? א. אני מניח שבדיקות השמיעה תקינות. אם הוא לא עבר בירור שמיעה- צריך לעשות. ב. שימי לב אם הבעיה "נרגעת" בזמן שהוא עם ריטלין. אם זה המצב ניתן לעזור לו אולי באמצעות הארכת זמן הפעולה של הריטלין (החלפת סוג או הוספת כדור). ג. יש ילדים שדווקא ריטלין מחמיר אצלם את הנושא של הרגישות התחושתית. ילדים כאלה נוטים דווקא להיות יותר רגישים לסביבה עם ריטלין ומקרה כזה רעשים עוד יותר מפריעים להם. ייתכן והוא אף מדבר בקול שקט מהרגיל דווקא שהוא עם ריטלין. נושא הוויסות הוא אחד היתרונות הגדולים של הטיפול בנוירופידבק. הטיפול בשיטה זו הוא אימון המוח בוויסות עצמי. ולכן אותו טיפול יכול לעזור לכל הסימפטומים השונים שיש לאנשים עם הפרעת ריכוז וקשב. בנגוד לריטלין שנחווה כ"גורם זר" שנכנס אלי לגוף ומשנה אותי כל עוד אני עם התרופה, נוירופידבק נחווה "כחלק ממני". אני יודע לווסת את עצמי ואת הריכוז שלי ואת התחושות שלי באופן טוב יותר. אם תוסיפי לזה את את העבודות הרבות שמוכיחות שהטיפול בנויורפידבק משפר את האינטיליגנציה של הילדים שעוברים את הטיפול (וגם של סטודנטים בריאים שעברו אימון) אזי בעולם מתוקן זה היה הטיפול הבסיסי לילדים עם הפרעות קשב וריכוז והריטלין היה בשימוש רק לאלה שהטיפול לא נתן מענה מלא. אבל אנחנו לא בעולם כזה עדיין... בהצלחה ד"ר דורון תודר
שיתוף הפעולה בין דוקטורס למכון שלזינגר לרפואה והלכה נמשך,...
חברות הביטוח יעשו את מה שניתן כדי לשלם את המינימום לנפגעי...
ריטלין אינו בהכרח הפיתרון לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז....
רגע עצוב זה עלול לפקוד את כולנו: ההורים שלנו, חזקים...
המשותף לתסמונות אוטיסטיות הוא ליקוי נוירולוגי התפתחותי...
היי אנבלה, תשובותי: -לא ניתן להתקבל ללימודי המשך בפסיכותרפיה ללא תואר שני בע"ס קלינית, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה או טיפול בהבעה ויצירה. - זה רחוק מלהיות "חוג העצמה" זה מקצוע לכל דבר - אולי אני משוחדת אבל המסלול בחיפה של לימודי הפסיכותרפיה הוא מעולה רציני ומומלץ מאד לטעמי. - ניתן לעבוד במקומות ציבוריים שדורשים הכשרה קלינית או בקליניקה פרטית או גם וגם - אם יש עבודה? תלוי רק בך...אבל כמו בכל מקצוע מי שמצליח במה שהוא עושה - יש לו עבודה. בהצלחה! :) ליאת. -
הי יפעת תחום הכלבנות-הטיפולית מוסיף ומתפתח בשנים האחרונות ומחדד התמקצעויות וביסוסים דיסיפלינרים. כתחום התערבותי בכלל ובמעורבות חיה בפרט, מכילים לימודי הכלבנות-הטיפולית תכנים קלאסים המצויים גם בענף הרחב, הנעזר בבע"ח הזוחלים, המכרסמים ובעלי הכנף; בנוסף לתחומים אלה, מתמקדים לימודי הכלבנות-הטיפולית גם באיכויות התקשורתיות, הרגשיות, הספציפיות, הנגזרות מעבודה עם שותף שהוא כלב.. גם במנהיגותיות, בשלווה, בויסות העצמי, המעורבים בעבודה שמחה ואפקטיבית עימו. כך שלגבי שאלתך על התחומים, תשובתי, כמו גם מוסדות השוק, משולבים. היתרון יהיה למדריך הטיפולי הטוב, ברתימתו את סביבתו וכליו, למערך שיעורו. בהקשר זה, ימים יגידו ויעידו על תקנה אחידה וכוללת להגדרת הכלבן-הטיפולי.. לכל מקום הכשרה, דרישות-הקדם שלו, הגיוני לחשוב ששילוב של פרקטיקה מוכחת בתחום, עם תואר בתחום הטיפולי, יעלו את ערכה של התעודה.. אך אין זו בהכרח דרישת חובה. הכלבייה-הטיפולית, שמרכז לרכיבה טיפולית בישראל, בשיתוף מכון-וינגייט, מעבירים את התכנים המקצועיים, העיוניים והמעשיים, בקורס כלבנות-טיפולית ולכן הנני, כאחראי על כלבייה זו, מנוע מלהמליץ באופן אובייקטיבי. הכלבנות-הטיפולית, מקצוע רחב ומגוון, עם התבססותו והפיכתו ללגיטימי ומומלץ לאוכלוסיות רבות יותר, תתבסס גם יכולת ההתפרנסות-המוסדית, ממנו. כמו בכל תחום, בעיקר באופנים עצמאיים, חובת ההוכחה על האינדיווידואל וכאמור, עם פרקטיקה, הכשרה, למידה בלתי נגמרת, הדרכה והצלחה, גם אשת או איש משפחה שרוצים, יכולים.
שרון שלום קיימת הנחה לא נכונה ביחס להפרעות הקשב והריכוז. ההנחה היא שמדובר בחוסר קשב או חוסר ריכוז. זה לא המצב. הבעיה היא בוויסות. יש קושי בוויסות קשב, ריכוז, כעסים, תחושות, קול... בשורה התחתונה קשיים בוויסות עוצמת הקול זה חלק מהסיפור. מה לעשות ? א. אני מניח שבדיקות השמיעה תקינות. אם הוא לא עבר בירור שמיעה- צריך לעשות. ב. שימי לב אם הבעיה "נרגעת" בזמן שהוא עם ריטלין. אם זה המצב ניתן לעזור לו אולי באמצעות הארכת זמן הפעולה של הריטלין (החלפת סוג או הוספת כדור). ג. יש ילדים שדווקא ריטלין מחמיר אצלם את הנושא של הרגישות התחושתית. ילדים כאלה נוטים דווקא להיות יותר רגישים לסביבה עם ריטלין ומקרה כזה רעשים עוד יותר מפריעים להם. ייתכן והוא אף מדבר בקול שקט מהרגיל דווקא שהוא עם ריטלין. נושא הוויסות הוא אחד היתרונות הגדולים של הטיפול בנוירופידבק. הטיפול בשיטה זו הוא אימון המוח בוויסות עצמי. ולכן אותו טיפול יכול לעזור לכל הסימפטומים השונים שיש לאנשים עם הפרעת ריכוז וקשב. בנגוד לריטלין שנחווה כ"גורם זר" שנכנס אלי לגוף ומשנה אותי כל עוד אני עם התרופה, נוירופידבק נחווה "כחלק ממני". אני יודע לווסת את עצמי ואת הריכוז שלי ואת התחושות שלי באופן טוב יותר. אם תוסיפי לזה את את העבודות הרבות שמוכיחות שהטיפול בנויורפידבק משפר את האינטיליגנציה של הילדים שעוברים את הטיפול (וגם של סטודנטים בריאים שעברו אימון) אזי בעולם מתוקן זה היה הטיפול הבסיסי לילדים עם הפרעות קשב וריכוז והריטלין היה בשימוש רק לאלה שהטיפול לא נתן מענה מלא. אבל אנחנו לא בעולם כזה עדיין... בהצלחה ד"ר דורון תודר
שלום מיכל, השאלות שלך מורכבות ולא ניתנות למענה במס' משפטים. יחד אם זאת, אף אחד לא יוכל לומר לך אם נכון לך ללכת ללמוד מקצוע זה או אחר. כמו בכל מקצוע תמיד יש צורך באנשים טובים ומקצועיים ואנשים אלו לרב גם ימצאו עבודה. אני הייתי מציעה לך לחפש ברשת את מוסדות החינוך אשר מלמדות טיפול בעזרת בעלי חיים. ללכת לשמוע, לבדוק מה כל מקום כזה מציע... לדבר עם סטודנטים שלומדים את המקצוע ולגבש את הדעה הנכונה ביותר לך. בהצלחה!
שלום לסטודנטית אין לי מושג איזו תרפיה נדרשת שיותר. גם טווח המשכורת מאד רחב משום שיש שוק פרט ושוק ציבורי ולא ניתן לערוך השוואות ביניהם. מבינה משאלתך שאת בעיקר חווה בלבול מה שטבעי לאור מגוון "התרפיות" אבל אולי כדאי לחשוב גם מה מעניין אותך ומה מתחבר אלייך באמת. אני בדיעה שכשאדם עושה את מה שהוא אוהב הוא גם יהיה טוב בזה- ואז...בהתאם, גם המשכורת. אם יש פה אנשים בפורום שרוצים להמליץ לך מנסיון לימודיהם- אשמח אם יוסיפו תגובות. ליאת.
ורד שלום, שאלתך מורכבת מכמה שאלות, אנסה לתת לך את השקפתי לפחות על חלקם. הקורסים הקיימים היום ברכיבה טיפולית משתפרים עם השנים ברמת התכניים שהם מספקים, אך אין ספק שיש עוד מקום להרחיב. כל קורס שם דגש יותר במקומות שנראים לו, לכן אם תחליטי ללמוד רכיבה טיפולית או סיוע בעזרת כלבים כדי גם לעשות בדיקה ולראות מה כל קורס מציע ואולי אף לדבר עם סטודנטים שלמדו בו. בכל מקרה, כמו בכל מקצוע תמיד יש מה להמשיך וללמוד ולהתמקצע גם לאחר הקורס. חשוב לי לציין [וכאן רבים יחלקו עליי כי זהו נושא שנוי במחלוקת היום בקרב אנשי הרכיבה טיפולית]שאנחנו לא "מטפלים" אלה מדריכי רכיבה טיפולית או מסייעים בעזרת כלבים, סוסים או בע"ח. "מטפל" הוא אדם שאכן עבר את ההכשרה המתאימה ומוסמך לכך כגון : פסיכולוג, פסיכיאטר, עובד סוציאלי וכדומא... אך אם זאת אין לזלזל באפשרותנו כמדריכים לסייע ולתת כלים בקשת רחבה של מקרים וברמה גבוההה, כשאנו עושים קישור זה דרך החיה, אם זה סוס, כלב או בע"ח קטנים. זהו מקצוע נהדר! אשר אני מאמינה בתרומתו בכל ליבי. ושוב, כמו בכל מקצוע תמיד יש צורך באנשים טובים ומקצועיים. אני מאחלת לך הצלחה בכל מה שתבחרי. מקווה שעזרתי ולו מעט. קרן
יעל שלום, בררי גם במכון וינגט.
שלום לך הגר שאלתך מורכבת ומעניינת, אנסה להשיב עליה שלב, שלב.. בכלבייה הטיפולית שלנו, שהיא חלק מן העמותה, "המרכז לרכיבה טיפולית בישראל", מתבצעים טיפולים עם סוסים ועם כלבים. מאז שנת 2001, בנוסף לסוסים, החלנו להפעיל גם טיפולים עם כלבים וכלבים בלבד! יתרה מזו, השנה, זו השנה השנייה, יוצא לדרך קורס "כלבנות טיפולית", בשיתוף "מכון וינגייט" המבקש לתחם ולמקצע את הדיסציפלינה של הטיפול באמצעות כלבים, עם נקודותיו הדומות למתרחש והשונות ממנו בשוק עד כה, עם החיות הקטנות בלבד. את מוזמנת לכלבייתינו, במהלך שנת הפעילות, להתחכך ולהתרשם מן הטיפולים המתבצעים כאן; פעילויות עם מסגרות פסיכו חינוכיות, המתבצעות אצלנו במרכז, או המתבצעות בבתי הספר, בבתי האבות, בגני הילדים המיוחדים, בחוץ, במסגרות עצמן.. כמו כן נערכים אצלנו טיפולים פרטניים במשטחי ההפעלה או בחדרי הטיפולים המיועדים לכך.. כל פעילות על פי צורכה.לעיתים נבצע פעילות קבוצתית לשיפור היכולות החברתיות ולעיתים יתקיימו המפגשים במתכונת של 1 על 1, לעבודה רגשית ואינדיווידואלית יותר. האוכלוסיות המטופלות אצלנו נעות על כל הקשתות, מפיגור ברמותיו השונות, PDD ואוטיזם, נוער בסיכון, קשישים, לוקים בראייתם, בשמיעתם, לקויי למידה ועוד. בעניין המשך לימודייך, קשה לי להשיב, זו סוגיה אישית. ניר כרמון מנהל הכלבייה הטיפולית תל-מונד
שלום רותם לצערי, אני לא מכירה כ"כ את הנושא של טיפול בעזרת בע"ח. יש מקומות שונים ללמוד את זה אבל אני לא יודעת מה ההבדל בין ההסמכות השונות - תואר או לימודי תעודה וכו'. נסי להתייעץ בפורום השכן כאן בדוקטורס - "פורום רכיבה טיפולית וטיפול בעזרת כלבים" - נראה לי ששם ידעו לסייע יותר. בברכה, ענבל
שלום דליה, אני לא בטוחה שהשאלה שלך בפורום הנכון. בכל מקרה אני לא חושבת שיש מי שיכול להגיד לך מה עדיף בשבילך לעשות. אחד זה סיוע לבע"ח והשני זה סיוע לאנשים בעזרת בע"ח. אלה שני מקצועות שונים. אני מציעה לך ללכת לבדוק ולשאול בדיוק מה זה מצריך טיפול בעזרת בע"ח, איך זה נעשה. אולי אפילו ללכת לצפות במקום בו מטפלים עם בע"ח,לפני שאת שוקלת את זה כמקצוע. בהצלחה!
ממה שאת כותבת אני חושבת שהכיוון שלך הוא טיפול בעזרת בעלי חיים ולא רק טיפול בבעלי חיים. למיטב ידיעתי בארץ רק כתואר שני אבל כדאי לך להתחיל לברר בתחום.
שלום יובל, אכן אין תחליף ראוי לאהבה במובן של קשר זוגי. עם זאת, בהחלט ניתן להקל על הבדידות ע"י תעסוקה ובעיקר ע"י קשר רגשי, ללא מין, עם אנשים ובעלי חיים. למשל, ע"י אימוץ כלב. יש כיום טיפול שלם שנקרא טיפול באמצעות בעלי חיים ואכן נמצא שבעל החיים ממלא תפקיד רגשי חשוב ביחסי הקבלה והנתינה. יתר על כן, במחקר שחזרו עליו מספר פעמים נמצא שוב ושוב ששיעור התמותה בקרב קשישים בבתי אבות שנתנו להם לגדל עציץ בחדרם היה נמוך משיעור התמונה בקרב קשישים שלא קיבלו עציץ לגידול. אני יודע שבקריאה ראשון "כלב במקום חבר" יכול לקומם, אבל ככל שתשקיע יותר מעצמך בזולת ופחות בעצמך, זה יהווה תחליף מתאים יותר לקשר רומנטי, עד שיגיע האחד המתאים. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://wwww.shrink-friendly.co.il
סיוון שלום, [שמי ניר כרמון ואני מנהל הכלבייה ב"מרכז לרכיבה טיפולית בישראל". זוהי כלבייה טיפולית. בימים הקרובים שמי יוכנס כאחד ממנהלי הפורום, ותוכלי לקבל אינפורמציה עליי. בנתיים אני עונה דרך שמה של קרן על שאלות הקשורות בתרפיה באמצעות כלבים]. בארץ אכן לימודי תרפיה בבעלי חיים הם לימודי תעודה ולא תואר. [למרות שידוע לי שיש ניסיון לשלב לימודים אלו החל מהשנה באחד המוסדות, עם תחום נוסף ואז לימודים אלו יחשבו כלימודי תואר]. בכל מקרה ישנה אפשרות ללמוד בחו'ל, שם לימודים אלו הם כן נחשבים כתואר, במקומות כגון אוסטרליה ואנגליה. ככול שידוע לי לימודים אלו בהרבה מקומות הם שנתיים ולא תמיד שלוש שנים. ולשאלתך; כמו בכל תחום, ישנו ביקוש גם בתחום זה לאנשים טובים ומקצועיים. אם את מרגישה שזהו תחום שאת רוצה לעסוק בו והוא מעניין אותך, הייתי ממליץ לך ללכת ללמוד. אך איני יכול לומר לך אם זה משתלם. זה עניין אישי בהחלט. זהו לא תחום שמגיעים אליו לרב בגלל הכסף. תרפיה וטיפול באנשים בעזרת בע"ח ובכלל, זהו חתום שצריך לרצות לעשות. הייתי ממליץ לך ללכת לראות מקום בו מטפלים בעזרת בע"ח, לצפות בעבודה, להבין במה מדובר. ולדבר עם אנשים שמטפלים, לפני שאת מתחילה ללמוד. שיהיה בהצלחה! ניר כרמון
נגה שלום, אני מסכימה עם מי שהמליץ לך על טיפול מסוג זה. בהחלט ניתן לעזור לביתך לקבל כלים להתמודד עם פחדיה וקשייה. על פי האינפורמציה שנתת כאן, ייתכן שכדי להתחיל בטיפול בעזרת כלבים (או בע"ח), מכוון שבסוס יש את אלמנט הגובה. אך אני לא פוסלת גם רכיבה טיפולית, ניתן להתחיל בעבודה מהקרקע שיש בה הרבה יתרונות ולעבוד לפי הקצב של בתך. הייתי שואלת אותה למה היא מתחברת יותר (שתי אופציות, לא יותר)וכך יהיה לה חלק בהחלטה, דבר שיגייס אותה יותר מראש לטיפול זה, מתוך תחושה שהיא בחרה בזאת. לגביי חווה באיזור שלך, אני לא כל כך מכירה. אני יודעת שיש בנצר סירני חווה. והכי טוב לחפש ברשת וללכת להתרשם מהמקום לפני, אני בטוחה שיש עוד. אני מאחלת לך ולבתך בהצלחה!
שלום, תוכל למצוא ברשת מגוון רחב של מידע בנושא. הייתי ממליצה לך לחפש גם באנגלית. לרכיבה טיפולית ישנם מעט מאד מאמרים בעיברית לצערי. אך לטיפול באמצעות בעלי חיים אולי תוכל לפנות למכללות אשר מכשירות מטפלים באמצעות בעלי חיים ולבקש גישה לסיפרייה שלהם. שיהיה בהצלחה!
שלום קרן, תנאי הקבלה לתכניות השונות לפסיכותרפיה משתנים מאוניברסיטה לאוניברסיטה. ברוב התכניות מתקבלים פסיכיאטרים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים קליניים בעלי תואר שני ועם ניסיון בעבודה טיפולית תחת הדרכה. אחת התכניות ה"ליבראלית" יותר היא התכנית של מכון "מגיד" שליד האוניברסיטה העברית המלמד פסיכותרפיה אינטגרטיבית. ידוע לי שלשם מתקבלים גם בוגרי מקצועות אחרים, כגון רופאי משפחה, אך אני בספק לגבי סיכויי הקבלה של מי שסיים את המסלול שאת סיימת. למכון זה מספר סניפים ברחבי הארץ. אפשרויות שסיכויי הקבלה אליהם יותר סבירים עבורך הם טיפול בהבעה/יצירה או טיפול באמצעות בעלי-חיים (נלמדות גם במכון מגיד וגם במקומות אחרים ברחבי הארץ), אך קחי בחשבון שמדובר בתחומים מאוד ספציפיים וחדשים, שיהיה קשה לבסס עליהם פרנסה לפחות בשלב זה. אפשרות נוספת היא ללמוד טיפול התנהגותי-קוגניטיבי בלבד באוניברסיטת דרבי, למשל, לימודים יקרים מאוד, אך עם תנאי קבלה הרבה יותר גמישים. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com
הדס ערב טוב וברוכה הבאה לפורום שלנו, ישנו ארגון שנקרא "צרכנים נותני שירות" שדרכו יכולים צרכנים לעבוד בכל מיני מסגרות שיקום. להלן הקישור http://www.shelpro.co.il/Pages/Site/Details/NewsDetailsPage.aspx?ID=15 כאשר יפתח שוב בית הספר לשיקום אני מניחה שיפתח גם קורס נוסף שזה הנושא שלו. בשנה האחרונה היה קורס כזה. בהצלחה ענת
שלום רב, אכן אלו תופעות לוואי אפשריות. עליך לחזור לרופא שהמליץ על התרופה כדי לקבל פתרון אחר. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
שלום מתכננת, היא התקבלה לסניף הנמצא בכפר ערבי של מכון "מגיד" המפעיל תכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית במסגרת היחידה ללימודי חוץ של האוניברסיטה העברית. התקשרי לטלפון 02-5881564 ובקשי שישלחו לך חוברת מידע למועמדים. התכנית בהחלט טובה. אני מכיר את תכנית הלימודים. יכול להיות שתצטרכי להתפשר על הסניפים היותר פריפריאליים, אבל סגל ההוראה הוא אותו סגל. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com
שלום לילי, עם כל ההערכה שיש לי לתחום החשוב של טיפול בעזרת בע"ח, מדובר בתחום חדש יחסית האמור להיות משלים לטיפול פסיכולוגי קונבנציונאלי. טיפול אצל פסיכולוג של ילדים, ללא ספק, עדיף במצב שבו קיימות מחשבות אובדניות. לטיפול זה הייתי מוסיף התייעצות עם פסיכיאטר מומחה לטיפול בילדים, לפחות להתייעצות חד-פעמית. הסיבה היחידה להשאיר את המטפלת בעזרת בע"ח בתמונה היא אם לילד עצמו קשה להיפרד ממנה, אך ברור שהטיפול הזה אינו מספיק. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com
עמי שלום רב, נראה לי נכון לבדוק את שורשי הקשיים של הילד, ולא לחשוב שכלב בבית יפתור את הבעייה. ילד בגיל 9 איננו מיועד להיות עצבני ולהרוס את חיי הבית והנישואין. סביר מאוד להניח שקורה משהו לילד, או לכולכם. בנוסף, ילד בן 9 שנים איננו מחליט האם ילך לפסיכולוג או לא ילך. אתם ההורים שלו, ואתם תחליטו מה טוב בשבילו. לסיכום, נראה לי שעליכם לעבור תהליך טיפולי משפחתי, לוודא מהם הקשיים המונחים על כתפיו של הילד ומאין הם באים. לפעמים הקשיים באים מתוך הבית, לפעמים מביה"ס או מהחברה אליה הינו משתייך, לפעמים מבני משפחה אחרים שאינם גרים איתכם. יש לבחון את כל האפשרויות ולמצוא לכך פתרונות. בכל מקרה, אתם - ההורים, חייבים לקבל ייעוץ כיצד להתמודד עם מצבים קשים אלו וכיצד לשמור על שלמות הבית והמשפחה. לתקופת ביניים, עד אשר יווצר תהליך בונה ויעיל, ייתכן מאוד שיהיה צורך לתת לילד טיפול תרופתי נוסף לריטלין או שונה מריטלין. בהצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט [email protected]
אבא מודאג שלום. אכן בתך עברה הרבה .. ויש לחפש דרך לעזור לה וכל דרך טיפולית לגטימית ..טיפול באומניות ,טיפול באמצעות בעלי חיים .. טיפול בתנועה ופסיכודרמה . בהצלחה מיכל .
לימור שלום רב, על-פי התאור שלך אכן הנושא המרכזי הינו קשיים רגשיים. דרכי הטיפול המקובלות בגיל 8 שנים הינן: טיפול פסיכולוגי או תרפיה באמנות או תרפיה בתנועה או תרפיה במוסיקה או תרפיה באמצעות בעלי-חיים. הפורום עומד לרשותכם בכל מקרה של שאלה נוספת. בברכה, ד"ר מ. למפיט
שלום ירדנה, מאחר והאילמות הסלקטיבית יכולה להשפיע באופן נרחב על חיי הילד והמשפחה, הטיפול ה'טוב' בה, צריך לתת מענה רחב ככל האפשר, ולהביא בחשבון, מלבד את הילד עצמו, גם את ההורים והמשפחה ואת המסגרת החינוכית בה הוא שוהה. לכן, כדי שהטיפול בילד יצליח, חשוב לבטיח סביבה רגועה ומכילה בבית ומחוץ לו. ככל הנוגע לטיפול בילד עצמו, יש לשלול לפני הכל קשיים שפתיים-תקשורתיים (אצל קלינאית תקשורת). הטיפול באמצעות בעלי חיים הוא טיפול טוב ומקובל בסלקטיב מוטיזם, וכמוהו גם כל הטיפולים ההבעתיים (כגון טיפול במוסיקה, באמנות, דרמה או תנועה). מאחר ומדובר בהפרעת חרדה בעלת מרכיב חברתי, חשוב לכלול בטיפול גם מרכיבים התנהגותיים, שיתרגלו את הילד באמצעות טכניקות של חשיפה, להתמודד עם החרדה החברתית. כדי להיות בטוחים שהטיפול אכן טוב ומספק, יש להעריך היטב את עוצמת התופעה, את המשאבים הקיימים, ואת התגובה של הילד לטיפול. אני מזכירה לך את חשיבותה של התמיכה המשפחתית ויכולת ההכלה של ההורים, כמרכיב מהותי ומרכזי בהצלחת הטיפול. בהצלחה ליאת