אין להשאיר שדה זה ריק. אין להשאיר שדה זה ריק.


בודק הסימפטומים


ד"ר בוריס קניאזר, מומחה ברפואת עיניים

פורום לקויות למידה


אלמוג בן-שחר נאוה
שמי אלמוג בן-שחר נאוה, אשת חינוך אדוקה ושרופה . מורה למקצועות השפה העברית ואסטרטגיות למידה. בשש השנים האחרונות עיסוקי המרכזי הוא הוראה בעיקר לתלמידים לקויי למידה. מערכת החינוך שלנו אינה מצליחה לתת מענה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. באמירה זו איני מכוונת לתלמידים לקויי למידה דווקא, אלא לתלמידים חלשים, מחוננים, רגישים הזקוקים ליחס אישי על מנת להתקדם ובקצרה: לכל תלמיד שאינו עונה על ההגדרה ממוצע. אחר בילוי של 12 שנים במערכת החינוך הקונבנציונלית שלנו תוך מאבקים יום יומיים בעוולות , אי סדרים, חוסר נכונות לשתף פעולה, או חוסר ידע ועניין בסיסיים, הגעתי למסקנה סופית כי המערכת זקוקה לרענון משמעותי ומן היסוד. כמו כן הבנתי כי פעולה מתוך המערך החינוכי הקיים אינו יעיל ואינו מספיק. בשלב זה הקמתי לפני שנה וחצי מרכז למידה ותמיכה, אשר פועל במקביל לבתי הספר ומאפשר כניסה למערך תומך וחם, אשר מסייע לכל תלמיד המגיע אליו להתגבר על פחדים, משקעי כישלונות והעיקר הגעה לאמונה בעצמו. מכאן, כידוע, כל חלום ניתן להגשמה. בשנים האחרונות נפוץ המושג לקוי למידה, או לקויות למידה. המודעות לנושא זה אמנם גדלה , אך עדיין רב בו הנסתר על הגלוי. כוונתי היא כי חוסר הידע גובר ברוב המקרים על היכולת לזהות ולסייע. בנוסף וחמור מכך מערכת החינוך שלנו אינה ערוכה לתת מענה לתלמיד בעל צרכים מיוחדים. המורים אינם מכירים את צורכי התלמידים, ואין כל נכונות להשקיע משאבים על מנת להקצות משאבים ושעות עבודה שייוחדו לצורך זה. אחת ממטרותיו המרכזיות של פורום זה הוא לעורר מודעות לצורכי התלמידים, לגרום להכרה אמיתית בצרכים המיוחדים של כל תלמיד והבנה כי לא ניתן להתייחס לכיתה בה 40 תלמידים באופן אחיד כאילו צורך האחד שווה לצורכי כולם.
הודעת חשובה
גולשים וגולשות שמעוניינים לפנות למנהלת הפורום בנושאים רגישים יותר, מוזמנים לשלוח מייל לאלמוג בכתובת: bedarki@coolmail.co.il
חיפוש מתקדם
פ-ח-ד
מחבר:כפיר
תאריך:21/10/2005
שעה:16:54
ראשית, אשאל שאלה, "מדעית" ואח"כ אתייחס לשאר...
יש לצערינו המון שנתקלים בקשיים באנגלית האם כולם לקויי למידה?
ושאלה "מדעית" נוספת למה הכוונה כשאמרת שהבעה בכתב שונה מהבעה בע"פ?

נכון יש פער בין התפקודים הביצוים למילוליל(כתיבה, ציעור הברגה ומטלות טכניות לעומת עבודה עם מלל, חשיבה מילולית וויוכלת חשבונית), ויש פער בין היכולת בעברית (תפקודי שפה ) לבין האנגלית.. אך בעברית לא מופיע פער בתת מיומנויות שפה...(הופיע איחור התפתחותי שכנראה שהפיע על האנגלית...9...

זה למדע וכעת לשאר...

את בהחלט צודקת וכשאמרתי לבדוק בנכללה התכוונתי בעיקר למצות את התמיכה הרגשית שיכולה או יכולה להינתן שם גם במחיר של הפניה למוסד חיצוני שנותן שירותים כאלו לסטודנטים.... הפסיכולוגיתאצלנו נותנתפסיכותרפיה אך לא בטוח שתסכים לתתפסיכותרפיה בהתרעבות ארוכה ולכן במידה כזו היא תפנה אותי לאחר התרשמות מהקשיים הרבים במכלול הרגשי , היא תוכל לכוון לכתובת הנכונה...

הפחד ממסגרת חדשה בוודאי מלווה גם את חבריי לעתיד לספסל הלימודים מי יותר ומי פחות, כי אחרי הכל מדובר עבור רובינו בדרך חדשה עם תמורורים ואותות לא מוכרים עם בעלי תפקידים חדשים ועוד כל זאת בסביבה תחרותית מאוד , הישגית ואקדמאית מאוד...אך...
מדובר במכללה ולא באוניברסיטה ומי שימשיך אתי לאוניברסיטה הוא מי שהתחיל אתי כאן, וכולנו בוגרים וואחראים (עובדה שרצים אחרינו כל מיני פרוייקטים לחונכויות), וכיוצא בזה אמפתיים ואכפתיים יותר מאשר בתיכון...
ברור לי שזו דרך חדשה מרתקת ואפיול אחת האחמ"שיות שלי (היחידה מבין ארבעה+ מנהלת ) שאמרה לי בהצלחה ואמרה שאני יהנה בהרפתקאה, ומחככה לי הרפתקאה מדהימה.....
ואולי האוןפ בו אני עוזב עבודה ומתחיל לימודים מראה על פינוי הזמן והדרך ללימודים וכולי תקווה שבעוד שבועיים לאחר השבוע הראשון והשני אראה שהשד לא כל כך נורא ואולי אפילו אוכל לספר כמה חוויות טובות אך יחד עם זאת אני מודע לכך (בהחלט יש פעמים שיותר וכאלו שפחות), שהדרך לא תהיה קלה ואולי רצופה מהמורות ,קשיים ומכשולים בגלל שזו התחלה חדשה בארץ עם חוקים לא מוכרים....בארץ בה הדרישות גבוהות ומרובות ...אך עדיין עברתי בדרך הזו מס' פעמים בחיי והיא כל פעם מפחידה מחדש כמו כשעולים או יורדים ברכב או ברגל מהר, תמיד זה מפחיד בהתחלה , אח"כ נהנים מהנוף אך נזהרים לא ליפול ואחר כך זה פשוט זורם וממשיכים בהליכה או בנסיעה.. כך אני חושב בדרך הזו הייתי לפני התיכון, לפני הצבא, לפני השחררור , לפני הנסיעה לאילת בתחילת העבודה הקודמת ובתחילתה של הנוכחית.. והנה אני שוב לפניתחילת דרך..

כל הדרכים עד היום היה בהם הכול, טוסב ורע.. השאלה כרגע כשבוע לפני תחילת הדרך.. במה אני בוחר בטוב? או ברע ובמאיים ?
התנהגותית-קוגניטיבית מה שיגכידו הפסיכולוגים יגידו לי לבחור בטוב, מה ששנינו קוראים ה"ידיעה, ההכרה לבין האמונה לבין שניסיון העבר לימד לבין מה שהחיים החל המלידה והיציאה לאויר העולם (למרות שאיני זוכר זאת)ועד היום לימדו אותי בדרכם הקשהץ....


יהיה טוב....

באהבה ורק טוב
כפיר

מחבר:
(ניתן להשתמש בשם בדוי)
אימייל:  
(לתשומת לבך: כתובת האימייל לא תוצג באתר)
מספר טלפון:
(מספר הטלפון לא יוצג באתר אלא רק לעיני מנהל הפורום)
כותרת:  
תוכן ההודעה:
עם הלחיצה על הכפתור שלח, אני מאשר/ת שהבנתי שהתכנים המופיעים באתר נועדו לספק אינפורמציה בלבד
ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם מומחה. נא לעיין בתנאי השימוש באתר.
אבקש לקבל תגובות לשאלתי, פרסומים ומידע בריאותי לאימייל שלי.
הודעה\מחבר
תאריך ושעה
  חזרתי    כפיר 
20/10/05 19:49
20/10/05 23:05
  לא חלילה    כפיר 
21/10/05 00:29
  אגב שכחתי לומר    כפיר 
21/10/05 00:36
  פ-ח-ד    כפיר 
21/10/05 16:54
  בנוסף    כפיר 
21/10/05 20:17
מאוד מבולבל חזרתי מהחלק הראשון של האבחון , המאבחנת נתנה לי טפסים למלא בבית ולהחזיר לה בשבוע הבא במבחנים ה"קבצותיים". נראה לי (ואל תעילבי שאני מתקן ו"מוכיח") שלא הבנת את פירוש המבחנים הקבוצתיים והיום העלתי את החשש הזה וכל מה שהעלתי כאן אתמול מול המאבחנת והיא , הייתה נחמדה ולא כעסה ששאלתי והרגיעה ואמרה שבעצם המבחנים האלו מעבירים בקבוצות קטנות של סטודנטים מאחר והמכון הוא פרטי אך נותן שירותים לסטודנטים ,ולכן כמקום שרוצה להוריד עלויות חלקו את האבחון למבחנים שבהם יש צורך בצפייה מאבחן שהם נעשים באופן אישי ואילו יש בנוסף מבחנים שהיה באמת עדיף שיהיה מאבחן אך משיקולי עלויות הם העדיפו להעביר את המבחנים האלו ברמה הפסיכוטכנית ...היא גם על הדרך הסבירה לי שהם כמכון רוצים להוות על המאובחן גורם מרגיע ולא מלחיץ ולכן כל סטודנט שיבקש זאת ייבחן במקביל ל"חבריו " לאבחון בחדר נפרד לבד.... אין בשום חלק של הבחינה :דינמיקה קבוצתיית כלשהי והמבחנים בודקים אך ורק תפקודים שכליים ברמה המקובלת(חשבונית ,צורנית מילולית וכנראה גם הפשטה וכו') (ולדעתי גם תפקודי רגשיים במבחני השלמת משפטים או/ ציור וסיפור כי לא עשו לי שום תשאול רגשי...). אז האמת היה בסדר... אך החשש אומנם ירד אך נשאר ..שאולי עצם "ההצלחה" במבחנים ברמה גבוהה מעלה את השאלה האם יש בכלל לקות..אך: כששאלתי האם ע,פ מה שראתה מתוך העבודות שלי היא לא רצתה ואולי במידה רבה של צדק לתת דברים שהיא כרגע לא יכולה לעמוד מאחוריהם... אך היא רמזה כשדיברנו על האנגלית שאחת המילים שחשבתי שתרגמתץי אותה נכון היא בעצם תורגמה לא נכון בגלל החלפת פירוש לפי צליל... היא שאלה על הקושי ועל רמת ההתמודודת ועל ההתפתחות ויש הרבה דברים ששכחתי להגיד היא אמרה שהיא תהיה בשבוע הבא ואמלא את הטפסים (שבדיוק שואלים על זה), ואולי אגיע מס' רגעים קודם ואומר את מס' הדברים ששכחתי ובנתיים רשמתי בצד... אני עכשיו יספר על החוויה אך לא תוכלי לתת חוות דעת כי לא היית שם אך תוכלי להבין מהיכן מקור החשששות שיעלו בהמשך.. היא נתנה לי להעתיק צורה שאני מכיר אותה מאבחון קודם ואפילו באבחון הקודם הסבירו לי מה היה לא בסדר.. הסברתי לה שזה בוצע ואני יודע מה עומד מאחורי זה. היא אמרה שבכל זאת אעתיק אותה ואח"כ ביקשה שאצייר אותה שוב..לאחר מס' דקות.. וגם הייתה בדיקה של מס' צורות בסיסיות מספרים אותיות אנגלית ועברית ואחרי 10 שניות הייתי צריך להעתיקן.... מה שהיום אני יודע בניגוד לאבחון הקודם או אולי כמו שם..אך כאן יותר שכל צורה פורקה להוראות ופקודות ואני חושש שהיא תפסס את הקושי החזותי ובזיכורן החזותי שלי....ולכן הצלחתי "לרמות" אותה בכך שאמרתי במוח יש כאן עיגול עם שלוש נקודות בפנים ויש א,ב,ג ,ABC123 משולש ריבוע ומשושה היא גם פלטה(פליטה פרוידניאנית...חחח...) שאם יש קושי גרפומוטורי היא תרשום את הפירוש המדוייק ואיך הוא התבטא באחון כגון "אחיזת השרירי היד על העיפרון הייתה נוקשה" וזאת מבלי שהזכרנו את הקושי הגרפומוטורי אלא כל הזמן דיברנו "מוטורי" "מוטוריקה" לא הזכרתי את הקושי הגרפומוטורי... באנגלית היה לי מבחן אוצר מיילם לתרגום משפטים, רובם היו קלים והצלחתי אך עדיין היו טעויות ועדיין היו משפטים שלא הבנתי הכל ובחלק הבנתי מתוך הקשר... אח"כ היא בדקה קריאה בקול ששוב כאן לא הייתה בעיה הקריאה שלי הייתה תמיד פונטית טובה.. אח"כ היא הקריאה לי סיפור ושאלה שאלות רק בפעם השנייה הבנתי מי נגד מי ויכולתי לענות בחלקיות על השאלות... אח"כ בדקה קריאה דמומה ונתנה לי לענות על שאלות בכתב לא הבנתי הרבה חוץ צכך שמדברים על הרס המין האנושי על יערות הגשם ולנזקים שזה גורם....אך השאלות לא היו קלות והיו נורא מבלבלות. אחרי האבחון בעברית (שכלל : הכתבה, הבנת הנקרא, קריאת מילים קיריאה קולית ודמומה, העתקת צורות ובד' זכרון במילים , ספיור וספורות וסהיפוך ספרות, התאמת סמל לסימן והשוואה בין טורי הדפסה).ובאנגלית שהביא קצת תסכול שנה שוב אני עם הקושי.. הגיע החלק של האמנזה... בו הצלחתי להירגע קצת כי היא אמרה שאומנם היא לא בדקה הכל והיא עדיין לא יודעת מה הקושי אך ביקשה ממני לספר על הקושי, סיפרתי לא הכל אמרית בגלל חוסר ארגון בשיחה ובסדר הדברים ולכן דברים נשכחו.. היא לא רצתה לתת חוות דעת כאמור אך הרגיעה כי המכללה לא תתערב בשיקוליה המקצועיים ... אך השאלה המקננת בלב ושתפתי אותה בכך האם לקוי יתגלה למרות כל ההצלחות? ככי כללית הרגשתי הייתה "שהצלחתי טוב מידי" אך היא שאלה שאלות על סיכול אותיות או שגיאות כתיב הסברתי שלא היה בעבר אך סיפרתי שהרבה פעמים המוח יותר מהיר מהעיניים והידיים.. נשמטת פה ושם מילה (שלפעמים יכולה להיות משמעותית כגון "לא") היא שאלה אם זה קורה גם בקריאה סיםרתי לה שכאשר הקריאה בלחץ אז כן והיא שאלה על קפיצת שורות בהתחלה אמרתי לא, אח"כ שאלתי למה הכוונה ואז נזכרתי שלפעמים זה קקורה ולכן אני משתמש ב"אצבע" לעתים קרובות ובעבירית אני אחזור אחורה ואבין, באנגלית זה מוציא אותי מריכוז ואני לא מבין באמת מי נגד מי..סיפרתי על הלבטים לאבחון והיא חזקה את מיש שאמרה שהקשיים באנגלית הם קשיים שלא הופיעו בערית או שהיו לי מספיק כוחות לפצות עליהם..היא שאלה על סוג תמיכה והתאמות וחשבתי על הקראה, שכתוב אוח,כ זמן לבחינה ושאלתי אותה מה היה עוד אפשרי לעזור לארגון היא הציעה סדנת א. למידה, חונכות וכ. צילום, הסבתרי לה שלא ברור לי מה החונך יעזור , כי הרי הוא לאיעזור לי ללמוד אחרת... היא הקשיבה להכל ואמרה שהיא עדיין לא יכולה לומר כלום והיא תצטרך לחכות לחלק השני ואח"כ לבדוק ציוני גלם ובלה בלה דרכי עבודה וכו'... לגבי שיחת הסיכום, היא אמרה שהם לא נוהגים לעשותזאת עם סטודנטים כי זה כרוך בעלות נוספת, הדיקנים עושים זאת ואם עדיין לא יהיה ברור אוכל לפנות דרכם אליה ואם עדיין אצטרך אותה היא מוכנה תמורת תשלום וסף להבהיר את האבחון שכבר ייכתב בצורה שאבין אותה בנוסך לשיחה הבהרה וסיכום שתהיה לי המכללה מה לעשות עם המחשבות שמתרוצצות על כך שלא בטוח שהלקות תבוא לידי ביטוי כי באנגלית יכול להיות שזה באמת רק אוצר מילים והשאר הכל בדר.. והמבחנים היו בסדר....הרי אי אפשר חדעת מה יעלה באבחון....
אבל אני מעדכן ומבקש לפחות התיייחסות- ואני לא בא חלילה בטענות ... אני בכוונה פותח תגובה כי אני יודע שדוקטורס לפעמים לא מתרעיעים לך על הודעה חדשה ואת לא רואה אותה.. או שאולי את באמת עסוקה ולא אפריע לך... ממתין לתשובתך... ואולי בפעם הראשונה...-באהבה ממני כפיר
כפיר, ערב טוב קודם לכל אומר לך שאיני כועסת עליך גם כשדרך כתיבתך ביקורתית, ובוודאי לא מפני שאתה מבקש לשאול ולברר. אני מקבלת בחום את הסקרנות, החקרנות וגם החשדנות, שמצוייה בין השורות אפילו אם אינך מתכוון. באשר להודעתך הנוחית לא נעלבתי, ואני שמחה לשמוע כי שאלת את כל היושב על לבך. ובאשר לאבחון עצמו - תיארת כאן בפירוט מדהים את תהליכי האבחון בפרקיו השונים. תיאור זה כלל הצלחות רבות, אך גם לא מעט קשיים או כשלים. לעניות דעתי אין כל סכנה כי ליקוי הלמידה שלך לא יבוא לידי ביטוי באבחון כה מפורט, וזאת לצד העובדה כי אחד הממצאים יהיה מן הסתם כי יכולותיך המילוליות גבוהות בהרבה מן הממוצע וכך גם מספר תחומים לא מבוטל בחישוב מנת המשכל. אני מתקשה למצוא מילים נוספות שירגיעו אותך מלבד הביטחון המלא שלי בך, וביכולותיך. אני מאמינה שעם כל התחכום והמחשבה הרציפה מה מצפים שאומר, אכתוב או אעשה, לא הצלחת "לרמות" ולהעלים את הקשיים. ובוודאי לא את התרגשותך וחששותיך הרבים. האבחון הוא רחב מאוד ונשמע לי מקצועי ורציני. נסה לדאוג פחות ולהאמין יותר למרות נסיון העבר. כך תחווה את מהמורות החיים בקלות ושמחה רבה יותר. ואם תרשה לי מספר מילים נוספות: אני מעריכה מאוד את הכנות שלך, את המוכנות לשתף ברגעים הקשים ביותר, בפחדים ההיסוס ההצלחות וההתמודדות המדהימה שלך עם אתגרים כל כך לא פשוטים. לכבוד הוא לי להיות כאן בשבילך ולצדך לאורך כל הדרך. שלך אלמוג
כפיר יקר, אני קוראת את הודעותיך בעיון רב ובמלא תשומת הלב. בתגובותיי אני משקיעה זמן ומחשבה רבים, ולכן הן נכתבות אך ורק כאשר ברשותי מספיק זמן פנוי למחשבה. כפי שאתה יודע, אני עובדת בכמה משרות, ולעיתים איני מצליחה להתפנות במהלך היום ולהגיב להודעות בפורום. עם זאת אומר לך כי בהחלט זכרתי את קיומו של האבחון והמתנתי במהלך היום לתגובה ממך ואף שמחתי , כאשר זו נתקבלה . שלך אתך תמיד באהבה אלמוג
מה שנכון נכון וסליחתי ממך מראש... פשוט לפעמים תקלות טכניות קורות במערכות הפורוומים בדוקטורס ומנהלי הפורומים לא רוים הודעות חדשות עד שלא משורשרות וראיתי שהגבת לאחרים אז חשבתי שמדובר בתקלה... באהבה כפיר
שגם המאבחנת שהכירה אותי בדיוק שעתים וחצי אמרה בסוף על החשש שאמרתי שיש כאן פער כי מצד אחד אני בעל יכולת מבלי להשתחצן גבוהות ומצד שני פער באנגלית ובכתיבה... היא עצרה וקטעה אותי בעדינות אמרה , בהחלט בולט כושר ביוטי מצויין ועשיר בע"פ, יכולת ביטוי עשירה ומיוחדת.... אז אכן צדקת.. לא רק את חושבהת כך.. (ולא רק ההוריםן מסתבר שיש מס' כאלו שגם לאחר מס' דק' מבחינים בזה..), אני מאמין שבדומה לאבחון הקודם ,בהיבט הרגשי יעלה הנושא של חרדה מכישלון והרגשת יוצא דופן (שיש צורך להוכחה), אך אולי כעת עולה יותר גם החשש מאיך הסביבה תופסת אותי והחששות מעצם תהליך האבחון והתמודדות ם הקושי, דבר שבהחלט יצריך דיון נוסף ומחודש מול צוות הייעוץ של המכללה..... ככה זה, השנים עברו, המאבחנות התחלפו , צעירה החליפה מבוגרת ומנוסה ואני עדיין רגשית נשאר ההוא שמבחוץ אין לו כלום אך מבפנים קשה להוכיח , ככה זה הרי הקושי מופיע רק שיש צורך בו , לא כשאין צורך בו.... באהבה ולילה טוב, כפיר
בוקר טוב, ראה, לקוי למידה בהגדרתו הוא מי שנמצא אצלו פער גדול ומשמעותי בין תחומים שונים. מכאן איננו צריכים להתפלא על ההבדלים הניכרים בתפקודך בעברית מול אנגלית או בין יכולות ההבעה בעלפה לכתב. כפיר, יש לך קשיים רגשיים מהותיים. קשיים אלה משפיעים מן הסתם על כל תחומי החיים והם מפתחום שלוחות ומתגברים מאוד בכל פעם בה אתה מרגיש שאתה צריך להוכיח את עצמך. אתה מעיד על יכולות גבוהות וכישורים מרשימים, אך הפער המשמעותי ביותר אצלך הוא המרחק בין הידיעה לאמונה. אתה עוד לא בטוח ביכולותיך, אינך יודע אם אתה מספיק טוב בשביל... להתקבל ללימודים, לעבודה, להיות ראוי להערכה, להיות תלמיד מן המניין במכללה וחשוב מכל - אינך בטוח שאתה יכול להיות אתה. הפחד כיצד תיתפס בעיני החברה, האם תתקבל ומה ( בעינך בלבד ) תצתרך לשנות על מנת להגיע לאותו מקום של קבלה בהחלט דורש דיון וטיפול אך לא במכללה. פעם אחת ולתמיד תהייה חייב להתחיל ולסיים טיפול רגשי. רמת החרדה הפנימית שלך עוצרת ובולמת אותך בכל התחומים. אתה חייב להשתחרר מן האזיקים. לא תוכל להתמודד עם כל האתגרים שבדרך עם מטענים קשים כל כך. אל תבין לא נכון, אני משוכנעת שתצליח בלימודיך במכללה, ואף מוכנה להתערב כי בסופו של דבר תסיים את התואר בהצטיינות. אני משוכנעת שחבריך לספסל בלימודים יקבלו אותך ויאהבו אותך בדיוק כפי שאתה, אך על מנת למנוע כאב וקושי, על מנת שתוכל לצעוד בדרך הראשית ולא מסביב ללא ספקות, אתה חייב להתמודד עם עצמך. שלך אלמוג
ראשית, אשאל שאלה, "מדעית" ואח"כ אתייחס לשאר... יש לצערינו המון שנתקלים בקשיים באנגלית האם כולם לקויי למידה? ושאלה "מדעית" נוספת למה הכוונה כשאמרת שהבעה בכתב שונה מהבעה בע"פ? נכון יש פער בין התפקודים הביצוים למילוליל(כתיבה, ציעור הברגה ומטלות טכניות לעומת עבודה עם מלל, חשיבה מילולית וויוכלת חשבונית), ויש פער בין היכולת בעברית (תפקודי שפה ) לבין האנגלית.. אך בעברית לא מופיע פער בתת מיומנויות שפה...(הופיע איחור התפתחותי שכנראה שהפיע על האנגלית...9... זה למדע וכעת לשאר... את בהחלט צודקת וכשאמרתי לבדוק בנכללה התכוונתי בעיקר למצות את התמיכה הרגשית שיכולה או יכולה להינתן שם גם במחיר של הפניה למוסד חיצוני שנותן שירותים כאלו לסטודנטים.... הפסיכולוגיתאצלנו נותנתפסיכותרפיה אך לא בטוח שתסכים לתתפסיכותרפיה בהתרעבות ארוכה ולכן במידה כזו היא תפנה אותי לאחר התרשמות מהקשיים הרבים במכלול הרגשי , היא תוכל לכוון לכתובת הנכונה... הפחד ממסגרת חדשה בוודאי מלווה גם את חבריי לעתיד לספסל הלימודים מי יותר ומי פחות, כי אחרי הכל מדובר עבור רובינו בדרך חדשה עם תמורורים ואותות לא מוכרים עם בעלי תפקידים חדשים ועוד כל זאת בסביבה תחרותית מאוד , הישגית ואקדמאית מאוד...אך... מדובר במכללה ולא באוניברסיטה ומי שימשיך אתי לאוניברסיטה הוא מי שהתחיל אתי כאן, וכולנו בוגרים וואחראים (עובדה שרצים אחרינו כל מיני פרוייקטים לחונכויות), וכיוצא בזה אמפתיים ואכפתיים יותר מאשר בתיכון... ברור לי שזו דרך חדשה מרתקת ואפיול אחת האחמ"שיות שלי (היחידה מבין ארבעה+ מנהלת ) שאמרה לי בהצלחה ואמרה שאני יהנה בהרפתקאה, ומחככה לי הרפתקאה מדהימה..... ואולי האוןפ בו אני עוזב עבודה ומתחיל לימודים מראה על פינוי הזמן והדרך ללימודים וכולי תקווה שבעוד שבועיים לאחר השבוע הראשון והשני אראה שהשד לא כל כך נורא ואולי אפילו אוכל לספר כמה חוויות טובות אך יחד עם זאת אני מודע לכך (בהחלט יש פעמים שיותר וכאלו שפחות), שהדרך לא תהיה קלה ואולי רצופה מהמורות ,קשיים ומכשולים בגלל שזו התחלה חדשה בארץ עם חוקים לא מוכרים....בארץ בה הדרישות גבוהות ומרובות ...אך עדיין עברתי בדרך הזו מס' פעמים בחיי והיא כל פעם מפחידה מחדש כמו כשעולים או יורדים ברכב או ברגל מהר, תמיד זה מפחיד בהתחלה , אח"כ נהנים מהנוף אך נזהרים לא ליפול ואחר כך זה פשוט זורם וממשיכים בהליכה או בנסיעה.. כך אני חושב בדרך הזו הייתי לפני התיכון, לפני הצבא, לפני השחררור , לפני הנסיעה לאילת בתחילת העבודה הקודמת ובתחילתה של הנוכחית.. והנה אני שוב לפניתחילת דרך.. כל הדרכים עד היום היה בהם הכול, טוסב ורע.. השאלה כרגע כשבוע לפני תחילת הדרך.. במה אני בוחר בטוב? או ברע ובמאיים ? התנהגותית-קוגניטיבית מה שיגכידו הפסיכולוגים יגידו לי לבחור בטוב, מה ששנינו קוראים ה"ידיעה, ההכרה לבין האמונה לבין שניסיון העבר לימד לבין מה שהחיים החל המלידה והיציאה לאויר העולם (למרות שאיני זוכר זאת)ועד היום לימדו אותי בדרכם הקשהץ.... יהיה טוב.... באהבה ורק טוב כפיר
ידוע ילח שאנשים בכל מקום הם אנשים והיו מכל הגיוונים והסוגים...כמו בכל מקום אך נכון יש פער ביכולת "צביעה שלי את הולם"... וממסקנה ששכולם אנשים בכל מקום אגיע למסקנה שחלקם נחמדים יותר וחלקם נחמדים פחות, חלקם תחרותים יותר וחלקם פחות.. וכך הכל בחיים פחות או יותר בעצם..
כפיר לילה טוב, תחילה למדע. התשובה לשאלתך הראשונה היא: בהחלט לא. לא כל המתקשים בלימוד אנגלית או כל שפה זרה הם לקויי למידה. כאשר אני מדברת על פערים והערכה שונה בכתב ובעלפה אני מתייחסת ילכולות קלט ופלט. כיצד יבינו אותך טוב יותר, וחשוב מכך מהי הדרך האופטימלית עבורך להביע את עצמך בלמידה. הקצוות בין יכולות ההבעה בכתב ובעלפה מעידים על פי רוב על ליקוי למידה ומסמנים אותו. ( אצלך ניכר הפער פחות בעברית ויותר בשפה זרה ). הנכונות שלך להתמודד עם הקושי מעידה על אומץ רב וכן על כנות ואמינות. זהו בסיס מצויין לשינוי כיוון ורקע המבטיח הצלחה בהמשך. אני יודעת כי מסלולי החיים שלך קצת שכפלו את עצמם. אולי פעם היגיע הזמן ליצור מסלול חדש, שונה ואחר. אולי הפעם ניתן להיתקל בקשיים חדשים ולנסות שלא לפגוש שוב את הפחדים והטעויות מן העבר. תמיד אפשר לעשות חדשות... בחודשיי הלימוד הראשונים, לפחות סימסטר, אני מניחה שתהיה קצת בהלם. זהו מצב טבעי לחלוטין. אל תתרגש ואל תתרשם מציוניי עבודות ומבחנים נמוכים או מבלבול ותחושת בלגן כללי בתהליכי הלמידה. לאחר מכן הדברים ילכו ויסתדרו כמעט מעצמם. אתה תרגיש יותר בבית, תכיר את הצוות ואת חבריך לספסל הלימודים ותראה, שאתה יכול ! יכול להתמודד עם לחץ, יכול להתמודד גם בחברה זרה וחדשה, יכול להצליח במסלול הלימודים האקדמאי ובסופו של המסלול יכול גם להאמין בעצמך. הפחד הוא טבעי וחיובי. הוא מגן עלינו ומונע אכזבה. אתה היום כבר לא צריך להאחז בו. עברת מספיק אתה מסוגל להתמודד גם בלעדיו. אני נמצאת כאן בשבילך בכל זמן ובכל מצב. אלווה אותך בדרך כל עוד תרצה בכך. אני מאמינה בך ובהצלחתך אין לי כל ספק. בשלב הזה המטרה היא כי תאמין בעצמך לפחות כפי שאני מאמינה בך - וזה הרבה מאוד. הרבה הצלחה בהאבה אלמוג
כפיר, אינך צריך לאהוב את כולם או למצוא חן בעיני כולם. אתה צריך לסמוך על עצמך ולהיות אתה. עם זאת עליך להגיע למצב בו הפחדים לא משתקים אותך. האנרגיות שאתה מוציא כיום על מנת להרגע מתישות אותך ומפריעות לך להגשים את חלומותיך. תהליך כזה לא יהיה פשוט, אך ישחרר אותך ממועקות גדולות ויאפשר לך לפרוץ ולהגשים כל יעד שתבחר. שלך אלמוג

חיפוש מתקדם