עיכוב שפתי- ולקויות למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

20/11/2017 | 13:46 | מאת: לימור

תמר שלום בני בן 4.5 אובחן עם עיכוב שפתי יש לו פער של שנה וחצי בדיבור לפי הקלינאית , האם זה נכון שלילד עם עיכוב שפתי יש גם לקויות למידה? האם כדאי לבצע אבחון לליקוי למידה כבר עכשיו? אודה על תשובתך

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לימור, לפי ידיעתי, יש לעיתים קומורבידיות בין קושי שפתי ללקות למידה, כלומר ייתכן שאדם שסובל מהאחד יסבול גם מהשני (לא בהכרח). בכל אופן, אבחון לקויות למידה נהוג לבצע רק החל מחודש מרץ של כיתה ב'. מציעה להמשיך במעקב עם קלינאית התקשורת ובהמשך עם בית הספר. ניתן, במידת הצורך, לבצע הוראה מתקנת בעברית בשלב מוקדם יותר. בהצלחה.

21/11/2017 | 09:18 | מאת: לימור

תמר שלום תחילה מודה לך על תגובת המהירה המקצועית והעניינית תוכלי להסביר לי למה התכוונת הוראה מתקנת בעברית , זה להביא מורה ולהתחיל ללמד אותו עברית אם כן באיזה בגיל בערך? והאם כדאי להשאיר את הילד שנתיים בגן חובה? שיהיה יותר מוכן לכיתה א'? כמובן בשילוב של עזרה מבחוץ של קלינאית והוראה מתקנת. הוא מקבל כרגע טיפול של קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק הפסקנו אחרי 3.5 חודשים כי הילד התחיל להשתעמם וראו גם שהילד מקדם את עצמו לבד לכן הפסקנו בגן הוא יושב במפגשים לעיתים יש קושי בהקשבה בגלל הקושי השפתי אבל יש שיפור משמעותי משנה שעברה, יש לו אינטרקציה עם ילדים הוא צריך יותר עזרה בתיווך עם ילדים בגלל הקושי השפתי ומקבל סיוע וליווי אישי בנושא בתוך הגן+ גננת שילוב , שעתיים בשבוע אין לו בעיות התנהגות או משמעת , שולט בכעסים שלו , אין לו התפרצויות זעם גם בבית אין לנו קשיים איתו הוא קצת מפונק כי הוא הקטן בבית, ילד רגיל לחלוטין מלבד הקושי השפתי שמשתפר מיום ליום אודה על תשובתך

מנהל פורום לקויות למידה