קושי בהבנת הנקרא- כיתה ה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

14/11/2022 | 20:31 | מאת: מיכל

ערב טוב בתי נחשבת לתלמידה מאד טובה, אחת החזקות בכיתה. מקובלת אהובה. בכיתה לא מפריעה משתתפת..מביעה עצמה בעפ הרבה מעל הרמה. ציוניה בכל המקצועות שואפים ל100.(מתמטיקה..אנגלית) איפה הבעיה? בכל פעם שמקבלת טקסט ארוך בעברית עם שאלות- חוזרת בוכה שלא הבינה כלום ..מצד שני קוראת ספרים והרבה מבינה ונהנית מהם. לא מצליחה להבין. ילדה שקוראת הרבה ומהר כל לילה לפני השינה ובטקסטים מאבדת את זה.. אשמח להמלצתך.

שלום מיכל, במצב כזה מאוד ממליצה על הוראה מתקנת פרטנית של אסטרטגיות למידה - בדגש על הבנת הנקרא והבעה בכתב. חשוב למצוא מורה להוראה מתקנת (ולא מורה פרטית "כללית") שמתמצאת באסטרטגיות שרשמתי. עבודה יסודית שתלמד את ביתך איך להבין את הטקסט (יש הבדל בין טקסט סיפורי לטקסט מידעי, וייתכן שהיא מבינה באופן פאסיבי אבל לא יודעת להסביר את הרעיונות המרכזיים), לזהות מסר גלוי וסמוי, להביע את תשובותיה בכתב וכו' יכולה מאוד לעזור. בהצלחה.

17/11/2022 | 15:56 | מאת: מיכל

תודה תמר על תשובתך המפורטת. ברשותך שאלה נוספת. אם אני כאמא מעוניינת ללמוד את הנושר על מנת לעזור לבתי( יש לי את הסבלנות והזמן והקשר בינינו מצוין היא מאד רוצה שאשב איתה..) האם תוכלי להמליץ לי איפה? אנע בעלת תואר שני. מעונינת רק בהקשר של בתי לסייע לה.

שלום מיכל, אני מבינה את הרצון הטוב אם כי מניסיוני, אם אינך מורה מתקנת (לא כתבת באיזה תחום התואר השני), מידת האפקטיביות יורדת, ויש את עניין הקשר אמא-בת לעומת מורה-תלמידה, שאני מבינה שאת מוכנה לקחת על עצמך. להערכתי המקצועית הכי עדיף למצוא מורה מתקנת לאסטרטגיות למידה, אם את מאזור ירושלים תוכלי לפנות למכון "אות ועוד", לאזורים אחרים בארץ תתייעצי עם אגודת אגד"ל (מומחים ללקויות למידה). על מנת ללמוד בעצמך את התחום כדי לעבוד עם ביתך- תנסי לבדוק אם זהבה קלנר מעבירה השתלמויות בנושא, או תבדקי גם עם אגד"ל. המון הצלחה.

מנהל פורום לקויות למידה