אבחון פסיכודידקטי: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מדריך לאבחון הפרעות קשב ולמידה

האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת אבחון פסיכו-דידקטי? אילו התאמות נעשות כדי להקל על ילדים הסובלים מלקות למידה? הגעתם ליום ההורים והמורה אמרה כי הילד מוכשר, אך אינו ממצה את הפוטנציאל שלו. מתחילת כיתה א' שמתם לב שהילד שהיה חביב הגננת, מתקשה בלימודי הקריאה וציוניו נמוכים. המורה המליצה על בדיקה ממוחשבת משום שייתכן כי הילד סובל מהפרעת קשב. במכון שאליו פניתם הציעו שתתחילו באבחון פסיכו-דידקטי. שאלתם את חברתכם הפסיכולוגית והיא אמרה שכדאי שתבררו היטב היכן אתם עושים את האבחון משום שיש הבדל גדול באיכות האבחונים במקומות השונים, ומדובר בהוצאה כספית גדולה. היא שאלה האם אתם זקוקים לאבחון מורחב או מצומצם. התבלבלתם לגמרי. מה עושים? ראשית, צריך לעשות סדר במונחים. הפרעות קשב ורכוז לקויות למידהלקות למידה היא מצב בו לילד יש אינטליגנציה תקינה, אך בקריאה, כתיבה או חשבון הישגיו...
ללמוד עוד על אבחון פסיכודידקטי
ילדים: אבחון דידקטי ופסיכו דידקטי-תמונה

הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...

מאת: שלומית פרג'
03/11/2016
אבחון דידקטי חינם לילדים נזקקים-תמונה

אושר בקריאה ראשונה: ילדים ובני נוער ממשפחות מתחת לקו העוני...

מאת: מערכת zap...
10/12/2014
מדריך לאבחון הפרעות קשב ולמידה-תמונה

האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת...

מאת: ד"ר יעל...
05/06/2011
יוצרים טיפול-תמונה

טיפול ביצירה ובהבעה מאפשר למטפל להגיע אל האדם גם בדרכים...

מאת: טליה...
27/10/2008
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאבחון פסיכודידקטי?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אבחון פסיכודידקטי: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, אני סטודנטית בשנה ב, לומדת מדעי ההתנהגות. ביצעתי אבחון פסיכודידקטי שהצביע על אינטילגנציה גבולית, עם זאת הממוצע שלי מעל 90 בתואר. איך זה יכול להיות? האם ככל הנראה מדובר באבחנה שגויה? יש דרך נוספת לבחון אינטילגנציה מלבד איבחון פסיכודידקטי? אני כל הזמן בקונפליקט כי מצד אחד אני מצליחה ומצד שני מוגדרת עם אינטיליגנציה מתחת לממוצע. אני מעוניינת לדעת באמת מה הקשיים שלי ונראה שהאבחון לא משקף באמת.

שלום אילה, מבחן האינטליגנציה של האבחונים הפסיכולוגיים הוא מדד טוב אך הוא אינו המדד היחיד לאינטליגנציה. כמו כן הצלחה בלימודים גם היא לא המדד היחיד. מתי ביצעת את האבחון? אם ביצעת אותו לפני גיל 18 ועברו 5 שנים, הוא כבר אינו תקף. מבחינת השאלות שלך: מבלי לראות את האבחון איני יכולה לקבוע מדוע הפער שאת מרגישה, אבל אם את מרגישה שיש איזשהו קושי שלא בא לידי ביטוי ואת מעוניינת למקד אותו, אני ממליצה לך לפנות לאבחון מת"ל, שהוא אבחון המיועד לסטודנטים ומטרתו לבדוק האם קיימת לקות למידה ו/או הפרעת קשב. יש מרכזי אבחון מת"ל ברחבי הארץ. בהצלחה.

הבת שלי בת 11 כמעט. מגיל 6 עם אפילפסית אבסנס. (אפילפסית כללית) שנים של ניסויים ע"מ למצא תרופה או שילוב תרופות ע"מ להגיע לאיזון וכלום לא עזר. לפני חודש באישור הניורולוג הוספנו קלונקס פעמיים ביום כתוספת לאוספלוט והזורנטין.. הניתוקים פסקו לחלוטין בפעם הראשונה.. אבל יש ירידה בקטע הרגשי, לימודי, חברתי והתנהגותי.. גם בבית וגם בבית הספר. הניורולוג של הילדה כבר לא יודע מה להמליץ.. ניתוח לא ניתן לבצע כי מדובר באפילפסית כללית.. האם יש דרך לעזור לילדה?

שלום רב חשוב לעשות הערכה פסיכולוגית , הערכה רפואית ולעשות חושבים איך משפרים לאחר משמבינים טוב יותר את הגורמים החיוביים והשליליים המשפיעים על תפקודה בברכה ד"ר אלי הימן

תודה רבה על תשובתך.. לאיזה הערכה פסיכולוגית אתה מתכוון? עשינו בעבר אבחון פסיכודידקטי.. קיבלנו תשובות ועד היום לא מובן מה עושים עם המידע.. הילדהבכל מיני טיפולים רגשיים כאלה ואחרים..

שלום רב בכל מקרה של אפילפסיה עמידה לטיפול יש מקום להתייעץ עם מומחה/מומחית באפילפסיה בילדים ולעשות חושבים. אין תשובת שלוף . בברכה ד"ר אלי הימן

שלום האם למישהו שסובל מבעיה פסיכיאטרית ולוקח כדורים בשביל זה יש אפשרות לעשות אבחון פסיכודידקטי או אבחון נוירו-פסיכולוגיים בשביל לקבל הקלות באוניברסיטה

תלוי ממחלה פסיכיאטרית והשפעתה למצב פסיכולוגי -קוגניטיבי

שלום לד"ר איילת לוי בני הובחן בכיתה ב עם בעיות קשב וריכוז, בני היום בכיתה ו, במהלך השנים בני קיבל את כל סוגי כדורים המבוססים על רטלין והיום מטופל ע"י פרופיגיל לאחרונה הוחלט ע"י נורולוג ילדים לעבור לכדור הווינס שלקח כבר בעבר ולהוסיף גם כדור פרוזק לפני השינה, יש לציין שלבני אין בעיות אובדניות או משהו שמתי לב כבר מכיתה ג, שהילד משמיע קולות מוזרים ותנועות בידיים, יש לציין שתופעות אלו לא היו קיימת לפני כיתה ב (כלומר לפני הטיפול התרופתי) 1. האם תרופות המבוססות על רטלין או ויונס יכולה לגרום נזק למוח או עיכוב התפתחותי? 2. האם פרוזק היא תרופה שמומלצת לילדים? 3. עם כל התרופות שקיבל רמת לימודיו נשארה כמו בכיתה ג עם התרופות לקשב וריכוז אינן עוזרות, מה זה אומר? אשמח לדעתך ומה עושים? בתודה דן

דן שלום, 1. ריטלין, ויואנס ותרופות דומות לא יכולות לגרום נזק מוחי או עיכוב התפתחותי. 2. פרוזק היא תרופה פסיכיאטרית, ואין לי ניסיון בשימוש בה. 3. אם התרופות אינן עוזרות לו להתקדם בלימודיו, צריך לעשות הערכה ממודשת: האם באמת יש הפרעת קשב? האם בוצע אבחון פסיכודידקטי? האם נקבעה מנת משכל (רמת IQ) והיא בתחום הנורמה? האם נשללו לקויות למידה? האם יש בנוסף בעיה ריגשית או חברתית? האם יש הפרעה פסיכיאטרית? יתכן שבאבחון הראשון שעשיתם ענו על כל השאלות הללו, אבל אם אין שיפור אז צריך לעשות הערכה מחודשת ולקבל מידע עדכני מהצוות החינוכי בבית הספר, כדי להבין את מצבו הנוכחי ומה עוצר את התקדמותו. אין לי ניסיון עם פרופיגיל ופרוזק - יתכן שפסיכיאטר מטפל בבנך ואולי הוא הכתובת הנכונה. בברכה