אבחון פסיכודידקטי: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מדריך לאבחון הפרעות קשב ולמידה

האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת אבחון פסיכו-דידקטי? אילו התאמות נעשות כדי להקל על ילדים הסובלים מלקות למידה? הגעתם ליום ההורים והמורה אמרה כי הילד מוכשר, אך אינו ממצה את הפוטנציאל שלו. מתחילת כיתה א' שמתם לב שהילד שהיה חביב הגננת, מתקשה בלימודי הקריאה וציוניו נמוכים. המורה המליצה על בדיקה ממוחשבת משום שייתכן כי הילד סובל מהפרעת קשב. במכון שאליו פניתם הציעו שתתחילו באבחון פסיכו-דידקטי. שאלתם את חברתכם הפסיכולוגית והיא אמרה שכדאי שתבררו היטב היכן אתם עושים את האבחון משום שיש הבדל גדול באיכות האבחונים במקומות השונים, ומדובר בהוצאה כספית גדולה. היא שאלה האם אתם זקוקים לאבחון מורחב או מצומצם. התבלבלתם לגמרי. מה עושים? ראשית, צריך לעשות סדר במונחים. הפרעות קשב ורכוז לקויות למידהלקות למידה היא מצב בו לילד יש אינטליגנציה תקינה, אך בקריאה, כתיבה או חשבון הישגיו...
ללמוד עוד על אבחון פסיכודידקטי
אבחון דידקטי חינם לילדים נזקקים-תמונה

אושר בקריאה ראשונה: ילדים ובני נוער ממשפחות מתחת לקו העוני...

מאת: מערכת zap...
10/12/2014
מדריך לאבחון הפרעות קשב ולמידה-תמונה

האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת...

מאת: ד"ר יעל...
05/06/2011
ילדים: אבחון דידקטי ופסיכו דידקטי-תמונה

הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...

מאת: שלומית פרג'
03/11/2016
יוצרים טיפול-תמונה

טיפול ביצירה ובהבעה מאפשר למטפל להגיע אל האדם גם בדרכים...

מאת: טליה...
27/10/2008
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאבחון פסיכודידקטי?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אבחון פסיכודידקטי: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום האם למישהו שסובל מבעיה פסיכיאטרית ולוקח כדורים בשביל זה יש אפשרות לעשות אבחון פסיכודידקטי או אבחון נוירו-פסיכולוגיים בשביל לקבל הקלות באוניברסיטה

תלוי ממחלה פסיכיאטרית והשפעתה למצב פסיכולוגי -קוגניטיבי

שלום לד"ר איילת לוי בני הובחן בכיתה ב עם בעיות קשב וריכוז, בני היום בכיתה ו, במהלך השנים בני קיבל את כל סוגי כדורים המבוססים על רטלין והיום מטופל ע"י פרופיגיל לאחרונה הוחלט ע"י נורולוג ילדים לעבור לכדור הווינס שלקח כבר בעבר ולהוסיף גם כדור פרוזק לפני השינה, יש לציין שלבני אין בעיות אובדניות או משהו שמתי לב כבר מכיתה ג, שהילד משמיע קולות מוזרים ותנועות בידיים, יש לציין שתופעות אלו לא היו קיימת לפני כיתה ב (כלומר לפני הטיפול התרופתי) 1. האם תרופות המבוססות על רטלין או ויונס יכולה לגרום נזק למוח או עיכוב התפתחותי? 2. האם פרוזק היא תרופה שמומלצת לילדים? 3. עם כל התרופות שקיבל רמת לימודיו נשארה כמו בכיתה ג עם התרופות לקשב וריכוז אינן עוזרות, מה זה אומר? אשמח לדעתך ומה עושים? בתודה דן

דן שלום, 1. ריטלין, ויואנס ותרופות דומות לא יכולות לגרום נזק מוחי או עיכוב התפתחותי. 2. פרוזק היא תרופה פסיכיאטרית, ואין לי ניסיון בשימוש בה. 3. אם התרופות אינן עוזרות לו להתקדם בלימודיו, צריך לעשות הערכה ממודשת: האם באמת יש הפרעת קשב? האם בוצע אבחון פסיכודידקטי? האם נקבעה מנת משכל (רמת IQ) והיא בתחום הנורמה? האם נשללו לקויות למידה? האם יש בנוסף בעיה ריגשית או חברתית? האם יש הפרעה פסיכיאטרית? יתכן שבאבחון הראשון שעשיתם ענו על כל השאלות הללו, אבל אם אין שיפור אז צריך לעשות הערכה מחודשת ולקבל מידע עדכני מהצוות החינוכי בבית הספר, כדי להבין את מצבו הנוכחי ומה עוצר את התקדמותו. אין לי ניסיון עם פרופיגיל ופרוזק - יתכן שפסיכיאטר מטפל בבנך ואולי הוא הכתובת הנכונה. בברכה

יש אצלי בעייה שאני מתקשה בללמוד/לזכור דברים חדשים כמו הסבר על התפקיד בעבודה חדשה/איך להפעיל מכשירים חשמליים -איך פותרים את הבעייה הזאת ?

לבצע אבחון פסיכודידקטי

שלום וברכה - הילד שלי בן 13 מאוד מאוד מתקשה בחיים ובמערכת החינוך במיוחד. הוא לא מצליח לתקשר עם הסביבה בצורה הולמת ומרגיש דחוי הוא התחיל לפתח חרדות ופחדים ולאחרונה אף מקבל טיפול תרופתי . לפי מה שקראתי הוא עונה על מרבית הקריטריונים של לקות למידה לא מילולית. הוא עבר אבחונים פסיכודידקטים ולמרות שגם שם הראה ציונים נמוכים מהממוצע לגילו בכל הפרמטרים, לא הוזכר המושג לקות למידה לא מילולית. כרגע אנחנו בטיפול פסיכולוגי בעקבות החרדות ותפיסת מציאות לא אמיתית. האם ישנו אבחון ספציפי ללקות למידה לא מילולית ואם כן היכן הוא נערך? ובנוסף אשמח מאוד לקבל טיפים לסייע לו ולתמוך בתחושת הייאוש וחוסר האונים שהוא נמצא בה כרגע. תודה רבה

שלום שלהבת, המקרה שאת מתארת אכן נשמע מורכב. לדעתי במקרה זה מומלץ לפנות עם תוצאות האבחונים הקודמים לנוירופסיכולוג ופסיכיאטר העוסקים בתחום ולנסות לקבל אבחנה מבדלת והמלצות מותאמות עבורו. שיהיה בהצלחה.