לגזור ולשמור: 10 הרגלים בריאים שאתם חייבים לאמץ

(148)
לדרג

נכון שהמודעות לאורח חיים בריא רק הולכת ומתגברת בשנים האחרונות. אולם בפועל, רבים מאתנו לא תמיד יודעים כיצד להתחיל ומה בדיוק לעשות כדי להפוך את החיים לבריאים יותר. בדיוק לשם כך, ריכזנו עבורכם 10 הרגלים שבהם כדאי להתמקד. נסו להתמיד בהם ותראו איך החיים שלכם הופכים להיות הרבה יותר בריאים, טובים ומאושרים. בהצלחה :-)

מאת: זאפ דוקטורס

נראה כי משבר מגפת הקורונה טלטל את העולם כולו ואף הוביל אותנו לכדי מאמצים לשמירה על אורח חיים בריא. מעבר לעובדה אותה כולנו יודעים, כי בריאות היא הבסיס לחיים טובים, כולנו מתקשים "לתכלס'" – ולא באמת יודעים מה עלינו לעשות על מנת להתחיל להרגיש בריאים וחיוניים יותר? ובכן, שימו לב: ריכזנו עבורכם 10 עצות - לכל אחת מהן מטרה אחת מאוד ספציפית - לגרום לכם להיות ולהרגיש הרבה יותר בריאים. מבטיחים כי ההתמדה משתלמת.  

שתו מים:

מעבר לעובדה שמים חשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, לשמירה על חיוניות העור ועוד, מסתבר שלעיתים תחושת הצמא שלנו "מתבלבלת" עם תחושת הרעב, כך שבפועל, אנו עלולים להרגיש רעב אבל לאחר שנשתה, התחושה הזאת תעלם. במילים אחרות – בנוסף לכל היתרונות, שתייה יכולה לסייע להימנע מנשנושים ולשמור על משקל תקין. אם יש לכם התלבטות – מים הוא המשקה האולטימטיבי.

אל תוותרו על פעילות גופנית:

לשילוב קבוע של פעילות גופנית בחייכם יש אין ספור יתרונות: שמירה על מסת עצם תקינה, חיטוב הגוף, שמירה על משקל תקין, שיפור בריאות הלב, העלאת מצב הרוח והרגעת סטרס ואפילו שיפור בחיי המין. נשמע כמו מספיק סיבות לקום מהספה, לא?

מרחו קרם הגנה:

חשיפה בלתי מבוקרת לשמש עלולה להוביל לכתמי עור, לכתמי פיגמנטציה, לקמטים ואף לסרטן העור. לכן, חשוב להקפיד על מריחת מקדם הגנה בכל ימות השנה. שימו לב שהקרם כולל הגנה 30 SPF ומעלה ושהוא מגן מפני קרני השמש המזיקות - גם UVA  וגם UVB.

אמצו את הדיאטה הים תיכונית:

עם גלוטן, בלי גלוטן, עם בשר או בלעדיו: בכל יום צצה לה דיאטה חדשה שמתיימרת לגרום לנו להיות בריאים וחטובים יותר. במקום להסתבך, קחו טיפ ולכו על הדיאטה הים תיכונית. מדובר בדיאטה המומלצת ע"י משרד הבריאות וארגוני הבריאות בעולם שהוכחה כמסייעת בשמירה על משקל תקין ובצמצום הסיכון למחלות שונות. התפריט כולל הרבה קטניות, ירקות, דגנים מלאים ושמנים חיוניים (בעיקר שמן זית), לצד אכילה מתונה של מאכלים מהחי כמו גבינות רזות, עוף, הודו ובקר רזה. מובן שמומלץ לצמצם בצריכת הסוכר ככל שניתן. צריכה מוגברת של סוכר מובילה לאין ספור בעיות: החל מהשמנה ועד לסוכרת.

דאגו לטפח את הנשמה:

אתם יכולים להקפיד על תזונה מאוזנת, להתמיד באימון גופני ולגשת לבדיקות תקופתיות. אבל לא תטפחו את הנפש שלכם, אתם עושים רק חצי עבודה. בחרו בפעילות שתעשה אתכם מאושרים: יוגה, מדיטציה או קריאת ספר למשל יכולים לענות על הדרישה.

שננו: בדיקות תקופתיות מצילות חיים

ממש כפי שאתם נוהגים לגשת עם הרכב שלכם לבדיקה השנתית, כך כדאי שתתייחסו גם לגופכם. ישנן מספר בדיקות המכונות "בדיקות סקר" שנועדו למנוע תחלואה קשה במחלות. ביניהן: קולונוסקופיה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס, ממוגרפיה, בדיקת שומות בעור ובדיקת "פאפ" לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם. כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם על מנת שיפנה אתכם לבדיקה הרצויה במועד הרלוונטי.

מעבר לכך, חשוב להיות ערים לסימפטומים מחשידים ולפנות לרופא בכל עת שבה חל שינוי במצב הרפואי. כמו כן, מומלץ לבצע בדיקות דם ובדיקות לחץ דם, בהתאם לגיל ולמצב הבריאותי ולאחר התייעצות עם רופא.

אל תעשנו:

עישון הוא אחד ההרגלים המזיקים ביותר לבריאות והגורם מס 1 לסרטן ריאות. ישנן הרבה סיבות נוספות לחדול מההרגל המזיק: עישון קבוע מעלה את הסיכון להתקף לב, פוגע ביכולת האירובית, גורם להצטברות ניקוטין על השיניים שהופך אותן לצהובות, גורם לשלל בעיות חניכיים ולהבל פה לא נעים. בקיצור - עשו לעצמכם טובה ואל תכניסו את העשן לחייכם.

המעיטו בשתיית אלכוהול:

בעוד שכוס יין פה ושם כנראה לא תזיק ואפילו תואיל לכם, שתייה של משקאות אלכוהולים אחרים אינה מומלצת. מעבר לעובדה שמשקאות אלכוהולים שונים עשויים להכין סוכר ובהתאם - כמות קלוריות גדולה. כך או כך, שתייה מרובה של יין או כל משקה אחר עלולה להעלות את הסיכוי לכבד שומני ולסוגי סרטן שונים, ביניהם: סרטן הכבד, סרטן הפה והלוע, סרטן הוושט וסרטן המעי הגס.

הקפידו על היגיינת ידיים:

הכלל הבא חיוני בייחוד בתקופה הנוכחית שבה נגיף הקורונה ממשיך לאיים. היום כבר כולם יודעים ששטיפת ידיים חיונית למניעת מחלות ולשמירה על הגוף מפני וירוסים וזיהומים שונים. הקפידו לשטוף היטב ידיים בכל יציאה מהשירותים ולפני האכילה.

אל תכניסו נשנושים לא בריאים הביתה:

פשוט כך: הרי אי אפשר לאכול את מה שאין, נכון? לפיכך הימנעו מהכנסת ממתקים, חטיפים מלוחים או כל מה שגורם לכם לחוש רגשי חרטה לאחר האכילה.

לסיכום: הקפדה על הכללים שצוינו תסייע לכם לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלכם. נסו להקפיד על תזונה מאוזנת, אל תוותרו על שילוב של ספורט בהתאם ליכולותכם, הימנעו מעישון ומשתיית אלכוהול, היזהרו מהשמש, הקפידו על שינה וגם על שתייה מספקת ואל תזניחו את התחום הנפשי. וזכרו – כדי להיפטר מהרגל אחד, עליכם להמציא לעצמכם הרגל אחר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום