תזונה עשירה בברזל: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מחיר הקורונה- עם ישראל השמין ולא מנחת!

ממחקר חדש של האוניברסיטה העברית עולה כי בתקופת הקורונה 70% מהישראלים התאמנו פחות ו-50% עלו בין 2.6-4.5 ק"ג, ילדים עלו 2 ק"ג. פרופ' רונית אנדוולט, ראש אגף התזונה במשרד הבריאות: "נמנע את ביצת הבריאות בערים" זה היה ברור שלקורונה יהיה מחיר בכל מיני תחומים. לא רק פרנסה, לא רק פגיעה חברתית אלא גם על הגוף שלנו. הסגרים, הישיבה הממושכת בבית והריחוק החברתי הדירו אותנו מהליכות ברחוב (שמא נידבק), מספורט לא רציף(כי לא היה איפה) חדרי כושר סגורים וגם כאשר המסעדות לא נפתחו המשכנו לזלול ותודה ולוולט ולתן ביס שהביאו לנו את האוכל ארוז ליד הדלת. קשה יהיה למדוד מהו אחוז המזון שהכנסנו לפה על תקן של פיצוי ונחמה רגשית בזמן של בידוד, חרדה ושבירת השגרה אבל הוא בטח גבוה. אם מדובר באנשים שיצאו לחל"ת, מפוטרים, בעלי עסקים בלי עסקים או אנשים שפחדו לצאת לרחוב. הקורונה גבתה מאתנו מחיר כבד על המשקל. מחקר חדש של האוניברסיטה העברית מוכיח כי 70% מהישראלים התאמנו פחות ו-50% עלו במשקל בין 2.6-4.5 ק"ג. ילדים עלו במשקל 2...
ללמוד עוד על תזונה עשירה בברזל
רפואת ילדים: אנמיה וחוסר ברזל-תמונה

חוסר ברזל בגוף הוא הגורם העיקרי לאנמיה, ואצל ילדים קטנים...

מאת: ד"ר אמיר...
02/06/2010
אנמיה: לא רק חסר בברזל - כמה סוגי אנמיה ישנם?-תמונה

יש לפחות תשעה סוגים שונים של אנמיה, ולא פחות מזה סוגי...

מאת: רוני גוטליב
22/11/2012
מהם היתרונות התזונתיים של פרג?-תמונה

לרגל פורים, יצאנו לבדוק: מהם היתרונות התזונתיים שמתחבאים...

מאת: זאפ דוקטורס...
10/03/2020
מחיר הקורונה- עם ישראל השמין ולא מנחת!-תמונה

ממחקר חדש של האוניברסיטה העברית עולה כי בתקופת הקורונה 70%...

מאת: ריקי אמה...
18/03/2021
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לתזונה עשירה בברזל?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

תזונה עשירה בברזל: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום רציתי לדעת בבקשה מהם מזונות עשירי פריטין היכולים לעזור לעלות רמתו אצל אישה בשנו תה20 לחייה, -האיירון בסדר בה"ש-רוצה לעשלות פריטין מודה לכם

אין מזונות עשירי פריטין ! פריטין היא צורה של הגוף לאגור ברזל. מה שאת צריכה זה מזונות עשירים בברזל - החל מבשר, דרך קטניות, אגוזים, קינואה, פטרוזיליה, ירקות ירוקים אחרים, שומשום/טחינה, רימון.

06/05/2010 | 20:59 | מאת: אני
מתוך פורום רפואת משפחה

וואי תודה רבה ד"ר אז למה כל פעם שאוכלת ממלללללאאאא בשר וירקות ודגים וכו עדיין איירון גבוה מאוד וגם המוגלובין תודה לאל ופריטין נמוך? לא צריך כדורי ברזל או משהו נכון? זה קשור במחזו חודשי של בנות? או בגנים?

שלום רב, הנני סובל מאנמיה קלה ביותר שהוגדרה על ידי רופאיי כנורמוציטית, ורמת הברזל שלי גבולית, אף שאני מרבה לצרוך מזונות עשירים בברזל מן הצומח. לאחרונה, התחלתי בתיסוף יומי של 36 מ"ג ברזל מסוג ביסגליצינאט. מבקש לברר אם החשש למתח חמצוני כתוצאה מתיסוף ברזל רלוונטי בהתחשב במינון שאני צורך, ובכך שכאשר תיספתי אחת ליומיים במשך תקופה ארוכה, לא נראה בבדיקות כי התוסף אכן נספג. תודה.

שלום, חמצון של תוספי ברזל נבדק בעיקר במתן דרך הוריד במינונים גבוהים משמעותית ממה שניתן במינון דרך הפה. אין שום חשש לקחת כל יום. הנזק מחסר לאורך זמן הרבה יותר משמעותי. בברכה,דנה

בבדיקת דם לבננו יצא פריטין 15.1 כאשר טווח הנורמה 22-322, ההמוגלובין תקין 13 והברזל (iron) גם תקין 80, הרופאה המליצה על תזונה עשירה בברזל, השאלה האם יש צורך לתת תוסף ברזל, האם זה בכלל בעייתי, כי הרופאה אומרת שזה נפוץ אצל ילדים. בנוסף לימפוציטים יצאו עם ערך 29 שזה מחוץ לטווח הנורמה, והרופאה טוענת שזה בסדר, מה דעתכם?

שלום, אכן אני מסכים עם הרופאה שלכם. כדאי לתת תוסף ברזל ואין משמעות ללימפוציטים

שלום, אני טבעוני זה שנים לא מעטות, עם ערכי ברזל ופריטין גבוליים ועם אנמיה מפורשת, אף שהתזונה שלי עשירה בברזל. במהלך ארבעת החודשים האחרונים תיספתי בברזל ביסגליצינט במינון 25 מ"ג ליום, בחומץ תפוחים לא מפוסטר ובכלורלה, ובכל זאת תוצאות בדיקת דם מראות כי לעומת תוצאות בדיקה מינואר השנה, חלה ירידה קלה בפריטין ועדיין קיימת אנמיה. לא התקבלו ערכי ברזל וחומצה פולית עקב דגימה המוליטית, אך אני מתסף במתילפולאט. אני אובד עצות; מה ניתן לעשות מעבר לשגרת התיסוף שלי?

20/05/2017 | 18:11 | מאת: מי
מתוך פורום נטורופתיה

דווקא עם ספירולינה השגתי בעבר תוצאות מהירות ומרשימות, אך החלטתי להמנע ממנה בעקבות מחקרים שמצאו כי היא מייצרת רעלן החשוד כגורם ל-ALS, וכי ספירולינה המשווקת לחנויות מכילה רעלים מהסביבה בה היא גדלה. מה ייחודי בספירולינה שגרם לברזל שבה להספג אצלי?

הברזל שמצוי בספירולינה מאוד זמין לגוף ולכן נספג בצורה טובה, לעומת תוספי מזון ומקורות אחרים שיכולה להיות בהם כמות גבוהה של ברזל אבל הגוף סופג רק כמות קטנה ממנו. כמוכן, כמות הברזל בספירולינה גבוהה.

שלום לך, ראשית, אני לא יודעת למה אתה מתכוון כשאתה כותב תזונה עשירה בברזל, יש לבדוק ממה מורכב התפריט היומי שלך ואיך ניתן להעשיר אותו. שנית, צריך לשלול בעיות ספיגה ולכן צריך לראות את הכל הבדיקות דם שלך ולבדוק את מערכת העיכול. אני לא יודעת של מי הברזל שלקחת, אבל אני ממליצה על ברזל בנוזל - נגיש יותר והספיגה שלו יעילה יותר כמו למשל ,"ספאטון" או IRON MAX של "אקוסאפ". כמו כן, מיץ עשב חיטה או אצות כמו ספירולינה יכולים להעלות את רמת הברזל משמעותי. מומלץ לשלב עם ירקות עליים ירוקים למשל, בשייק של הבוקר. רק בריאות!