תזונה עשירה בברזל: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מהם היתרונות התזונתיים של פרג?

לרגל פורים, יצאנו לבדוק: מהם היתרונות התזונתיים שמתחבאים באחד המילויים הפופולריים ביותר של אוזני המן – הפרג? 5 יתרונות שכדאי להכיר תמרים, חלווה, שוקולד או פרג: מהו מילוי אזני המן האהוב עליכם? אם התשובה היא "פרג", נראה שהרווח הבריאותי כולו שלכם. אלמוג גולד - רוטנברג, נטורופטית ומנחת סדנאות לניקוי רעלים, מסבירה שלפרג סגולות מחזקות ומזינות. היא מפרטת 5 ערכים תזונתיים שלו שבהחלט כדאי להכיר:   1. סידן: פרג מכיל כמות עצומה של סידן. 100 גרם של פרג מספק למעשה את הכמות היומית המומלצת על פי ארגון הבריאות העולמי. הסידן חיוני למסת העצמות ולצפיפותן, לכיווץ השריר, לבריאות הלב ועוד. והנה עובדה מפתיעה במיוחד: ב-100 גרם פרג יש פי 6 סידן מכמות הסידן בכוס חלב!   קליפת הפרג עשירה מאוד בסיבים תזונתיים. צילום: שאטרסטוק   2. אומגה 3: אומגה 3 היא חומצת שומן שהגוף שלנו לא יכול לייצר לבד, ולכן הוא חייב לצרוך אותה באמצעות...
ללמוד עוד על תזונה עשירה בברזל
רפואת ילדים: אנמיה וחוסר ברזל-תמונה

חוסר ברזל בגוף הוא הגורם העיקרי לאנמיה, ואצל ילדים קטנים...

מאת: ד"ר אמיר...
02/06/2010
אנמיה: לא רק חסר בברזל - כמה סוגי אנמיה ישנם?-תמונה

יש לפחות תשעה סוגים שונים של אנמיה, ולא פחות מזה סוגי...

מאת: רוני גוטליב
22/11/2012
מהם היתרונות התזונתיים של פרג?-תמונה

לרגל פורים, יצאנו לבדוק: מהם היתרונות התזונתיים שמתחבאים...

מאת: זאפ דוקטורס...
10/03/2020
חומוס: תרופת הפלא החדשה?-תמונה

רגע לפני יום העצמאות, כדאי לשבח את ערכיו התזונתיים של...

מאת: ליאת...
09/05/2016
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לתזונה עשירה בברזל?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

תזונה עשירה בברזל: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום רציתי לדעת בבקשה מהם מזונות עשירי פריטין היכולים לעזור לעלות רמתו אצל אישה בשנו תה20 לחייה, -האיירון בסדר בה"ש-רוצה לעשלות פריטין מודה לכם

אין מזונות עשירי פריטין ! פריטין היא צורה של הגוף לאגור ברזל. מה שאת צריכה זה מזונות עשירים בברזל - החל מבשר, דרך קטניות, אגוזים, קינואה, פטרוזיליה, ירקות ירוקים אחרים, שומשום/טחינה, רימון.

06/05/2010 | 20:59 | מאת: אני
מתוך פורום רפואת משפחה

וואי תודה רבה ד"ר אז למה כל פעם שאוכלת ממלללללאאאא בשר וירקות ודגים וכו עדיין איירון גבוה מאוד וגם המוגלובין תודה לאל ופריטין נמוך? לא צריך כדורי ברזל או משהו נכון? זה קשור במחזו חודשי של בנות? או בגנים?

בבדיקת דם לבננו יצא פריטין 15.1 כאשר טווח הנורמה 22-322, ההמוגלובין תקין 13 והברזל (iron) גם תקין 80, הרופאה המליצה על תזונה עשירה בברזל, השאלה האם יש צורך לתת תוסף ברזל, האם זה בכלל בעייתי, כי הרופאה אומרת שזה נפוץ אצל ילדים. בנוסף לימפוציטים יצאו עם ערך 29 שזה מחוץ לטווח הנורמה, והרופאה טוענת שזה בסדר, מה דעתכם?

שלום, אכן אני מסכים עם הרופאה שלכם. כדאי לתת תוסף ברזל ואין משמעות ללימפוציטים

שלום, אני טבעוני זה שנים לא מעטות, עם ערכי ברזל ופריטין גבוליים ועם אנמיה מפורשת, אף שהתזונה שלי עשירה בברזל. במהלך ארבעת החודשים האחרונים תיספתי בברזל ביסגליצינט במינון 25 מ"ג ליום, בחומץ תפוחים לא מפוסטר ובכלורלה, ובכל זאת תוצאות בדיקת דם מראות כי לעומת תוצאות בדיקה מינואר השנה, חלה ירידה קלה בפריטין ועדיין קיימת אנמיה. לא התקבלו ערכי ברזל וחומצה פולית עקב דגימה המוליטית, אך אני מתסף במתילפולאט. אני אובד עצות; מה ניתן לעשות מעבר לשגרת התיסוף שלי?

20/05/2017 | 18:11 | מאת: מי
מתוך פורום נטורופתיה

דווקא עם ספירולינה השגתי בעבר תוצאות מהירות ומרשימות, אך החלטתי להמנע ממנה בעקבות מחקרים שמצאו כי היא מייצרת רעלן החשוד כגורם ל-ALS, וכי ספירולינה המשווקת לחנויות מכילה רעלים מהסביבה בה היא גדלה. מה ייחודי בספירולינה שגרם לברזל שבה להספג אצלי?

הברזל שמצוי בספירולינה מאוד זמין לגוף ולכן נספג בצורה טובה, לעומת תוספי מזון ומקורות אחרים שיכולה להיות בהם כמות גבוהה של ברזל אבל הגוף סופג רק כמות קטנה ממנו. כמוכן, כמות הברזל בספירולינה גבוהה.

שלום לך, ראשית, אני לא יודעת למה אתה מתכוון כשאתה כותב תזונה עשירה בברזל, יש לבדוק ממה מורכב התפריט היומי שלך ואיך ניתן להעשיר אותו. שנית, צריך לשלול בעיות ספיגה ולכן צריך לראות את הכל הבדיקות דם שלך ולבדוק את מערכת העיכול. אני לא יודעת של מי הברזל שלקחת, אבל אני ממליצה על ברזל בנוזל - נגיש יותר והספיגה שלו יעילה יותר כמו למשל ,"ספאטון" או IRON MAX של "אקוסאפ". כמו כן, מיץ עשב חיטה או אצות כמו ספירולינה יכולים להעלות את רמת הברזל משמעותי. מומלץ לשלב עם ירקות עליים ירוקים למשל, בשייק של הבוקר. רק בריאות!

שלום, לפני כחודש וחצי בבדיקות המעבדה נמצא: IRON - 74 FERRITIN - 18.8 בבדיקות שביצעתי במשך כל השנים הערכים היו גבוהים יותר משמעותית. הרופא אמר לי לקחת ברזל או לחלופין לאכול מזונות עשירים בברזל ולחזור על הבדיקה לאחר חודש. בבדיקה שביצעתי היום (לא לקחתי ברזל אלא רק שינוי בתזונה): IRON - 145 FERRITIN - 16.6. מה משמעות השינוי - מדוע יש עליה רק בברזל ולא בפריטין? תודה!

שכחתי לציין, בבדיקה היום: 15.10 - HEMOGLOBIN בבדיקה הקודמת: 15.90 - HEMOGLOBIN

הבדיקה שמשקפת בצורה הטובה ביותר את מחסני הברזל היא פריטין ולא ברזל. אין הבדל דרמטי בין פריטין 16 ל18 ומדובר בנטיה לחסר ברזל. לציין כי כדי למלא את מחסני הברזל יש לקחת כדורי ברזל מספר חודשים- חודש אחת לא מספיק. בנוסף יש לברר את סיבת חסר הברזל- אצל גסטרואנטרולוג.