קושי שתן מעל 4 וחצי חודשים אחרי לידה

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

21/12/2019 | 20:05 | מאת: מפחדת

היי ילדתי את ביתי השניה לפני כ4 וחצי חודשים גם בלידה הקודמת חוברתי לקטטר לתקופה של כ3 שבועות לאחר הלידה בלידה הזאת לתקופה של כשבוע מאז מתקשה לתת שתן או שלוקח לו הרבה זמן לצאת או שמרגישה שאני לא מתרוקנת עד הסוף לפעמים אפילו יוצאת כמות מאוד קטנה קושי עיקרי אחרי לילה .... אין צניחה של איברים הייתי תקופה אצל פיזיוטרפיסטית שהעריכה שמדובר בכיווץ יתר בבדיקת אורודינמיקה לפני 3 חודשים איבחנו שלפוחית היפוטונית והשתנה דיפונקציונלית עם כיווץ יתר של הספינטר אולטרסאונד כליות ושתן מלפני 3 חודשים תקין אבל בגלל כאבים שהחלו לאחרונה שוקלת לבצע שוב. הייתי אצל דוקטור מיקי גרוס לפני כחודש שאמר שכנראה השלפוחית מעט עצלה בגלל איזשהו שיתוק של אחד העצבים ושכרגע הוא לא חושב שיש צורך לטפל אלא רק ללמוד לחיות עם זה. הייתי השבוע בביקורת של זרימת שתן אצל פרופסור פודה בירושלים ובגלל שארית שתן של 150 סמק ביצע לי ציטוסקוספיה שהעלתה שאין היצרות בשופכה אבל השלפוחית רפה מאוד על רקע לא ברור גם הוא החליט לא לטפל לא בניתוח ולא בכדורים. אני מייואשת כבר ורצה מרופא לרופא כי זה ממש מפריע לי לתפקוד עד כדי כך שאני מטופלת מעל חודשיים בפבוקסיל להרגעה... למה אף רופא לא רוצה לתת לי כדורים שיעזרו או לחילופין לנתח? אני אמורה לחזור לעבודה אוטוטו ולא רואה את עצמי תפקדת ככה ... אני יודעת שיש ניתוחים למרות שאני לא מכונה בשום אופן לחיות עם שלט שאני אמורה ללחוץ עליו כך פעם שאני צריכה פיפי. אני בן אדם מאוד עצמאי ומפחדת שזה יפגע לי בנשיות. בבקשה תעזור לי.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, ראשית לא מן הנמנע שהמצב שאת מתארת עוד ישתפר באופן ספונטני במהלך החודשים הקרובים. מבחינת טיפולים אפשריים - במצב של הפרעה בהתרוקנות על רקע היפוטוניה של הדטרוזור (השריר שבמעטפת שלפוחית השתן) אין לצערנו טיפול תרופתי יעיל או ניתוח פשוט. קיימות שתי אפשרויות: 1. צנתור עצמי לסרוגין - טכניקה פשוטה המבוססת על החדרת קטטר קטן ודק ייעודי למטרה זו, לפתח צינורית השתן (על ידך) על מנת לרוקן את שארית השתן. ניתן למשל לעשות זאת פעם ביום כשאת מתעוררת בבוקר אם אז לדבריך עיקר הקושי להתרוקן. פתרון זה מאפשר גם לעקוב אחר גודל השארית ובמידה שילך ויפחת ניתן יהיה להפסיק את הצנתורים לחלוטין. 2. נוירומודולציה - שימוש בדחפים חשמליים עדינים המועברים לסיבי עצב המעורבים בבקרה העצבית על פעולת שלפוחית השתן ובעקיפין משפרים את פעולתה. אחת ההתוויות הרפואיות לטיפול זה הינה הפרעה בהתרוקנות שאינה על רקע חסימתי. בברכה, דר' בני פיינר, מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן

22/12/2019 | 08:49 | מאת: טליה

בגלל כיווץ יתר גם במרפאה האורולוגית התקשו בהכנסת קטטר לבדיקה ואמרו שלצנטר את עצמי קרוב לוודאי שלא אצליח אבל בגלל שהשארית 150 אחרי שתיה של 5 כוסות מים אין צורך.... מכיר רופא טוב שיכול להפנות לנוירומודולציה?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן