פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3672 הודעות
3190 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

30/07/2021 | 03:56 | מאת: זקן

מעוניין לקבל מידע על קלינאי המתמחה בבעיית M.T.D וכן ברצוני לדעת אם קיים ספרות בנושא

לא מבינה מה השאלה, הנוא הכללי ניתן למצוא בחפש בגוגל, אם תהיה לך שאלה ספציפית, אנסה להשיב בכיף

01/12/2021 | 02:28 | מאת: זקן

לאחר ביקורים אצל מספר קלינאים שלא הצליחו לטפל בעיה, ולאחר שנטו לומר שזה יושב על בסיס מתחים בשנות הילדות שאלתי היא איזה מרפאת קול הכי מתמצאת בטיפול בבעיה זו

תנסה את מרפאה הקול בביה"ח הדסה, עין כרם, בהצלחה

23/07/2021 | 23:03 | מאת: א

שלום, אני עובדת כעת בגן עם ילדים שיש להם לקות שפתית. רוב הילדים מדברים ויש אולי כמה מילים שלא נאמרות ברור. יש כמה ילדים שמאוד קשה להבין מה הם אומרים. ויש ילדה אחת שלא מדברת בכלל, גם לא מנסה וגם לא מגמגמת.פשוט שקטה כמו דג. בהתחלה כשהייתי פונה אליה בשאלה ליצור קשר חברי, נניח מה ציירת? היא כאילו היתה קופאת מפסיקה לצייר ממש נעצרת. וזה נותן תחושה כאילו היא נרתעת או פוחדת ממני..הבנתי שהיא ככה. ומהר מאוד זה השתנה כשאני באה לגן היא מנופפת לי לשלום ומחייכת אבל לא מדברת. היא גם באה אליי ואני מנסה לשחק איתה. היא גם מאוד לבד לא משחקת עם כל הילדים. לכן אני מנסה להתקרב אליה. אין ניסיון לקשר עם ילד או ילדה מצדה. אני גם לא רואה שהיא כועסת על ילד אחר או מתוסכלת מזה שהיא לא מדברת.לא מוציאה שום הברה. איזו הגדרה יש לתופעה הזו? אני מניחה שזה לא אוטיזם....

נכון, יש ילדים שמאובחנים עם "שתיקה מבחירה" או שהם שותקים במקומות ובתנאים מסוימים. מכוון שאת עובדת איתה בגן, אני בטוחה שהגננת או הקלינאית תקשורת בגן ישמחו לשתף אותף באבחנה מדויקת ובעקר עם הדרכה ליצירת קשר ועידוד לשיח. בהצלחה

01/07/2021 | 19:58 | מאת: יוסי

שלום רב אני בקשר עם בחורה שהרבה מאחיה סובלים מגמגום אך היא אינה סובלת מגמגום .קראתי מעט על הנושא ומצאתי שגברים סובלים הרבה יותר מגמגום מאשר נשים .האם יתכן שהדבר קשור להורשה X-linked גם אם לא מנדיאלנית קלסית אבל שישנו קשר לגן על פני כרומזום X כך שאמנם חברתי עצמה לא תסבול מגמגום אבל ילדיה ימצאו בסיכון גבוה לכך .האם הקלינאית יכולה להעריך מה תוספת הסיכון באחוזים לכך שילדיה יסבלו מגמגום .הדבר חשוב לי מאוד .האם הקלינאית יכולה להפנות אותי למאמרים בענין תודה רבה

התבלבלתי מהשאלה...... תפנה לקלינאי תקשורת שמתמחה בטיפול בגמגום, או לגנטיקאי לקבלת תשובה מדויקת.

בני בן 23 דבר המון במסגרת עבודתו ואבד את הקול. היום, 10 חודשים אחרי, רק לוחש ולא מדבר בכלל. טוען שהדיבור גורם לו לכאב. לא מערב אותנו בטיפול אבל אומר שהוא והקלינאית החליטו שיפסיק את הטיפול. האם הגיוני? אני מניחה שבכל שלב החזרה לדיבור תהיה כרוכה בכאב כלשהוא... האם זאת סיבה להפסיק? איך חוזרים לדבר?

מכוון שבנך בוגר, אין הרבה שתוכלי לעשות מלבד להציע לו לפנות לבדיקה אצל רופא אאג' וצוות של קלינאי תקשורת, בו זמנית... מרפאת קול בבית חולים תתן לו מענה משולב. כמו מחלקת אאג' בתל השומר או בבילינסון. בהצלחה

08/06/2021 | 08:17 | מאת: רחלי

שלום. כאשר בננו היה בן שנתיים וחצי בערך נתקלנו בפעם הראשונה בתופעה של 'גמגום' בתחילת משפט, לדוג'- אאאאאבא.. זה בא והלך במשך כמה חודשים ואז נעלם לגמרי. עכשיו הוא בן 5 וזה חזר. אנחנו מודאגים ומרגישים שזה מפריע לו. כרגע מתעלמים מזה לחלוטין וכשזה מופיע מחכים בסבלנות עד שישלים את מה שרצה להגיד. האם זה נחשב תקין גם בגיל 5? האם החזרה של זה עכשיו מצריכה טיפול לדעתך? תודה!

עד הכניסה לביה"ס "חוסר שטף" בדיבור נחשב חלק מהתפתחות הנורמליתבדיבור, המיוחד כשהילד מרחיב את אוצר המילים ולמעשה מתחיל לדבר (או להשמיע דיבור) לפני שממש מוכן לכך, ולכן חוזר על תחילת המילה עד שמתארגן בראש, במה שרוצה להשמיע. במידה והוא יגיד משהו, אפשר להגיד שזה בסדר, לא להתעלם כי אז הוא יכול לחוש שמשהו לא בסדר, ולא ידע מה! אם תרגישו שמפריע לו והוא יציין משהו, נתן תמיד להתייעץ עם קלינאי תקשורת, לקבלת יעוץ פרטני.

24/05/2021 | 17:19 | מאת: מישהו

שלום, אני שוקל לימודי הפרעות בתקשורת, קראתי באינטרנט שקלינאי תקשורת יכול לבצע גם איבחונים פסיכודידקטיים, האם זה נכון? תודה

זה לא מדויק.....קלינאי תקשורת עושה אבחון שפה, היגוי, תקשורת, שמיעה, בליעה, לא פסיכודידקטי

21/05/2021 | 21:49 | מאת: שרון

שלום, אני בת 27 וסובלת מגמגום שמתבטא בכך שאני נתקעת כשלא מצליחה להוציא מילה/מילים ונתקעת על הברות. כיצד היית ממליצה לטפל תודה

רצוי לקבל עצה מקלינאי תקשורת המתמחה בתחום הגמגום...הטיפול כלול בסל הבריאות, דרך קופות החולים. תפני לקבלת מענה אישי.

29/04/2021 | 09:18 | מאת: מישהי

מזה זמן אני חשה שהקול שלי, בעיקר לקראת סיום משפט, יוצא מאולץ וקצת צרוד. אני צריכה להוציא בכוח את הקול ולדחוף אותו החוצה. כמו כן לעיתים קרובות יש קושי בבליעה וגם נראה לי שאצלי הקנה מקדים לוושת אפילו בבליעת הרוק, וגורם לי לשיעולים וכמעט לחנק.

מכוון שחסרים פרטים רבים, ההמלצה היחידה שמתאימה היא להיבדק אצל רופא אף אוזן וגרון, ולפעול בהתאם להמלצותיו. בהצלחה

25/04/2021 | 11:16 | מאת: מיכל

שלום, אמי שהינה אישה קשישה, אובחנה עם שיתוק בחצי ממיתרי הקול - LT vocal cord paresis, ולכן מדברת בלחישה ומתקשה מאד להשמיע קול. כתוצאה מכך, קשה לה לדבר, וכשמנסה לדבר בטלפון קשה לשמוע אותה. האם יש מכשיר כלשהו שניתן להרכיב על שפופרת הטלפון שלה, כדי שיגביר את הקול הנכנס לטלפון (טלפון קווי)? תודה

paresis זו חולשה, לא שיתוק. יש רק שני מתרי קול, אחד מכל צד... הם נקראים מיתרים אבל למעשה הינם בליטות בתוך קנה הנשימה. על איזה רקע מבחינה רפואית? האם הייתה בטיפול של קלינאי תקשורת? לגבי השאלה הטכנית לשפופרת, אפשר לפנות לבזק או לחברה לציוד הגברה וגם לאנשים עם ליקוי בשמיעה, כמו מהלב. האם עברה גם בדיקת שמיעה? אולי יכולה לקבל עזרה מקלינאי תקשורת... ממליצה לבדוק

18/04/2021 | 11:13 | מאת: מאי

שלום רב, בני בן 3.5 לפני כשנה היינו בטיפול אצל קלינאית תקשורת במסגרת קופת החולים בגלל עיכוב בדיבור שלו, לאחר כ8 חודשי טיפול המצב השתפר מאוד והקלינאית קבעה שהדיבור שלו תואם לגילו והטיפול הופסק. כיום בגן , הבן שלי חבר טוב של ילד אחר עם עיכוב בדיבור. ילד זה גם כן בטיפול אצל קלינאית תקשורת ואף הומלץ לו לעבור לגן שפתי (ההורים מתנגדים). הילד הזה מקסים ואני שמחה מאוד על החברות שלו עם בני. עם זאת, לאחרונה , הבן שלי כנראה מחקה אותו בדיבור והתחיל להשמיט חצאי מילים כשהוא מדבר. לדוגמא במקום לבוא אליי ולהגיד "אמא אני רעב ומבקש לאכול" הוא יגיד " אמ אנ רע ומב לאכ" פשוט אומר חצי מהמילה. אני מתעלמת מהבקשות שלו ועונה לו שאני לא מבינה מה הוא אומר ואז הוא מתקן את המשפט ומדבר רגיל. כשאני שואלת אותו למה הוא מדבר ככה ומסבירה לו שלא מבינים מה הוא אומר הוא עונה " כי ככה מדברים בגן". אם מדובר במשחק ובחיקוי שאינו מזיק, אין לי בעיה עם זה. השאלה אם דבר כזה יכול לפגוע בבני ולהפוך לדיבור הרגיל שלו? הוא מדבר יותר ויותר ככה. אציין שגם כשבני היה בטיפול אצל קלינאית זה לא היה מסיבה כזו. היה לו תמיד אוצר מילים מצוין וידע להגיד את כל המילים מצוין אך לא חיבר מילים למשפט (כאמור בעיה זו טופלה וכיום לא זקוק לטיפול) תודה רבה

לא יכולה להגיד לך אם זו תופעה חולפת, חשוב שאתם תדברו נכון ואם הוא מדבר לא נכון, תחזרו על המשפט נכון, כדי שישמע אותו, אפשר גם לשלב עוד ילדים במשחק עם הילד שבטיפול, וגם אפשר, אם הילד נבון ומבין, לנהל איתו שיחה לגבי מילים, וכמה חשוב לאמור את המילה בשלמות, כדי שיהיה ברור מה רוצים להגיד, אפילו לציין כמה פוגע בהבנה להגיד משהו, כשנאמר בחצי מילה בלבד... דוגמרות כמו גלי...שה ולא גלידה או שו..שואל ולא שוקולד.... קצת הומור תמיד מוסיף!

04/04/2021 | 16:57 | מאת: מוטי

אני לא מצליח למצוא קלינאית תקשורת באזור כרמיאל לבן שלי. אשמח לקבל שמות וטלפונים. תודה

תעיין באתר ishla.org.il יש שם רשימה של קלינאי תקשורת לפי אזורים בארץ. בהצלחה

11/02/2021 | 15:25 | מאת: איליה

שלום. אני מתעניין במכשיר Speech Easy. איך אפשר להשיג אותו, תודה.

כתבתי לך תשובה, תפנה למחלקה לשיקום הדיבור בביה"ח הדסה

היי, אני רועי בן 25 ובשנה האחרונה שמתי לב שאני בולע הברות ומדבר קצת מהר. האם יש דרכים אפקטיביות לטפל בבעיה זו? זה פתיר? תודה מראש.

עם מוטיבציה ומודעות, זה פטיר- לפעמים חלקי ולמצבים מסויימים עד לתמיד.... תפנה לקלינאי תקשורת שמטפל בדיבור חטוף

22/01/2021 | 23:25 | מאת: כרמית

הבן שלי בן 9. כשהוא מדבר בשטף ויש לו הרבה מה להגיד, לפעמים הוא חוזר על ההברה האחרונה של מילה כמה פעמים לפני שהוא ממשיך למשפט הבא. זה נשמע שזה עוזר לו אולי להתרכז או לחשוב/להיזכר מה הוא רוצה להגיד. זה לא חמור. זה לא כל הזמן. אבל תהיתי אם זה נורמלי או נחשב גמגום ? ואם צריך לעשות משהו בנושא? אתן דוגמא תאורטית: במקום שיאמר: "הלכתי לשתות. ואז ירדתי לשחק". זה ישמע: "הלכתי לשתות אות אות. ואז ירדתי לשחק". אציין שזה לא משהו חדש. זה היה תמיד והיה חמור יותר כשהיה קטן. זה השתפר הרבה אבל נשארו שרידים. לא נעלם לגמרי.

לעניות דעתי, רצוי לבדוק את התפקוד בתחום השפה באופן כללי ולהסין מה התפקוד של החזרות. האם זההמקדם אותו בשיחה או שזה משהו שאינו שם לב, האם זה מפריעה לו התקשורת עם הביבה או בבה״ס? האם המורה דברה איתך על הנושא? והכי, הכינחשוב... האם הוא מודע והאם זה מציק לו? את שיחה עםמקלינאי תקשורת מנוסה בהפרעות שטף הדיבור, גם גמגום אבל לא רק! בהצלחה!

24/12/2020 | 23:30 | מאת: יעל

היי, איך אפשר לדעת איזה יצרן לקנות. הבנתי ששני דגמים ברמה גבוהה יכולים להיות שונים ברמת האיכות שלהםאם נקנו מחברות שונות. לא באמת ניתן מידע מקיף על מכשיר שמיעה על טכנולוגיה ואפשרויות. אתה בא למכון שקרוב ליד ביתך ומסתבר שעובד רק עם ספק אחד. ככה זה רוב המקרים. הקלינאי מוציא מכשיר וזהו.. לא מסביר על אופציות ודגמים. האם כדאי לפנות לקלינאי בלתי תלוי בקופה ורק אז ללכת למכון לרכוש? ובכלל האם כדאי לקנות מסניף של הספק או ממכון? למה לשים לב שקונים מכשיר. איזה פונקציות חשובות. האם את יכולה להמליץ על יצרן? תודה

רוב החברות שמייצרות מכשירי שמיעה עובדות בטכנולוגיה דומה, ההבדלים העקרון ב"תןספות", שליטה באפליקציה בטלפון, מספר תוכניות, בטריות נטענות, גודל המכשיר וכו'. היום רוב המכשירים קטנים, מאחורי האוזן ומותאמים אישית על פי מאפייני הירידה בשמיעה, אפילו ניתן לבחור צבע מסויים למכשיר. חשוב ללכת למקום שיש בו מספר מכשירים וניתן לקבל כל מכשיר לנסיון של חודש ימים ךפחות. בחודש הזה יש להגיע למכון להתאמות קטנות ולדבל הדרכה, במיוחד לגבי מי שרוכש מכשירים בפעם הראשונה. איכות השרות, נוחות הגעה למקום והיחס שמקבלים יכול להיות מדד להחלטה לגבי מכון זה או אחר. רצוי לרכוש מכשיר מחברה מוכרת ומנוסה, וניתן לבדוק באינטרנט באתרים של אנשים שמרכיבים מכשירי שמיעה וללמוד להנסיון שלהם. בהצלחה!

16/12/2020 | 17:45 | מאת: סיון

שלום, בתי עוד חודשיים בת 9 ילדה חברותית, חייכנית ואנרגטית בחודשים האחרונים היה לה קצת חוסר שטף בדיבור, הייתה נתקעת קלות וחוזרת על אותה הברה כמה פעמים. לא משהו רציני אבל שמתי לב לזה. בשבוע האחרון ובפרט ביומיים האחרונים פתאום היא ממש נתקעת, היא שמה לב שלא מצליחה להגות את המילה ויוצא לה חזרה על אותה ההברה הראשונה כמה פעמים, וזה מאוד מאוד ניכר וברור שהיא נתקעת היא מנסה בכח להוציא את ההברה, או שמנסה לשנות למילה אחרת (לא היה ארוע משמעותי בחיינו) השבוע היא אמרה לנו שהיא שמה לב שהיא מגמגמת. אני רואה את הקושי בפנים שלה ואת ההבנה שלה שהיא נתקעת בדיבור. כמובן אני מחכה בסבלנות ולא מעירה או מדברת איתה על כך. אבל זה מאוד מפריע לי וגם לה היא כבר בגיל בוגר כמובן שאפנה ליעוץ אצל קלינאי תקשורת, בינתיים אשמח לשמוע מניסיונך מה ניתן לעשות שמצב זה לא יתקבע? אלו תרגילים? והאם להעלות את הנושא בפניה ולשוחח איתה על זה גם אם היא לא מעלה מצידה? חשוב לי לקבל כלים ראשוניים להתמודדות מכיוון שרק עכשיו זה ממש החמיר ולא רוצה שיתקבע תודה רבה

בשלב ראשון ומכוון שהיא העלתה את הנושא, רצוי לדבר איתה על כך. בשיחה כדאי לציין שהחזרות מאפשרות לה זמן התארגנות במה שרוצה להגיד ולהציע לה לא להתרגש יתר על המידה, כי בחיפוש בכוח וברצון להימנע להחזרה היא למעשה נלחצת ומחמירה את קושי. רצוי לשוחח על כך שהדיבור השוטף והחזרות הן טבעיות ואם תשים לב, רבים האנשים שעושים זאת, רק ללא התרגשות או דאגה, המחמירים את הקושי והופכים למעגל סגול שמזין את הדאגה והלחץ לדבר שוטף, בהדדיות! מאחלת לה בהצלחה בהרגעה הלחץ וברגיעה הפניה לקלינאי תקשורת שמתמחה בטיפול בילדים עם גמגום או חוסר שטף, חובה!

16/12/2020 | 13:08 | מאת: יעל

ביתי בת שנה ושבע. אומרת רק מס מילים בודדות: הבהב ( כלב) ,נונונו, די , בייביי, מא (מוצץ), תמה ( אחותה) אהה( חתול) מים, בואי, מה ( כבשה) מאןד תקשורתית. מבינה כמעט הכל משחקת ומשתפת פעולה. גם בגן הגננת אומרת לי. אוהבת מאוד שמקראים לה סיפורים ומשתפת פעולה עם תנועות ידיים. מדברת גיבריש הרבה. ומצביעה שרוצה משהו. משתמשת במוצץ ומריירת הרבה. גם שעברה למוצקים בגיל 7 חודשים הלעיסה הייתה לה קשה. היום בסדר. מוטורית מפותחת מאוד- התחילה ללכת בגיל 9 חודשים. הרופא בנתיים אמר לעכוב. מה דעתך ?

הרופא צודק, תפסיקי להשוות בהתפתחות והשגי ביתך ליומת ילדים אחרים או מה שאת קוראת בכל מיני מקורות! את מתארת ילדה עם התפתחות תקינה. כדי להפחית את השימוש במוצץ, להגביל רק לבית ובודאי להוציא מהפה כשרוצה לדבר......!

15/12/2020 | 11:37 | מאת: לאה

יש לי בעיה מרכזית בחיים , אני מתקשה מאוד לבטא את עצמי בין אם שואלים אותי שאלה פשוטה עד שאני מצליחה להוציא משהו מהפה(לפעמים מגמגמת ולחוצה) האוצר מילים שלי מאוד דל, והמילים יוצאות מבולגנות אני קוראת ספרים רואה המון סרטים, מתארת בראש סטואציות ששואלים אותי שאלה ואני עונה כמו שצריך אבל לא מצליחה להעשיר את השפה שלי בזמן נתון. מפדח להגיד שהאחיינים שלי הקטנים מצליחים להתבטא יותר טוב ממני

מומלץ שתפנה לקלינאי תקשורת, גן במבוגרים ניתן לשפר את כושר הניסוח ואת אוצר המילים, במיוחד למי שיש מוטיבציה!

09/12/2020 | 16:53 | מאת: אחת

היי, האם קינאי תקשורת מטפל במי שהיה לו קול נמוך ודיבור שקט.. שתמיד "לא שמעו" ועכשיו הקול הפך להיות תנודתי נמוך עד צורם וקולני. כל הזמן מעירים לי בעיקר בבית שלא מתבישים להעיר. זה נשמע שאני כועסת או עצבנית. אתמול גם בעירה לי משהי בשיחת וטלפו ושאלה למה אני כועסת עליה? אני לא כועסת על אף אחד ואני לא מבינה איך לשלוט בזה . לא נעים לי כך. זה פוגע ביחסים עם אנשים. מה עושים? למה נהייתי ככה?- לא שמה לב שהוא עולה ווצווחני ויורד..גם שהעוצמה שלו משתנה תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לא מסרת מספיק פרטנים כדי להבין כיצד ניתן לעזור.....אני מציעה לך לפנות לקלינאי תקשורת ואם צריך, להתחיל מבדיקה אצל רופא אאג' לבדיקת מנגנון הפקת הקול לפני שמתייחסים לטיפול קול ספציפי. בהצלחה!

16/12/2020 | 22:59 | מאת: אחת

תודה. האם צריך הפניה לקלינאי תקשורת? מי נותן? עכשיו שמעתי שיחה מוקלטת שלי.. בושות.. גם עולה פתאום כשאני פותחת במשפט.. ויש גם בעיה ,לדעתי ,של מקצב.. מדברת מהר.. כאילו לא נושמת אני מתביישת רק אשמח לדעת אם זה משהו בטיפול עצמי או דרך הקופה. האם קלינאי יכול מעבר ללמד איך לשלוט בקול, גם לגרום שהדיבור יהיה יותר לאט רגוע? תודה

15/11/2020 | 12:20 | מאת: דנה לוי

שלום, אני סטודנטית לעבודה סוציאלית, עושה את הכשרתי בבית חולים גריאטרי בטבריה. יש לי מטופלת שמשפחתה לא בקשר איתה עם אפזיה על שם ברוקה. היא אינטליגנטית מאוד והייתי רוצה למצוא לה קהילה שתתמוך בה בטבריה או באיזור. היא שבע שנים לאחר האירוע וכרגע בדיכאון, אני מלווה אותה ברמה הרגשית אבל גם מתוסכלת מלא להבין אותה. אשמח לשמוע על דרכים שיקלו על ההבנה שלי אותה וגם אולי רעיונות כיצד לשלב אותה בתוך הקהילה של בית החולים. היא לצערי "נופלת בין הכסאות" ורוב היום יושבת ורואה טלויזיה מדוכאת.

לקריאה נוספת והעמקה

תיצרי קשר עם מכון אדלר בירושלים, לדעתי מתנהל מתוך מכללה האקדמית הדסה, בהצלחה

14/10/2020 | 18:28 | מאת: אריאל

שלום, אובחנתי על ידי רופא מומחה למיתרי קול עם מיתרי קול דקים מאוד והופנתי לטיפול אצל קלינאית תקשורת. לאחר הטיפול הרגשתי שיפור מסוים אך עדיין קשה לי מאוד לדבר יותר מ-10 דקות רצוף. רציתי לשאול האם טיפול נוסף אצל קלינאית תקשורת עשוי לעזור? כמו כן הייתי שמח אם תוכלי להסביר לגבי מיתרי הקול, האם תרגילים שמותחים את המיתרים תורמים לעיבוי שלהם לאחר תקופה ממושכת של תרגול?

לרוב אין בעיה ביתר אחד, כשמדובר על תפקוד לא תקין. רצוי לפנות לטיפול אצל קלינאי המתמחה בטיפול קול, כדי לברר את העניין. טיפול נוסף, אולי אצל קלינאי אחר? האם אתה יישמת את ההמלצות ומה שלמדת בטיפול הקודם? האם עבדו איתך על נפח נשימה ועל ויסות הנשימה, הפקה קולית וכו'?

13/10/2020 | 15:18 | מאת: שחר

ביתי בת שנה ו7 חודשים. אומרת בערך 70 מילים פחות או יותר. מכירה שמות של חיות, פירות וירקות, איברי גוף, צעצועים... חלק גדול מהמילים אומרת בצורה שרק אני ואבא שלה מבינים אותה ( לרוב אני שנמצאת איתה כל היום). היא עדיין לא מחברת שום צירוף של שני מילים. מעבר לכך היא לא קוראת בשמי ובשם אבא שלה או בשם אח שלה- כלומר לא אומרת "אמא אמא"( היא כן מצביעה עליי ואומרת אמא, או שהיא בוכה ו היא על אבא שלה אז היא אומרת אמא אמא בבכי). היא גם לא "שרה שירים פשוטים" ( נד נד וכו...). האם עליי לדאוג? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

אין לך מה לדאוג, התאור שלך מתאחם לילדה בגילה. תשתדלו להבין מה שהיא אומרת, להשמיע לה את המילה הנכונה וללת להתפתחות ולזמן לעשות את שלהם.

06/10/2020 | 23:18 | מאת: שון

שלום רב אשמח לדעת איך מטפלים בליפסוס.

לא מבינה מה זה ליפסוס, אם הכוונה lapsus lingue, אז מדובר על אמירת דבר לא בכוונה. הטיפול הכי טוב... תשומת לב מרבית לנאמר על ידך. אם הכוונה לשגיאות היגוי, יש לפנות לקלינאי תקשורת. בהצלחה

30/09/2020 | 20:07 | מאת: ריצ'י

היי, החל מינואר אני סובל מטינטון דו צדדי בשתי האוזניים. בדיקת שמיעה (האחרונה בוצעה בתחילת החודש) הייתה תקינה למעט אוזן ימין תדר 6KHZ הסף היה 20DB. הטינטון הופיע משום מקום, לא עברתי טראומה אקוסטית, רק עבדתי משרה חלקית בבית קפה, מניח שהרעש שם עשה נזק למרות שזה לא מסתדר לי כלכך הרי אנשים עבדו שם שנים ואין להם טינטון (אנשים עובדים 20 שנה ברעש ורק אז חוטפים טינטון.. לא הוגן). ביצעתי גם בדיקת BERA/ABR שחזרה תקינה. פתאום לפני חודשיים, על אף שלא הייתי חשוף לרעש וגם כשעבדתי בבית קפה זה היה עם אטמים בלבד, שמתי לב שאני לא מצליח להבין דיבור. לאו דווקא בסביבה רועשת, אלא מטלוויזיה או מחשב הכול נשמע כמו גיבריש.. פתאום קשה לי להבדיל בין מילים, ומילים שמתחילות בS/ס' נשמעות כמו שריקה או צפצוף. הייתי בטוח שאני חוזר מהבדיקת שמיעה חצי חרש, להפתעתי לא היה שינוי בספי שמיעה. הדבר מחרפן אותי.. הרי איך פתאום אני לא מבין דיבור?? מה עוד נדרש לבדוק? הערכת הפרעת שמיעה בעיבוד מרכזי? הדים קוכליאריים? האם מה שאני מתאר עולה בקנה אחד עם cochlear synaptopathy/hidden hearing loss? האם מומלץ לעשות אודיומטריה מורחבת 8-16KHZ? אני כבר אובד עצות ולא מצליח לתפקד (מילא היה רק טינטון שהוא בעצמו חמור במקרה שלי, אבל לא להבין דיבור פתאום זה בלתי נתפס). כמובן נבדקתי ע"י אא"ג שלא מצאו ממצא באוזן ונוירולוג שלא יודע במה מדובר והפנה לMRI מוח שטרם ביצעתי. מהקלינאית תקשורת בבדיקת שמיעה האחרונה לא קיבלתי שום תשובה לשאלותיי והיא גם הייתה בהלם במיוחד לאור טענותיי שאיני מבין דיבור. יש לציין שאני בחור צעיר לאחרונה שוחררתי מצה"ל. אשמח להתייחסות ומתנצל על הכתיבה המפוזרת.

לקריאה נוספת והעמקה

עברת בדיוקת שהיו תקיות, אבל אתה לא מדווח על כל בדיקת השמיעה, יש מתחת לעקומה כמה מילים SRT וגם DISC, שלא דווחת אל התוצרות שלהם, הם משלימות את בדיקת השמיעה, בלעדיכן הסף שמיעה איננו משמעותי, בטח לא לתלונה שלך! אני מבינה שקראת הרבה באינטרנל, אתה משתמש במושגים מקצועיים באופן לא מתאים. המלצתי שתפנה לנאורו-אוטולוג (כן, יש שילוב כזה אצל רופא אאג' בעקר). לאחר בירור רפואי מקיף, ואם אין עדיין סיבה רפואית, כצוי שתבדוק מה מצבך הרגשי, לפעמים חרדה עמוקה יכולה להוביל לקושי בהבנת דיבור או הפרעת קשב, ופסיכולוג יכול לסייע לך לבדוק. אבל ברור , רק לאחר סום הבדיקות הרפואיות. תבצע בהקדם את ה MRI כדי לשלול תהליך טופס מקום על עצב השמיעה. מאחלת לך בריאות שלמה

בתי בת שלוש וחצי ולא אומרת ר במלים אלא א. במקום רוצה היא אומרת אוצה. יש מה לעשות ומתי? תודה

ה /ר/ נרכש יחסית מאוחר ורק לקראת גיל 5 כל הילדים הוגאים אותה נכון. היא עדיין צעירה מדי להבחי הצליל, כשהיא תבחין בו, תוכל לחקות אותו וללמוד להגאות אותו נכון, אם לא מתקדמת, לקראת גיל 4 וחצי תפני לטיפול אצל קלינאי תקשורת. הטיפול מכוסה בסל השרותים של קופת החולים. חתימה טובה

13/09/2020 | 19:40 | מאת: א

שלום, אני בן 21, חייל. מאז ההתבגרות נשארתי עם קול גבוה. כשבדקתי על הנושא לפני ארבע שנים או אפילו יותר, פניתי לקלינאית תקשורת בבית חולים. עברתי מספר טיפולים שכללו תרגולים בבית, בעיקר שימוש בקולות טבעיים וגם בהחזקת הגרון. למרות זאת, הטיפול לא עזר ונותרתי עם קול גבוה. טכנית, הצלחתי להגיע לקול הטבעי, אבל לא הצלחתי להשתמש בו ביומיום. אני תכף משתחרר ואני חושב שזו הזדמנות נוספת. אני לא חושב שמה שעשיתי אז היה לא נכון, אלא הייתה רק בעיה ביישום הקבוע. האם יש לך רעיון מה עוד אני יכול לעשות? האם פשוט לחזור לדיבור בקול הטבעי? אבל כיצד ארגיל את הגוף לשימוש בו?

לקריאה נוספת והעמקה
14/09/2020 | 08:31 | מאת: א

אוסיף שהיום כשניסיתי שוב להשתמש בקול הטבעי נזכרתי שאחד הדברים שהפריעו לי הם שכשדיברתי מהקול הזה, שהוא נמוך יותר ומעומק הגרון, הרגשתי שאני מאמץ את הקול ואולי זו הסיבה שהספקתי. השאלה אם זו אמורה להיות התחושה, או שיש בעיה.

חשוב שתקבל טיפול קול של קלינאי תקשורת בעל נסיון בתחום הקול. אולי אפילו בצבא לפני שתשתחרר? או בקופת חולים לאחר השיחרור. כדאי להתחיל עם בדיקת רופא אאג' כדי לוזא שין בעיה מבנית שגורמת לך לקושי באחיזת הגרון להפקת הקול בטון המאים לך. בהצלחה!

26/09/2020 | 22:28 | מאת: א

האם תוכלי לתת לי שם של קלינאי בתל אביב? מה לדעתך יהיה התהליך? איך זה הולך בקופת חולים? האם יש החזרים על טיפולים?

12/11/2020 | 18:28 | מאת: אנונימי

אני הצלחתי לעשות טיפול דרך הקופה בגיל 24. נותנים כל פעם 9 וניתן לבקש עוד מכסות כל פעם התחייבות חדשה. (ייתכן ותלוי קופה). קיבלתי מרופא א.א.ג הפניה לטיפול ואז שלחתי לקופה.

07/09/2020 | 10:58 | מאת: נועה

שלום, בני בן 3.3 ויש מילים שהוא נוהג לומר עם ב דגושה (b) במקום ב רפה (v). אולי זה קשור - מאז שהיה קטן הייתה לו ירידה בשמיעה עקב נוזלים באוזניים. לשמחנו לפני חודשים ספורים הנוזלים עברו והשמיעה כעת תקינה. האם ההגייה הנ"ל בגיל הזה תקינה או שיש צורך בטיפול? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל הזה עדיין יש פרטים קטנים שלא נרכשו, הוא עיר ולבטח יגלה את הצורה הנכונה, כמו את יתר ההגאים שכן למד, כל טוב

31/08/2020 | 15:46 | מאת: נטע

שלום. הבן שלי בן שבע הוגה את האותיות זסשצ עם לשון בחוץ. האם זה עוד גיל שזה נפוץ ויש סיכוי שיעבור לבד או שדורש טיפול? והאם יש תרגילים ביתיים המומלצים כדי לתרגל דיבור נכון? תודה

בגיל זה ובמידה שהשיניים הקדמיות כבר צמחו, כדאי להגיע לקלינאי תקשורת ולקבל טיפול מותאם אישית, כך שיצליח לסגל לעצמו את ההיגוי הנכון והבוגר של הצלילים שאינו הוגה נכון. בגיל זה גם עדיין מגיע לו השתתפות של קופ"ח בעלות הטיפול. בהצלחה

07/08/2020 | 21:51 | מאת: טליה

שלי בת שנתיים וחודשיים. מחברת משפטים בני שתי מילים ולעיתים כשלוש. עם זאת, כאשר אני מבקשת ממנה לחזור על משפטים מסוימים, דוגמת אני אוהבת אותך, אומרת לעיתים רק את המילה האחרונה במשפט. בנוסף, היא עדיין לא מצליחה לרוץ או לקפוץ. כן מבינה הוראות, שרה, רוקדת, עולה ויורדת במדרגות וכדומה. האם זה מוגדר כעיכוב שפתי או אפילו התפתחותי? כמו כן, האם עיכוב התפתחותי כפי שתיארתי או מעיד על אינטילגנציה נמוכה?

לקריאה נוספת והעמקה

את מתארת ילדה ע התפתחות תקינה... אם את באמת דואגת, פני לרופא ובקשי הפניה למכון להתפתחות הילד, להערכה התפתחותית. לדעתי, על פי תאורך, לא נחוץ. לגבי האינטליגנציה, לא ניתן לקבוע כלום בשלב זה אולי תהיני מהשיגיה וקבלי את קצב ההתפתחות שלה, בלי להשוות ובלי ביקורת?

ב ה הגב פרידה שלום! אימי חולה בסרטן השחלות עם התפשטות בחלל הבטן. כרגע היא הגיעה למצב שאינה מצליחה לאכול כמעט בכלל וסובלת מתת תזונה. יש לה בחילות והקאות כל הזמן. גם כשאינה אוכלת, מקיאה מיצי קיבה. השריר העליון אצלה רפוי ולכן קשה לה מאוד לעצור את ההקאות. מטופלת בפראמין. שאלתי היא האם יש דרך לאמן ולחזק את השריר חזרה או דרך לעצור את ההקאות? נשמח לייעוץ וטיפול. תודה רבה מראש. בברכה, שרון.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, מקווה שאימך חשה בטוב...יש עוד כמה דברים שניתן לנסות. לגבי שריר הליון של הוושט, התיגרול פשוט, עליה לשכב במיטה, בלי כרית מתחת לראש ולהרים את הראש כך שתסתכל ברגליים, לשחרר ולשוב לאותה פעולה, מספר פעמים במהלך היום. העיניין זה שלא נראה לי שזאת הסיבה להקאות... יש לברר מה התרופות שמקבלת ולהתייעץ עם הרופא המטפל, עם תזונאי ואולי , לא בטוח, עם קלינאי תקשורת לגבי קשיי הבליעה. לגבי האכילה, ניתן לחלק את המנות למנות קטנות, מזון מזין ככל שניתן, מרוכז (בסיוע תזונאית) לבדוק את התרופות גם עם רוקח, לפעמים יש שילוב תרופות שגורם לבחילה והקאה. תוכלו להעזר בטיפול במדיטצייה, רפלקסולוגיה ו/אן טקופונקטורה. במספר בתי חולם גדולים כמ תל השומר ובלינסון, יש מחלקה לטיפול ברפואה לא קונבנציונלית, לפעמים הם יכולים לתת מענה מיטבי לסבלו של החולה. בהצלחה!

26/06/2020 | 19:32 | מאת: נטע

מומחית אא״ג איבחנה אצלי muscle tension dysphonia. אני עובדת עם הקול הרבה שעות. מהו אורך הטיפול הקולי בערך (מספר פגישות, מספר שבועות, חודשים)? ומה הוא כולל? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

טיפול קול מכוון לשפר את הפקת הקול והדיבור, בהתאם לקושי המזוהה אצל המטופל. כדי להצליח בטיפול נדרשים שני מרכיבים: מוטיבציה ומודעות לצורך לשנות הרגל ואימוץ של הרגלי דיבור חדשים. הטיפול , בהתאם לנכונות המטופל ונסיון המטפל יכול לקחת מספר חודשים עם הטבה מסויימת לאחר כחודשיים, כמובן, זו הערכה כללית. הטיפול לרוב פעם השבוע עם המטפל והמשך עבודה יומית, תירגול ויישום, בהתאם לתוכנית הטיפולית. בהצלחה

שלום רב, אני בחור בן 58 מגמגם מילדות, מקבל קצבת נכות 65 אחוז. בשנים האחרונות חלה אצלי הידרדרות קשה בדיבור. אני מתכוון לבקש בדיקה מחדש עקב החמרת מצב. לצורך כך אני מחפש מומחה בתחום דיבור וגמגום, אליו אוכל להגיע לצורך אבחון וקבלת חוות דעת . בקופת חולים כללית יש רק שני רופאים יועצים בתחום הדיבור מאזור חיפה. אחד מהם טען שהוא כבר לא מטפל בכך יותר, והפנה אותי לקלינאי תקשורת. פניתי גם לרופא השני, העניין נמצא בבירור. השאלה האם אכן קלינאי תקשורת שאינו בעל תואר MD, יכול לתת חוות דעת בעלת משקל עבור ועדות רפואיות. אם כן, אשמח לדעת אל מי אוכל לפנות באיזור חיפה והצפון. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

פניתה אלי באופן פרטני והשבתי, אין לי מה להוסיף. בהצלחה

24/06/2020 | 14:56 | מאת: עדינה

שלום, אני בת 31 והתחיל אצלי מה שנראה לי כמו גמגום. אני נתקעת עד שאנינ מצליחה להוציא מילים מהפה ונתקעת על הברות. מדובר בתופעה חדשה שזלא היתה לי קודם. לאיזה איש מקצוע עלי לפנות? תוד רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

מומלץ לגשת לרופא נאורולוג. גמגום לא מופיעה בגיל מבוגר, זו תופעת ילדות....

09/06/2020 | 07:34 | מאת: חן

היי הבחנתי בקושי ביצירת קשר עין בתינוקי שלי שבן 3 וחצי חודשים בדקו אותו אחות טיפת חלב ורופאת התפתחות אבל אני איתו 24/7 ומרגישה שיש קושי התייעצתי בפורום והמליצה לי שאפשר ללכת לקלינאית תקשורת אף פעם לא שמעתי על זה בגיל ככ מוקדם שאפשרי האם את ממליצה ואפשרי לקחת לבדיקה תינוק?

לקריאה נוספת והעמקה
13/06/2020 | 20:00 | מאת: חן

מציינת בטיפת חלב ורופאת התפתחות לא רואות בעיה אבל אני שמה לב שהוא מסתכל לרוב לכמה שניות ולא מתעניין יותר מתעניין בצעצועים ועל דברים אחרים למרות שגם אחרי כמה דק ממצה גם אותך קשה לו קצת להתרכז הרבה זמן במשהו נראה מאוד סקרן אבל מאוד! הוא כן עוקב אחרי הפנים שלי תמיד .ממלמל, מחייך המון ושם לב לפרצוף שלי בכל פעם אבל נראה שקשה לו עם יצירת קשר עין עם אנשים והקשר עין לזמן קצר מאוד האם מנסיונך שמעת על דברים כאלו וזה לא העיד חלילה על בעית תקשורת? מה עליי לעשות?! אני מוטרדת מאוד תודה לך מראש על התשובה

בגלל שאת מוטרדת מומלץ שתפני לקלינאי תקשורת במסגרת מעון להתפתחות הילד ולא רק בטיפת חלב, מכון להתפתחות הילד יכול לאבחן האם י סיבה לדאגה... בהצלחה

14/05/2020 | 19:22 | מאת: אור

היי פרידה! נעים מאוד, שמי אור ואני בן 23 מאיזור השפלה. לאורך כל חיי אני ממלמל ובולע מילים בעצימות נמוכה, ברמה שלא פוגעת ביכולת שלי לתקשר או לתפקד באופן כללי. אני מעוניין לשפר את יכולות אלו מתוך רצון לשאת הרצאות ונאומים בעתיד, בהתאם לשאיפות המקצועיות שלי. האם קלינאי/ת תקשורת יוכלו לעזור לי בעניין? האם הנושא הוא חלק מתחום העיסוק שלכן? תודה רבה והמשך יום נעים!

לקריאה נוספת והעמקה

קלינאית תקשורת בהחלט יכולה לסייע לך, בציוחד אם יש לך מוטיוציה ומודעות. בהצלחה!

בשבוע שעבר הלכתי לפגישת אבחון אצל קלינאית תקשורת שאיבחנה אצלי tachilalia לצערי אין על זה מידע באינטרנט. ולא יודעת איך לטפל בזה. אשמח קצת למידע.

מדובר על שם נוסף לתופעה של דיבור מהיר או cluttering' דיבור חטוף בעברית. תופעה קשה לשינוי, לפעמים מודעות ומוטיבציה מסייעים בשליטה על קצב הדיבור, יחד עם טיפול של קלינאי תקשורת

כי להבנתי טיפול ריגשי אמור לפתור את הבעיה... לא?

29/04/2020 | 10:22 | מאת: איולה

ביתי בת 4.5 חודשים, בסביבות גיל חודש וחצי החלה לעשות קולות כשל יונה, מכווצת את השפתיים, מנפחת נחיריים ומוציאה נהימות שכאלה. היתה מגיבה בקול זה לדיבור, לשירים, לבובות. לאחר פחות מחודש פסקה לחלוטין . לא הוציאה שום צליל מלבד בכי / קיטורים. גם לא קיים צחוק בקול. קשר העין התפתח לאט, גם במעקב בטיפת חלב צוין שקשה להסב את תשומת ליבה ואינה עקבה אחר צעצוע. מאז קשר העין השתפר מאוד, עוקבת בקלות, אם כי עדיין לא תמיד קל למשוך את תשומת הלב שלה. יכולה לשבת מולי על הברכיים ואני אנסה לבדר בכל דרך שהיא ובכל זאת תעדיף להסכל הצידה או על כפות הרגליים שלה. כמו כן אינה קוראת כאשר מתעוררת לבד במיטה, יכולה לשכב חצי שעה עם עצמה למצוץ אצבע ולהסתכל מסביב. אינה יוצרת קשר עין עם מי שמאכיל אותה אף פעם, שזה מטריד כסימפטום כשלעצמו. לצד הנל, היא גם מחייכת הרבה, כשרוצה- יוצרת קשר עין ארוך ללא הפסקה, מתקשרת בשקט, בתנועות נלהבות, ניפוח נחיריים, חיוך גדול ושקט. בתוך תקופת השקט היה יום אחד של קולות חדשים, עם פה פתוח, גבוהים יותר, עשתה אותם יום שלם והפסיקה לחלוטין גם אותם. בשבוע האחרון חזרה לקולות היונה הראשונים שעשתה, עושה אותם לא מעט במהלך היום. אני מדברת איתה, שרה לה, עושה קולות, חיוכים וכו. מנסה לגרות אותה כל הזמן. אני לא רואה שהיא מנסה לחקות בכלל. לפעמים היא מתרכזת מאוד והפה שלה נפתח ונראה כאילו יש תנועה קלה בלשון מתוך רצון לעשות כמוני.. אבל זה לא מתפתח ולא תמיד קורה. בדיקת שמיעה תקינה, בדיקת נוירולוג פיזיולוגית תקינה, בבדיקת ראייה נמצא צילינדר 2 בשתי העיניים עם הוראה להמשך מעקב. האם נתקלת בתופעה כזו?? מה יכולות להיות הסיבות ?? כיצד להתמודד עם המצב ??

לקריאה נוספת והעמקה

האם היא עברה בדיקת שמיעה, בבית חולים ליולדות, לפני השחרור? אם את דואגת כל כך, רצוי שתבדק אצל רופא התפתחותי ובמקביל תבק את שמיעתה, יש ילדים שמתפתחים בהתקדמות ונסיגה קלה, ויש כאלה שמתפתחים ברצף...... רצוי שתהיה במעקב התפתחותי...

27/04/2020 | 17:59 | מאת: נעמה

.

פונים לקלינאי תקשורת. להצלחה נדרשת מוטיבציה ומודעות לדיבור, וגם אז, לומדים להאיט את קצב הדיבור ולשפר את המובנות, משתמשים בנלמד לפי הצורך

26/04/2020 | 00:55 | מאת: דור

האם בטיפול בגמגום מנסים לפתור את הבעיה? או מוצאים דרכים להתגבר עליה ? תודה ויום טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

גמגום זה כמו אלרגיה, יש נטיה ויש סיבות לגורמות לו להחמיר או לפחות, לא בעיה שצריכים "לפתור" אלה תופעה שיש מקום לשיפור והבנה של הגורמים להחמרתו.

23/04/2020 | 21:35 | מאת: ירין

שלום רב אני ירין בן 22 וסובל מדיבור חטוף ומעט גמגום.הלכתי לאבחון אצל שני קלינאיות תקשורת ושניהן אמרו לי כי אין שום בעיה בשטף הדיבור חשבתי לפנות לדייב למלמן האם מומלץ?

לקריאה נוספת והעמקה

לא יודעת מיהוא, אבל אם הינך דואג לדיבורך רצוי למצוא קלינאי תקשורת "ידידותית" שתדבר איתך על הסיבות והתנהגות שלך לאור תחושתותיך, ללא קשר לתופעות נשמעות

20/04/2020 | 21:01 | מאת: אמא

הבן שלי בן שנה ו3 בקושי אומר מילים. תינוקות אחרים בגן שלו כבר אומרים. אומר רק אבא ומה. זה נורמאלי? הגדול דיבריותר מילים בגיל הזה. צריך לבדוק? אין טיפת חלב עכשיו ורופאים כדי לשאול.תודה.

יש להעבירו בדיקת שמיע הובמקביל לפנות לקלינאי תקשורת, ללא דיחוי! במידה והתפתחות כללית מאוחרת, רצוי לפנות גם למכון להתפתחות הילד

27/02/2020 | 20:28 | מאת: בתיה

יש לי 3 בנים ששלושתם היו עם לשון קשורה. לכל אחד מהם ברגע ששחררו את הלשון, הוא יצא החוצה וב 2 מהם זה בצורה מאוד בולטת ולא תקינה. הלשון רוב הזמן בחוץ וזה משפיע על הדיבור ועל השיניים שמאוד עקומות כתוצאה מזה. ממש לשון דחוקה. אני גרה בירושלים ומיואשת מהמצב. ניסיתי קלינאית תקשורת אבל הלשון כלכך בחוץ שזה דורש כלכך הרבה מאמץ שלא היה להם סבלנות לתרגילים והאמת שאני לא ראיתי שהתרגילים עוזרים. אשמח לעזרה.

לקריאה נוספת והעמקה

לא מסרת פרטים לגבי גילאי הילדים ותפקודם הכללי, כולל מתח שרירים וכו. אפשר לפנות לצוות של פיזיותרפיסט וקלינאי תקשורת לבירור המצב התפקודי של כל הגוף ביחס לתפקוד הפה, ולא רק הלשון

תודה על תשובתך. גילאי הבנים גיל 12, גיל 7 ותינוק שעכשיו בין 8 חודשים. אצל התינוק של 8 חודשים ממש ראו ברגע ששיחררו את הלשון (שאני מתחרטת על כך מאוד) שהלשון פתאום יצאה החוצה. גם קשה לתינוק לאכול מכפית וכללית קשה לו להשתלט על הלשון. לדוגמא מאז ששיחררו לו את הלשון גם קשה לו להחזיק מוצץ בפה יותר מ 2 דקות. התפקוד הכללי בסדר גמור, כולם התפתחו בזמן, זחלו בזמן וגם היום מתפקדים מצויין (חוץ מהלשון). הכי משמעותי זה אצל הילד בן 7 ובן והתינוק בן 8 חודשים, אצלם הלשון כל היום בחוץ. הלשון שלהם גם גדולה. שוב, התפקוד של כל הגוף טוב. לאחר הרבה מאמצים אני שוקלת לבדוק אם יש אולי איזה פרוצדורה של קשירה בחזרה של הלשון...כבר לא יודעת אחרת מה לעשות.

04/02/2020 | 05:30 | מאת: שלי

שלום רב, סיימתי לפני כשנה את לימודי B.A בהפרעות תקשורת ואני שוקלת לעבור לארה"ב. אשמח לדעת את תנאי העבודה (שכר, תנאים סוציאליים וכו') בארה"ב והאם תואר ראשון שנלמד בארץ תקף ? תודה רבה!

תואר ראשון בארה"ב איננו מספיק, שם נדרש תואר שני, והכרה של הארגון האמריקאי asha, תעייני בדרישות שרשומים שם. יש מדינות שמאפשרות לעבוד בביה"ס עם תואר ראשון בלבד, כי יש חוקים שונים בכל מדינה ובכל מדינה יש צורך בקבלת רישיון מקומי, בנוסף להכרה של הארגון הארצי. בהצלחה!

30/01/2020 | 21:50 | מאת: חנה

לוקח לי שנייה לעבד את מה ששמעתי. זה לא בעיה בהבנה, ולא בעיה בשמיעה. יש לי שמיעה מעל הממוצע. יכול להיות שזה קשור, אני סובלת מאוד הרבה מרעשים חיצונים, כמו גרירת כיסאות טונים מעל דו גבוה גורמים לי לכאב אוזנים וראש. וכן רעש שחוזר על עצמו גורם לי להתחרפן. במקביל יש לי בעיה בשליפת מילים בעיקר בזמני ויכוח. אשמח אם תוכלו לומר לי מה אפשר לעשות בנדון.

לקריאה נוספת והעמקה

אין לי פרטי גיל או תפקוד, אז באופן כללי מגובר על שני תחומים שלא בהכרח קשורים. בשמיעה יש סף כאב, שזו עוצמה שגורמת לאי נוחות ועד כאב באוזניים, יתכן ויש לך סף כאב נמוך... הרגישות לטונים מסויימים כמו גרירת כסא או גיר על הלוח שייכיחפ לאותה קוגוריה. לגבי שליפה, בהתאם לתפקודך הקוגניטיבי, השכלה ומזג, כולל אוצר מילים ועוד... יכול להיבדק אצל קלינאי תקשורת או פסיכולוג קוגניטיבי

16/12/2019 | 01:55 | מאת: רחלי

האם יש סכנת קרינה ממכשירי שמיעה מתקדמים שמתחברים גם לנייד ע״י בלוטוס?

לא, אין

שלום אני סטודנטית לקלינאות תקשורת ומהתנסות מאוד קצרה בשטח גיליתי שתחום הקול ותחום האפזיה מאוד מעניין אותי העניין הוא שמאוד קשה לי עם תחום הבליעה. רציתי לשאול האם יש קלינאים שעוסקים רק בהפרעות קול או רק באפזיה בלי להתעסק גם בבליעה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

עם הנסיון יעשה לך יותר קל תחום הפגיעות הנאורולוגיות ותפקודי גרון מחוברים גם לבליעה, ככל שתכנסי לעומק ותרחיבי את הידע, תיראי שהשילוב ביניהם תפקודי מחייב. אלה אם את רוצה להיות בינונית בעבודתך המקצועי, ואז לא תתקדמי כל כך....

ם הנסיון יעשה לך יותר קל תחום הפגיעות הנאורולוגיות ותפקודי גרון מחוברים גם לבליעה, ככל שתכנסי לעומק ותרחיבי את הידע, תיראי שהשילוב ביניהם תפקודי מחייב. אלה אם את רוצה להיות בינונית בעבודתך המקצועי, ואז לא תתקדמי כל כך....

11/12/2019 | 23:56 | מאת: מור סקוטלסקי

היי, אני קלינאית תקשורת בתחום השיקום הנוירולוגי וכמוך ממש משך אותי תחום האפזיה. לרוב אפזיה לא תבוא בנפרד מבליעה, במיוחד אם את עובדת במרכזים רפואיים. במידה ותעבדי במכונים של קופות החולים, יכול להיות שתתקלי פחות בבליעה אך עדייו לא ניתן לשלול זאת. תחום הקול הוא תחום שבהחלט אפשר לבודד אותו. אם יש לך עוד שאלות, מוזמנת לפנות אליי דרך האתר https://www.speech-theramor.co.il/

16/11/2019 | 19:32 | מאת: אבא

מה ההבדל בין דיבור מובנה לעומת דיבור ספוטני? בשני מקומות באבחון של בני (בן 13) לגבי הגאים שונים כתוב פעם דיבור מובנה ופעם דיבור ספוטני. מה ההבדל ביניהם?

מובנה, בתוך מצב לא טבעי, כמו בתוך שיחה טיפולית םע הקלינאית, במצב של איבחון או כשנשאל שאלות ספציפיות דיבור ספונטני, כשזה ביוזמתו, מבלי שאלות מכוונות או מצב חיצוני מובנה

מובנה, בתוך מצב לא טבעי, כמו בתוך שיחה טיפולית םע הקלינאית, במצב של איבחון או כשנשאל שאלות ספציפיות דיבור ספונטני, כשזה ביוזמתו, מבלי שאלות מכוונות או מצב חיצוני מובנה

09/11/2019 | 23:03 | מאת: אילנית

האם נהוג להביא שי קטן לקלינאית לארח סיום טיפול? מדובר על טיפול של כמה חודשים. חושבת להביא לה משהו קטנה להודות לה אך לא אם בדרך כלל אל עושים זאת.

אם הקלינאי במקום ציבורי, אז אסור לה לקבל מתנות אם הטיפול פרטי, לא משנה עדיף מכתב תודה עם ציור או סיכום החוויה של הילד, בטיפול ולא חפץ כל שהוא. מכתבי תודה הם לדעתי מתנה הכי שווא

10/11/2019 | 21:55 | מאת: אילנית

לא יודעת בדיוק מה זה. זה מכון שעובדת עם רוב הקופות (אולי כולם לא יודעת) וגם עם ביטוחים אחרים. מקבלת התחייבות מהקופה... זה נחשב ציבורי? לא רוצה לעשות משהו שלא נהוג... (משני הכיוונים לא רוצה לא לקנות משהו אם נהוג כן אך לא רוצה לקנות משהו אם לא נהוג לקנות...)

08/11/2019 | 12:48 | מאת: אבא אוהב

שלום בקשר לבני בן השבע, הילד מדבר לאט מאד באופן חריג שכל מי ששומע מבחין מיד, לא מדובר על גמגום בכלל, הוא מדבר שוטף לגמרי בלי הפסקות בכלל, והוא גם אפילו רהוט עם שפה עשירה מאד יחסית לבני גילו, וגם מדבר מאד בביטחון, אבל הוא פשוט מדבר נורא לאט, היה בעבר אצל קלינאית תקשורת אבל התרשמה שאין כ"ה מה לעשות, ויעבור עם הזמן, אבל בינתיים אין שום שיפור, אשמח לשמוע מה שורש הבעיה, ובעיקר האם יש משהו שאפשר לעשות בנידון ?

לקריאה נוספת והעמקה

ומה רמת הפעילות שלו, באופן כללי? הוא איטי באכילה, בפעילות פיזית, בכתיבה? או שזה רק בדיבור (קשה לי לאמין) אין מה לעשות חוץ מלתמוך בו... האם שי ל ו לקוי למידה? יתכן ומתקשה בבניית משפטים ובשליפת מילים?

שלום רב, אובחנתי לפני כחצי שנה(אחרי שנה וחצי של בדיקות) כסובלת מספזמודיק דיספוניה. טיפול בבוטוקס עזר חלקית, ואין ספק שכרגע הסטרס בחיי לא מסייע... האם את מכירה שיטות טיפול נוספות? אלטרנטיביות, אולי, שתוכלנה לסייע לי? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

ספסטיק דיספוניה היא מחלה של מערכת העצבים, והטיפול המקובל היא בוטוקס, מדי כמה חודשים, בזריקה ישירה כדי להרגיע את המתח על פני המתרים.

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 74