לשון בחוץ ודיבור עם לשון בחוץ

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

27/02/2020 | 20:28 | מאת: בתיה

יש לי 3 בנים ששלושתם היו עם לשון קשורה. לכל אחד מהם ברגע ששחררו את הלשון, הוא יצא החוצה וב 2 מהם זה בצורה מאוד בולטת ולא תקינה. הלשון רוב הזמן בחוץ וזה משפיע על הדיבור ועל השיניים שמאוד עקומות כתוצאה מזה. ממש לשון דחוקה. אני גרה בירושלים ומיואשת מהמצב. ניסיתי קלינאית תקשורת אבל הלשון כלכך בחוץ שזה דורש כלכך הרבה מאמץ שלא היה להם סבלנות לתרגילים והאמת שאני לא ראיתי שהתרגילים עוזרים. אשמח לעזרה.

לקריאה נוספת והעמקה

לא מסרת פרטים לגבי גילאי הילדים ותפקודם הכללי, כולל מתח שרירים וכו. אפשר לפנות לצוות של פיזיותרפיסט וקלינאי תקשורת לבירור המצב התפקודי של כל הגוף ביחס לתפקוד הפה, ולא רק הלשון

27/04/2020 | 10:29 | מאת: בתיה

תודה על תשובתך. גילאי הבנים גיל 12, גיל 7 ותינוק שעכשיו בין 8 חודשים. אצל התינוק של 8 חודשים ממש ראו ברגע ששיחררו את הלשון (שאני מתחרטת על כך מאוד) שהלשון פתאום יצאה החוצה. גם קשה לתינוק לאכול מכפית וכללית קשה לו להשתלט על הלשון. לדוגמא מאז ששיחררו לו את הלשון גם קשה לו להחזיק מוצץ בפה יותר מ 2 דקות. התפקוד הכללי בסדר גמור, כולם התפתחו בזמן, זחלו בזמן וגם היום מתפקדים מצויין (חוץ מהלשון). הכי משמעותי זה אצל הילד בן 7 ובן והתינוק בן 8 חודשים, אצלם הלשון כל היום בחוץ. הלשון שלהם גם גדולה. שוב, התפקוד של כל הגוף טוב. לאחר הרבה מאמצים אני שוקלת לבדוק אם יש אולי איזה פרוצדורה של קשירה בחזרה של הלשון...כבר לא יודעת אחרת מה לעשות.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה