חוסר שיווי משקל/סחרחורת במאמץ גופני

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

24/11/2017 | 19:01 | מאת: רואן

שלום,בת 33 , בריאה בד״כ, לא נוטלת תרופות, יש לי bmi גבוה . טכיקרדית. חולשה ויסטובלרית 69% אוזן שמאל ללא העדפה כיוונית. בדיקות שמיעה תקינות. אם אר איי ראש תקין. יש לי דלקת מפרקים ובעיות בלסת , הסחוס גמור לגמרי. הבעייה שלי היא שאחרי מאמץ גופני כמו עלייה במדרגות לשתי קומות או הליכה מהירה אני כאילו מאבדת את השיווי משקל. אפילו אם אני מתרגשת או צועקת אני מאבדת שיווי משקל וסחרחורת קצת. עשיתי מליון פעם אקג ופעם הולטר , ופעמיים אקו לב שהממצאים שלהם הכל בסדר חוץ מסינוס טכיקרדית. מבחינת בלוטת תריס- אנדוקרונולוג אמר לי שיש השימוטו אבל בשלבים התחלתים ואין צורך בטיפול אלא אם כן נכנסתי להריון. היה לי פעם חיידק הליקבטור בקיבה וטופלתי אבל מזה תקופה אני סובלת הרבה מצרבות .לוקחת אומפירלקס וזה עובר. סובלת מהתקפי מיגרנה לסירוגין. טינטון יש לי דו צדדי ומורגש יותר בלילה. למה מאמץ גופני או צעקות או התרגשות משפיעות על השיווי משקל.

לקריאה נוספת והעמקה
24/11/2017 | 19:15 | מאת: רואן

שכחתי לשאול לגבי עוד משהו: בנסיעה אני סובלת מתחושת סחרור במצב שאני נמצאת בפקק כך שפעם אני נותנת גז ופעם בולמת הקצב הזה מעורר סחרחורת אצלי. עוד משהו : בנסיעה רובנו מפקסים את המבט לכיוון אחד והוא קדימה , וזה המצב אצלי אבל ברגע שאני. מסתכלת לצדדים אפילו בלי להזיז את הראש אני מסתחררת או יותר נכון כאילו המבט נמרח לכיוון מסוים, וזה קורה גם מול המחשב כשאני מפוקסת בכתיבה ופתאום אני מתחילה להסתכל על לצדדים במסך אפילו בלי תנועות ראש. האם הסיבה זה החולשה הויסטובלרית???!!!

26/11/2017 | 06:58 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

גם סימנים אלה - קשורים במיגרנה בה מחלת תנועה שכיחה מאד.

26/11/2017 | 06:56 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

שלום לך גם המאמץ הגופני וגם ההתרגשות ובמיוחד מתח יכולים לגרום לסחרחורות לסובלי מיגרנה. MAV -(סחרחורות כתוצאה ממיגרנה ) חשוב להוריד מתח , בין השאר ע"י פעילות גופנית מדודה הדרגתית ולשפר כושר. וכן טכניקול קוגניטיביות להורדת מתח שגורם בין השאר לחריקת שיניים ופגיעה במפרק הלסת. כן טיפול מטנע למיגרנה ע"י חוסמי בטא כמו דרלין 10 מ"ג 3 פעמים ביום יכול למנוע סחרחורות אלה. בברכה ד"ר בן דוד

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)