פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות. לפורום הפעיל - פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב מבוגרים
כל אחד מאיתנו הינו תלמיד, בדרך כזו או אחרת, בנושא זה או אחר, בכל אחד משלבי החיים. כל אחד מאיתנו זקוק לכישורי למידה, קשב וריכוז, הן לצרכי למידה, הן לצרכי עבודה, הן לצרכים אישיים ומשפחתיים.

הפורום עוסק בכישורי למידה, קשב וריכוז של תינוקות, ילדים, בני-נוער וסטודנטים. מועלים בו נושאים הקשורים בהתפתחות הילד, בהתפתחות הקוגניטיבית-מחשבתית בגיל הרך (שהם היסוד לכל תהליכי הלמידה בכל הגילאים העתידיים), ונושאי קשב-ריכוז-למידה הקשורים בילדות, בגיל הנעורים ובגיל הבוגר.

לאנשי-מקצוע, לתלמידים, לסטודנטים ולהורים תהיות רבות בנושאים המדוברים בפורום. מי שאיננו מקורב לתחום האבחון והטיפול בנושאים אלו, תוהה כיצד מאבחנים, כיצד מטפלים, מהו האבחון או הטיפול המתאימים לכל מצב.
מטרתו של הפורום לעזור לכל פונה, בכל גיל בשאלות הנפוצות: מה לעשות, מה לא לעשות, היכן ומתי. כיצד להתגבר על קשיים בלמידה, בקשב או בריכוז.

מוזמנים לפנות לפורום אנשי מקצוע, ילדים בכל גיל, בני-נוער, סטודנטים, הורים (וגם סבתות מודאגות...).

לפורום שלנו מוזמנים לכתוב גם ילדים, בני-נוער, בעצם כל אחד.

לכל שאלה, מכל סוג, תינתן תשובה ברורה ואדיבה, תוך תשומת לב רבה לאנושיות, אדיבות ומקצוענות, המכבדים כל מטופל או מתייעץ בדרכו שלו - ראייה מקצועית רב-תחומית וראייה אנושית מתחשבת ותומכת.

ואם מישהו קצת מתבייש לפנות ישירות לפורום:
ניתן לפנות בדואר אלקטרוני ישיר לד"ר למפיט: inbarml@inbaril.co.il
או באמצעות אתר "ענבר":
www.inbaril.co.il
2803 הודעות
2268 תשובות מומחה

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה

גולשים יקרים: הפורום נסגר
22/12/2011 | 22:28 | מאת: סיוון ס ..

שלום. אני בת 20 חיילת.. אני לא יודעת איך לתאר בדיוק את מה שאני מרגישה .. כבר מגיל מוקדם היתי מתלוננת שאני לא מצליחה לתרכז בשיעור וכל מה שהמורה אומרת ניכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה . מישהו היה שואל אותי שאלה על מה שהמורה אמרה ולא היה לי מושג מה לענות.. כאילו היתי במקום אחר . במבחנים שהיה צריך ללמוד המון חומר היתי צריכה לקרוא שוב ושוב .. גם בספרים שאני קוראת לפעמים אני תקועה על אותה שורה .. נסיעות ארוכות- לבסיס באר שבע מנתניה כאילו לחץ כזה של לא יכולה יותר לא יודע איך לתאר בדיוק .. חוויתי את זה לפני יומיים ..הרגשה של לא יכולה לשבת יותר חייבת לצאת היתה תחושה מוזרה כזאת כאילו לא יכלתי לעצור תהרגשה (לא קלסטרופובית). נהיגה - קשה לנהוג הרבה זמן מה זה אומר?... תודה ....!!! חג שמח ..

שלום רב, כנראה שכן. וכנראה שמדובר בלקות מורכבת. ממליץ לפנות לייעוץ רב-תחומי. בברכה, ד"ר מ. למפיט

22/12/2011 | 22:24 | מאת: סיוון ס ..

שלום. אני בת 20 חיילת.. אני לא יודעת איך לתאר בדיוק את מה שאני מרגישה .. כבר מגיל מוקדם היתי מתלוננת שאני לא מצליחה לתרכז בשיעור וכל מה שהמורה אומרת ניכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה . מישהו היה שואל אותי שאלה על מה שהמורה אמרה ולא היה לי מושג מה לענות.. כאילו היתי במקום אחר . במבחנים שהיה צריך ללמוד המון חומר היתי צריכה לקרוא שוב ושוב .. גם בספרים שאני קוראת לפעמים אני תקועה על אותה שורה .. נסיעות ארוכות- לבסיס באר שבע מנתניה כאילו לחץ כזה של לא יכולה יותר לא יודע איך לתאר בדיוק .. חוויתי את זה לפני יומיים .. לא יכולה לשבת יותר חייבת לצאת (לא קלסטרופובית). מה זה אומר?... תודה ....!!! חג שמח .. נהיגה ממושכת - קשה לי לנהוג הרבה זמן מה זה אומר ?

שלום רב, כנראה שכן. ממליץ לך לעבור אבחון רב-תחומי. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

22/12/2011 | 16:40 | מאת: אריג

לד"ר מאיר שלום אני אמא לבן 6 בכיתה "א" , הבחנתי לפני זמן קצר שהבן שלי מתקשה בכתיבה וסידור המחברת והמטלות בתוך המחברת באופן הדרגתי , אז פניתי למרפה בעיסוק. הוא בטורו שלח אלי טופס למלא ע"י המורה, לתדהמתי הפרטים שהזינה המורה בטופס כלל וכלל לא ידעתי עליהן ונפל לי האסימון האם בכלל הבן שלי עונה על הקרטריונים של הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות. הנה הפרטים שהזינה המורה : הוא בדרך כלל שמח ,לא משתתף בכיתה למרות שמספר לי שכן, מדבר ללא רשות ואפילו כשמדבר הוא לא מתייחס לנושא, תמיד יש צורך להעיר לו , אמפולסיבי ולא שם לב לחוקים, מתקשה בחוג הספורט , לפעמים מרחף, לא יושב בקביעות על השולחן שלו , רמת הכתיב שלו לא כמו שאר חברי בכיתה שלו, כותב לאט ובקושי ויש צורך לזמן נוסף יותר מהכיתה . כל אלה מביאים אותי לידי שאלה איפה בדיוק הבן שלי עומד ? ומה אפשר לעשות? ועם מי אפשר להתייעץ? להזכירך שלא פנו אליי בבית ספר על הפרטים האלה למרות שאני שואלת עליו כל יום והמבחנים שלו ציונים מהממים . בבקשה תסביר לי בפרטנות תודה רבה

22/12/2011 | 12:12 | מאת: שרית

יש לי ילד בן כמעט 3 שלא נמצא במסגרת.השאלון על קשב וריכוז לא מספק מכיוון שיש שם נושאים שעדיין לא קשורים אליו כמו הכנת ש"ב מבחנים ודברים דומים.האם קיים שאלון דומה לקבוצת גיל קטנה יותר? האם בכלל ניתן לאבחן בעיות מסוג זה בגיל כזה? אשמח לתשובה בעניין.

20/12/2011 | 15:07 | מאת: רותם

ד"ר למפיט שלום רב, רציתי לדעת האם ישנה חלופה יעילה לכדור ריטלין. האחיין של בעלי סובל מ ADHD וליקויי למידה נוספים ובעקבות נטילת הריטלין החל לסבול מטיקים ולכן הפסקנו את נטילת הכדור. כיום הילד (בן ה 14) סובל מבעיות התנהגות קשות ומתקשה מאד בלימודים. לתשובתך אודה, רותם.

20/12/2011 | 11:54 | מאת: סיון

שלום, אני בת 30, וסובלת מילדות מתופעות שמתאימות לתיאורים של הפרעות קשה וריכוז שהרק החמירו עם השנים. מעוניינת לעבור אבחון מקיף טיפול וייעוץ. אין לי סבלנות לקרוא את הררי המידע שמצוי באינטרנט! אני מאוד מתוסכלת ופשוט רוצה להתחיל כבר בתהליך.... איפה אפשר לעשות זאת באזור חיפה, בצורה היעילה ביותר ורצוי גם בעלויות סבירות... אני בקופ"ח מכבי תודה רבה

19/12/2011 | 23:31 | מאת: נטלי

שלום רציתי לדעת איפה יש מקום שאפשר לאבחן בו הפרעות קשב וריכוז מסובסד בתודה מראש נטלי

שלום אני בן 37 וחושש שיש לי הפרעת קשב כזו או אחרת. מה עליי לעשות??

19/12/2011 | 14:44 | מאת: לאה

בני אובחן עם קשה וריכוז, אולם עוד לפני שלוקח שום תרופה גיליתי שאם אני משוחחת עם הבן שלי ומתארת בפרטים מהי ההתנהגות הצפויה ממנו הוא מתנהג בצורה טובה, עושה את המטלות הכיתה ולא מגיב באופן לא נכון למצבים חברתיים. האם יתכן שיש לו משהו אחר? האם שיחות בלבד יכולות לפתור את הבעיה?

19/12/2011 | 09:39 | מאת: אורטל

האם מישהו שמע או ניסה את הטיפול בהפרעת קשב וריכוז יש לי ילד בן 8 וחצי עם קשב וריכוז ואני מתלבטת האם הטיפול הטיפול עולה 2,150 ש"ח ל-6 טיפולים והיא מבטיחה פתרון מלא.

18/12/2011 | 16:33 | מאת: יצחק

שלום, אני סטודנט להנדסה, במהלך לימודיי נתקלתי בקשיים רבים בתכנון זמן נכון, ואסטרגטגיה נכונה ללמידה במיוחד בעת עומס רב ולחץ גבוהה עם לוז מבחנים צפוף במיוחד, נחלתי כשלונות רבים. למרות שהצלחתי בשנה הראשונה בתום השנה השניה נשרתי מהלימודים. כעת אנ ירוצה לחזור למסלול הלימודים והפעם לעשות זאת נכון יותר ויעיל יותר בכדי שאוכל לעמוד בלימודים גבוהים. אני בטוח שיש לי את היכולת לסיים את הלימודים רק שאני צריך לחזק את עיניין תכנון הזמן, אסטרטגיות הלמידה, ולשפר את קבלת ההחלטות בין עיקר לטפל. ברגע שאצליח אני בטוח שיהיה לי הרבה יותר קל להצליח בלמידה. פרט נוסף וחשוב, בכל לימודיי נטלתי ריטלין (שנתיים וחצי משתמש) כעת כבר לא. אשמח מאוד אם יוכלו לחזור אליי עם פרטים אודות הבעיה שהצגתי. אשמח אם תתנו פרטים של גורמים מוסמכים וטובים שמטפלים בבעיות מהסוג הזה. זה קצת דחוף. תודה ושבוע טוב. יצחק.

18/12/2011 | 08:14 | מאת: אבי

ד"ר שלום בני מטופל כשנה ברזדין 20 מ"ג בבוקר ו 10 מ"ג בלילה לאחר היבחון של בעיות ריגשיות והיתפרצויות שלאחרונה פחתו לאחרונה בית הספר מיתלונן על בעיות ריכוז לאחר שיחה עם הרופא המטפל של הילד הוחלט לנסות להוסיף לבוקר חצי כדור של 10 מ"ג האם אין בעיה בשילוב בין התרופות הילד בין 8 ושוקל כ 30 ק"ג תודה רבה אבי

18/12/2011 | 00:36 | מאת: אלכס

שלום, חברה שלי לוקה בתסמונת אספרגר. לפעמים שאני מדבר אליה, שם לב שהיא שקועה במחשבות אחרות. היא יכולה להסתכל על מסגרת המשקפיים שלי ובאמצע שיחה על משהו אחר, מפנה שאלה לגביהם. אני חושב שהיא מתכנסת הרבה פעמים לעולם משלה. רציתי לשאול האם יש קשר בין התסמונת לבין קשב סלקטיבי או בכלל בעיות קשב וריכוז ? תודה, אלכס

17/12/2011 | 22:51 | מאת: מיטל

שלום רב, לפני כחודשיים התחלתי לתת לבני בן ה-7.5 תוסף תזונה זום של חברת טבע ,בלי לעשות לו איבחון ויש שיפור בהתנהגות שלו הוא מרוכז יותר בבית ספר,לומד ופחות רב עם ילדים ,רגוע יותר. אני מקבלת פידבקים חיוביים מהמורות וזה נהדר. אפילו קרה שהכדורים נגמרו ולא הספקתי לקנות חדש ולאחר יומיים כבר קיבלתי הערה במחברת שלו שהוא שוב לא מרוכז ולא לומד... רציתי לדעת האם כדאי בכל זאת לעשות לו איבחון והאם בשל כך עליי להפסיק לתת לו את התוסף, והאם ידוע לך אם זה בטוח לשימוש לטווח ארוך. תודה.

15/12/2011 | 20:24 | מאת: אלי

שלום דוקטור למפיט איני יודע אם השאלה שלי מתאימה לכאן, אם לא - אודה אם תוכלו להפנות אותי למקום הנכון. כבר שנים שאני שם לב שכשאני צריך להבין משהו, בין אם ביום יום או בלימודים באוניברסיטה או בעבודה, אם חסרים לי פרטים , איני מבין כלל את העניין. אני מבחין שאחרים כן מבינים את העניין, למרות שלא בצורה מדויקת אלא באופן כללי, ואילו אני לא מבין כלל כל זמן שחסרים לי פרטים (או לפחות אני מרגיש שאיני מבין כלום). מה זה? האם זה משהו מוכר? האם זה הגיוני? אודה מאוד לתשובה!

14/12/2011 | 18:36 | מאת: אירית

שלום . בני בן 6.5 , בכיתה א' , נאמר לי ע"י המורה כי הוא מתעייף בכתיבה לאחר כמה זמן ומתאייש ומפסיק לכתוב ... לאן עליי לפנות לייעוץ וטיפול? תודה .

14/12/2011 | 18:33 | מאת: אירית

14/12/2011 | 16:07 | מאת: חגית

צפו בסרטון המדהים: הקפיצה ביכולות היא אדירה! http://bit.ly/s8NDq2

13/12/2011 | 21:06 | מאת: יעל

שלום רב בני בן 7 בכיתה א' נוהג לכתוב בכיתה ובבית כאשר הוא עומד. המורה וגם אנחנו מעירים לו, הוא יושב ולאחר זמן מה הוא שוב עומד. האם אני צריכה לדאוג?האם מדובר בבעית קשב וריכוז?? תודה

13/12/2011 | 10:17 | מאת: דוד

הבן שלנו בן 6 וחצי.אם המורה בכיתה א' אומרת לו באופן אישי איזה דפים לעשות בכיתה, הוא עושה באופן מצויין, אבל אם לא, הוא מסוגל ימים שלמים לא לעשות שום דבר בכיתה, סתם להשתעמם. בבית הוא גם לפעמים עושה בעיות בשיעורים, אבל אם אומרים לו בהחלטתיות שהוא חייב, הוא עושה את שיעורי הבית בצורה יפה ברוב המקרים ואפילו מתעניין מאוד בחומר הנלמד, ובמיוחד בחשבון. הלכנו לאבחון והוא קיבל ריטלין ואחר כך אדרל,ושניהם גרמו לו לתופעות שליליות מאוד של בכי רב, ולא שיפרו שום דבר בכיתה. כעת קיבלנו מרשם לסטרטרה ואנו מתלבטים, האם בכלל זוהי בעיית קשב וריכוז? או סתם ילדותיות, כי עובדתית הוא משתפר עם הזמן ללא התרופות רק על ידי שיחות איתנו שמסבירות לו איך להתנהג, ולמה שילד עם בעייה אמיתית יעשה כל מה שצריך רק כי אומרים לו באופן אישי? עם כל הכבוד לספיכיאטר המאבחן הוא הסתמך בעיקר על הדיווחים שהוא לא עושה דבר בכיתה, ולחוסר הצלחתו במבחן טובה, כי שם לא היה מי שיעמיד אותו במקום ויגיד לו שהוא חייב גם אם משעמם.

12/12/2011 | 22:34 | מאת: שי

ד"ר שלום, אני בחור בן 27,סטדנט ללימודי הנדסה, בתיכון עשיתי אבחון וקיבלתי תוספת זמן בכל המקצועות, ואכן זה עזר לי להצליח יותר, מאז התיכון החמירה הבעיה, עשיתי אבחון מת"ל בשביל האוניברסיטה,יצא שאני סובל מבעיית קשב וריכוז ברמה 2-3 , הכי חמור ,וקבלתי תוספת זמן, ואישור להכניס דף נוסחאות לכל מבחן, הבעיה שלי היא שממש ממש אין לי זיכרון, אני לא מצליח לזכור דברים, כמו דרכים בנהיגה,לזכור בע"פ מס' טלפון לדוגמא, וכל מיני רצפים של תנועות (באומנויות לחימה ) , לעיתים קרובות אני במצבים שאני עושה משהו, ואין לי מושג אח"כ מה עשיתי , אני פשוט שוכח ,בשיעורים אני לא מצליח גם לכתוב וגם להקשיב, אם דברים לא כתובים על הלוח , אין מצב שאני מצליח לרשום אותם תוך כדי דיבור של המרצה, עשו לי אבחון "טובה" עם ריטלין , ובלי , וכמובן שעם ריטלין המצב השתפר מאוד, אחרי שלקחתי פעם אחת את הכדור, הצלחתי לשבת ללמוד 6 שעות רצוף , סגרתי פערים, היתי חד ומרוכז, הביאו לי קונצרטה וזה היה סתם לא יעיל, העלו לי את המינון כל פעם, עד שזה החמיר לי בעיות של "טיקים" שגם ככה יש לי , אני משתדל להיות מאוד פעיל ספורטיבית, כי אחרי פעיות ספורטיבית אני ממש ממש יותר רגוע ושליו, רציתי לשאול, איך אני יכול לתקן את הבעיה של הריכוז ושל "הזיכרון לטווח ארוך"? אני ממש ממש ממש סובל מזה,

שלום רב האם ידוע לכם על קבוצת תמיכה לבוגרים (גיל 24 +) עם בעיות ריכוז ויכולת למידה באזור המרכז, ניצן כבר למעלה משנה מנסה להקים קבוצה כזו, עדיין ללא הצלחה. אודה על כל אינפורמציה.

05/12/2011 | 11:18 | מאת: אליה

שלום, לפני מ"ס שנים משהו כמו 6 עשיתי אבחון לצורך השלמת בגרויות. כיום נרשמתי ללימודים באוניברסיטה הפתוחה והבנתי כי האבחון תקף ל5 שנים בלבד (מה שכבר עבר במקרה שלי). הייתי רוצה לדעת היכן אני יכולה לעשות אבחון חדש לסטודנטים במחיר סביר ולא אסטרונומי כפי ששילמתי לפני כמה שנים. אשמח לקבל תשובה למייל בהקדם האפשרי מאחר ויש לי עוד מבחני אמיר לעשות וגם על מנת שיכירו בי כסטודנטית בעלת ליקויי למידה. שלא אפספס את המועד להגשת המסמכים הנ"ל. בתודה מראש :)

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, באיזה איזור בארץ ? בברכה, ד"ר מ. למפיט

29/11/2011 | 21:20 | מאת: אנונימי

אני לא יודע אם יש קשר בין השניים אבל אני יציין זאת בכל זאת. טוב, אז הדבר הראשון הוא בקשר לזיכרון שלי. הרבה פעמים שואלים אותי לגבי דברים שעשיתי כמו למשל תשובות במבחן או שאלות במבחן או אפילו סתם דברים שקרו ואני מוצא את עצמי הרבה פעמים אומר "אני לא זוכר", דבר שכבר מתחיל להטריד אותי. אני חושב שאותה בעיה נוגעת גם ללימודים. במקצועות שצריך לזכור ולשנן אני מוצא את עצמי קורא ואחרי זה שוכח כמעט לגמרי את מה שקראתי ממש שניה אחרי שסיימתי לקרוא. אני יכול לזכור את מה שקראתי רק אם אני כותב את מה שאני צריך לשנן מספר פעמים. הדבר גם תקף לשיעורים כשאפילו שהמורה הסביר משהו והקשבתי לו, אם הוא ישאל אותי מה הוא הסביר הרגע אני יצטרך ממש להתאמץ כדי לענות על זה. הדבר השני הוא בקשר לשמיעה שלי. קורה לי לא פעם שחברים שלי אומרים לי משהו ואני פשוט לא מבין מה הם אומרים אז אני שואל "מה?" כל הזמן. הופנתי למן בדיקה כזו ששמים אותי בחדר ומשמיעים לי כל מיני תדרים ומילים ולא היו תוצאות חריגות או משהו. יכול להיות שיש לי מן בעיה כזו של קשב וריכוז?

שלום רב, לקשיי קשב ולקשיי ריכוז יכולים להתלוות קשיים מהסוגים שאתה מתאר. ממליץ לך לפנות לרופא מומחה בתחומי הקשב והריכוז, ולקבל אבחון וטיפול מתאימים (לא אמרתי תרופות....). בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

29/11/2011 | 18:20 | מאת: אייל

שלום אובחנתי כאחד שיש לי בעיות קשב וריכוז היפאר) רציתי לדעת עם צריכת ריטלין מסוכנת ברמות של בטרם את , כי הבנתי שזה סוג של סם וגם לא ממולץ לצרוך את זה לזמן ממשוך , כי זה ממכר , אשמח עם תתן לי תשובה מפורטת

.

29/11/2011 | 13:17 | מאת: אירית

בתי בת 17 נוטלת קונצרטה 54 עקב בעיית קשב וריכוז. היא שוקלת כ-68 ק"ג. היא טוענת שזה גורם לה לבחילות והשפעתו ארוכה מדי האם יש תחילף אחר שאולי לא יגרום לתופעות לוואי. תודה

שלום רב, כדאי לפנות לרופא שרשם את התרופה. בברכה, ד"ר מ. למפיט

24/11/2011 | 17:28 | מאת: בת 18

אני שמיניסטית והייתי רוצה לאבחן הפרעת קשב וריכוז ובמידת הצורך לקחת רטלין... רציתי לדעת מה עלי לעשות לשם כך,האם אחרי פגישה עם פסיכיאטרית היא תוכל לאבחן אם יש לי או אין לי את ההפרעה ולרשום לי את התרופות? האם יש עוד משהו מעבר לפגישה עם פסיכיאטר שעליי לעשות?ואם כן האם ניתן להשיג זאת בחינם או שזה עולה כסף? אשמח לשמוע פרטים, תודה.

.

21/11/2011 | 00:48 | מאת: מבולבלת

שלום ביתי בת ה9 כיתה ג,מגיל צעיר קשה היה לה לקבל מרות מהגננות וכ"ו בכיתה א המורה התלוננה על קשיים שהיא קמה מהכיסא ולא ממושמעת ניגשנו לנורולוג והוא טען שהיא סובלת מאי בשלות ריגשית,ניגשנו לטיפול ריגשי והמצב השתפר מאוד.לא היו תלונות לפחות לא רציניות,עברנו איחון ע"י פסיכולוגית אוחון ריגשי,ושם נאמר לנו שיש לה בעיית קשב וריכוז עם איפרכטיביות,ולא חזרנו לנורולוג כי היא השתלבה מעולה בלימודים.עכשיו בכיתה ג,התחילו שוב הקשיים,גם לימודיים וגם חברתיים...חלק ממליצים לעשות אוחון פסיכודידקטי וחלק ממליצים לנו לפנות שוב לנורלוג לבדיקת קשב וריכוז מה לעשות...כול אוחון עןלה הרבה כסף ממש מבולבלים.

19/11/2011 | 21:40 | מאת: סנדרה

שלום רב. בני אובחן עם הפרעות קשב וריכוז והפסיכיאטרית קבעה שהוא צריך לקחת טיפול תרופתי, אז היא נתנה לו תרופה בשם אדרל. מזה כיומיים הילד לקח את תרופה. היא נתנה לו מינון של 5 מ"ג. הילד אינו חש בטוב, כבר ביום הראשון הופיעו כאבי ראש והיום יש לו כאבי בטן עזים, עם חוסר תאבון ובחילות. רציתי לשאול מה עלי לעשות? האם זה יכול להיות מהתרופה כל התסמינים הללו או ממשהו אחר. אבקש לחזור אלי בהקדם.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, יש לחזור אל הרופאה הפסיכיאטרית. בברכה, ד"ר מ. למפיט

19/11/2011 | 08:22 | מאת: נעמה

שלום ד"ר, בני בן 16, עבר אבחון מקיף לצורך התאמות, נאמר לנו שסובל מבעיית התארגנות קשה (בנוסף לבעיית קשב). אינו נוטל ריטלין, בשלב זה. היכן נוכל למצוא חומר/לקבל הסבר בנושא הנ"ל כדי לעזור לו להתגבר על הבעייה ולהצליח בבגרויות? יש טיפול לזה, והאם ניתן לפתור בהקדם? תודה מראש

24/11/2011 | 01:09 | מאת: ראובת

-

17/11/2011 | 13:35 | מאת: חנית

היי מה בודק איוחון פסיכודידקטי ביתי בת ה9 מגלה קשיים בלימודים וקושי התנהגותי,אני לא יודעת מה משפיע על מה האם ההתנהגות או הלימודים,זה האיוחון הטוב ביותר?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, האבחון הזה בודק: קשב, ריכוז, יכולת ריגשית, לקויות למידה. בברכה, ד"ר מ. למפיט

27/11/2011 | 20:20 | מאת: חנית

האם אני יכולה להסתמך עם המימצאים שיעלו בבדיקה כי ישנם מאמרים ששוללים את האבחון "הפכיכודידקטי" בטענה שהוא עושה עוול ללקוי למידה.ובנוסף לאחר האוחון במידה וימצא שיש לה בעיית קשב וריכוז עלינו לעשות אבחון נוסף אצל נורולוג? תודה

שלום לכולם, אני בן 21 משוחרר מהצבא ולקראת הבחינה הפסיכומטרית, עשיתי אבחון לפני כ7-8 שנים ונמצאו בעיות של קשב וריכוז , ADD. עכשיו לקראת מבחן הפסיכומטרי ישנה אפשרות לשלוח את האבחון לועדה מיוחדת שתחליט אם העניין רלוונטי ואוכל לעבור מבחן מותאם אישית ממחושב(מבחן אמי"ר). הועדה נורא קפדנית ודורשת אבחון תקף מ5 שנים האחרונות. ושלי כנראה כבר לא בתוקף. השאלה שלי היא האם עליי לעבור אבחון מחדש ואם כן, כל העלויות נדרשות לתשלום מחדש? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, הכללים של הוועדה הגיוניים, ואין דרך לעקוף אותם. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

17/11/2011 | 11:49 | מאת: אמאאחת

שלום. בני בן ה -3 הוא ילד מקסים , מלא חום ואהבה, חייכן ואוהבת את חבריו ומשפחתו מאד. יחד עם זאת יש לו עיכוב בדיבור שאובחן וחוסר יכולת לשבת באופן רציף ולשחק. קופץ ממשחק למשחק ולא משחק לבדו בשקט כמה דקות. האם יש לאבחן? האם בגיל הזה יש טיפול? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, עליו להבדק על ידי רופא ילדים מומחה להתפתחות הילד. יש טיפול בגיל זה, והטיפול ללא תרופות. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

17/11/2011 | 11:22 | מאת: ריטה

שלום רב, בני כמעט בן חמש.ילד חכם מאד בעל זכרון פנומנלי יודע לכתוב ולקרוא. הגננת טוענת שמבחינה קוגנטבית לילד אין שום בעיה. ז"א יושב יפה במפגשים עובד יפה סקרן ומאד מאד אוהב ללמוד. אך היא טוענת שמבחינה ריגישית חברתית יכולה להיות בעיה. היא טוענת שהוא מאד משתולל בחצר ומכה ילדים ולא מצליח לחזור לעצמו אחרי הבילוי בחצר היא טוענת שהוא לא מקשיב למרות שלה ולא מסוגל להפסיד ולכן הוא מכה ילדים ומתנהג בצורה זו . בקיצור היא טוענת שהוא משתולל מאד. גם בבית הוא אוהב להשתולל ולפעמים לא מקשיב למה שאני אומרת לו וגם מכה את אחותו הקטנה . אך זו מחזירה לו. יש לציין שהוא חזק פיזית מה שעושה את הבעיה לקצת יותר חמורה כי הגננת טוענת שילדים בוכים ממנו. איך אני יכולה להתייחס לבעיה זו ואיך ניתן לפתור אותה. האם זה סוג של הפרעת קשה וריכוז? אני מאד מודאגת. לתשובתך המהירה אודה.

שלום רב, עליו להבדק על ידי רופא ילדים מומחה להתפתחות הילד. יש טיפול בגיל זה, והטיפול ללא תרופות. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

17/11/2011 | 09:38 | מאת: ילנה

שלום, בני בן 4.5 מרביץ לצוות הגן ומשתולל כאשר הוא מתעצבן על משהו. למעט זאת הוא ילד אינטליגנטי, מקשיב ועוזר. בבית זה לא קורה. הגנן בגן ביקש שנפנה לאבחון רגשי. האם פסיכולוג ידע לאבחן? למי עלינו לפנות?

אני בן 26, סטודנט, אובחנתי לאחרונה ב-ADHD, פניתי עקב קשיים בלימודים. הנוירולוג רשם לי להתחלה 10 מ"ג אך נוכחתי שזה קצת מידי ולא משפיע לאורך זמן. הגעתי לרופאת משפחה שנטלה לי מרשם לריטלין LA עשרים מ"ג. השאלה שלי אם זה באמת הטיפול היעיל או שהיה עדיף לנסות קודם 2 מנות של 10 מ"ג ריטלין רגיל. וגם בהתחשב בעובדה שריטלין רגיל בסל התרופות וה-LA לא.

13/11/2011 | 17:42 | מאת: איריס

הבת שלי בת 12,כשהיתה בגן עשינו איבחון ונאמר שהיא גבולית ושאין צורך בטיפול.במשך הזמן התפתח חוסר ריכוז שמשפיע על הלמידה וכיום ממש מפריע לילדה בלימודים. מה עושים כדי לטפל,למי לפנות? בברכה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ממליץ לך לפנות למומחה בתחום הקשב, הריכוז, ויכולות הלמידה. כתובות וטלפונים ניתן לקבל בדוא"ל inbarml@inbaril.co.il . בברכה, ד"ר מ. למפיט

12/11/2011 | 17:22 | מאת: הורה

שלום רב, רציתי לשאול שאלה שמתרידה אותי. ילד שלי בן 7 בכיתה ב'. כבר בכיתה א' הוזמנתי על ידי יועצת בית הספר ומורה לפגישה בו נאמר לי, כי אולי צריך לבדוק את הילד ולעשות לו איבחון. כמו אמא אחראית רצתי לנוירולוג ותשובתה הייתה שאם ההתנהגות שלו לא מפריע ללימודים אין צורך לעשות כלום (אולי פסיכוליג). גם השנה, נאמר לי שוב שהילד לא רגוע בשיעורים ואולי יש מקום לעשות לו איבחון. שוב באתי לנוירולוג והפעם היא נתנה לי לעשות את המבדקים הפסיכודידקטיים ומבחן טובה (למרות ששוב אין שום בעיה עם הציונים. ההפך הוא הנכון. הוא בין התלמידים החזקים בכיתה). חזרתי ליועצת ושאלתי האם משרד החינוך משתתף בתשלום עבור המבדקים הללו, קיבלתי תשובה שלילית. השאלה שלי מה עושים הורים שאין להם 2000 - 2500 שקל להשקיע במבדקים הללו, כשמי שמפנה לעשות אותם הוא משרד החינוך?

10/11/2011 | 18:44 | מאת: אהובה

שלום רב, 1.האם לדעתכם נטילה בבוקר של 2 כמוסות אצה כחולה ירוקה + 2 כמוסות של סטביליום (סה"כ ליום) אמור להשפיע משמעותית על בעיית קשב וריכוז בנערה בת 16? אמרו לי שאלו תוספים טבעיים לחלוטין... 2. האם יש פרק זמן שאסור להמשיך לקחת..לוקחת שנה ברציפות.? 3. מה התופעות לוואי ב-2 התוספים שהזכרתי כאן? 4. היתכן שאנו עוזרים בתחום מסויים והורסים תחום אחר בשימוש שכזה? תודה

שלום רב, אין כל הוכחה לכך שמוצרים אלה הינם יעילים. בברכה, ד"ר מ. למפיט

מה היא צריכה לעשות על מנת לקבל ריטלין במסגרת הצבא האם ישנה דרך מקוצרת מאחר ועשתה כבר את מבחני טובה ועברה את התהליך הרגיל האם הרופא ממכבי יוכל לרשום מירשם חד פעמי או על סמלך המירשם שלו ניתן לקבל בצבא? תודה

שלום רב, יש לבקש ייעוץ נוירולוגי במסגרת הצבא. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

09/11/2011 | 22:08 | מאת: כרמיאלי

שלום רב יש איתי בחור בן 25 מאובחן בהפרעות קשב וריכוז קשות מטופל בכדורים לחרדה ודיכאון סובל בתקופה האחרונה .במצבי רוח משתנים .בתדירות כול שעה חיובית או שללית .מוזמן ל 16/11 לפסיכאטר..יש טיפול שהוא יכול להשתמש עד פגישה עם הרופא ...תודה מראש כרמיאלי מבוגר.

שלום רב, לפני הבחינה הקשה שאני לומד לקראתה, רופא המשפחה המליץ לי להישתמש בריטלין, היות ויש לי בעיות עם ריכוז לאור לחץ בלימודים. בד בבד עם שימוש בתרופה, החלטנו יחד עם אשתי להביא ילד. החשש שלה ושלי הוא שאולי יש השפעה כלשהי ליכולת של גבר להרות והשפעה על עובר. האם יש אמת בחשש שלנו? 

שלום רב, אין קשר בן הדברים. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

28/10/2011 | 11:10 | מאת: מלי

בני בן ה-6, ילד גבוה מאוד וחכם עם עולם פנימי עשיר מאוד .הבעיה היא כי קשה לו מאוד ליצור חברויות עם ילדים אחרים בני גילו, בכיתה, מתרגז מאוד בשל כך ו"לוקח ללב". חסר קואורדינציה , לא משחק כדורגל, כדור סל, עם כדור וכן לא רוצה לרכב על אופניים. בכיתה ,המורה מעירה לו כי מפריע לא כי מפטפט אלא כי זז במקום מושבו ועושה דברים המפריעים לה ולסביבה. שאלתי היא האם כל מה שתיארתי אמור להדליק לי נורה אדומה כי קיימת הפרעה כלשהיא אצלו? מה לעשות? תודה

שלום רב, אכו מעורר מחשבה..... בברכה, ד"ר מ. למפיט

28/10/2011 | 10:44 | מאת: רינת

הבת שלי בת תשע בכיתה ד' עשיתי לה אבחון דידקטי כי חשתי שיש לילדה פערים בין הידע לבין התוצאות במבחנים, המאבחנת עשתה לה תוך כדי מבחן טובה ( ללא רטלין) והתוצאה HDHD SCORE -6.78 מה הדרגה של בעיית קשב וריכוז של הילדה , זה לא אומר לי מה דרגת הבעיה.כמובן שקבעתי תור לנאורולוג.( קל בינוני חמור) תודה

שלום רב, מבחן "TOVA" הינו מבחן שטחי, לא מדויק, ולא משמעותי. בברכה, ד"ר מ. למפיט

26/10/2011 | 18:55 | מאת: גניה

ביתי בת 9 לוקחת ריטלין LA אבל כל הזמן מתלוננת על כאבי ראש וכאבי בטן הייתי רוצה לנסות משהו טבעי ללא תופעות הלוואי הללו האם יש?????????

26/10/2011 | 14:48 | מאת: גגג

25/10/2011 | 17:56 | מאת: ברברה

ביתי בת השש היתה מאז ומתמיד ילדה תוססת ביותר. בבית היא אחוזת תזזית, אין לה מנוחה לרגע, קופצת מפעילות אחת לשניה. מוציאה המון אנרגיה, מדברת בצעקות ממש. בשנים הקודמןת בגן ועתה בכתה א' היא לגמרי שונה. ממושמעת, יכולה לשבת ולהתרכז. בקצור "ילדה טובה" מאד. הישגיה ב"ה יפים מאד. בבית אינני מצליחה להרגיע אותה. איך מתחילים להכניס אןתה לסדר? בת זו היא השניה בבית מתוך ארבעה, בע"ה. תודה

25/10/2011 | 12:20 | מאת: מלי

רציתי לדעת איך אני עוזרת לבתי בת ה- 8 (כיתה ג') מאובחנת בעלת קשב וריכוז ADHD (נוטלת ריטלין 10 מ"ג) להתכונן למבחן בשעות אחה"צ/שעורי בית?

28/11/2011 | 00:12 | מאת: נטע סורוצקי

שלום לך, תעזרי לילדך בשני פרמטרים עקריים 1. בדקי שהוא מבין את כל המילים שקורא, לעיתים ישנם מילים מסובכות שאינו מבין ולא מעיז לשאול כמו: אסם, שחר, כרם ועוד 2. לימדי אותו להשתמש במילון כשאינו בטוח שהבין מילה מסויימת. בתר התחלה זה יכול להספיק, שיהייה בהצלחה

24/10/2011 | 23:48 | מאת: מיכל

ילדה בת ארבע וחצי אובחנה ע"י נורולוג עם בעית קשב וריכוז בגן ככה ילדה טובה לא בעיתית והיפר . מסייעים לה בכמה רבדים - 1. המשך טיפול בהתפתחות הילד 2. קלינאית תקשורת פעם בשבוע יותרבנושא חשיבה וזיכרון 3. להשיג לה סייעת בגן 4. למידה אישית בבית ע"י ההורים ביתר תשומת לב ועזרה 5. רוצים להתיעץ ולהתחיל טיפול במשהו טבעי לא רוצים רטלין המקרה לא כ"כ זועק ריטלין המלצות עצות ?? אשמח כרגע אני אובדת עצות , אז אשמח

24/10/2011 | 21:01 | מאת: קרן

בתי בת 7 ווחצי לומדת בכיתה ב' ויש לה ADD. נוירולוג נתן לה ריטלין.הלקות מאד מקשה על לימודיה ויוצרת המון תסכול. האם מתן ריטלין בגיל צעיר יכול לגרום לכך שבגילאים גדולים יותר הוא לא ישפיע מאחר שהגוף "התרגל" אליו או שנצטרך להעלות למינונים גבוהים הרבה יותר ? תודה