אבחון התפתחותי: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

תינוקות: אל תקפצו מעל הפופיק

לכל שלב בהתפתחות אותו מפספס התינוק עלולות להיות השלכות שליליות בעתיד. זה משמח כשתינוק לומד תנועה חדשה, אך חשוב יותר לעקוב כיצד הוא מבצע אותה. כל מה שחשוב לדעת איכות התנועה של התינוק היום תשפיע על מיומנויות וכישורי חייו בעתיד. כשתגיעו לטיפת חלב עם התינוק, סביר כי יסתכלו שם בעיקר על מה שהוא עושה ולא על איך הוא שעושה. יבדקו האם הוא שוכב על הבטן, אבל לא בהכרח יבדקו האם הוא מתהפך לשני הכיוונים? האם הוא זוחל זחילה מוצלבת? האם הוא מעביר את משקל גופו מצד לצד? האם הוא דוחף עם הרגליים? האם יש לו יכולת לביצוע תנועות קוארדינאליות כגון זקיפה, כפיפה, כפיפות צידיות ורוטציה? האם יש לו שיווי משקל?כל היכולות הללו מעידות על איכות התנועה של התינוק ותשפענה בעתיד על בריאותו, יכולותיו הקוגניטיביות, יכולות קשב וריכוז, סקרנות, מוטיבציה, תקשורת ועוד.אם התינוק לא רכש את איכויות התנועה הנכונות, סביר כי הבעיה שהייתה לו לא תיעלם, אלא תקבל צורה שונה בגיל מאוחר יותר...
ללמוד עוד על אבחון התפתחותי
הפרעות קשב וריכוז: דרכי טיפול-תמונה

חשוב לטפל ולעזור לילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז, אבל איך...

מאת: ליאת עיני,...
21/10/2009
ילדים לא רגילים-תמונה

כל ילד שלישי בישראל סובל מלקות למידה. למרות זאת, האבחון...

מאת:
09/03/2004
עולים על הסוס-תמונה

רוץ בן סוסי - על שיטת הטיפול בעזרת סוסים ורכיבה, ועל...

מאת: הצלחת שיטת...
19/12/2002
תינוקות: אל תקפצו מעל הפופיק-תמונה

לכל שלב בהתפתחות אותו מפספס התינוק עלולות להיות השלכות...

מאת: טלי גליקסמן
18/03/2013
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאבחון התפתחותי?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אבחון התפתחותי: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

היי יש לי ילד בן 3 עם עיכוב שפתי וריגשי הוא לא מדבר והתקשורת שלו קצת נמוכה כן וודע לבקש מה שרוצה מבין אותנו לא ברמה של ילד בן 3 אבל יש הבנה נכנס בתחילת השנה לגן התפתחותי יש נושא שמאוד מפריע לי לפני מספר חודשים הוא הראה ממש התקדמות חיקה תנועות גוף משירים בטלויזיה רצה לשחק עם חבר מהגן מה שבדרך כלל היה לו קשה ממש רצה לתת לו יד התחבק איתו נהנה בחברתו עם אחיניות שלי שגדולות ממנו מאוד אהב לשחק ולהיות בחברתן שהיה רואה ילדים גדולים ממנו היה נהנה להצטרף אליהם היה רואה את הכלב של השכנים ומשחק איתו לאחרונה מזה כחודשיים הוא נסגר לא מעניינים אותו כלבים וחתולים פחות נהנה עם אחיניות שלי וכבר לא מתלהב להצטרף לילדים שגדולים ממנו מה שמטריד אותי שהוא כן עשה שינוי כן נפתח והראה התקדמות ופתאום נסגר ממה יכול להיות הקושי הזה האם זו בעיה רגישית שנובעת מחוסר יכולת לדבר?האם אלו יכולים להיות סימנים לבעיית תקשורת? בגן מספרים שהוא ממלא אחר הוראות ומשתדל לעשות מה שמבקשים אשמח לקבל הכוונה

הי, אני מניחה שהילד עבר אבחון התפתחותי, במידה ולא אפשר וכדאי לערכו דרך מכונים להתפתחות הילד. שם תוכלי לקבל תשובה באשר לחשד לקשיי תקשורת, המצריכים טיפולים ספציפיים וככל שיעשו מוקדם כך התועלת שתופק תהיה רבה יותר והאפשרויות לתיקון ושיפור גדלות. קחו בחשבון שייתכן ומדובר בשלבים התפתחותיים טבעיים. ילדים גדלים, מבינים יותר ובעקבות כך לפעמים נסגרים, חוששים יותר מבעבר. העניין הוא שלא אוכל לאבחן דבר מרחוק.. אני מציעה לכם להתייעץ עם פסיכולוג/ית קליני/התפתחותי או מטפל המתמחה בגיל הרך כדי שתוכלו להרגיע את דאגותיכם. כל טוב וחג שמח, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

שלום בני בן 2.2. בן יחיד. בגיל 4 חודשים אובחנה גמישות יתר ועיכוב מוטוריקה גסה. בגיל שנה וחצי הלך לבד. היום עדיין קיים סרבול קל בכל הקשור לריצה וקפיצה. נכנס לגן חדש לפני 5 חודשים. בבית- מאוד ורבלי, אוהב לשיר, להצחיק, מביע רצונות במילים. צוחק מתוכניות בטלויזיה, מתחיל לזהות רגשות בתמונות- עצוב, כועס, שמח. בגן שעשועים- כשפוגש שם ילדים מהגן יוזם תקשורת, משחק ביחד. היום הגננת עשתה לנו שיחה שמצד אחד הילד מאוד פעיל במפגשים. שהוא מאוד חכם ומבין דברים מהר. ומצד שני שהוא לא חברותי, לא משחק עם ילדים אחרים, נקשר לצעצועים ספציפיים- בבימבה או לנגן עם תוף. ושההתנהגות שלו לא תואמת גיל- בוכה הרבה כשלוקחים לו צעצוע, או לא מסכים להתנהג בהתאם להוראות המטפלת (יוצא עם אוכל לחצר למרות שאסור). קצת מבולבלת- האם יש כאן משהו שיכול להצביע על הפרעת אוטיזם חס וחלילה? האם ההתנהגויות שלו באמת לא מותאמות גיל?

שלום, את מתארת ילד מפותח בהתאם לגילו, מבחינת יחסים בחברה, ההתפתחות קשורה לחשיפה, הוא נכנס לגן ורצוי לנהל את השיחה לגבי כישורים חברתיים ואחרים שלמד בחמשת החודשים שלו בגן. צריך לראות את התנהלותו על רצף התנהגו של ילד שמסתגל למסגרת, ולהבין את ההתפתחות האישית שלו!לפי התאור לא נשמע שיש קוים של אוטיזם. אם את מאד מודאגת, תפני למכון להתפתחות הילד ותבקשי שיבצעו הערכת התפתחות, הם המוסמכים הבלעדיים לקביעת רמות התפתחות. לגבי הגננת, תתייחסי לדבריה ברצינות, אולי שי דברים מסוימים שהיא תמליץ לך כדי "לשפר" את ההסתגלות להמצאות עם ילדים אחרים (שזה עקר התהליך למידה בגיל זה)

שלום בני בן 2.2. בן יחיד. בגיל 4 חודשים אובחנה גמישות יתר ועיכוב מוטוריקה גסה. בגיל שנה וחצי הלך לבד. היום עדיין קיים סרבול קל בכל הקשור לריצה וקפיצה. נכנס לגן חדש לפני 5 חודשים. בבית- מאוד ורבלי, אוהב לשיר, להצחיק, מביע רצונות במילים. צוחק מתוכניות בטלויזיה, מתחיל לזהות רגשות בתמונות- עצוב, כועס, שמח. בגן שעשועים- כשפוגש שם ילדים מהגן יוזם תקשורת, משחק ביחד. היום הגננת עשתה לנו שיחה שמצד אחד הילד מאוד פעיל במפגשים. שהוא מאוד חכם ומבין דברים מהר. ומצד שני שהוא לא חברותי, לא משחק עם ילדים אחרים, נקשר לצעצועים ספציפיים- בבימבה או לנגן עם תוף. ושההתנהגות שלו לא תואמת גיל- בוכה הרבה כשלוקחים לו צעצוע, או לא מסכים להתנהג בהתאם להוראות המטפלת (יוצא עם אוכל לחצר למרות שאסור). קצת מבולבלת- האם יש כאן משהו שיכול להצביע על הפרעת אוטיזם חס וחלילה? האם ההתנהגויות שלו באמת לא מותאמות גיל?

שלום לך, הורים רבים מוטרדים מהשאלה האם יתכן ובנם לוקה באוטיזים, זה כנראה פחד שמשותף להורים רבים לפעוטות. לתחושתי התיאורים של הצוות לא בהכרח מכוונים לכיוון הזה, צריך לזכור שבנך עדיין מאוד קטן אבל מרחוק לא אוכל באמת לחוות דעה. מה שכדאי לעשות הוא להפנות את השאלה הזו לאותן גננות שרואות את בנך מידי יום. לאחר מכן פני לרופא הילדים והתייעצי איתו/ה ולבסוף יש את האופציה של אבחון התפתחותי. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

שלום לך, הורים רבים מוטרדים מהשאלה האם יתכן וילדם לוקה באוטיזים, זה כנראה פחד שמשותף להורים רבים לפעוטות. לתחושתי התיאורים שלך ושל הצוות לא בהכרח מכוונים לכיוון הזה, צריך לזכור שבנך עדיין מאוד קטן אבל מרחוק לא אוכל באמת לחוות דעה. מה שכדאי לעשות הוא להפנות את השאלה הזו לאותן גננות שרואות את בנך מידי יום. לאחר מכן פני לרופא הילדים והתייעצי איתו/ה ולבסוף יש את האופציה של אבחון התפתחותי. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

שלום אצל בני בן ה6 חודשים קצב גדילת הראש לא גודל מספיק לפי טיפת חלב ונשלחנו לרופא ילדים להמשך טיפול..הרופא שלך אותנו לסיטי ראש ובבדיקה הכל תקין חוץ משנמצאה ציסטה קטנה של כורויד פלקסוס בחדר הצדדי משמאל בקוטר 0.40 ס"מ..הוא טוען שהכל בסדר אך אני רוצה לדעת חוות דעת נוספת

לרועי, הציסטה המתוארת בפענוח ה-CT איננה אחראית לאי גדילת הראש היא איננה טעונה טפול ו-או ניתוח יש להמשיך באהחון אי צמיחת הראש בסיוע נוירולוג-ילדים ובסיוע אבחון התפתחותי במרכז להתפתחות הילד. בברכה