מצב רפואי לא ברור- קנדידה,תזונה?

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית - שיבא תל-השומר

09/10/2019 | 19:22 | מאת: א.ל

שלום, אני בחור בן 27 בריא בד"כ. לפני כעשרה חודשים עברתי ניתוח קוסמטי שאחריו נטלתי אנטיביוטיקה במשך שבועיים. לאחר חודש הופיעה פטריה בעור וחודש לאחר מכן החלה נשירת שיער פתאומית מוגברת(רופא העור לא מבין מדוע השיער נושר ולא חושב שמדובר בנשירה גנטית משום שהכמויות המסיביות של שיער שנושרות בפרק זמן כל כך קצר לא מאפיינות התקרחות מהסוג הזה), כאבי מפרקים,כאבי גב ולפני כחודש הבחנתי בחיפוי לבן על הלשון. ביצעתי את כל הבדיקות האפשריות(דם, מחלות מין, HIV) שכולן יצאו תקינות/שליליות. לאחרונה אני מטופל בניסטטין(תרופה אנטי פטרייתית לטיפול בפטרת בפה) ונוטל פרוביוטיקה פעמיים ביום. רציתי לדעת האם תזונה משחקת באמת תפקיד בכל מה שקשור לשגשוג יתר של קנדידה(שככל הנראה משגשגת יתר על המידה גם במעי)?האם יש מקום לבצע בדיקה לאבץ בהקשר של הנשירה כי אני חושב שהרופא לא ביצע אותה? האם את חושבת שיש מקום לפנות לתזונאית/נוטרופתית לגבי התזונה?(כי נוטרופתים ממליצים על תזונה קטוגנית ללא פחמימות, אפילו מורכבות על מנת 'להרעיב' את הפטריה). יש לציין כי התחייבות לתזונה כזו תגרום לירידה גדולה במשקל ואני די רזה (גובה 1.85 ומשקל 63) וצמחוני כבר עשר שנים כך שלא יישאר מה לאכול. אשמח מאוד לחוות דעתך/עצתך. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, ראשית טיפול תזונתי נעשה על ידי יש מקצוע ולא נטורופת, כלומר דיאטנית מוסמכת. אני הייתי ממשיכה בירור למחלות אוטואימוניות, עושה בדיקות דם נוספות, בירור של ברזל, B12 . אין מחקרים חד משמעיים לגבי קנדידה ותזונה, ובוודאי לא דיאטה קטוגנית. אבץ בוודאי לא לקחו, אבל לצמחוניים לא אמור להיות חסר באבץ. הייתי בשלב ראשון פונה לרופא מומחה למחלות אוטואימניות לבירור מקיף ובמקביל לדיאטנית. בברכה,דנה

10/10/2019 | 20:17 | מאת: א.ל

תודה רבה על המענה המהיר והמפורט! אפנה למומחה למחלות אוטואימוניות ולדיאטנית דרך הקופה כדי לדעת להתנהל נכון בתזונה. לגבי B12 וברזל, זכור לי שזה נבדק ויצא תקין. שוב, תודה :)

26/10/2019 | 09:34 | מאת: המשך

שלום, בהמשך להמלצותיך פניתי לרופא המשפחה בבקשה לבצע בדיקה חדשה לברזל. הברזל שלי היום מתחת לנורמה(56) כשהטווח התקין הוא 60-160. זה מאוד מוזר כי ביוני האחרון הרמה הייתה 133. אציין כי בחודשיים האחרונים בגלל נשירת השיער החלטתי להתחיל לאכול בשר. לא מתוך ידיעה אלא מתוך שינוי הרגלים שאולי פוגעים בי לכן זה אפילו עוד יותר מוזר שרמת הברזל ירדה. את רמת הויטמין בי 12 בדקתי לפני שלושה חודשים והיא הייתה 353. ראיתי שאומרים שמתחת ל 400 מתחילים להופיע תסמינים אבל מבחינת טווח הנורמה, זה עדיין תקין. כרגע אני נוטל תוסף פריפול לברזל .ערך הפריטין לפני שלושה חודשים היה 34.4 ועדיין נחשב תקין(הטווח הוא בין 22- 322) האם את חושבת שיש מקום ליטול גם תוסף של ויטמין בי 12?האם לבצע בדיקות חוזרות לבי 12 ולפריטין שוב פעם?(הרופא לא ממש שש לבצע, כל דבר צריך לדרוש ממנו).רציתי להוסיף כי 70% משיער הראש שלי כבר נשר וממשיך לנשור, הציפורניים לא ממש גדלות(בעבר היו גדלות מאוד מהר) וכל שאר התסמינים כאבי פרקים, חיפוי על הלשון עדיין קיימים גם לאחר שהתחלתי לאכול בשר לפני כחודשיים. אשמח מאוד להמלצתך ודעתך. תודה רבה!

מנהלי פורום תזונה קלינית - שיבא תל-השומר