פיברוזיס של מוח העצם

דיון מתוך פורום  לוקמיה והשתלות מח עצם

01/02/2018 | 23:53 | מאת: איריס

חמי בן 75אובחן לפני מספר ימים בפיברוזיס של מח העצם . עד כה במהלך החודש וחצי האחרונים טופל בזריקות ברזל משלא עזרו לקחו ביופסיה של מח העצם עד לאבחנה אופל גם במנות דם בשל אנמיה קשה חוסר בכדוריות דם לבנות ואדומות . האם התרופה למחלה זו היא רק השתלת מח עצם? או שבגיל שלו זה לא רלוונטי ? מה הטיפול במקרה זה ? אם אפשר להסביר מה המשמעות של פיברוזיס מח העצם למעט העובדה שבית החרושת לייצור כדוריות אינו פועל יותר ומה הן דרכי הטיפול אם בכלל . תודה

לקריאה נוספת והעמקה

מיאלופיברוזיס של מח העצם הוא תהליך בו מח העצם מצטלק כתוצאה מהפרשת חלבוני צלקת מתאים המתרבים במח העצם. התסמינים האופיניים הם ירידה בהמוגלובין ולעיתים מושפעים גם שאר תאי הדם (הלבנים וטסיות הדם). אין כיום תרופה, למעט השתלת מח עצם, אשר מאפשרת ריפוי התהליך, אולם יש דרכים שונות לעזור. השתלת מח עצם בגיל 75 היא לרב לא אפשרית. יש מגוון תרופות שמתאימים אותן לפי התסמינים. חלקן, מעודדות ייצור תאי דם וחלקן גורמות להטבה בתוצאות תהליך יצירת הצלקת. פעמים רבות, בייחוד בגיל הקשיש, מספיק להיטיב את תוצאות התהליך הצלקתי, ובכך לשפר את איכות החיים. אני בטוח שההמטולוג שלכם יוכל להמליץ עליהן. בברכת בריאות שלמה.

02/02/2018 | 19:57 | מאת: פיברוזיס של מח העצם

תודה על תגובתך. האם פיברוזיס של מח העצם עלול בסופו של דבר להוביל לסרטן הדם על סוגיו? טחול כבד מוגדלים מה המשמעות ? מה תוחלת החיים של החולים הללו ? אני חייבת לציין שמאדם פעיל מאוד תוך חודש וחצי הוא בקושי יוצא מהבית מאוד חלש .והאם המחלה היא גנטית ? שכחתי לציין שחמי סובל גם מפרקינסון שכרגע מתבטא ברעד בידיים בלבד והמון כאבי ראש יש קשר?

הסיכויים של מיאלופיברוזיס להפוך לסרטן דם קשורים לשינויים כרומוזמלים, ספירות הדם וגיל החולה. טחול מוגדל וכבד מוגדל הם לרב תסמינים שכיחים ולא מעידים על מידת ההתקדמות של המחלה. אני מניח שהחולשה שקשורה למחלה גורמת להחמרה של פרקניסון ולכאבי הראש. דברו עם הרופא שלכם כיצד אפשר לעזור לחולשה ולתסמינים האחרים של המחלה. בברכת בריאות.

25/12/2018 | 13:09 | מאת: קורל

האם זו מחלה שיכולה לגרום למוות ? מאחר ומדובר באדם בן 75 והשתלת מוח עצם לא רלוונטית

מכיון שמדובר במחלה המשפיעה על מח העצם ויכולים להיות סיבוכים של זיהום, דימום, קרישי דם והתפתחות לויקמיה - סיבוכים אלה הם מסכני חיים.

30/12/2018 | 19:03 | מאת: קורל

הבנתי תודה . הוא כבר חודשיים שותה את הכדור ג’קאבי ללא שיפור ואף חווה ירידה במוגלובים מתחילת השימוש בכדור מ11 לעשר. קראתי ששימוש בכדור שלא עוזר עשוי להיות סכנה .האם נראה שהוא צריך להפסיד את הכדור? בנוסף ארצה לדעת אם זו מחלה ממארת או שאפשר לחיות איתה

מנהל פורום לוקמיה והשתלות מח עצם