בקשה דחופה לפיענוח בדיקה

דיון מתוך פורום  פוריות הגבר - בנק הזרע

24/06/2015 | 17:58 | מאת: אוריה

שלום פרופסור אני מבקש מאוד לדעת מה דעתך על התוצאות? [הבדיקות בוצעו לפני מספר ימים]. מה ניתן וצריך לעשות? האם ניתוח ויריקוצל יכול לעזור? 10 ימי נזירות ערכי בדיקה הערך הנבדק מראה כללי N נפח זירמה 3.5 ML ריכוז תאי זרע במליונים 0 סך הכל תאי זרע במליונים 0 תנועתיות (%) 0 חומציות 7.9 צמיגות N בדיקה מורפולוגית-על פי שיטת קרוגר – trict Criteria תאים לא תקינים (%) נוגדנים בזרע [ spermMar ] מוקפא לא תיפוש זרע חיפוש זרע לאחר סרכוז במקלר לא נמצאו תאי זרע חיפוש זרע לאחר סרכוז ב ESP לא נמצאו תאי זרע סיכום קצר מכל הבדיקות שתי בדיקות זרע תוצאות - אזוספרמיה [0 תאי זרע] בדיקות דם LH (9.90 IU/L) FSH (20.40 IU/L) testosterone total (35.80 nmol/L) אולטרה סאונד דופלר אשכים וריקוצל קל דרגה 2 משמאל גנטיקה תקין Y-deletion תקין Karyotype בכבוד רב ובתודה מראש .

לקריאה נוספת והעמקה

הנתונים מצביעים על אזוספרמיה(העדר זרע בנוזל השפכה)על רקע שאינו חסימתי-הסיבות למצב זה מתחלקות לסיבות על רקע מולד,או על רקע נרכש-להלן הסיבות: סיבות מולדות 1. אברציות כרומוזומליות (לדוגמה: תסמונת קליינפלטר) 2. חסרים בכרומוזום Y 3. הפרעות אנדוקריניות כגון היפוגונדוטרופיק היפוגונדיזם (Hypogonadotropic Hypogonadism), תסמונת קלמן (Kallman syndrome) וגידול בבלוטת יותרת המוח (היפופיזה), לרוב פרולקטינומה 4. מוטציות בקולטן לאנדרוגנים 5. אשכים טמירים 6. לא מוסבר (אידיופטי) סיבות נרכשות 1. גורמים הרעילים לאשכים (גונדוטוקסינים) - כימוטרפיה וטיפולים ציטוטוקסיים אחרים - טיפול בטסטוסטרון - סטרואידים לבניית הגוף (Anabolic steroids) 2. הקרנות 3. וריקוצלה 4. זיהום קשה באשכים, לדוגמה לאחר חזרת (Postpubertal mumps orchitis) 5. טראומה -כפי שניתן לראות במקרה הנדון -לא מדובר ברקע מולד,ובחלט יתכן שהמצב הינו נרכש בעקבות קיומם של ורידי אשך מורחבים -וריקוצל

25/06/2015 | 09:48 | מאת: אוריה

תודה רבה על תשובתך המהירה והמפורטת. רציתי לציין שאני בן 35 ובחור בריא כל חיי ללא טיפולים כל שהם. האם תוכל לומר לי מה עלי לעשות? מהו הטיפול אותו אתה ממליץ? כיצד אפשר לפתור את הבעיה? ושוב תודה מעומק ליבי.

מנהל פורום פוריות הגבר - בנק הזרע