אובססיה בקשר למשהו מסויים
דיון מתוך פורום פסיכותרפיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני 6 חודשים עזבתי את המסגרת הפסיכאטרית בה הייתי וכעת אני מטופלת אצל הרופאת משפחה.כל פעם שמתחילים לדבר איתי על המסגרת הזאת שעברתי שם דברים נוראיים,אני עצבנית הלב שלי פועם אני כבר לא צעירה אני בת 52 ויש לי התפרצויות זעם בעיקר כלפי ההורים שלי.הוריי הבטיחו לי שלא אחזור לעולם למסגרת אבל שלחו לי משהו איזשהי מכתב ואני ממש מרגישה פעימות לב עצבים חזקים.אשמח להסחות דעת ואיך להירגע מהנושא.תודה.
היי סיוון תרגילים להרגעה עצמית הם: - דמיון מודרך- לחשוב על מקום, אדם, אוסיטואציה שהיא כמו "מקום בטוח" עבורך וכל פעם שדפיקות הלב עולות להזכר באותו "מקום בטוח" - הרפיה, כיווץ של כל אחד מהשרירים ולהרפות במהירות - מדיטציה (רצוי- טונגלן, תקראי על זה) - מדיטציית מיינדפולנס- סריקה גופנית של כל האיברים והתחושות (יכולה גם למצוא סרטונים ביו טיוב), - נשימה סרעפתית- לנשום שלוש פעמים באופן עמוק דרך האף למלא את הבטן ולהוציא אוויר דרך הפה. להשהות מעט את האוויר בבטן לפני שמוציאים - ספורט על כל סוגיו - לחשוב על דבאים שמרגיעים אותך , אמבטיה? עיסוי? שיחה עם חברה? ים? וכו'. ליאת