לחצים בצד ימין של הגולגולת

דיון מתוך פורום  מיגרנה וכאבי ראש

09/04/2020 | 14:02 | מאת: ס

שלום, ביום חמישי שעבר הפסקתי ליטול כדור 90 מ"ג אטוריקוקסיב עקב לחצים בעורף בצד הימני והרגשת חום באיזור זה פלוס לחצים ברקה הימנית ולחצים בגולגולת בצד ימין עם הרגשה רדומה בחלק הימני של הראש פלוס סחרחורות מעטות, נטלתי אטוריקוקסיב עקב כאבים של 3 חודשים בזרוע שמאל(כנראה דלקת) ותחושת זרמים בכף יד שמאל וגם מרחתי דואק ג'ל בגלל פצעים בסנטר במשך 4 ימים , נוירולגית רשמה לי טריבמין, היא אמרה שאין קשר למה שחוויתי ולאטוריקוקסיב ולדואק, רשמה לי סיטי מוח לשלול ממצא סטרוקטורלי בלי סיטי עורף/גב למרות שאמרה שכנראה זה מגיע מהדיסק בגב או מהחוליות מדוע לא רשמה צילום גם לעורף? שאז גם הייתי יכולה לדעת אם הכאבים בזרוע שמאל מגיעים אולי גם הם מהחוליות או הדיסק בגב כמו שאמר האורטופד(הוא שלח אותי לצילום יד שמאל שיצא תקין ואולטראסאונד יד שמאל וכתף ששם ראו שהגידים בסדר אבל לא ניתן לראות את השרירים) 2. ומדוע רשמה לי טריבמין אם היא לא יודעת אם חסר לי ויטמין בי? היא שלחה אותי לבדיקת דם שתוצאותיה: ESR - 5 C-REACTIVE PROTEIN - 0.06 CREATININE -0.69 לחץ דם נבדק והיה תקין אני בת 45 רזה ובריאה בד"כ, לא עושה ספורט באופן תדיר. לא מעשנת. להוריי בעיות עם לחץ דם גבוה (מטופלים בכדורים) ואבי עבר ניתוח מעקפים. סבתי נפטרה בגיל 50 משבץ מוחי. 3. האם עם תוצאות בדיקות הדם עליי באמת ליטול טריבמין? אני מעט חוששת ממנו בגלל הכמות הגבוהה של 250 מ"ג בי 6 בשנתיים האחרונות אני אוכלת בשר בקר ועוף רק פעמיים בשבוע, טונה וסרדינים פעם בשבועיים, עדשים פעם חודשיים- שלוש. 4. האם יש לי חוסר בויטמין בי ובגלל זה הכאבים ביד והלחצים בעורף? 5. האם תוצאות בדיקות הדם מעידות שאין לי דלקת ביד שמאל ואולי זה משהו אחר? 6. מה יכול להיות הכאב ביד אם לא דלקת האם יש קשר בין הכאבים ביד שמאל והלחצים בעורף ימין 7. אני לא מרגישה כאבים בגב העליון והתחתון אז מדוע הנוירולגית והאורטופד אומרים שזה כנראה מהדיסק/חוליות בגב? הכאבים בעורף פחתו מעט מאז חמישי שעבר תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ס הטריבמין ניתן באופן כללי ל"חיזוק" ואין קשר ישיר לרוב לחסר ויטמינים, הגוף מסתדר יפה עם כמות הויטמינים הזאת, נראה לי שיש כאן שילוב של כאב יתכן כאב ראש תעוקתי עם אלמנטים של מתח, בכל אופן טוב עשתה הרופאה ששלחה אותך גם לCT לשלול גורם מבני.הלחצים בעורף אינם קשורים לחסר ויטמיני. בבדיקה הפיסית ככל הנראה לא נמצא חסר משמעותי ולכן ככל הנראה לאחר ביצוע הCT ניתן לטפל סימפטומטית.

10/04/2020 | 09:18 | מאת: ס

העורף שורף לי שוב ואתמול בלילה היה כאב ראש בצד הימני , בדכ היו לי לחצים ולא כאבים אך היום בבוקר עבר לחץ חלש לצד שמאל גם, האם היא לא היתה צריכה לכתוב לי צילום גם של הצוואר? היא אמרה שכנראה זה מחוליות/דיסק, האם יש קשר בין זה לבין הכאבים בזרוע שמאל ותחושת זרמים בכף יד שמאל? והאם ויטמין בי יכול לסייע בבעיה בחוליות/דיסק במידה והבעיה נעוצה שם והאם המצב יכול לחזור לקדמותו?הטיפול זה בעצם ויטמין בי?

11/04/2020 | 10:59 | מאת: ס

התחלתי לקחת טריבמין (ויטמין בי) מאתמול, חשתי הקלה מעט בלחצים בראש, היית אצל הרופאה ביום שני 6/4 והיא אמרה לחכות יומיים אם לא יעבור תעשה סיטי, את הויטמין בי התחלתי רק אתמול (כי חששתי לקחת אותו בגלל שקראתי שהוא מכיל בין היתר 250 מ"ג ויטמין בי6 שיכול ליצור הרעלה אבל מכיוון שהרגשתי שהלחצים בראש גברו החלטתי לקחת אותו לבסוף _ טריבמין) כלומר 4 ימים אחרי שנאמר לי וזה כאמור קצת הקל, כל הסיפור של הלחצים בראש ובעורף התחיל בחמישי שעבר לפני 9 ימים האם זה מסוכן שלא עשיתי עד כה? בנוסף יש גם תחושה של מעט לחץ באוזן ימין אותו איזור שיש לו לחצים.

מנהל פורום מיגרנה וכאבי ראש