מעבר מ-לבטלול לקרווידלול ולהיפך

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

05/02/2019 | 11:23 | מאת: Big Nog

האם אפשר פשוט לעבור מאחד לשני או שחובה לרדת בהדרגה במינון? ומהי המנה המקבילה של לבטלול ל6.25 מ"ג קרווידלול? וגם, האם התרופות הנ"ל הן עדיפות על תרופות משאר הקבוצות כמו מעכבי ACE וARB, חוסמי סידן, תיאזידים וכו' בטיפול בטכיקרדיה ויתר לחץ-דם שנגרמים מחרדה\לחץ נפשי? הרבה תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

אפשר לעבור מבלי לרדת בהדרגה במינון 6.25 מ"ג קרבדילול מקביל פחות או יותר ל 1.25 מ"ג קרדילוק שההשפעה שלו אבל יותר ארוכה. חוסמי ביתא כמו קרבדילול או קרדילוק עדיפות לטיפול בטקיקרדיה על ACEI או ARB או משתן שאין להם השפעה על הדופק

07/02/2019 | 13:42 | מאת: Big Nog

לבטלול זה טרנדט, לא קרדילוק (ביסופרולול), והוא בא במינונים 100-1200 מ״ג. במידה ומשלבים קרבדילול/לבטלול עם חוסם סידן אני מבין שעדיף מהדור השני או שלישי (כמו אמלודיפין, לרקנידיפין) מבחינה בטיחותית. מה עם דילטיאזם במינון מינימלי פלוס קרבדילול 6.25 פעמיים ביום? עשיתי אקג, הולטר לב, ואין עדות למשהו לא תקין. הוא הרבה יותר בטוח מוראפמיל בשילוב עם חוסמי בטא, לא? והאם העובדה שקרבדילול ולבטלול הם היחידים שחוסמים אלפא ובטא הופכת את השילוב עם דילטיאזם ליותר בטוח ביחס לשאר חוסמי בטא או דווקא להפך?

הרבה יותר בטוח למה ? למי ? או להפך ? או לא

07/02/2019 | 16:15 | מאת: Big Nog

לבחור בן 27 בריא סך הכול, שלפי בדיקות ללא בעיה קרדיאלית כלשהי. פשוט נוטל ריטלין על בסיס יומי ומתמודד עם תופעות לוואי כטכיקרדיה ולחץ דם קצת גבוה במצבים של מתח נפשי. אין טעם להציע לי להפסיק איתו כי אני לא מאמין שאני מסוגל. מה שאני רוצה זה למנוע סיבוכים קרדיאליים בעתיד. מסוכן לקחת דילטיאזם 90-120 מ"ג בשחרור מושהה (אדיזם) עם קרבדילול 6.25 פעמיים ביום? בעיקרון זה מה שאני לוקח כרגע ובינתיים מרגיש לי שזה עוזר.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים