התייעצות למקרה קשה במיוחד הצילו

דיון מתוך פורום  בריאות הנפש

14/07/2020 | 13:17 | מאת: חיים

שלום ד"ר אני מאובחן כחולה סכיזופרניה למרות שמעולם לא שמעתי קולות ולא ראיתי מראות וללא מחשבות שווא חריגות ורק הייתה לי מחשבה אחת שמנעה ממני לצאת מהבית וגרמה לי להסתגר בבית באופן מוחלט והמחשבה הזאת היא שכאשר אני הולך ברחוב אז האנשים מסתכלים עליי ולועגים ופשוט פחדתי לצאת מהבית באופן מוחלט ופחדתי לפגוש אנשים בסביבה שלי בעיקר כלומר אנשים שמכירים אותי כמו שכנים וקרובי משפחה ופשוט הרגשתי שהרגליים שלי לא מסוגלות לשאת אותי ולצאת החוצה לסביבה הקרובה שלי (מחוץ לעיר שלי לא הייתה החרדה הזאת) וכל פעם כשאני הייתי יוצא מהבית לשכונה הייתי נכנס לסטרס קיצוני ורעד וקשיי נשימה ומחשבות בראש שכולם מסתכלים עליי ולועגים ועל סמך זה אובחנתי כחולה סכיזופרניה מסוג פרנואידית ויש רופאים שאמרו שזה מסוג סכיזופרניה פשוטה ויש שאמרו שזה הפרעת אישיות מהספקטרום הסכיזופריני עם ocd יש לציין שהחרדה הזאת הייתה תמיד מלווה עם דיכאון והתפרציות כעס אימפולסיביות . עכשיו אני לוקח סוליאן 300 מג וסרוקסט 20 מג וטגרטול 800 מג ומירו 30 מג ואנטומין 80 מג וקלונקס 2 מג ודרלין 160 מג יש לציין שהורדתי סוליאן מ800 מג ל300 מג בגלל תופעות לוואי של חוסר שקט פנימי ובגלל התנפחות הפנים וגם הרגשתי שהוא לא מועיל כל כך . עכשיו אני מרגיש דיכאון עמוק וקשה ומשתק ומונע ממני לתפקד אפילו עם מחשבות אובדניות וגם סובל מהתפרציות כעס אימפולסיביות בעיקר בבית כלפי ההורים שאני חושב שהם גרמו לי לחלות בגלל חינוך שגוי ומרושל . השאלה היא האם יש נוגד פסיכוזה שבמינון נמוך או גבוה שיכול למתן ולטפל בכעסים אדירים הללו (בעבר נסיתי סרוקוול xr עד 800 שגרם לחוסר שקט וגם הפסיק להשפיע לאחר שנה שנתיים גם ניסיתי ריספרדל 4 מג שגרם לאקטיזיה ותופעות אקסטראפרמידליות קשות ניסיתי גם אינווגה עד 9 מג שגרם לעלייה קשה בפרולקטין וניסיתי אביליפיי שגרם לאקטיזיה ובקשר לטגרטול אינני יכול להעלות מינון בגלל שהגעתי לגבול הרמה המותרת ניסיתי בעבר דפלפט כרונו שגרם לבריחת שתן והשתנת לילה ובקשר לסרוקסט הייתי על 60 מג אבל ללא שום תועלת לכן הורד ל20 מג בעבר לקחתי פרוזק 20 וציפרלקס 20 שכנראה גרם לחוסר שקט וויפאקס xr 300 מג שלא הועיל וגם פבוקסיל שגרם לתופעות לוואי קשות של הקאות של ממש וחוסר יכולת לישון . אשמח לחוות דעת שלך בנידון ? אני נואש אני על סף תהום .מה הפיתרון אפילו ההתחלתי המיידי שיכול להקל עליי ? האם זה נוגד פסיכוזה או נוגד דיכאון או מייצב מצב רוח? יש לציין שהלכתי לפסיכיאטר דרך ביטוח כללית מושלם והייתי במעקב אצלו אבל ללא שום מענה מספק להפרעות שלי וגם בחדר מיון מסרבים לאשפז אותי יש לציין שלאורך כל השימוש שלי בתרופות פסיכיאטריות אני חווה חוסר שקט פנימי ולא יודע האם זה בגלל נוגדי דיכאון ונוגדי פסיכוזה או בגלל המחלה שלי ? תודה .

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב אפשר לבקש מהפסכאטר המטפל תרופה בשם לפונקס שדורשת בדקות דם תכופות, אבל בדרך כל אין לה השפעות שליליות של רעד וכו ממליץ לנסות .

19/07/2020 | 15:59 | מאת: חיים

לא רוצה לפונקס כי אין ביכולתי לבצע בדיקות דם בצורה תכופה וגם אין לי מחשבות שווא , האם יש אופצייה אחרת ?

24/07/2020 | 11:49 | מאת: א

חיים, יש תרופה טובה, נקראת פנאפט ולא צריך לשלב אותה עם תרופות אנטיפסיכוטיות אחרות, היא עוזרת למחשבות ומצריכה אישור של קופת חולים.

מנהל פורום בריאות הנפש