נוגדי דיכאון: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

הכל על כאבי ראש

כאב ראש היא תופעה שכיחה מאוד ולמעשה אין אדם שלא חווה אותה מדי פעם. כאבי ראש יכולים לנבוע מסיבות שונות, להופיע בעוצמות שונות וכן לדרוש טיפול שונה. בואו להכיר את כל סוגי כאבי הראש, במדריך מקיף לכל סוגי כאבי הראש כאבי ראש הם מנת חלקם של רוב בני האדם: כ-80% מכלל האוכלוסייה לקו בכאב ראש לפחות אחת לשנה. בקרב רבע מהאוכלוסייה הכאב יטריד מספיק כדי ליטול תרופה, אך רק בקרב מעטים הסבל יוביל לפנייה לרופא. לא כל כאבי הראש דומים: המקור, העוצמה ודרך הטיפול משתנים. להלן מורה נבוכים לעולם כאבי הראש.נדמה כי זה המוח שכואב, אך למעשה, מעטפותיו וכלי הדם הגדולים המזינים אותו מכילים קולטני כאב רבים. כך, כאב שמקורו בתוך הגולגולת נובע מגירוי מעטפות המוח, מכלי הדם או מלחץ עליהם. מוקדי כאב אפשריים נוספים הם כל האזורים החיצוניים לגולגולת, בהם העיניים, השרירים, הסינוסים, מפרקי הלסת ועוד. הכאבים מתחלקים לשני סוגים: כאבי ראש ראשוניים - כאבים שמופיעים מעצמם ולא כתוצאה ממחלה; כאבי ראש משניים - הנובעים כתופעת לוואי של...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לנוגדי דיכאון

טראומה נפשית - תמונת המחשה
טראומה נפשית האם קשקשת בקרקפת היא מחלה? האם חשיפה לשמש מחריפה את מצב הקשקשת? למרות שכיחותה של התופעה...
דיכאון - תמונת המחשה
דיכאון סובלים מתחושת כישלון? מתמודדים עם אובדן עניין וחוסר יכולת לחוש הנאה? חושבים על המוות? י...
תרופות ורוקחות - תמונת המחשה
תרופות ורוקחות לילד עלה החום ודווקא עכשיו גיליתם שנגמר הסירופ להורדת חום? האף של התינוק סתום ואין לכם...
אכילה כפייתית - תמונת המחשה
אכילה כפייתית בולימיה מאופיינת בהתקפי זלילה, המלווים ברגשות אשם כבדים ומאמצי "פיצוי" על הזלילה. מה גו...
היפונתרמיה - תמונת המחשה
היפונתרמיה כל מי שעוסק בפעילות גופנית מכיר הכאב שמופיע פתאום ומונע המשך הפעילות. הסיבות לכאב: תזונ...
מחשבות אובדניות - תמונת המחשה
מחשבות אובדניות מותו של אדם קרוב כרוך באופן טבעי ברגשות עזים, הנחשבים חלק נורמלי מתהליך ההתאבלות. עם זא...
ללמוד עוד על נוגדי דיכאון
אנרגטיקה של פרוזאק-תמונה

מהם מנגנוני הפעולה של הפרוזאק ואילו תופעות לוואי היא...

מאת: אתר תמורות
25/02/2007
בריאות הנפש: מיתוסים מול אמת-תמונה

האם תוספי מזון באמת עוזרים למנוע דיכאון? האם מחלות נפש...

מאת: מערכת זאפ...
02/10/2019
גזזת: פיצוי בגין פגיעה גופנית ונפשית-תמונה

פרשת "ילדי הגזזת" היא פצע כאוב מימי קום המדינה: רבים נפגעו...

מאת: ד"ר אנטוני...
13/03/2019
דיכאון קליני: הטיפול המשולב-תמונה

טיפול תרופתי לא תמיד יעיל במצבי דיכאון. בעזרת טיפול...

מאת: אירנה...
06/08/2008
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לנוגדי דיכאון?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

נוגדי דיכאון: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום. אני בת 29 ובמאי 2004 הובחנתי כחולת קרון. לפני בערך 8 חודשים התחילו אצלי כאבים בשוקיים. בהתחלה זה לא היה כאב קבוע (בא והולך) ובדרך כלל היה מתגבר לקראת סוף שבוע. אז הנחתי שזה עייפות ואחרי שהייתי נחה בסוף שבוע הכאב היה עובר. לאחר כמה חודשים הכאב הפך להיות תמידי. יצוין שזה לא כאב חד. זה מין כאב "נודניק" אבל מאוד חזק ומופיע אך ורק במצב מנוחה: ישיבה או שכיבה ובהליכה אין כאב. לאחרונה הכאב התחיל להציק לי גם בלילה ולפעמים אני אף מתעוררת מהכאב. יצוין גם שאין לי התקווצות שרירים. הייתי אצל רופא אורטובפד - נשלחתי לבדיקת איזוטופים ובדיקה הייתה תקינה. הייתי אצל רופא נוירולוג - אין לו מושג מה זה. הציע לי לקחת במשך כחודש-חודש וחצי ויטמין E. לקחתי - לא עזר. עשיתי בדיקת דופלר - תקין. פיזיוטרפיסט אמר לי שאין לו דרך לעזור לי. רופאת המשפחה "הרימה ידיים" - אין לה מושג מה לעשות איתי. הייתי במרפאת כאב - "דבר כזה עוד לא ראיתי, שדווקא במצב המנוחה מופיע הכאב" - מילים של הרופא. לאחר כמה שאלות החליט ש"יכול להיות" שאני בדיכאון וזה מתבטא בצורה זו ונתן לי כדורים נוגדי דיכאון במימון של 25 מ"ג לתקופה של חודשיים שלוש לראות אם זה יעזור. כי כרגע גם הוא לא ממש יודע מה לעשות. אולי תוכלו לעזור לי לפחות בדרך להציע לאיזה עוד רופא לפנות??? כי אני מאויישת לגמרי.....

אני חולת קרוהן וגם אני סובלת מכך. מכיוון שאצלי יש לי בעיה גם במפרקים ההנחה היתה שזו הקרנה מהמפרקים. בכל מקרה בעיקר במנוחה לא ישנה כמו שצריך . בנוסף גם שהאלבומין יורד מאד

כל הרופאים המלומדים שהלכת אליהם לא יודעים שכאבים בשוקיים ו/או במפרקים הם תופעה ידועה של מחלת הקרוהן ??? צריך לטפל בקרוהן והשלכותיו. לא מדובר כאן בבעית דיכאון למרות שתשובות כמו שקבלת יכולות בהחלט להביא לדכאון!!!!. פני לרופא הגסטרו שלך שימצא לך את הטיפול המתאים.

כאבי שוקיים יכולים להיות תופעה נדירה של מחלת הקרוה'ן (תוארו מספר מקרים של מיוזיטיס שהיא דלקת בשריר או וסקוליטיס שהיא דלקת של כלי דם). רצוי לבדוק רמה של CPK ו LDH שהם אנזימי שריר שיכולים להיות מוגברים בדלקת ובמקרים מסויימים מבצעים גם ביופסיית שרירי לצורך אבחנה. התייעצי גם עם רופא כלי דם. יש לשלול כמובן חסרים תזונתיים כגון חסר מגנזיום או קלציום שיכולים לגרום להתכווצויות. ד"ר גל

שלום רב אני בת 39 בריאה בדר"כ. לאחרונה יש לי כאבים חזקים ברגליים ובעיקר בשוקיים. זה בא לידי ביטוי במן שריפה או תחושה שכרגע מרחתי משחה סינית (מן קור לא ברור). אשמח שתתן לי כיוון בדיקה האמת שאני מאד מוטרדת מכך. תודה רבה.

גם אני חולת קרוהן וגם לי יש כאבי שוקיים ורגליים , איזה באסה זה .

שלום דוקטור. אדם אשר לקה באירוע מוחי וכתוצאה מזה נעשה ממש ממש עצבני, הנוירולוגית שלו רשמה לו את הכדור רמוטיב. הוא נוטל מדללי דם, וכדורים לכולסטרול (כרגע משתמש ב ליפיטור). * קלודיפקסל 75 מג * ליאוטרבה 40 מג. * פוספטידיל סרין * חומצה פולית * קומפלקס ויטמיני B * מגנזיום האם הרמוטיב מתנגש עם כדורים אלו?! אילו תופעות לוואי יש?! והאם יש טיפול טבעי/כלשהו בעצבנות? אשמח לעזרתך! :)

שלום רב, עצבנות יתר יכולה להיות חלק מתסמינים של דיכאון אך גם "תוצר לוואי" של פגיעה נוירולוגית משנית לאירוע מוחי. ניתן להניח כי הנוירולוג התרשם מתסמינים של דיכאון ולכן המליץ על הטיפול בתכשיר נוגד דיכאון. מבחינת האפשרות ל"התנגשות" של התרופה עם התרופות האחרות מדובר בשאלה מורכבת, סביר להניח כי יש מידה מסויימת של אינטראקציה בין תרופתית אך לא מדובר בהתווית נגד מוחלטת לשילוב ויש צורך במעקב צמוד לגבי הטיפול. לאור המורכבות של המצב, מומלץ לשקול יעוץ אצל המומחה בתחום בריאות הנפש : פסיכיאטר או פסיכוגריאטר.

תודה רבה על המענה והתשובה, אפנה אליהם

אמא שלי בת 80=היא סובלת ממחלת הדכאון לפחות 20שנה.ב-10 שנים אחרונות נטלה מס'גדול של כדורים נוגדי דכאון שלא עזרו.לפני חצי שנה הפסיכיאטר נתן לה רסיטל 20 מ"ג. שקצת השפיע .ואחר כך העלה את המינון ל-30 מ "ג. היתה הטבה קצת והיו לאמא שלי ימים טובים.אבל בחודשיים אחרונים המצב שוב הדרדר לדכאון קשה(בכי.בחילות.חולשה.חוסר אנרגיה.פסמיות.חוסר תאבון.לא קמה מהמיטה ) אציין שב-3 שנים אחרונים נטלה מירו 45מ'ג שהפסיכיאטר הפסיק בגלל חוסר אפקטביות שלו. בשבוע הבא יש לנו שוב תור לפסיכיאטר במרפאה.אבל כבר ניסינו כמעט את כל סוגי הכדורים.אנחנו חסרי אונים .

יואב, איננו עוסקים בתרופות או ייעוץ תרופתי. אני מניח שלפסיכיאטר המטפל באימך יש גם הכשרה "גריאטרית" (בעיות זיקנה) וכן שהמליץ שתקבל גם טיפול פסיכולוגי-תמיכתי. כדאי לבדוק את העניין איתו ואם אינה מקבלת טיפול פסיכולוגי, יש לשקול זאת כיון שזה עשוי בהחלט לעזור לה, בשילוב עם התרופות, על פי קביעת הרופא שלה.

שלום רב, לאחר 16 שנים של טיפול בתרופות נגד דיכאון מהסוגים SSRI ו-SNRI הפסקתי את הטיפול בשיתוף פעולה עם הפסיכיאטר המטפל עקב מצב טוב ואי הצטרכות בתרופות. התרופות האחרונות שלקחתי הם: לוסטרל 200 מ"ג ו – וולבוטרין 300 מ"ג. ביחד. לקחתי אותם במשך שנתיים. כאמור הפסקתי אותם בהדרגה בהמלצת הפסיכיאטר. אני "גמול" כבר חודש. אך שמתי לב לתופעת לוואי שנהייתה לי לאחר הפסקת הטיפול. אני כל הזמן בוכה!! אף פעם לא הייתי בן אדם רגיש כ"כ ולא הייתי בוכה משטויות, כעת כל דבר שהוא קצת מרגש אני ישר מתחיל לבכות. סרט מרגש, כתבה מרגשת בטלוויזיה, אפילו סתם מייל מסבא שלי בעניינים רגילים, כל דבר גורם לי לבכות! ואף פעם לא הייתי ככה. בכיתי רק במקרים נדירים ממש כמו בהלוויה של סבא שלי, אבל לא סתם ככה הייתי בוכה. זה התחיל לאחר שהפסקתי את התרופות. האם זאת תופעת לוואי נפוצה\ידועה של הפסקת תרופות נגד דיכאון? זה יעבור מתי שהוא? כי לבכות כל הזמן, כל היום זה לא בדיוק חוויה מרנינה. תודה רבה

אני מאמין שזהיחלוף כי אני לא מכיר תופעת לואי כזו שמהפסקת התרופות , אנא בדק עם הפסכאטר שלך אם לא מדובר בדכאון שחוזר ....