טיפול בחרדות ואינסומניה מה עושים

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

18/05/2018 | 22:32 | מאת: רינת

חג שבועות שמח ליאת. בחודש האחרון אני נמצאת בשינוי תרופתי לנפש לאט לאט מורידים לי את התרופות הפסיכיאטריות הבעיה שיש לי מאז נדודי שינה בלילה ולפעמים אפילו לילה שלם אני לא ישנה. זה קרה מאז השינוי התרופתי זאת אומרת הוסיפו לי תרופה אחת קלה ללילה ובשאר היום מורידים לי את התרופות. הנדודי שינה מתבטאות בחרדה גם לפני השינה יש לי מחשבה של חרדה שאני לא אשן בלילה. כנראה לפחות ככה אמרו לי שזה נקרא איסומניה איזה דרך אפשר לטפל בזה. עם בכלל מטפלים בדבר כזה או בפסיכותרפיה או בטיפול אחר? אני מאוד מודה לך ליאת זה מאוד חשוב לי חג שבועות שמח לך ולמשפחתך

לקריאה נוספת והעמקה
02/06/2018 | 15:57 | מאת: א.ה.

שלום רינת, התמונה חלקית, ובכל זאת אומר שדבר דומה מתרחש אצלי. גמילה מתרופות נגד דיכאון ולקיחה של תרופה חדשה לשינה, שבינתיים לא נראה שעוזרת מספיק. על פי הרופא שלי - תופעות הגמילה (בכללן גם נדודי שינה) יכולות להימשך גם מספר חודשים. האינסומניה אצלי היא משהו שקיים לאורך כל החיים. עכשיו התעצם כנראה גם בגלל הגמילה, גם בגלל שאני בגיל המעבר (את גילך איני יודעת), ובדומה לאשר תיארת חשים על פני השטח חרדות לישון (וזה גם קשור להיסטוריה שלי). אצלי - כנראה שבמקביל לטיפול בשיחות שאני ממשיכה ועוברת, ייתכן שאקבל מרשם חדש. בנוסף, ידיד טוב שלי נעזר ב CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) ובשיטות מדיטציוניות למינהן. איני יודעת אם לי, או לך, דרכים אלו מתאימות, אך גם הן אפשרויות קיימות. א.ה.

מחזקת את דבריה של א.ה דרכים נוספות להעזר הן: מדיטציות לפני השינה מדיטציות ASMR וגם CBT ממוקד בחרדה לא לישון כמו כן: הגברת פעילות גופנית במהלך היום.

04/06/2018 | 06:12 | מאת: א.ה.

הי ליאת :-) במקרה שלי, ליאת, יש מצב שאני עושה יותר מידי פעילות גופנית. אז אני מנסה לנוח. ומניחה שיש גם קשר לעיתוי של הפעילות וגם לתזונה. משהו מערכתי כזה. בכל מקרה, מידה היא מילת המפתח, כנראה. אולי גם ויסות. א.ה.

היי א.ה יקרה אכן....איזון כמו בכ ל דבר :) ליאת

היי רינת לא ככ הבנתי מאיזו סיבה מורידים את הטיפול התרופתי ומהי המטרה כי זה נראה לי חשוב...על מנת להבין את התמונה המלאה. שינוי תרופתי כזה בהחלט יכול לייצר תקופת הסתגלות לא פשוטה שמתבטאת אצלך למשל בנדודי השינה. את מתארת שמתוך החרדה מהשינוי נוצרה חרדה מהחרדה...ופחד לא לישון. זו תגובה מאד נורמלית ואני לא בטוחה שניתן לאבחנה בשלב זה כאינסומניה אלא כפחד שעולה מהשינוי. מה שחשוב מבחינתך זה דווקא לקבל את העובדה שאולי במשך תקופה יהיה קשה יותר להרדם. לא להבהל מזה שאת לא נרדמת (כי כך נוצר הפחד מהפחד) לנסות לקרוא, לראות סרט משהו שיעסיק אותך. אם תראי שזה מחמיר לפני טיפול רגשי הייתי מתייעצת עם הפסיכיאטר שהמליץ על שינוי הטיפול. ליאת

06/06/2018 | 09:46 | מאת: רינת

לקחתי לתשומת ליבי את מה שהצעתם לי המשך שבוע נפלא

06/06/2018 | 09:48 | מאת: רינת

עזרתם לי מאוד אני יקח לתשומת ליבי את מה שהצעתם לי המשך יום נפלא ושבוע נפלא

מנהל פורום פסיכותרפיה