פענוח אקו במאמץ.........

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

19/05/2019 | 19:03 | מאת: איתן

שלום אני בן 31 עודף משקל 16 ק"ג בדיקות דם תריסיות צילום חזה הורמונים ועוד בדיקות תקינות מספר רב של אק"ג סינוס טכיקרדיה ללא הפרעות קצב דופק ממוצע 84-88 בזמן האחרון לא בכושר בעבר הייתי בכושר טוב קצת חרדות גם נוטל קלונקס 0.5 הייתי שמח לפענוח הבדיקה זה במנוחה: סיבת הבדיקה: שלילת מחלה כלילית משמעותית בירור פלפיטציות תוצאה ערך נורמלי למבוגר אאורטה העולה 31 ממ' שורש האאורטה 36 ממ' (37 ) D-2 פרוזדור שמאלי 32 V-c שטח פרוזדור שמאלי 16 סמ"ר (15) רוחב חדר שמאלי בזמן סיסטולה 29 ממ' רוחב חדר שמאלי בזמן דיאסטולה 47 ממ' (53) עובי המחיצה הבין חדריות 11 ממ' ( 9-11) עובי דופן אחורית 9 ממ' (9-11)

לקריאה נוספת והעמקה
19/05/2019 | 19:04 | מאת: איתן

לסיכום בדיקת אקו דופלר -קרדיוגרפיה הראתה: איכות הבדיקה. טובה טכיקרדי במנוחה סינוס. חדר שמאל: גודל תקין. תפקוד איזורי תקין. תפקוד גלובלי שמור בגבול התחתון של הנורמה. 55% lvef. היפרטרופיה ללא תפקוד דיאסטולי.- e 0.60 a 0.65 e/a 0.9 חדר ימין גודל תקין. תפקוד תקין. עליה שמאלית תקינה. עליה ימנית תקינה. מסתם המיטארלי תקין. מסתם האאורטלי תלת צניפי. מסתם הטריקוספידלי -אי ספיקה טרויאלית. מסתם הפולמונלי תקין. לחץ ריאתי סיסטולי 27 ממ"כ. מחיצה בינעלייתית שלמה. האאורטה העולה לא מורחבת. וריד נבוב תחתון תקין. פריקרדיום ללא נוזל. מאמץ ( פרוטוקול bruce ) הופסק אחרי 7 דקות עקב העייפות והגעה לדופק המטרה. דופק במנוחה 120/דקה דופק בשיא המאמץ 194 / דקה שזה 102 % מהחזוי. ל.ד במנוחה 135/85 ממ"כ בשיא המאמץ 180/90 ממ"כ.תגובה המודינמית תקינה. עומס מירבי mets 8.1 אק"ג במנוחה סינוס t שלילי בiii ii f אק"ג בשיא המאמץ- ללא עדות לאיסכמיה באקו במאמץ נצפה שיפור בהתכווצות בכול האיזורים. No evidence of new regional wall motion abnormalities at 102% of maximal age -predicted heart rate moderate exercise capacity normal hemodynmaic response to exercise השאלות שלי הבדיקה תקינה ? מותר לי לעשות ריצה ספורט? מה זה מסתם הטריקוספידלי -אי ספיקה טרויאלית? Lvef55% היה לי 60% לפני חודש שעשיתי אקו דופלר במנוחה מה פשר השינוי? וגם בדופלר לעומת דופלר מלפני חודש יש שינויים קטנים אני מדבר על אאורטה העולה פרוזדור שמאלי ובכול הקטגוריה ששלחתי לך בתגובה הראשונה יש שינויים קטנים מהדופלר במנוחה הקודם לסיכום מה דעתך בדיקה תקינה ? מותר לי לעסוק בפעילות גופנית? מה פשר השינויים שציינתי בפניך. עשיתי גם לפני חודש דופלר במנוחה שהיה תקין ומבחן ארגומטריה תקינה אם הגעה לדופק מטרה ללא עדות לאיסכמיה רק אם כושר נמוך אשמח שתענה לי על שני השאלות שרשמתי שתי התגובות תודה גדולה. תודה ענקית מראש !!!!!!!!!

מראש לא הייתי צריך לקרא שאלה כל כך ארוכה של מעל חמישים (!) שורות. קצת הגזמת בשורה התחתונה גם האקו במנוחה וגם המאמץ תקינים ואתה יכול לעשות פעילות גופנית לשינויים שציינת אין משמעות ולכן לא אפרט עליהם

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים