כאבי אוזניים וראש...

דיון מתוך פורום  מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס

29/09/2016 | 18:32 | מאת: חן

שלום אני סובלת מטיניטוס במשך שנתיים שהחל מתרופה בשם פבוקסיל. במהלך השנתיים הטיניטוס היה חלש בדרך כלל ולמדתי לחיות איתו. לפני 4 חודשים בערך הכלבה שלי צווחה לי באוזניים חזק כמה פעמים כשיחקתי איתה ופתאום התחלתי להרגיש שהאוזניים שלי סתומות ודקירות וכאבים באוזניים כמעט כל היום במשך שבוע.. אפילו לא יכולתי לדבר בטלפון הרגשתי כאבים ודקירות וגם לשמוע מוסיקה באוזניות על חלש. בנוסף החלו כאבי ראש חזקים מאוד מין דקירות כאלה מאחורי ומקדימת הראש, ולחץ במצח בצידי המצח. הכאבי אוזניים פחתו וכמעט נעלמו במשך חודשיים והיו מדי פעם והכאבי ראש נמשכים עד היום אך בעוצמה ובתדירות נמוכה יותר. הנוירולוג טען שזה ממתח והרופאת אף אוזן גרון גם כן והרופאת אוזן גרון טענה שאין קשר בין האוזן לראש כלל. לאחר חודש נחשפתי שוב לרעשים קצת חזקים והחלו לי כאבי אוזניים שנמשכים עכשיו שבועיים, ובנוסף לקחתי תרופה "קל בטן" שהיה רשום בעלון שיכולה לגרום לאיבוד שמיעה. ואני שמה לב שאני מדברת בטלפון קצת הכאבים חוזרים או למשל ברעש טיפה חזק ברחוב למשל שיש הרבה מכוניות ורעש, הכאבי אוזניים לא תמיד קורים עם הכאבי ראש ולהיפך ולפעמים כן. למשל שכאב לי הראש מאוד באותו זמן לא היו כאבי אוזניים. וגם הטיניטוס החמיר לי, התחלתי לשמוע אותו באוזן שמאל גם. הכאבים באים והולכים במשך שעות, ואפילו באמצע הלילה אני מרגישה כאבים לפעמים. השאלה שלי הם יש קשר בין הכאבי אוזניים לכאבי ראש? יכול להיות שזה היפראקוזיס? זה יחלוף? מה אני אמורה לעשות? ורציתי לציין שעברתי לפני שנתיים בדיקת אוזניים וגילו שיש ירידה קלה באוזן ימין ועברתי שוב בדיקת שמיעה לפני חודש בערך וטענו אותו הדבר. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
03/10/2016 | 19:05 | מאת: חן

אני סובלת גם ממעי רגיז המלווה בכרבים יומיום והרופא המליץ לי ssri ואני שוקלת לקחת רסיטל או אסטו. אך יש לי פחד מssri מכיוון שהפבוקסיל גרם לי לטיניטוס ודרך אגב גם אימי ואחי התפרץ להם טיניטוס מכדורים כך שזה תורשתי. אני רוצה לקחת כדור ויודעת שאני צריכה אך פשוט מפחדת לגרום נזק נוסף לשמיעה ושהטיניטוס יחמיר לצמיתות. מה את ממליצה? האם יש סיכוי שאקח את הרסיטל או האסטו והטינטון יחמיר עוד יותר לצמיתות? תודה וסליחה על החפירה.

04/10/2016 | 07:14 | מאת: ד"ר טליה מרק

היי ושנה טובה. 1. נשמע שרוב הסיפור שלך קשור למתח. גם הכאבים, גם המעי הרגיז, גם החרדות. 2.המתח הוא הגורם העיקרי להחמרת טנטון, ולכן כן חשוב לטפל בכאב כרוני או במעי רגיז. 3.נכון שלפעמים יש תרופות שיכולות להחמיר טנטון אבל אי אפשר לדעת מראש, וגם לא תמיד ברור אם עצם המתח הוא לא זה שגרם להחמרה.... כנ"ל עם רגישות לרעש. 4. אם יש ירידה מימין צריך כנראה לבצע בדיקות נוספות וכדאי לגשת לרופא אא"ג עם הבדיקות. בהצלחה ושנה טובה

04/10/2016 | 13:58 | מאת: חן

תודה רבה לך על התשובה. רציתי רק לדעת האם את חושבת וזה אפשרי שהרגישות והכאבים באוזניים גם הגורם לכאבי ראש בנוסף למתח?

מנהל פורום מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס