דופק מהיר במנוחה ובמאמץ קל

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

23/12/2017 | 11:26 | מאת: עידן

שלום רב, אני בן 35, סובל מעודף משקל בינוני, לא מבצע פעילות גופנית, לוקה בדום נשימה בדרגת חומרה בינונית בשינה וחרדות, וסובל מפעימה מוקדמת מדי פעם. אציין כי אתמול מדדתי לחץ דם והלחץ דם היה תקין, אבל הדופק היה מהיר במנוחה (110). אני עונד שעון דופק שמנטר את הדופק ולכן אני ער למצב הדופק שלי, שמתי לב שבמנוחה הרבה פעמים הדופק שלי עולה מעל 100 פעימות בדקה. כל מאמץ קטן , אפילו הליכה, עמידה הדופק קופץ ל-110 בערך. לפעמים אפילו בישיבה או בשכיבה הדופק שלי קופץ מעל 100. שאני רגוע לקראת שינה בשכיבה הדופק שלי יורד ל-80 בערך. השעון מנטר את הדופק במהלך השינה גם ואני רואה לפעמים קפיצות לדופק 90 ולפעמים או על 70, אין יציבות בדופק בשינה. סובל לפעמים גם מלחץ בבית החזה. בעבר סבלתי מהתקפי פאניקה וחשבתי שדופק מהיר והלחצים בחזה הינם סימן להתקפי לב והייתי הולך למיון ואמרו שאין בעיה וזה נובע מחרדות (זה היה לפני 5 שנים בערך ולא הייתי בעל משקף עודף). אני גם לפעמים מתעורר באמצע הלילה בתחושה שאני הולך למות (כנראה בגלל נושא הדום נשימה ומתעורר בבהלה מחוסר חמצן) ואז גם הדופק עולה ל-110 בערך. לפעמים אני הולך לישון בפחד שאמות באמצע הלילה מדום לב. האם יש אינדיקציות לפני דום לב שאפשר לזהות שזה מתקרב? כיום נוטל ציפרלקס ומטופל בטסטוסטרון, האם לדעתך הסימנים דורשים בדיקה של הלב? האם ייתכן שאחת מהתרופות הנ"ל משפיעות על הלב? - אני לא רוצה ללכת שוב לקרדיולוג ולגלות שוב שאלה תסמינים מהחרדות ושאני סתם היפוכונדר עם הפחד מהלב.

לקריאה נוספת והעמקה

1. אין "אינדיקציות לפנידום לב" 2. לא נשמע שמדובר בהשפעה של תרופות התרשמותי: 1. מה מידת עודף משקל? יתכן מאוד קשר בין זה לדופק מהיר. 2. בכל מקרה מסיפור קצר שלך אני מתרשם שמה שחסר לך ראש וראשונה - זה פעילות פיזית. 3. יש גם השפעה של דום לב בנשימה על הדופק. האם זה מטופל? אני בכל זאת מציע לעלות את השאלות מול רופא משפחה במטרות הבאות: 1. טיפול להורדת משקל ע"י דיאטנית 2. התייחסות לדום נשימה בשינה 3. שאלה של צורך בבירור נוסף לניטור קצב (יתכן לא צריך) ואני כן ממליץ לך לעשטת משהו לעמצך- תתחיל פעילות פיזית! זה יפטור חלק גדול מבעיותך.

24/12/2017 | 20:28 | מאת: עידן

אני בעל עודף משקל של 15-20 ק"ג מהמשקל שאני צריך להיות בו. הדום לב בנשימה לא מטופל מכיוון שלא הצלחתי להתרגל ולישון עם מסיכת ה-CPAP, יחד עם זאת הרופא שינה אומר שייתכן שהרזיה יכולה לפתור את הבעיה. לגבי פעילות פיזית- אני חוזר מאוד עייף מהעבודה ואין לי כוח להתאמן.

אתה רואה שלא רק אני מציע לקחת את עצמך בידיים. אף אחד אחר לא יוכל לעשול את העבודה הזאת במקומך. פעילות פיזית במקרה שלך- חיונית ביותר. עייפות אחרי עבודה- תירוץ. לא הסבר. תתאמן לפני העבודה, אם כך.

מנהל פורום הפרעות קצב לב