פעילות גופנית קלה ודופק ממש מהיר

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיית ילדים

12/05/2019 | 15:47 | מאת: אלעד

שלום אני בן 28 ואני יודע שאתה קרדיולוג ספורט וזה פורום לילדים אבל צריך את השקפתך חוות דעתך לגביי הנושא שלי.. בשנים האחרונות רצתי המון הייתי בכושר נהדר כול ריצה במשך שעה, אף פעם לא נעזרתי בשעון דופק וכאלו. בחודשים האחרונים לא עשיתי פעילות אירובית ריצה וכאלה. אני בריא אין לי בעיות עשיתי בדיקות מקיפות . ניסיתי לחזור לרוץ ריצה ממש קלה במשך עשרים דקות הדופק הגיע לי ל170 מפעילות ממש קלה בדקתי אם האצבעות בעורקים. השאלה שלי אליך זה לא מסוכן דופק כזה מריצה כזאת קלה אפילו עבר ת170...איך מריצה ממש קצרה הדופק הגיע לי ל170 ועבר אותו אפילו מה עצתך? אציין ארגומטריה,אקו דופלר ועוד בדיקות לב תקינות.

לקריאה נוספת והעמקה

אלעד שלום, דופק 170 לאחר פעילות קלה , לא כל כך סביר בגילך. כדאי להבדק על ידי קרדיולוג ספורט בברכה, ד"ר דן הדס

12/05/2019 | 20:41 | מאת: אלעד

שלום שוב זה מבחן מאמץ שעשיתי לפני שבוע: לסיכום ממצאי הבדיקה מצביעים על: סיכום: ביצע 7 דקות מאמץ לפי פרוטוקול ברוס הגיע לקצב לב מירבי של 190 לדקה 101 % מדופק המטרה ול.ד 160/90 אין אריטמיה אין התפתחות של הפרעת הולכה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים הערות מבצע הבדיקה: כושר גופני ירוד תגובה נורמוטנסיבית אין סימני איסכמיה מיוקרדיאלית באקג במאמץ. זה שאני לא בכושר לפי הבדיקה אני יודע בעבר הייתי בכושר שיא רץ שעה שלוש פעמים בשבוע בחודשים האחרונים לא. אקו דופלר במנוחה תקין אק"ג תקין דם ותריסיות תקין צילום חזה והולטר תקין מידי פעם במנוחה סינוס טכיקרדיה של 100 עד 120 ללא הפרעות. שאלתי אליך אם הנתונים שנתתי ובמיוחד הנתון של המבחן ארגומטריה שהגעתי לדופק מטרה ללא עדות להפרעה או לאיסכמיה אני יכול לעשות פעילות גופנית?

אלעד שלום, תיאור הבדיקות הנ"ל תקין, אבל אני לא חושב שנכון לתת יעוץ פרטני בלי לראות את המטופל. אנא פנה אל הקרדיולוג שבדקק אןתך, או לחילופין לקרדיולוג ספורט מומחה כדי שיבדוק אותך פיזית ויעבור אל הנתונים באופן פרטני בהצלחה ד"ר דן הדס קרדיולוג ספורט

מנהלי פורום קרדיולוגיית ילדים