כושר גופני ירוד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

ריצה בריאה: עשרת הדיברות

מרגישים לפעמים שלא היה מזיק להיות קצת יותר בכושר? אולי תתחילו לרוץ? 10 טיפים לרץ המתחיל ריצה היא צורת התנועה המהירה ביותר של בעלי רגליים. לפי ההגדרה הספורטיבית, ההבדל בין ריצה להליכה הוא שבריצה יש נקודת זמן בה כל הרגליים אינן נוגעות בקרקע, בעוד שבהליכה נוגעת לפחות רגל אחת בקרקע בכל רגע נתון. לריצה יש חמישה יתרונות בולטים:1. מסייעת בשיפור סיבולת לב ריאה.2. אפקטיבית בשריפת קלוריות ושומנים.3. מספקת ביעילות חמצן לכל הגוף.4. תורמת רבות לשיפור הכושר הגופני.5. מסייעת בתהליך הירידה במשקל.     צילום: שאטרסטוק   10 טיפים שיוכלו לעזור לכם להתחיל לרוץ: 1. דאגו לנעלי ריצה טובות. קודם כל דאגו לכף הרגל שלכם. לכו לחנות נעליים וקנו נעלי ריצה. זה יצדיק את המאמץ ויזכה אתכם בחוויית ריצה נוחה יותר. לכו למוכר שיודע על מה הוא מדבר ומקפיד לבדוק את צורת כף הרגל כדי להתאים לה את הנעל...
ללמוד עוד על כושר גופני ירוד
כושר גופני בגיל העמידה עשוי להשפיע על הסיכון לדיכאון ומחלות לב וכלי דם -תמונה

רמת כושר גופני גבוהה יותר בגיל העמידה עשויה להפחית את...

מאת: ד"ר עמית...
15/08/2018
כושר קרבי: איך עושים זאת נכון?-תמונה

הגיוס לצבא מתקרב? יש למתבגר/ת שלכם תוכניות להתגייס ליחידה...

מאת: ד"ר איתי זיו...
21/02/2019
אויב הילדים: הימנעות מפעילות-תמונה

לפי סקר בינלאומי, ישראל מדורגת אחרונה בהרגלי הפעילות...

מאת: ד"ר גל...
17/11/2010
כך תעברו את חופשת הסקי בשלום!-תמונה

הטמפרטורות יורדות ואוטוטו יתחיל השלג להיערם באתרי הסקי...

מאת: ענת ניסני,...
26/11/2018
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לכושר גופני ירוד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

כושר גופני ירוד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

בת 44 מטופלת כשנתיים בטריטייס קומפ 5 מ"ג.כולסטרול גבוה –לא מטופל. כושר גופני ירוד מאוד.אבל פעילה(עבודה,נקיונות בבית ,התנדבות)כ-15 שעות ביממה קבוע. משקל 56 גובה 160 (עליתי כ-4 ק"ג לאחרונה לאחר ירידה של 10 ק"ג לפני כשנתיים) לאחרונה תופעה של ראש כבד מעט,לחץ בקרקפת ותחושת סחרחורת (לא כזו שהכל מסתובב יותר כמו חוסר יציבות).הרגשה של דופק מהיר אבל במדידה מראה 72. כשזה קורה יש הרגשה של רעד פנימי בגוף,חולשה ברגליים ומעין ריחוף וחוסר פוקוס. רגישות לרעש ואור. קרה אתמול אחרי עבודה מאומצת מאוד ולא עבר במשך שעתיים אח"כ. קרה לפני שעה כשאני בישיבה מוחלטת במשרד אבל עייפה מאוד.לקחתי כדור נגד כאב ראש (דקסמול +)למרות שלא היה כאב ממשי וזה שיפר את המצב....(סובלת לעיתים ממיגרנה מסוג אאורה) תופעה דומה של חוסר פוקוס וסחרחורת קורית לעיתים בהסתובבות בקניונים או חנויות. מאוד מפחיד ומלחיץ. לפני שנתיים בגלל לחץ דם ואק"ג עם צניחות ST קלות (בגלל הלחץ דם הגבוה) עשיתי סיטי לב שהיה תקין לחלוטין. מה יכול להיות שיש לי?

כמובן שלא ניתן לקבוע אבחנה מבלי לבדוק אותך. באופן כללי סחרחורת שהינה סיבובית,דהיינו תחושה שכל החדר סב סביבך עלולה להיות ממקור מוחי,תחושה כללית של חוסר יציבות לרוב איננה ממקור נוירולוגי. מאחר ואת נמצאת בקבוצת סיכון עקב גורמי סיכון וסקולרים וסיפור של מיגרנה כדאי לפנות לבדיקה עם הופעת תלונות חדשות.

היי מיכל, אני קוראת את מה שכתבת וזה בדיוק מה שיש לי .מה בסוף התברר שיש לך? אם יכולה תכתבי לי למייל michal3000@012.net.il

היי בת 21 בריאה בד"כ חוץ מקצת עודף משקל bmi 28 הדופק שלי במנוחה סביב 80-100 עשיתי ecg ובדיקת אקו ובדיקה להורמוני בלוטת התריס שיצאו תקינים מה יכולה להיות הסיבה לדופק הזה ? שותה בערך ליטר וחצי מיים ביום זה יכול להיות קשור שצריכה יותר ? או חוסר פעילות גופנית או שזה מסטרס .. יש עוד בדיקות שניתנות לביצוע ?

גם סטרס גם עודף משקל וגם כושר גופני ירוד יכולים להיות סיבה ,בטח שלא שתית ליטר וחצי מים.

שלום בדיקת מאמץ שעשיתי אני בן 30 לסיכום ממצאי הבדיקה מצביעים על: סיכום: ביצע 7 דקות מאמץ לפי פרוטוקול ברוס הגיע לקצב לב מירבי של 190 לדקה 101 % מדופק המטרה ול.ד 160/90 אין אריטמיה אין התפתחות של הפרעת הולכה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים הערות מבצע הבדיקה: כושר גופני ירוד תגובה נורמוטנסיבית אין סימני איסכמיה מיוקרדיאלית באקג במאמץ הבדיקה תקינה ?

כן

שלום אני בן 28 ואני יודע שאתה קרדיולוג ספורט וזה פורום לילדים אבל צריך את השקפתך חוות דעתך לגביי הנושא שלי.. בשנים האחרונות רצתי המון הייתי בכושר נהדר כול ריצה במשך שעה, אף פעם לא נעזרתי בשעון דופק וכאלו. בחודשים האחרונים לא עשיתי פעילות אירובית ריצה וכאלה. אני בריא אין לי בעיות עשיתי בדיקות מקיפות . ניסיתי לחזור לרוץ ריצה ממש קלה במשך עשרים דקות הדופק הגיע לי ל170 מפעילות ממש קלה בדקתי אם האצבעות בעורקים. השאלה שלי אליך זה לא מסוכן דופק כזה מריצה כזאת קלה אפילו עבר ת170...איך מריצה ממש קצרה הדופק הגיע לי ל170 ועבר אותו אפילו מה עצתך? אציין ארגומטריה,אקו דופלר ועוד בדיקות לב תקינות.

אלעד שלום, דופק 170 לאחר פעילות קלה , לא כל כך סביר בגילך. כדאי להבדק על ידי קרדיולוג ספורט בברכה, ד"ר דן הדס

שלום שוב זה מבחן מאמץ שעשיתי לפני שבוע: לסיכום ממצאי הבדיקה מצביעים על: סיכום: ביצע 7 דקות מאמץ לפי פרוטוקול ברוס הגיע לקצב לב מירבי של 190 לדקה 101 % מדופק המטרה ול.ד 160/90 אין אריטמיה אין התפתחות של הפרעת הולכה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים הערות מבצע הבדיקה: כושר גופני ירוד תגובה נורמוטנסיבית אין סימני איסכמיה מיוקרדיאלית באקג במאמץ. זה שאני לא בכושר לפי הבדיקה אני יודע בעבר הייתי בכושר שיא רץ שעה שלוש פעמים בשבוע בחודשים האחרונים לא. אקו דופלר במנוחה תקין אק"ג תקין דם ותריסיות תקין צילום חזה והולטר תקין מידי פעם במנוחה סינוס טכיקרדיה של 100 עד 120 ללא הפרעות. שאלתי אליך אם הנתונים שנתתי ובמיוחד הנתון של המבחן ארגומטריה שהגעתי לדופק מטרה ללא עדות להפרעה או לאיסכמיה אני יכול לעשות פעילות גופנית?

אלעד שלום, תיאור הבדיקות הנ"ל תקין, אבל אני לא חושב שנכון לתת יעוץ פרטני בלי לראות את המטופל. אנא פנה אל הקרדיולוג שבדקק אןתך, או לחילופין לקרדיולוג ספורט מומחה כדי שיבדוק אותך פיזית ויעבור אל הנתונים באופן פרטני בהצלחה ד"ר דן הדס קרדיולוג ספורט