פרוליה לאחר חצי שנה ותופעות הלוואי

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

18/06/2019 | 14:12 | מאת: ניצה

שלום רב , הנני בת 63 עם אוסטרופורוזיס - קיבלתי פרוליה חצי שנה . במהלך החצי שנה קיבלתי (בלי קשר 5 הקרנות לריאה שהסתיימו) במהלך הקרינה קיבלתי דלקת ריאות - אז היייתי כחודשיים וחצי עם הפרולייה - עם הדלקת ריאות ירד המוגלובין ל 7.5 נאלצתי לקבל מנה דם בתה"ש - יחד עם זאת התנדנדה שן (מאוד חלשה גם ככה ונפל כתר המכיל את השן - לסת תחתונה - רופא שיניים אמר שאין נמק עפ"י CT שיניים . נאטמה אוזן ימין לחודשיים וטרם ניפתחה - רופא אף אוזן גרון אמר שאין נמק באיזור האוזן . שאלתי - צריכה לקבל שוב פרוליה - האם לקחת ? הבנתי שגם אלקסטה יודעת לעשות נמק + אנמיה . אשמח לתשובה מהירה כי אני כבר סיימתי את החצי שנת פרולייה הראשונה .. שחלוף עצם במהלך הפרוליה היה 104 . המון המון תודה רבה על תשובה מהירה .

לקריאה נוספת והעמקה

הטיפול באוסטאופורוזיס נקבע ע"י הרופא בהתאם למצב הרפואי, בדיקות צפיפות העצם, היסטוריה של שברים אוסטאופורוטים, גורמי סיכון נוספים לשבר ותגובה לטיפולים קודמים .חשוב להבין כי כל טיפול תרופתי עלול לגרום לתופעות לוואי בחלק מהמשתמשים. לתכשיר פרוליה תופעות לוואי נדירות הנקראות נמק של עצם הלסת ונמק של תעלת השמיעה, אשר מתבטאות לרוב בכאב, נפיחות, דלקת מקומית ואף שבר בלסת. תופעות לוואי אלו אינן יחודיות לפרוליה ודווחו עם השימוש באקלסטה, המשמשת גם כן לטיפול באוסטאופורוזיס. יש לציין כי הפסקת השימוש בפרוליה עלולה להעלות את הסיכון לשברים בעצמות עמוד השדרה, במיוחד במטופלים עם רקע של שברים בעצמות עמוד השדרה. לפיכך לא מומלץ להפסיק טיפול באוסטאופורוזיס בכלל ובפרוליה בפרט ללא היוועצות עם הרופא.

30/06/2019 | 17:39 | מאת: ניקול

לא מומחית בתחום נתקלתי במקרה בשאלתך. לי יש אוסתופניה. לוקחת כבר כמה חודשים תוסף סידן מעולה בשם דנסיטי. כדאי שתקראי עליו. יש עדויות ומחקרים יכולה לחפש בגוגל על ספיגה גבוהה משמעותית מיתר התוספים.

מנהלי פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי