התקפי אסטמה תכופים, כאבים בחזה

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

27/09/2018 | 00:57 | מאת: ריקה

הבירור הנשימתי שלי החל בגלל קושי בהליכה, דופק מהיר וקוצר נשימתי בספורט עד לדלקות ריאה חוזרות והתאוששות איטית מהן. בדיקת מטאכולין חיובי לאסטמה. רלבר עוזר בין ההתקפים. CPAP בלילות. עדיין תחושת מחנק ובזמן ההתקפים ירידה בסטורציה וצריכת חמצן. האם יש דרך אחרת להתמוד עם ההתקפים הללו? למה לא רוצים לעשות לי ברונכוסקופיה? עשינו שלש CT, בפיענוח כל הזמן כותבים מוזאיקה, ותמתים בבסיסי הריאה דו צדדי הולך ומתרחב לצד שמאל. אני אישה צעירה אימא ל8 ילדים. אין לי זמן להיות חולה במיוחד כשיש לי שלושה ילדים עם צרכים מיוחדים הזקוקים להשגחה מתמדת. האם יש דרך שאוחל לקבל אבחון מדוייק ומעקב ללא אשפוז? כרגע עם הרבה לחץ בחזה, ציפצופים וליחה. כבר שבוע . וונטולין כל שלוש שעות. יש לי ארובנט בבית...אבל בפעמים האחרונות לא הרגשתי שעזר ואבדתי את הקול שלי.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אין לי את כל הפרטים של הבירור שעברת אבל אתייחס בקצרה לנקודות הבאות: 1. קוצר נשימה יכול לנבוע מסיבות רבות. אסתמה מתבטאת לרוב בקוצר נשימה התקפי עם תפקודי ריאות בעלי אופי חסימתי. 2. ברונכוסקופיה אינה הבדיקה העיקרית בבירור של מחלת אסתמה אבל מקובל לעשות אותה אם יש התקפים למרות טיפול מיטבי. 3. צריך לוודא שאין חשיפה לגורמים שמחמירים את האסתמה כמו אלרגנים שונים וחשיפה תעסוקתית, רפלוקס מהקיבה ועוד. 4. אקו לב חשוב לבצע בבירור קוצר נשימה. 5. במקרה של החמרה קשה של אסתמה השימוש בסטרואידים הוא בלתי נמנע ולא כדאי לחכות. 6. ישנם טיפולים חדשים לאסתמה ניתנים בזריקות אחת לחודש וצריך לבדוק אם את מתאימה לטיפולים הנ"ל. 7. הבירור בדרך כלל מתבצע במסגרת מרפאת ריאות ואין צורך באשפוז.

27/09/2018 | 15:44 | מאת: ריקה

נעשה אקו לב, אבל הטכנאית אמרה שאינה יודעת לבדוק לחץ לב ריאה. יש לי את הפיענוח של כל הבדיקות, רק שאינני רוצה לשלוח לפורום ציבורי. ברלבר יש בסיס סטרואידי. כעת באמצע החג אין למי לפנות כדי לרשום מעקב. יש לי בבית אמפולות של בודיקורט לאינהלצייה. אני מטופלת לוושט ע"ש ברט עם לוסק 20 מ"ג X פעמיים ביום. מרפאת אלרגיה - אלרגיה לברושים, קרדית אבק הבית (עשיתי טיפול חיסוני כשהייתי חיילת), חלב, טאלק ומי יודע למה עוד כי אי אפשר לבדוק הכל. פניצילין וצפלוספורינים. אני אחות טיפול נמרץ ילדים ופגים . (יש לי בבית חמצן אבל הוא עבור הבן שלי שיש לו לרינגומלציה ומחובר לאיירבו בלילות.).חשבתי לחזור לעבודה אבל למרות הטיפול שיזמתי מעקב מסודר עבורו, אינני יכולה לחזור לעבודה בגלל ריבוי התקפים כולל תמת ריאה רק ביוני האחרון שלקח לי כמעט שלושה חודשים להתאושש ממנו. סה"כ שלושה שבועות של נשימה טובה עם טיפול מניעתי (שלא מונע ). מעבר לכך שיש לי צורך לחזור על בדיקת מנטו ולבודק אילו חיסונים אני צריכה לעשות עבורם דחף אם בכלל. בכל פעם שקיבלתי חיסון שפעת חליתי בדלקת ריאות. אשמח לחשיבה רחבה ומסודרת כדי להגיע למקום בו אוחל להתאמן, לעבוד ולהמשיך לתפקד כאימא ובת זוג של בעלי. לנשום בלי להחנק ולישון במיטה במקום בכורסא בסלון. זה סוג של קריאה לעזרה מבחינתי.

שלום, בהמשך ךתשובה הקודמת שלי, הבירור צריך להיות במרפאת ריאות. מציע לשאול לגבי תרופות מסוג אנטי IGE ונגד אאוזינופילים.

מנהל פורום מחלות ריאה