ממצא חשוד בכליה הימנית וחשד ל- RCC

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

23/12/2018 | 12:13 | מאת: דניאלה

בעקבות כאבים במותן, דלקות שתן וחשד לאבנים בכליות בדיקת CT אשר העלה חשד לממצא בכליה הימנית בקוטר 14 מ"מ. בדיקת CT עם חומר ניגוד: באספקט הליטרלי של הכליה הימנית הודגם ממצא שנראה מעט היפרדנסי לרקמת הכליה לפני הזרקת חומר ניגוד, ועובר האדרה הומוגנית לאחר הזרקת חומר ניגוד בקוטר 16 מ"מ. לפני הזרקת חומר ניגוד הממצא מודד כ- 48HU בפאזה עורקית הממצא מודד כ- 126HU ובפאזה המאוחרת הממצא מודד כ- 124HU. ייתכן ומדובר על ממצא עם תוכן חלבוני גבוהה אין לשלול תהליך תופס מקום ראשוני כמו RCC לאחר קבלת התוצאות פניתי ליעוץ אצל אורולוג הוסבר לי שכנראה גידול ממאיר בעל כלי דם ועל כן יש צורך בניתוח לפרוסקופי שיסיר אותו, הופניתי לMRI כמו גם לגבש החלטה באם ארצה להתנתח מיידית או שמא להיוותר במעקב אחר התפתחות הגידול לאור הסכנות שבניתוח. בריאה בדר"כ, נקבה בת 27, היסטוריה משפחתית של סרטן. אבקש לדעת מספר דברים: לצורך חוות דעת נוספת האם יש צורך באורולוג ? או אורו אונקולוג? או בכלל רופא אחר האם לפגישה עם רופא מומחה חייב להגיע עם תוצאות MRI כידוע קשה מאוד למצוא תור קרוב. במנותק מכך, לפני מספר שבועות עשיתי בדיקות דם כלליות בהן תפקודי הכבד היו חריגים וגם בדיקת הסיטי הדגימה כבד מעט מוגדל בעל מרקם שומני דיפוזי. האם יכול להיות שיש קשר כלשהו?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דניאלה. 1. כדאי להתייעץ עם אורו-אונקולוג. במידת הצורך, הייתי מבקש חוות דעת שניה גם מרדיולוג מומחה ב-CT בטן. 2. אני לא חושב שאת צריכה לחכות ל-MRI. יכול להיות שהסתכלות ב-CT תספיק. 3. יכול להיות קשר בין גידולי כליה להפרעות בתפקודי הכבד, אבל אני לא חושב שזה סביר כשמדובר בממצא קטן כמו שלך.

24/12/2018 | 16:34 | מאת: דניאלה

תודה, תוכל להמליץ על רדיולוג ?

פני אליי בפרטי

17/01/2019 | 11:30 | מאת: דניאלה

מה הסכנות בניתוח כזה? האם תפקוד הכליות עלול להפגע אחרי הניתוח ? האם ניתוח כזה נחשב קל? איך יודעים אם יש גרורות ? מה הסיכון להשנות אחרי ניתוח?

הסכנות בניתוח: אובדן הכיליה, פגיעה בתפקוד הכליה לאחר הניתוח, דליפת שתן מהכליה לאחר הניתוח, חזרה של הסרטן. זה מעבר לסכנות שיש בכל ניתוח: פגיעה באיברים סמוכים, דימום, זיהום, ובסכנות שכרוכות בהרדמה. תפקוד הכליה עלול להיפגע לאחר הניתוח למרות שבדרך כלל זה לא קורה, ואם כן, הכליה השניה יודעת לפצות. אין ניתוח שנחשב קל. עם זאת, לא מדובר בניתוח הכי קשה ומסובך ברפואה. מידת הקושי בניתוח קשורה בעיקר למיקום הגידול בכליה. גרורות הן תופעה מאוד נדירה בגידול של כ-1.5 ס"מ. רואים אותן בבדיקות ההדמיה: צילום, CT או MRI.

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית