בקשר למינון של תרופה

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

21/04/2019 | 18:30 | מאת: שירלי

שלום שוב , התחילו להעלות לי מינון של התרופה של האפילפסיה בגלל תסמינים שחווה , שמצביעים על בעייה של אפליפסיה והיו גם התקפונים קטנים עדיין ללא איבוד הכרה , וגם הרמה בדם של התרופה נמוכה מאוד שאפילו שרק התחלתי לא היה כזה והכל מצביע על בעיה חוזרת של האפילפסיה. משהתחלתי בהעלאת המינון ופעמיים ביום במקום פעת אחת ומינון שיוצא כרגע בגוף כפול מה שהיה לי עד עכשיו אז כרגע לוקחת אותו גודל של מינון בערב ועכשיו גם בבוקר . משהתחלתי לקחת את המינון הגדול יותר חזרו התופעות כמו שבהתחלה שרק התחלתי לקחת למרות שחשבתי שלא יהיו בגלל שלוקחת את הכדור הנ"ל ומרגיש כאילו הכדור לא השפיע בכלל. התופעות ששוב מרגישה הם עייפות , תשישות , פעם היתה בחילה שעברה וגם הרבה חוסר יציבות. האם זה הגיוני גם לאור העובדה שלוקחת את אותו כדור וכמה זמן לוקח לגוף להרגיש יותר טוב גם מהתופעות של האפילפסיה שנראה כבר תוצאות ? וגם של הכדור ? תודה רבה וחג שמח !

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שירלי (או שירן?), רמה נמוכה מדי של תרופה נגד אפילפסיה לא מגינה מפני פרכוסים, ורמה גבוהה מדי עלולה לגרום לתופעות לוואי שונות, ביניהן עייפות או חוסר יציבות. בחלק מהתרופות יש לבצע בדיקות דם אחת למספר חודשים כדי לראות שאין אנמיה, הפרעה בתפקודי כבד, חוסר נתרן, ועוד. יש תרופות נגד אפילפסיה שצריך לבדוק את רמתן בדם בשפל, כלומר על הבוקר, לפני נטילת המנה של הבוקר, ותרופות אחרות שלא בודקים את רמתן בדם. בכל מקרה, זה רשלני לטפל בך דרך הפורום: את חייבת להפנות את כל השאלות ההלו לנוירולוג שמכיר אותך, את סוג האפילפסיה שלך, את מהלך המחלה, ואת הטיפול התרופתי כעת ובעבר. חג שמח!

23/04/2019 | 14:09 | מאת: שירן

שלום שוב. זהו שאלתי אבל באמת נאמר שהתופעות יחזרו עד שהגוף יתרגל אין מה לעשות למרות הקושי לתפקד. ואין ברירהנלהעלות כמו שאמרת רמה ממש נמוכה מקווה רק שלא יהיו הרבה שינויים ועליות וירידות עד שהמינון יסתדר. שאלה אחרונה כל שינוי והעלאת מינון כל פעם מחדש יהיו התופעות עד שהגוף מתרגל. תודה.

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים