איך בוחרים רופא ילדים? 5 טיפים מעולים מרופא מומחה

(0)
לדרג

רפואת ילדים מעסיקה הורים צעירים למן הרגע שבו נולד התינוק. אז איך בוחרים רופא ילדים מתאים מבין רופאי הילדים שברשת? המשיכו לקרוא

מאת: סתיו שינדלר - מערכת זאפ דוקטורס

עיקרי הכתבה

  • חמשת הגדולים: הקריטריונים החשובים לבחירת רופא ילדים - מומחיות והכשרה, כושר אבחון וניסיון, זמינות, נגישות, יחס אישי והמלצות.
  • כמה זמן מרגע הלידה מומלץ לקבל ייעוץ של רופא ילדים? לרוב, אין צורך לקבל ייעוץ רפואי בשבוע הראשון, אך תוך שבועיים–שלושה בהחלט חשוב שהתינוק ייבדק על ידי רופא ילדים.
  • מהן המחלות הנפוצות בקרב תינוקות? לרוב לא נראה מחלות דרמטיות בקרב תינוקות בריאים בני כמה חודשים, ומנגד תינוקות גדולים יותר נוטים להידבק במחלות זיהומיות בפעוטונים.
    __________________________________________________

    אין דבר יותר מרגש מלידה של תינוק ומכניסתו לתוך המשפחה. לאחר הלידה ועם שחרורה של האם והתינוק מבית החולים, אחד הצעדים הראשונים והמתבקשים הוא למצוא רופא ילדים מתאים, שיעניק את הטיפול הטוב ביותר עבור הרך הנולד והילד שהוא יגדל להיות. יש רופאי ילדים רבים ולעתים קצת קשה לבחור. אז מהם הקריטריונים החשובים ביותר לבחירת רופא ילדים?

    איך לבחור רופא ילדים? הטיפים החשובים

    ד"ר מוטי חיימי, רופא ילדים מומחה ברפואת ילדים ובהמטולוגיה ואונקולוגיה, נתן לנו את ההמלצות החמות שלו כיצד לבחור רופא ילדים:

    מומחיות והכשרה – "כדאי שזה יהיה רופא ילדים מומחה, ולא רופא משפחה שמטפל על הדרך גם בילדים. הסיבה לכך ברורות: רופא מומחה יאבחן את הבעיה בצורה המקצועית ביותר. לפי הרבה שנים, הקופות לא היו מקפידות על כך, אבל היום רובן מקפידות לשלב רופאי ילדים מומחים במרפאות הציבוריות".

    כושר אבחון וניסיון – "יש רופאים שנותנים לכל ילד שמגיע אליהם טיפול אנטיביוטי, בלי קשר בכלל לאבחנה. כיוון שהם לא בטוחים או חוששים, הם נותנים אנטיביוטיקה גם אם זו מחלה ויראלית, וזאת לא צורת עבודה טובה כי הם עושים יותר נזק מאשר תועלת.  כשנותנים טיפול אנטיביוטי שלא צורך, זה גם לא עוזר למחלה וגם יכול לגרום לילד להרגיש פחות טוב, כולל תופעות לוואי כמו כאבי בטן ושלשולים".

    רפואת ילדים
    זמינות –
    "כדאי לבחור ברופא שיהיה זמין לפחות כמה פעמים בשבוע - בבוקר ואחרי הצהריים, כדי שלא תיאלמו לעתים להמתין יותר מדי לתור אצל הרופא כשהילד חולה ותוכלו לקבל את הטיפול המתאים לו בעת הצורך".

    נגישות – כדאי לבחור במוסד רפואי או בקליניקה שיש אליהם גישה נוחה לעגלות וכן עם חניון נוח בסמוך למרפאה".

    יחס אישי וכימיה – "פעמים רבות הרושם הראשוני הוא זה שקובע ואכן, תוכלו לבחון את הכימיה עם הרופא בפעם הראשונה שתפגשו איתו. כשיש תקשורת טובה, הדבר מוביל ליחס אישי חם, מה שגורם לשביעות רצון גם של ההורים, הילדים וגם לרופא עצמו. לחיבור האנושי יש ללא ספק השפעה גדולה בבחירת רופא על ידי ההורים".

    המלצות – "גם להמלצות של הורים על הרופא יש השפעה על בחירתו, וכיום גם ניתן לקרוא חוות דעת על רופאים באינטרנט. בנוסף להמלצות אודותיו, תוכלו להיחשף למידע נוסף על הניסיון שלו, מומחיותו, מאמרים מקצועיים שכתב ועוד. היום הורים רבים משכילים לעשות זאת, ואף נתקלתי במקרה של אמא שהחליטה לרשום את הילד אצלי ואף עברה קופה לצורך זאת, משום שקראה מאמרים שכתבתי בנושא רפואת ילדים", אומר ד"ר חיימי.

    כמה זמן מרגע הלידה מומלץ לבחור רופא ילדים?

    "בדרך כלל בשבועיים–שלושה הראשונים, כדי שהרופא יכיר ויבדוק את התינוק וייתן להורים הסבר כללי ראשוני על הטיפול בו. לפעמים יש צורך לבצע אולטרסאונד פרקי ירכיים, ואת זה עושים עד גיל חודש וחצי. אז אמנם לא צריך לבוא ביומיים הראשונים, אבל לאחר שבועיים–שלושה מתבקש להגיע, ואז אם תוצאות הבדיקות תקינות, ממשיכים מעקב בתחנת טיפת חלב".

    מהן המחלות הנפוצות בקרב תינוקות?

    "בקרב תינוקות אין ממש מחלות דרמטיות לרוב. אנחנו רואים בעיקר דברים שקשורים באכילה, פליטות, תופעות שקשורים ביציאות, פריחות למיניהן ושאלות על חיסונים באופן כללי – זה בחודש הראשון. בתינוקות גדולים מתחילות כבר תלונות שקשורות למחלות זיהומיות. בדרך כלל כשנכסים לגן בגיל כמה חודשים נדבקים במחלות של דרכי נשימה עליונות ובמחלות חום. בעונה הקרה יש יותר מחלות חורף, ובקיץ יש יותר מחלות שקשורות בשלשולים.

    רפואת ילדים
    "יכול להיות תינוק מסוים שיחווה תסמינים שקשורים בהקאות ובפליטות שייתכן ויימשכו גם בשנתו השנייה לחיים ויש תינוקות שלא יופיעו אצלם מחלות זיהומיות, אך לרוב יהיו אלה ילדים שלא הולכים לפעוטון ולכן לא נחשפים למחלות אלו. בדרך כלל בחודש הראשון לחיים לא יופיעו מחלות הזיהומיות כי ההורים ושומרים אותם בבית בצמר גפן", מסכם ד"ר חיימי.

    אז מה למדנו? חשוב לבחור רופא ילדים שאתם מתחברים אליו ברמה האישית ושקיבלתם עליו המלצות חמות. אין דבר חשוב יותר מהילדים שלנו, ולכן חשוב שנבחר את הרופא הטוב ביותר עבורם!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום