Ocd ו cbt- תודה רבה מראש.

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

22/10/2020 | 15:54 | מאת: נועה

שרון שלום, למיטב הבנתי cbt עובד על זה שנחשפים למה שמפחיד אותנו, וע"י זה שהכל בסדר אחר כך מבינים שזה רק פחד/ מחשבה ומאמנים את המוח שלנו. אבל.. מה לגבי אוסידי בנושא זיהום? פחד ללכת למקומות או לגעת בדברים כי אולי הם מזוהמים? אי אפשר בכל פעם שיש מחשבה לעשות בדיקה למחלות זיהומיות ולהגיד "וואלה, באמת לא קרה כלום." אז איך עושים חשיפה במקרה כזה? או איך מאמנים את המוח?

לקריאה נוספת והעמקה

היי נועה, לעשות בדיקה רפואית כדי לוודא שהכל בסדר זו אינה חשיפה, אלא בדיוק ההיפך - זהו ניסיון לקבל אישור, מה שהופך זאת ל"טקס". אני מכירה לא מעט אנשים שהולכים לרופאים פעמים רבות, וזה רק מחמיר להם את הבעיה. כשיש פחד מחשיפה לזיהומים, החשיפה במקרה הזה היא לעשות דברים שמפחידים אותך (בגבול הסביר), כמו לגעת בחפצים שונים בלי לשטוף ידיים. בתקופת הקורונה זה יכול להיות אפילו לפגוש חברים (תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי). המוח צריך, למעשה, חיזוק או עונש מיידי כדי ללמוד האם גירוי מסוים מאיים או לא, כך שאם אנחנו רואים שהכל ממשיך כרגיל אחרי החשיפה, הפחד דועך די מהר. בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

23/10/2020 | 11:20 | מאת: נועה

תודה רבה ד"ר שרון, ברור לי שאין טעם בבדיקה רפואית אחרי כל פעם שעוברת מחשבה, בעיקר כשיש כל כך הרבה כאלה במהלך היום.. :( לכן תהיתי לגבי החשיפה במקרה זה של אוסידי. אני למשל נמנעת בין היתר מללכת לסופר, כי הרבה פעמים ראיתי אריזות לא נקיות. אז בעלי הולך ובודק, ועדיין יש דברים שמתפספסים. ואם אני רואה לכלוך בצבע חום/ אדום אני בחרדה מטורפת! זורקת את האוכל וכו'. יש זיהומים שבלי בדיקה ייעודית עבורם לא ניתן לדעת עליהם, אז איך אפשר לחיות עם הספקות? ואיך אפשר להשתמש במוצרי מזון גם אם יש עליהם לכלוך?

היי נועה, אין ברירה אלא לחיות עם הספק ו"לקחת את הסיכון". האדם הסביר לא עושה בדיקות למוצרי מזון ולא מוודא שאין עליהם אפילו לכלוכים קטנים, אלא משתמש בהם כפי שהם, והכל בסדר. הרעיון הוא לנהוג כפי שהאדם הסביר היה נוהג, ולראות שלא קורה כלום.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית