התעסקות אובסיסיבית בציפורניים ופצעים

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

06/10/2018 | 08:32 | מאת: יעל

שלום, בתי בת 3. מזה כחצי שנה מקלפת עד זוב דם ובכל רגע נתון את ציפורני ידיה ורגליה. באופן כללי הידיים שלה לא נחות לרגע. אם לא מקלפת אז מגרדת את עצמה או מוצאת איזה פצע קל להתעלל בו. אני ממש מתקשה להכיל את זה. מנסה להתעלם אחרי תקופה שהערתי ורק החמירה את המצב, אבל בכנות זה קשה מנשוא. יש לציין שבעלי אותו הדבר. מתעסק בכפיותיות בציפורניו. מושך וממולל שערות בגוף שלו. מה אפשר לעשות כדי לעזור לשניהם וגם לי. זה ממש יוצר אצלי כעס כלפי בעלי ומתח באופן כללי. גרים בחיפה. אשמח להכוונה.

לקריאה נוספת והעמקה

היי יעל, הבירור והטיפול בשניהם יהיו שונים, בשל ההבדלים הגדולים בגיל והעובדה שבתך צעירה כל כך. לגבי הבת, יש לפנות קודם כל לרופא ולערוך בירור לגבי הסיבות שגורמות לה להתנהגויות האלה. ייתכן שכבר בשלב הזה תימצא התשובה ויכוונו אתכם לטיפול נכון. אם לא תימצא שום בעיה רפואית, כנראה שטיפול התנהגותי שכולל הדרכת ההורים יוכל לעזור. ייתכן שהיא מחקה את בעלך, או שיש סיבות פסיכולוגיות אחרות להתנהגות. לגבי בעלך, מומלץ לפנות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT), מאחר שבמבוגרים בעיות כאלה הן בדרך כלל התנהגותיות, ומטרתן לפרוק מתח, לחץ או שעמום. בדרך כלל הן קיימות שנים רבות מתוך הרגל, מאחר שהאדם לא פיתח דרכים טובות יותר להתמודד. טיפול כזה יכול ללמד אותו דרכים אלטרנטיביות לפרוק מתחים, ולמגר את ההרגל הרע. בברכה, שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794975

08/10/2018 | 06:44 | מאת: יעל

מה זה אומר טיפול התנהגותי שכולל הדרכת הורים. מי בעל המקצוע? אשמח להמלצה החיפה

טיפול כזה מתבצע על ידי פסיכולוג ילדים שעוסק בטיפול התנהגותי או CBT. אני לא יכולה להמליץ על מטפלים ספציפיים על גבי הפורום.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית