סובל מאוסידי מגיל קטן מאוד, זקוק לעזרה דחוף!

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

02/11/2017 | 17:07 | מאת: שלומי

היי, אני סובל מאוסידי מגיל 13 הפרעה טורדנית כפיתית כיום אני בן 24 קשה לי מאוד לתפקד בחיי היום יום, ההפרעה מציקה לי כל הזמן אין לי רגע שקט. מחשבות טורדניות ואופססיות כמו לדוגמא: אני מדבר עם עצמי בחדר לבד עושה שיחות כאילו אני מדבר בטלפון, על כל מיני נושאים כמו שאני מדבר עם אנשים אני מדבר עם עצמי רגיל. אני פשוט מרגיש שאני חייב לעשות את זה, דרך אגב אני לא חייב להיות בחרדה בשביל לעשות את האופססיות. בודק כל דבר בצורה כפיתית מסתכל בפלאפון שלי בצורה אופססיבית ובודק כל דבר הכי קטן, לפעמים גם רואה דברים ואז בודק אותם... וגם חשיבה כפיתית אני גם משנה את הדעה שלי המון לא עקבי בדעה! הייתי מאושפז 3 שבועות בבית חולים טירה. מקבל כדורים לוסטרל 200מילאגרם + resperdal מינון נמוך יותר משהו כמו 6-8 מליאגרם ביום לא זוכר בדיוק אך עדיין מרגיש שאני חייב לבצע את התנהגויות הכפיתיות. שמעתי שמועות שטיפול קוגנטיבי התנהגותי CBT הוא טיפול מומלץ אבל המחיר שלו הוא גבוהה מדי... שאלה עד כמה הוא עוזר ? אני מחפש משהו שממש יכול לעזור לי לא לעשות את האופססיות והכדורים לא עוזרים לי בזה ממש כל הזמן אני לוקח כדורי הרגעה assival 5mg. זה מאוד קשה לסבול ולהיות כפייתי אני לא מצליח לישון בלילה אני יושן ביום לא מצליח לעבוד כלום.אני גם מטופל אצל פסכיאטרית... מה עושים? תודה ויום טוב!

לקריאה נוספת והעמקה

היי שלומי, אם יש משהו שיכול לעזור, הרי זה טיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT). אתה יכול לקבל את הטיפול הזה גם במסגרות ציבוריות. אני מניחה שאתה מטופל אצל פסיכיאטרית במרפאה ציבורית, ולא במסגרת פרטית. במרפאות כאלה קיים גם טיפול פסיכולוגי, ופעמים רבות יש גם מטפלי CBT. אני ממליצה מאוד לברר במרפאה על כך. אם אתה כבר מטופל במרפאה, לא תהיה סיבה שלא יקבלו אותך גם לטיפול CBT אצלם. בברכה, שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794975

16/11/2017 | 11:58 | מאת: שלומי

וזה אותו דבר כמו טיפול CBT שמשלמים כסף אותו טיפול ? כי הייתי באחד כזה ואז נכנסתי לחרדה שהטיפול הזה הוא לא כמו שמשלמים כסף. הייתי שני מפגשים ואז עזבתי הם לימדו אותי הרפיה וכאלה לא המשכתי כי הייתה לי מחשבה שזה לא אותו טיפול CBT כמו שמשלמים באופן פרטי שזה פחות טוב, אז השאלה שלי זה אותו דבר ? כי אני מאוד סובל אני מטופל במרכז בריאות הנפש שיש שם פסכיאטרית עובדות סוציאליות הן מנחות את CBT כל כמה חודשים נפתחת קבוצה... בכל מקרה אשמח לתשובה.

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית