תכיפות ודחיפות במתן שתן

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

11/02/2014 | 12:13 | מאת: שרון

בן 60. ב10 השנים האחרונות תכיפות במתן שתן. בזמן האחרון- בלילה קם רק פעם אחת להשתין ( אם בכלל ) ביום משעה 10:00 ועד 20:00 תכיפות השתנה בערך כל שעה ! (+- 1.2 שעה ) מדי פעם יש יום "נורמלי " שאני משתין "רק" כל שעתיים , שעתיים וחצי. בדיקת אולטרסאונד נראה הכל תקין - כליות בסדר(ציסטות לא משמעותיות לדברי האורולוג ), כיס השתן בסדר מכיל לפני ההתרוקנות 100 סמ"ק אין שארית אחרי התרוקנות ערמונית בעלת משקל 32 גרם. PSA 1.27 . בבדיקה של האורולוג ידנית לדבריו הערמונית בסדר. ניסיתי כחודש לקחת אומניק 0.4 ללא שינוי משמעותי. אין לי בעיות בזרם השתן (בעיה רק בהתחלת מתן שתן - לוקח זמן להתחיל אבל אחרי זה שוטף ) העניין מפריע לי בחיי היום יום . כל יציאה זה חיפוש אחרי שרותים. באמצע סרט קולנוע אני כבר מתחיל להרגיש לחץ שמטריף אותי. האורולוג בפעם האחרונה אמר לי "להשלים" ולהתרגל למצב כי לא נראה לו שיש לי בעיה משמעותית - מה שלא נראה לי בכלל. בקיצור- מה עוד אפשר לבדוק או לנסות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לפי מה שתיארת הערמונית תקינה וזרם השתן סדיר אבל יש לך תסמינים של שלפוחית רגיזה (תכיפות ודחיפות וקימות להתרוקן בלילה-נוקטוריה). ממליצה לך לדבר עם האורולוג שלך על טיפול בתרופות אנטיכולינרגיות, אלו תרופות שמרגישות את הצורך להתרוקן כל הזמן ויקלו עליך. למשל תרופה כמו ספזמקס, טוביאס, וסיקייר . כולן כמובן במרשם רופא.

12/02/2014 | 15:43 | מאת: שרון

1. אולי לא הסברתי את עצמי טוב- אני לא קם בלילה כלומר אין נוקטוריה !!! הבעיה היא רק לאורך היום ! 2.משהו בתשובתך לא מובן -" אלה תרופות שמרגישות " ???

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת