פניה למיון בכקבות תת תזונה

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

05/09/2018 | 13:14 | מאת: יעל

שלום ד"ר, כבר חודש וחצי עם הפרעת אכילה שמתבטאת בחוסר תיאבון, הקאות (שחלפו לאחר קבלת טיפול בנקסיום), בחילות וכאבי בטן חזקים באכילה, לכן בקושי אוכלת ושותה ירדתי 10 ק"ג בחודש האחרון. אושפזתי במיון עקב התייבשות, קיבלתי אינפוזיה ואנטיביוטיקה עקב ממצאים בMRE, הם חושבים לכיוון IBD. שוחררתי עם אנטיביוטיקה סיפרודקס ופלאג'יל למשך 7 ימים. עדיין כאבים חזקים, מאוד חלשה ואוכלת ממש מעט. לשאלתי: היות ואני ממעטת באכילה (כ100-150 קלוריות ליום במאמץ גדול בגלל הכאבים), האם זה מסוכן? כי אני בתדירות גבוהה של חולשות ותחושת עלפון וסחרחורות. היות והגעתי מיובשת למיון, אני ממש משתדלת לשתות, ואכן שותה לאט לאט כליטר נוזלים ביום. כמה זמן אפשר להחזיק ככה? אני לא רוצה ללכת למיון סתם- אבל איך אני אדע מתי אני בסכנה וצריכה לגשת למיון?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יעל, 100-150 קלוריות ליום זה ממש מעט, וזה מכניס אותך לסיכון גבוה לתת תזונה על סיבוכיה. לפי התיאור שלך נשמע שאת זקוקה לאשפוז לצורך הערכה ותחילת טיפול. בכל מקרה הייתי ממליץ על קבלת קומפלקס ויטמיני B וויטמין D, לעבור הערכה תזונתית קלינית ומעבדתית. אבל שוב, לפי התיאור את זקוקה לאשפוז. בת כמה את? האם יש בדיקות דם ל-CRP ושקיעת דם? עברת קולונוסקופיה? מה היה ב-MRE? מה תוכנית הבירור לגבייך?

06/09/2018 | 16:11 | מאת: יעל

בת 38 CRP 16.8 שקיעת דם לא לקחו אמורה לעבור קולונסקופיה ב8-10 תשובת MRI: בת 38 , הופנתה ל . קודמת מ 17.3.2017- CT הבדיקה הושוותה עם בדיקת כבד בגודל ומבנה תקין. בטחול נראה תהליך ציסטי בקוטר 12 מ"מ. טחולון בשער הטחול. כליות בגודל ומבנה תקין. אדרנלים ללא ממצא. מספר בלוטות מתאדרות נראות בשורש המזנטריום סמוך לאיזור המסתם האיליוצקאלי, ללא איזורי מחלה חד משמעית . נראה עיבוי דופן ואי סדירות עם קצת האדרה של לולאת איליום במראה לא אופיני למחלת מעי דלקתית. תוספתן נראה תקין. גם הסגמנט הדיסטלי הסמוך למסתם האיליוצקאלי מראה עיבוי דופן ללא הרחבה פרא סטנוטית משמעותית עם רושם להידבקויות בין לולאות מעי באזור זה. הממצאים דורשים המשך מעקב, לא טיפוסיים, לא חד משמעיים אולם לא ניתן לשלול באופן מוחלט מחלה. הם חושדים בIBD מחכים לקולונסקופיה

נשמע הגיוני החשד בכיוון IBD. תגידי, הסף העליון של ה-CRP בבדיקה הוא 0.5 או 5? זה שונה בין המעבדות השונות. חבל שלוקח כל כך זמן לעבור קולונוסקופיה. מאיזה אזור את ואיזה קופ"ח?

13/09/2018 | 10:36 | מאת: יעל

שלום ד"ר, סליחה על העיכוב...מרגישה ממש חלשה וסובלת. הסף הנמוך של הCRP הוא 5. גרה באיזור מודיעין קופ"ח מכבי ובגלל מחלת רקע (נורופטיה חריפה כתוצאה מגיליאן ברה של סיבים דקים) אני אמורה לעבור את זה בנוכחות מרדים בשל חשש מנשימה שטוחה- ואין תורים לכך בחצי שנה הקרובה..... אציין שנתנו לי אנטיביוטיקה CIPROGIS 500 MG לקחת כדור אחד פעמיים ביום, ו FLAGYL 250 MG לקחת 2 כדורים שלוש פעמים ביום שניהם ל7 ימים, לא עזר לי בכלל.... אני משתדלת לאכול תזונה דלת שארית שמקל עליי מעט, אבל אני אוכלת ממש מעט ומאבדת משקל. מאוד חלשה. זה לא מסוכן שיש לי דלקת (IBD)כ"כ הרבה זמן שלא מטופלת? ויש לי עוד שאלה חשובה: אמא שלי (בת 64) חולת סרטן המעי הגס (יש לה גידול 8 ס"מ מהרקטום), לפי ממצאי הMRE, אין חשש שגם לי יש שם גידול?

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)