צילום כף יד בפער ניכר

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים

31/05/2020 | 00:30 | מאת: גרייסי

שלום למומחה, בני בן 5 החודש. חזרה תשובת צילום כף יד עדכנית עם גיל עצמות לבן 3! גובהו באחוזון 3. מה צפוי לנו בהמשך ומה הסבירות שלא יומלץ על הורמוני גדילה בסופו של דבר. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

1) אני מתיחס לתשובה, אם תשובת גיל העצמות נתנה על ידי אנדוקרינולוג ילדים, ולא על ידי מכון הרנטגן. 30% מהתשובות שאני מקבל הן שגויות 2גובה נקודתי של ילד בתאריך בודד ערכו מוגבל מאד. משנה מאד אם הילד גדל עד היום על אותו אחוזון או שהיה בעבר על אחוזון גבוה יותר והיום הוא על אחוזון נמוך יותר. משנה מאד מה קורה לאחוזון המשקל שלו. ילד עם בעיה תזונתית אאינו עולה במשקל באופן סביר גדילתו תפגע וגם גיל העצמות יאחר. אינני מחליט על מצבו של ילד ללא הנתונים הבאים: גובה הורים, משקל לידה, משך ההריון, נתוני התקדמות המשקל והגובה מהלידה ועד היום בהתאם לנתונים אלה אני ממשיך בברור. הנתון הבודד שאת נותנתאינו מנבא דבר

31/05/2020 | 12:24 | מאת: גרייסי

תודה על המענה! בלידה היה 3050 ק"ג. אחוזון הגובה היה 7 עד 8 אחוז בסביבות גיל 3 וחצי. אבל גובהו כיום 101 סמ. בגיל 5. אבא גבוה 190, אמא 163. אבא צליאקי, ראוי לציין. אך עד היום לא אובחן בילד צליאק, אך אובחן אצלו ברזל נמוך. במשקל הוא באחוזון טוב יותר. אחוזון 20 לערך. אין נמיכות קומה במשפחה. נולד בשבוע 39. אכן, תשובת הצילום היא מהאירידיולוג. תודה שוב!

אירידולוג לא נותן תשובות גיל עצמות

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה והפרעות בגדילה בקרב ילדים