ליטוברה 80 תופעות לוואי קשות

דיון מתוך פורום  ניתוחי לב

25/12/2019 | 13:36 | מאת: אנדרי

שלום רב, לפני כחודש וחצי אבי עבר ניתוח מעקפים עם שלושה מעקפים, הניתוח עבר בהצלחה. כיום נוטל מספר תרופות וזאת לאור המלצות השחרור. התרופה ליטוברה 80 גורמת לתופעות לוואי ממש קשות, אבי מרגיש סוג של ניוון שרירים, חולשה כללית, כאבים ורגישות בעור ועוד ועוד הוא הפסיק ליטול אותה וכבר אחרי יומיים פשוט נהייה אדם אחר, לא חיוור, הפסיק לדווח על חולשה וסחרחורות. האם התרופה הזאת כלכך חשובה? אפשר להחליף אותה בתרופה אחרת או לא ליטול אותה בכלל? למה צריך לקחת גם פלביקס 75 מג וגם את התרופה הזאת כאשר היעוד שלהן זהה. תודה מראש על הסיוע.

לקריאה נוספת והעמקה

אנדרי שלום התרופה ליטורבה (ליפיטור) נועדה להוריד את רמת הכולסטרול. אין קשר בינה לבין הצורך בפלביקס. בכל מקרה אני ממליץ לפנות את הקרדיולוג המטפל על מנת להתאים תרופה אחרת שתשמור על רמת כולסטרול נמוכה ללא תופעות הלוואי שמהם אביך סבל. בברכה פרופ' גיל בולוטין

מנהלי פורום ניתוחי לב