אטורבאסטאטין: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

צרכנות רפואית מס' 59

חדש במדור הצרכנות: תרופה לבעיית ערמונית מוגדלת, מחקר על טיפול בשבץ מוחי, ערכה לברית מילה ועוד פרוסטטה: הגברים סובלים בלילה50% מהגברים מעל גיל 50 סובלים מבעיית הערמונית המוגדלת - בעיית הפרוסטטה. הסבל מהתופעה רב: יקיצות תכופות בלילה, ריצות לשירותים, אי נעימות וגם בעיות בתפקוד המיני. עתה אנו מתבשרים על תרופה אשר לא רק מקלה על הסימפטומים, אלא נותנת מענה לגורם הבעיה עצמו. כך לפחות לטענת משווקיה. תרופה זו, Avodart, מאפשרת הקטנה של בלוטת הערמונית. ממצאים חדשים מעלים כי השילוב של התרופה עם אלפא-בלוקרים מניב תוצאות משמעותיות.הטיפול בתרופה הינו לטווח ארוך; ככל שלוקחים את התרופה לפרק זמן ממושך יותר, כך גם ההקלה בסימפטומים אמורה להשתפר. הייחודיות שלה באה לידי ביטוי בעיקר במנגנון הפעולה וביכולת למנוע סיבוכים בטווח הארוך, כמו למשל: אצירת שתן, המחייבת פנייה למיון להחדרת קטטר לשחרור...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לאטורבאסטאטין

כולסטרול גבוה - תמונת המחשה
כולסטרול גבוה בעבר, רופאים דאגו ממגפת הרעב שאיימה על רבים ברחבי העולם. כיום, המצב התהפך: השמנת יתר הפ...
תרופות ורוקחות - תמונת המחשה
תרופות ורוקחות נוטלים תרופות - וחוששים שהן כוללות חמץ? ועדה מיוחדת הכינה רשימת תרופות כשרות לפסח. שימו...
ללמוד עוד על אטורבאסטאטין
המדריך המהיר לפענוח בדיקות דם-תמונה

כל כמה זמן יש לעשות בדיקת דם? כיצד יש לקרוא את תוצאותיה?...

מאת: פרופ' חיים...
30/01/2012
סטטינים: הטיפול בכולסטרול גבוה-תמונה

מהו התפקיד של הסטטינים? כיצד הם מפחיתים את הכולסטרול הרע...

מאת: מגר' עינת...
03/05/2015
שומנים בדם - מחקרים בטיפול מונע-תמונה

"השומנים הרעים" בדם עלולים לגרום לאוטם שריר הלב ולשבץ מוחי....

מאת: ד"ר מיכאל...
13/05/2009
צרכנות רפואית מס' 59-תמונה

חדש במדור הצרכנות: תרופה לבעיית ערמונית מוגדלת, מחקר על...

מאת: מערכת zap...
16/08/2006
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאטורבאסטאטין?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אטורבאסטאטין: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום דוקטור. אדם אשר לקה באירוע מוחי וכתוצאה מזה נעשה ממש ממש עצבני, הנוירולוגית שלו רשמה לו את הכדור רמוטיב. הוא נוטל מדללי דם, וכדורים לכולסטרול (כרגע משתמש ב ליפיטור). * קלודיפקסל 75 מג * ליאוטרבה 40 מג. * פוספטידיל סרין * חומצה פולית * קומפלקס ויטמיני B * מגנזיום האם הרמוטיב מתנגש עם כדורים אלו?! אילו תופעות לוואי יש?! והאם יש טיפול טבעי/כלשהו בעצבנות? אשמח לעזרתך! :)

שלום רב, עצבנות יתר יכולה להיות חלק מתסמינים של דיכאון אך גם "תוצר לוואי" של פגיעה נוירולוגית משנית לאירוע מוחי. ניתן להניח כי הנוירולוג התרשם מתסמינים של דיכאון ולכן המליץ על הטיפול בתכשיר נוגד דיכאון. מבחינת האפשרות ל"התנגשות" של התרופה עם התרופות האחרות מדובר בשאלה מורכבת, סביר להניח כי יש מידה מסויימת של אינטראקציה בין תרופתית אך לא מדובר בהתווית נגד מוחלטת לשילוב ויש צורך במעקב צמוד לגבי הטיפול. לאור המורכבות של המצב, מומלץ לשקול יעוץ אצל המומחה בתחום בריאות הנפש : פסיכיאטר או פסיכוגריאטר.

תודה רבה על המענה והתשובה, אפנה אליהם

מה ההבדל בין ליטורבה לבין ליפטור? האם יש הבדל בתופעות לוואי?

שלום, מדובר בתרופות גנריות. מכילות אותו חומר פעיל בשם atorvastatin. פרופיל תופעות הלוואי הינו זהה אומנם לפעמים זה אינדיבידואלי ויכול להשתנות בין המטופלים.

שלום רב אבקש לברר האם נטילת שתי התרופות ביחד גורם לתופעות לוואי. אני מקבל פעם ביום קולכיצין 0.5 מ'ג. תודה

שימוש ב Colchicine במקביל ל Lipitor (אשר החומר הפעיל בו הוא Atorvastatin) עלול להתבטא בעליית סיכון לתופעת לוואי של רבדומיאליזיס (הרס מעטפת השריר) ומיופתיה (מחלות שריר). הסיכון מוגבר במטופלים עם ליקויים בתפקודי הכליות ובאנשים מבוגרים. ההחלטה על המשך הטיפול תלויה ברופא המטפל, ולכן יש לוודא כי הרופא המטפל המכיר את ההיסטוריה הרפואית מודע לשילוב התרופתי.

נוטל זאלדיאר מזה שבוע. כדור ליום. הלילה 02/04/19 והיום, קיבלתי התקף של התכווצויןת שרירים. בלילה בשתי הרגליים והיום בעיקר בשוק וכף רגל ימין ובכף יד שמאל. אני נוטל בקביעות תרופות נוספות כגון ויקטוזה, ליפיטור, נובונרם מיקרופירין וטריטייס. חשבתי שאולי הזאלדיאר בעייתי בקשר לתרופות האחרות או שמדובר בתופעת לוואי מוכרת. בברכה, דרור איל

התכווצות שרירים הינה תופעת לוואי ידועה (אך נדירה) של טיפול ב-tramadol (אחד החומרים הפעילים בתרופה זאלדיאר) וכן ידועה תופעת לוואי שכיחה יותר של ליפיטור (חומר פעיל atorvastatin). תופעות לוואי בשרירים של סטטינים (משפחת התרופות אליה שייך ליפיטור) בד"כ מופיעות בשבועות-חודשים לתחילת הטיפול בסטטינים, אך יכולות להופיע בכל שלב בטיפול. בנוסף, יכולים להיות גורמים נוספים להתכווצות שרירים, במידה והנך ממשיך לסבול, פנה לרופא לבירור.